GarminGiantElectrobike
Sivu 28 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #811
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Jatkan tyhmien kyselyä tässä ikuisessa hankintaprosessissa. Mitä eroa loppujen lopuksi on enää Ultimate CF ja Aeroad CF välillä kun näköjään Aeroad on yhtä kevyt ja siinäkin on mukavuustolppa? Aeroadilla ajetaan näköjään vuoristo-osuudetkin ammattilaisten hommissa. Ilmeisesti takakolmiossa on vähempi joustoa, ajoasento on vähän matalampi ja hintaa on enempi. Ja tietysti aerodynamiikka ja ulkonäkö parempi. Eli yritän siis sanoa, että jos hinta unohdetaan, onko mitään erityistä syytä olla hankkimatta Aeroad ja näyttää heti puolta enempi pro lenkkeilijältä :-) ?? Kestääkö nuo hiilarikiekot normaalikäyttöä??
    Nostan tätä aihetta ylös kun vastaus yllä oleviin kysymyksiin jäi uupumaan ja kovasti kiinnostaa itseänikin.

  2. #812
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Mutua... luulisi hiilarikiekkojen kestävän arkikäyttöäkin, jos olet pyörälijän kokoinen. Kaltaiseni Rhodoksen Kolossi (88kg) sen sijaan käyttää suosiolla tukevaa kiekkoa.

  3. #813
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhone Katso viesti
    Nostan tätä aihetta ylös kun vastaus yllä oleviin kysymyksiin jäi uupumaan ja kovasti kiinnostaa itseänikin.
    Ultimate CF:t ovat jäykempiä kuin Aeroadit.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #814
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Mutua... luulisi hiilarikiekkojen kestävän arkikäyttöäkin, jos olet pyörälijän kokoinen. Kaltaiseni Rhodoksen Kolossi (88kg) sen sijaan käyttää suosiolla tukevaa kiekkoa.
    Ei mutua vaan kokemusta. Kestää ainakin Mavicin kuitukiekot isompaakin kuin tuollaista Rhodoksen Kolossia. Meikäläinen on yli 90kg ja hyvin on kestäny tuon oman Canyonin mukana tulleet Mavic CCU:t. =)

  5. #815
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhone Katso viesti
    Nostan tätä aihetta ylös kun vastaus yllä oleviin kysymyksiin jäi uupumaan ja kovasti kiinnostaa itseänikin.
    Ainoa syy ei-pro kuskille hommata tuo aeroad-malli on se että ulkonäkö miellyttää. Se suorituskyky-parannus mikä aerodynamiikasta tulee on normi-kuskille aivan yhdentekevä. Ainoa tapaus missä tuosta rungosta olisi oikeasti hyötyä olisi tempoajo maantiepyörällä. Siinä voisi tulla ihan jo konkreettisia eroja normirunkoon verrattuna. Paljon tärkeämpää on hyvä ergonomia eli tanko, kahvat, satula, housut, tolppa, kengät, polkimet ja asento kuntoon. Korkea-profiili kiekoillakin voittaa enemmän kuin tuolla rungolla.

  6. #816
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    27
    Kokosin parissa eri Tourissa olleiden testien tiedot Canyonin runkojen osalta samaan taulukkoon, itse kukin voi verrata ja arvottaa saatuja tuloksia mieltymystensä mukaan. Taulukossa aina jälkimmäinen sarake on Tourin antama arvosana, jotka ovat väliltä yhdestä viiteen (yksi paras, viisi huonoin).

    Taulukko on tässä, PDF-muodossa. Lisää Aeroadista ja Ultimate SLX rungoista voi lukaista ilmaiseksi Tourin englanninkielisen version näytenumerosta.

  7. #817
    Osaakohan joku sanoa jotain tuosta Canyonin runkokokokalkulaattorista, et kuinka hyvin se osuu maaliin?
    Olen kattellu noita Ultimate CF ja tuon mukaan oma 191 pituutta ja 90 inseam antais runkokooksi 58. Olen ihan noviisi, mutta kuulostaako toi silti hieman pieneltä. Varsinkin jos vertaa tuohon Competitive Cyclistin testiin, jossa se antais jonkun verrankin isomman koon, varsinkin jos haluaa hieman "löysemmän" ajoasennon.
    Competitive Cyclist sanoo tuon top tuben pituudeks 62,6 - 63, ja noin pitkään ei toi Canyonin geometrian mukaan edes toi koko 64 yllä?
    Teenkö mä jotain väärin?

  8. #818
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkz Katso viesti
    ...Ultimate CF ja tuon mukaan oma 191 pituutta ja 90 inseam antais runkokooksi 58 ...
    Lähes samoilla mitoilla (192/90) ajan 62:lla (Ultimate CF 2012/Ultimate AL 2010) ja koko on todella nappi. Nykyisestä (=2012) Ultimate Al:sta ottaisin varmaan koon XL (=60).

  9. #819
    Ovat näköjään muuttaneet kalkulaattorin parametrejä jossain vaiheessa vaikka tuon CF:n geometria ei mihinkään ole muuttunut. Omat mitat on 183/87 ja olen tyytyväisenä ajellut 58:lla pari vuotta. Silloinen vehje antoi tuon koon, olisin siihen tosin muutenkin kallistunut.

  10. #820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkz Katso viesti
    Osaakohan joku sanoa jotain tuosta Canyonin runkokokokalkulaattorista, et kuinka hyvin se osuu maaliin?
    Olen kattellu noita Ultimate CF ja tuon mukaan oma 191 pituutta ja 90 inseam antais runkokooksi 58. Olen ihan noviisi, mutta kuulostaako toi silti hieman pieneltä. Varsinkin jos vertaa tuohon Competitive Cyclistin testiin, jossa se antais jonkun verrankin isomman koon, varsinkin jos haluaa hieman "löysemmän" ajoasennon.
    Competitive Cyclist sanoo tuon top tuben pituudeks 62,6 - 63, ja noin pitkään ei toi Canyonin geometrian mukaan edes toi koko 64 yllä?
    Teenkö mä jotain väärin?
    58 on liian pieni. Sun kokosi on 60 tai 62, riippuen siitä, haluatko enemmän vai vähemmän droppia ajoasentoon.

    BTW: Päivitin tänään oman 2010-mallisen Ultimate CF:n satulatolpan hiilikuituisesta basalttikuituiseen. Nyt hävisi viimeisetkin tärinät takalistosta. Jos mukavuus vielä tuosta lisääntyisi, muuttaisin pyörän päälle asumaan. Aika uskomaton innovaatio tuo basalttikuidun käyttö satulatolpan materiaalina.

  11. #821
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Aika uskomaton innovaatio tuo basalttikuidun käyttö satulatolpan materiaalina.
    Mistäs tuollaisia tolppia saa? Ja onkos tuo ylivoimaisuus oikein kirkossa kuulutettu?

  12. #822
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Mistäs tuollaisia tolppia saa? Ja onkos tuo ylivoimaisuus oikein kirkossa kuulutettu?
    Tästä no kyse: http://www.canyon.com/shop/?category=F07&item=25214

    Tolppa on nykyisin vakiona Canyonin Ultimate CF ja AL -fillareissa. Pari vuotta sitten sen sai vain CF SLX-rungon mukana.

    Kirkossa kuuluttamisesta en tiedä, mutta oma perstuntuma sanoo, että ero hiilikuituiseen tolppaan on selvä.

    http://www.bikeradar.com/gear/catego...tpost-11-45082

  13. #823
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tuon tolpan jousto on kyllä aika kova. Taisin kirjoitella tänne siitä kun talvella ajelin trainerilla ja tuijottelin satulaa... Sen näki heti kun pyöritys hajosi, sillä satulatolppa joustaa sen verran että näyttää siltä kuin satula olisi jousen päällä.

    Saman efektin ovat jotkut huomanneet porukkalenkillä, kuulemma aika mielenkiintoisen näköistä.

  14. #824
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Sen näki heti kun pyöritys hajosi, sillä satulatolppa joustaa sen verran että näyttää siltä kuin satula olisi jousen päällä..
    Tuo tolppa tosiaankin paljastaa huonon pyöritystekniikan aika helposti, myös muille

  15. #825
    Nyt Tourin aikana Kanjonilla on tavaraa halvennuksessa. Esimerkiksi Ultimate CF-runko, SLX-haarukka (+stemmi) ja basalttikuituinen satulatolppa lähtee 899 egellä.

    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2530

  16. #826
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    232
    2149 euron Canyon Ultimate AL 9.0 Di2 on myös mielenkiintoinen pyörä, ainakin sitten kun päivittää kiekot.

    Canyon Ultimate CF SLX:n ensi vuoden mallista on julkaistu kuvia: http://www.fiets.nl/2012/06/30/2013-...-ultimate-slx/
    Hyvin laiharakenteisen näköinen ja putket ovat saaneet vähän kulmikkuutta lisää. Oletettavasti myös siinä on Canyonin Sport Pro -geometria.

    Lisää tietoa: http://www.bikeradar.com/road/news/a...cf-slx--34449/
    Thundermand muokkasi tätä : 02.07.2012 at 21.35
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  17. #827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thundermand Katso viesti
    Canyon Ultimate CF SLX:n ensi vuoden mallista on julkaistu kuvia: http://www.fiets.nl/2012/06/30/2013-...-ultimate-slx/
    Hyvin laiharakenteisen näköinen ja putket ovat saaneet vähän kulmikkuutta lisää. Oletettavasti myös siinä on Canyonin Sport Pro -geometria.
    No jopas. On muuten aika ihmeellisen näköinen satulatolppa.

  18. #828
    Noniin. UPS sitten toi oman Canyonin tänään postissa.
    Kokoominen näyttäis muuten ihan simppeliltä, mutta tuossa Mavicin takapyörässä on tollanen muovinen suojus vanteen ja pakan välissä. Miten sen mahtaa poies saada? Pitääkö toi pakka tuosta ottaa jotenkin pois ensiks?

  19. #829
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkz Katso viesti
    Noniin. UPS sitten toi oman Canyonin tänään postissa.
    Kokoominen näyttäis muuten ihan simppeliltä, mutta tuossa Mavicin takapyörässä on tollanen muovinen suojus vanteen ja pakan välissä. Miten sen mahtaa poies saada? Pitääkö toi pakka tuosta ottaa jotenkin pois ensiks?
    Pakka irti oikealla työkalulla, sen jälkeen se lähtee irti. Se on muistaakseni kynsillä kiinni navassa. Muista tarkastaa takavaihtajan rajojen säädöt ennen irroitusta.

  20. #830
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkz Katso viesti
    Noniin. UPS sitten toi oman Canyonin tänään postissa.
    Kokoominen näyttäis muuten ihan simppeliltä, mutta tuossa Mavicin takapyörässä on tollanen muovinen suojus vanteen ja pakan välissä. Miten sen mahtaa poies saada? Pitääkö toi pakka tuosta ottaa jotenkin pois ensiks?
    Mä oon ottanut ihan sivuleikkureilla ja moralla.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  21. #831
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    .. sivuleikkureilla ja moralla.
    Ei taida edes olla tarpeen ottaa takapakkaa irti kunnon työkaluilla.

  22. #832
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ei taida edes olla tarpeen ottaa takapakkaa irti kunnon työkaluilla.
    Aukeaa vasaralla ja taltalla.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  23. #833
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mkz Katso viesti
    Kokoominen näyttäis muuten ihan simppeliltä, mutta tuossa Mavicin takapyörässä on tollanen muovinen suojus vanteen ja pakan välissä. Miten sen mahtaa poies saada? ..
    Itsellä Saldenilta tulleessa Giantissa oli myös tuollainen. Ei Kai sitä tarvitse pakosta irrottaa, jos ketju ei ota kiinni ?
    Eikös tuo suojaa pinnoja jos ketjut irtoo ??





    am8119 muokkasi tätä : 12.07.2012 at 22.51
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  24. #834
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Ei tuolla läpyskällä tee oikeen mitään jos takavaihtajan rajoitinruuvit on vaan oikein säädetty. Helvetin ruma se ainakin on. Itse olen myös jollain teräaseella vaan väkivalloin irrottanut ilman pakan irrottamista jos jossain fillareissa on uutena tuollainen pizzalautanen tullut mukana.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  25. #835
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Mä oon ottanut ihan sivuleikkureilla ja moralla.
    Menetelmä testattu toimivaksi
    Nyt vielä pari päivää tätä flunssan potemista ennenku pääsee kunnolla pyörän selkään, mut on kyl testattu jo!

  26. #836
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Hieman aiheen sivusta, että ilmeisesti joku ongelma noilla Canyonin sivustoilla näyttäs olevan kun ei pyörien kuvia ja hintatietoja oikein näy...ainakaan mun koneen millään selaimella.

  27. #837
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Hieman aiheen sivusta, että ilmeisesti joku ongelma noilla Canyonin sivustoilla näyttäs olevan kun ei pyörien kuvia ja hintatietoja oikein näy...ainakaan mun koneen millään selaimella.
    Ne on ihan helkkarin epäselvät sivut.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  28. #838
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Hieman aiheen sivusta, että ilmeisesti joku ongelma noilla Canyonin sivustoilla näyttäs olevan kun ei pyörien kuvia ja hintatietoja oikein näy...ainakaan mun koneen millään selaimella.
    Saman ongelman havaitsin. Jos ottaa pelkän mallin (Esim. Ultimate CF SLX) niin siitä viemällä hiiren eri versioiden (8.0, 9.0 jne) päälle näkee hinnan/osasarjan.

  29. #839
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Onkos noista Canjonin temporungoista minkälaisia kokemuksia? Speksailen tässä ensi sulille kuituista tri-pyörää ja noi outletissa olevat mallit olisi aika huokeita. Vuosimallien välillä ei noissa mahda olla paljoa eroa? Kaikki kokemukset käyttäjiltä kiinnostais.

  30. #840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tästä no kyse: http://www.canyon.com/shop/?category=F07&item=25214

    Tolppa on nykyisin vakiona Canyonin Ultimate CF ja AL -fillareissa. Pari vuotta sitten sen sai vain CF SLX-rungon mukana.

    Kirkossa kuuluttamisesta en tiedä, mutta oma perstuntuma sanoo, että ero hiilikuituiseen tolppaan on selvä.

    http://www.bikeradar.com/gear/catego...tpost-11-45082
    Tuon Aeroadin tolppa onkin sitten suht perseestä, mikäli haluaa heittää siihen kiinni jonkin satulan mihin tolpan säädöt ei kulman suhteen riitä. Runkoon ei käsittääkseni löydy mitään vaihtoehtoista tolppaa ja vaihtoehdoksi tulee joko tolpan rankka modaus tai koko rungon heittäminen mäkeen. Firma mainostaa tolppaa übersäädettävänä mutta vastaus oli kuulemma ollut aika niuva kun kyseli niiltä että wtf, ei kuulemma tarvi mennä mitään muuta kiinni kuin mitä pyörän mukana tulee No, toisaalta xx kappaletta maantiepyöriä on itsekin tullut käytyä läpi ja ei voi sanoa et olis yhteenkään valmistajaan ollut alusta loppuun asti tyytyväinen. Aina on löytynyt joku firman oma ratkaisu, joka ei ole sit ollut täysin toimiva. Kait fillarit on olleet vähän turhan eksoottisia tai jotain. Löytyi tuolta isolta Ceeltäkin halkaisijaltaan epästandardi headset, heitä siihen sitten uusi tilalle kun vanha tulee käyttöikänsä päähän. Epoksia väliin ja menoksi...
    "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •