ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 44 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1542

Aihe: Cervelo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Taidan laittaa tarjouspyyntöä mittojen kanssa tuonne Jedi-Sportsille.
    Jedi-Sportsista on vähän vaihtelevia kokemuksia. Ostoprosessi oli helppo ja viesteihin vastataan nopeasti. Pyörä tuli ehjänä ja toimitus oli nopea hankalasta ajankohdasta huolimatta. Pyörässä oli kuitenkin spekseistä poiketen eri osia ja sen asian selvittäminen ei onnistunut. Sanottiin suoraan, että ei kiinnosta tehdä asialle mitään.

Muutama kuukausi tämän jälkeen erillisen takuuasian hoito sujui taas erittäin hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Cervéloissa ei ole painorajoituksia ja R5 Redissä on oletuksena Fulcrumin perusmallin treenikiekot.
    Ok, pitääpä käydä vitosta katsomassa kun saan luut kuntoon, jos on vielä silloin listalla.
    30T

Joku aika sit Ircissä oli puhe Cervelo S1:stä ja hinnasta niin jedi sportilla näyttäis olevan 799€, tosin ainoastaan koot 48, 58. Ihan kohtuullinen hinta vaikkakin alumiiniä.

Kiitoksia vastauksista, etenkin OMT:lle jedi-sportsin kokemuksista.

Laitoin tarjouspyynnön sisään RS:tä Mavicin Ksyrium Eliteillä ja 3T Ergonova Prolla. Toisaalta olen myös hieman alkanut miettimänä tuota R3:sta, sen saisi kokonaan Rivalilla ja osat kiekkoja lukuunottamatta olisi enemmän sitä mitä minulla on haussa. Onko kellään kokemusta molemmista malleista siten, että voisi kertoa onko tällaisessa upgradeuksessa mitään ideaa? Toinen kysymys, miten Cervelon takuu toimii noissa poistuvissa malleissa? Eli jos päädyn kuitenkin tuohon RS:ään niin miten takuuasiat hoidetaan, jos runko menee vaihtoon?

Päivittävät todennäköisesti uuteen vastaavaan malliin. Ota huomioon että R3:ssa on käytössä Cervélon oma BBRight-keskiö.

Kontti Guest
    Koossa 58cm RS:n ja uuden R3:n välillä on hyvin vähän eroa geometriassa.

Myydäänkö S1-runkoa enää missään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vasaraasialainen Katso viesti
    Myydäänkö S1-runkoa enää missään?
    Juuri 3 viestiä ylempänä mainitsin:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Joku aika sit Ircissä oli puhe Cervelo S1:stä ja hinnasta niin jedi sportilla näyttäis olevan 799€, tosin ainoastaan koot 48, 58. Ihan kohtuullinen hinta vaikkakin alumiiniä.
    Yleisempien kokojen löytäminen on kiven alla varsinkin jos haluaa kohtuulliseen hintaan. Muuten menee käytettyjen metsästämiseen. Jos 48 tai 58 sopii niin siitä hyvä runko hyvään hintaan.

Pahoitteluni. Huomasin kyseisen viestin vasta nyt. No, 48 ja 58 joka tapauksessa väärän kokoisia.

Liittyykö S1:n valmistamisen lopettamiseen mitään erityistä? Alumiini ei vaan enää kelpaa?

Pahoitteluni. Huomasin kyseisen viestin vasta nyt. No, 48 ja 58 joka tapauksessa väärän kokoisia.

Liittyykö S1:n valmistamisen lopettamiseen mitään erityistä? Alumiini ei vaan enää kelpaa?
    Itse olen kuullu sellasta et se ajotuntumalta hyvin lähelle S2, mutta alumiinin takia hinta paljon edullisempi kuin S2. Eli olisiko ollut syynä pelkästään parempi voitto kun S1:sen myynti korvattiin S2:sella. Kalleemmasta saa paremmat voitotkin.
    Tämä on vaan kuulopuhetta Ircin perusteella eikä itselläni ole mitään faktatietoja. Netistä varmasti löytyy tarkempi tieto.

Jos jostakin sais edullisesti viellä S1 rungon koossa 54cm niin voisin ostaa pelkästään varastoon tulevaisuuden varalle. Varsinkin toi 800€ olis houkutteleva hinta uudesta.

Jos noin tosiaan on, lasken sen pelkkää katkeruuttani inhottavaksi rahanhaalimiseksi (tiedostaen toki yritysten tahtotilan ansaita voittoa liiketoiminnallaan).

Sääli kuitenkin. S1 oli ymmärrykseni mukaan moderni klassikko.

TetedeCourse Guest
    Slanelta näkyy löytyvän S1:stä kaikkia kokoja - tosin hinta on melko rapea

http://www.slanecycles.com/cervelo-s...t-p-14369.html

No joo. Vajaat 1 300 eypoa on paljon rahaa. Toinen dinosaurus, Principia REX, maksaa sekin 1 250, mutta kyseinen runko on ymmärtääkseni merkittävästi kevyempi kuin S1.

Sitten on tietysti Canyonin Ultimate AL ja Cannondale CAAD 10. Canyon on "edullinen". Cannondalesta en tiedä.

Tuohon S1/Canyon Ultimate AL hommaan sen verran, että ajoin aikoinaan Cervelon Soloist Teamilla (=S1) ja nyt alla kakkospyöränä 2011 Ultimate AL. Canyon kyllä voittaa tuon vertailun. Sinällään 1300 ei ole paljoa rahaa, mutta aivan liikaa S1:stä...

Itse olin onnekas, kun onnistuin samaan oman S1 runkosettini hintaa 699. Oli viimeinen kappale saldenilla. Tuohon hintaan oiva ostos, ehtisi vaan ajamaan vielä.

Kai se Canyon on, jos tätä nykyä pitää alumiinia ostaa. Principian hankkiminen ei taida olla järjellä perusteltavissa.

Mulle nyt vaan yhtäkkiä tuli pakonomainen tarve saada S1. Mahtuuko siihen runkoon (ja haarukkaan) 25-milliset renkaat?

Kai se Canyon on, jos tätä nykyä pitää alumiinia ostaa. Principian hankkiminen ei taida olla järjellä perusteltavissa.

Mulle nyt vaan yhtäkkiä tuli pakonomainen tarve saada S1. Mahtuuko siihen runkoon (ja haarukkaan) 25-milliset renkaat?
    Itse ajelen tällä hetkellä 25 millisillä ja hyvin nuo tuntuu pyörivän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kontti Katso viesti
    Koossa 58cm RS:n ja uuden R3:n välillä on hyvin vähän eroa geometriassa.
    Ongelma ratkesi helposti. RS:t loppui ja itselle jäi R3 "käteen" . Sellainen on nyt sitten tulossa Rivaleilla ja Mavicin Ksyrre Eliteillä. Toivottavasti on nopea toimitus, odottavan aika on joka tapauksessa pitkä.

Saldenilta hommattu 2011 vuoden R3 runko (48) ja loppu itse koottu. Varmasti olis paljon vielä viilattavaa, mutta kyllä kelpaa meikeläiselle. Paino 6,3 kg kuvan mukaisessa kunnossa.

Toivottavasti tää on oikea topic. Eihän mulla oo mitään kun hyvää sanottavaa S1:stä, mutta pari viikkoo sitten minua valaistettiin eräässä rungossa olevasta halkeamasta ja toki tsekkasin oman rungon. Kas, samanlainen alkava halkeama minullakin. Oon silti ajanu, enkä usko, että tämä halkeama vielä tässä vaiheessa mitään haittaa.

Noh, tänään sitten testailin, miten S1 istuu/seisoo auton katolla Thulen etuhaarukasta kiinnitettävään pyörätelineeseen. Testin jälkeen havaitsin vähintään maalipinnassa halkeamaa haarukan oikealla puolella aivan alhaalla. Nyt alko jo vähän harmittamaan. Vaikka soitan huomenna Samulle niin mitä sanoo raati?

En mielestäni kovin tiukkaan puristanu haarukkaa kiinni telineeseen. Ohjeessakin kuvallisesti kerrotaan, että jos tarvitset älyttömästi voimaa, niin sit höllää "kiristysholkkia" hieman. Näin mielestäni tein. Ja sitähän en osaa sanoa tuliko toi halkeama nyt vai aikaisemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsäläinen Katso viesti
    Saldenilta hommattu 2011 vuoden R3 runko (48) ja loppu itse koottu. Varmasti olis paljon vielä viilattavaa, mutta kyllä kelpaa meikeläiselle. Paino 6,3 kg kuvan mukaisessa kunnossa.
    En usko, jos kutosen tilalle pistät seiskan, niin ehkä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    No mikä ettei? Hiilarikiekot ja vanhaa DA:ta pienessä rungossa.

Halkeamista puheenollen. Mun S2 paukahti siihen malliin pari päivää sitten pienen montun ylityksessä, että pitäisi varmaan käydä runko läpi ihan varmuuden vuoksi. Ei ollut edes terävä monttu vaan lähinnä notkelma.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    No mikä ettei? Hiilarikiekot ja vanhaa DA:ta pienessä rungossa.

Halkeamista puheenollen. Mun S2 paukahti siihen malliin pari päivää sitten pienen montun ylityksessä, että pitäisi varmaan käydä runko läpi ihan varmuuden vuoksi. Ei ollut edes terävä monttu vaan lähinnä notkelma.
    Vähän verrokkia tuossa mitä noi painaa. Tuossa ko pyörässä kampisettikin näköjään joku sikapainava FSA, eikä vanhat DA:t mitään keveitä ole... Rungoissa ei kokojen väliset painoerot noin suuria ole...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tulipa koottua tuossa tämmöinen:

-2011 R3 Rival 56cm
    -tanko 3T Team Nordic, valkoinen raita, rajattu 100kpl erä,tehty vain pohjoismaihin
    -Rotor penkki
    -King Cage SS pullotelineet
    -2011 Ksyrium Elite vanteet
    -Ei polkimia

Noin järkekevillä avokiekoilla mentiin juuri alle 7kg mikä ei minusta ole paha paino laadukkaalle alle 4K€ fillarille joka ei ole lasten kokoa. Pikku viilauksella ja ti-Speedplay polkimilla 7kg petaaleilla olisi ihan mahdollinen.
    Itsellänikin on R3 2011 koossa 58. Recordit, Rotor 3D+, FFWD R4, putkiosat 3T team, tanko 3T ergonova kuitu, F4R kiekoilla Fizik Antares penkillä, King Cage telineillä ja Speedplay polkimilla 6,9 kg. Nykyisillä Shamaleilla menee yli seiskan.

Hyvä, että uskon asiat ja todellisuus pidetään erossa toisistaan. Piti oikein tarkistaa vaakalla paino ja myönnän valehdelleeni: oikea paino oli 6,28 kg.
    Pyörän osat listattuna:
    Runko: 2011 Cervelo R3 (48 cm)
    Etuhaarukka: Cervelo FK30 SL
    Ohj.laak:Cane Creek IS-3
    Satulatolppa:FSA SLK
    Satula: Selle Italia SLR
    Ohjaintanko:Pro PLT OS Compact (40cm)
    Stemmi: FSA OS115 (100 mm)
    Kiekot: Itse kootut (AC takanapa (vuoden 2008 mallia), 24CX-Ray pinnaa 14 mm nippeleineen, vanne Arcteks 20 mm tubular,; AC etunapa(vuoden 2008 mallia), 20 CX-Ray pinnaa 14 mm , vanne Arcteks 20 mm tubular)
    Renkaat: Tufo S3 lite
    Pikalinkut: Tune DC14
    Kahvat: Dura Ace 7800
    Etuvaihtaja: Dura Ace 7800
    Takavaihtaja: Dura Ace 7800
    Ketjut:Sram Red
    Eturattaat:FSA K-Force light 34/50
    Takapakka: SramRed
    Kammet: FSAK- Force light 170 mm
    Keskiö: BBright Rotor 24 mm
    Jarrut: Dura Ace7800
    Polkimet: TimeI-Click carbon
    Pullotelineet(2): Planet X
    Tankoteippi: XXX
    Vaijerit: DuraAce 7800
    Mittari: Cat Eye mikro
    Paino 6,28

AC takanapa (vuoden 2008 mallia), paino 219,9 g, 24 CX-Raypinnaa 14 mm nippeleineen yht. 122,4g,
    vanneArcteks 20 mm tubular, paino 265,8 g, YHT: 608,1 g
    AC etunapa (vuoden 2008 mallia), paino 57,0 g, 20 CX-Raypinnaa 14 mm nippeleineen yht. 102,5, vanne Arcteks 20 mm tubular, paino 265,9g, YHT: 425,4

Eli kiekkojen paino 1033,5 g. Kiekkojen paino ajokunnossa(SRAM OG1090 Cassette , Tufo S 3 Lite 215, Tune DC14 Road Quick Release, TufoExtreme Road Tubular Tire Gluing tape) n. 1715 g.

Metsäläisellä on todellinen sleeper. Itsekin arvelin, että olisi ollut painavampi. Kiekot ovat todella köykäiset ja kyllähän tuosta luettelosta tosiaan löytyy aika kevyitä osia.

sleeper - an unexpected achiever of success; "the winner was a true sleeper--no one expected him to get it"

Nöyrä sorry, Metsäläinen, että epäilin pyhän laitteesi painoa. Keveät kiekot tosiaan, ja kampisettikin sitten paljastui kevyeksi. Nuo jo selittää noin 400 g verrattuna omaan kivirekeeni. Ja olihan mulla painavat tuubit. Tietääköhän kukaan 48 rungon painoa?. No ei sen väliä. Mainio peli muuten R3, vähän sellainen vakauden ja näppäryyden yhdistelmä. Geo sopii mulle. Maali kuitenkin luokaton, ei pitäisi olla tämän hintaluokan rungossa. Myöskään, nyt kun olen tehnyt jo pitempään tuttavuutta, en pidä runkoa kovin mukavana, ja se vaihtuneekin jossain vaiheessa toiseen, ennenkin käyttämääni merkkiin.

Nöyrä sorry, Metsäläinen, että epäilin pyhän laitteesi painoa. Keveät kiekot tosiaan, ja kampisettikin sitten paljastui kevyeksi. Nuo jo selittää noin 400 g verrattuna omaan kivirekeeni. Ja olihan mulla painavat tuubit. Tietääköhän kukaan 48 rungon painoa?. No ei sen väliä. Mainio peli muuten R3, vähän sellainen vakauden ja näppäryyden yhdistelmä. Geo sopii mulle. Maali kuitenkin luokaton, ei pitäisi olla tämän hintaluokan rungossa. Myöskään, nyt kun olen tehnyt jo pitempään tuttavuutta, en pidä runkoa kovin mukavana, ja se vaihtuneekin jossain vaiheessa toiseen, ennenkin käyttämääni merkkiin.
    No eipä hätiä mitiä, piti vain ite tarkistaa omat mittaukset. Ja samaan hengenvetoon täytyy todeta, että runkosetin saatuani viime marraskuussa jostain syystä en punninnut runkoa , haarukkaa ja laakereita. Äkkiä vain konkeli kasaan ja sitten Areenalle (Jojensuussa kun ollaan) seuran vuorolle kokeilee. Jostain muistan lukeneeni, että tuo 48 koon R3 painais luokkaa 850 g, mutta tää on arvaus/hatara muistikuva.
    Nuo kiekotkin tuli joskus kasattua työkaverin kanssa saadun älynväläyksen seurauksena, mutta ainaki vielä ne on kasassa pysyny.

^ En minäkään muista oman 58 rungon painoa, mutta jossain 1100 g tietämillä se on. Hyvän ostoksen olet tehnyt. Ei notku ja tosi hyvät ominaisuudet ajaa. Pintaan kannattaa heittää kunnon vahakerrokset. Mustassa näkyy naarmut helposti, mutta värivahalla saa hyvin peittoon...

^ En minäkään muista oman 58 rungon painoa, mutta jossain 1100 g tietämillä se on. Hyvän ostoksen olet tehnyt. Ei notku ja tosi hyvät ominaisuudet ajaa. Pintaan kannattaa heittää kunnon vahakerrokset. Mustassa näkyy naarmut helposti, mutta värivahalla saa hyvin peittoon...
    +1

Mä oon vähän kalkkis mutta en aina ymmärrä näitä +1 kommentteja tai tykkäämisiä. Mistä tässä nyt oltiin samaa mieltä? Varmaan värivahasta...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •