GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 34 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1542

Aihe: Cervelo

Juu, S2 oli 54cm. Yhden Velo-8 Elite-kuskin fillari nyt.

Noista saa kyllä ihan sippoisia kun osapaletissa ei ole mitään piilotettuja "ankkureita". Eilen punnailin 58cm S1 Rival/Rotor 50/39 rattaat, Ea Circuit etupyörä/Gipiemmen 30mm profiili-avoalukehään kasattu Pro+ Powertap/King Cage Iris pullotelineet 2x, ei petaaleja =8,28kg. Ei minusta paha kun samaa painoa ovat usien monen merkin "hiilaripyörät" Ultegralla tai jopa Choruksella.

Tuo Samun yllä mainitsema S1:n löytyy nyt meikäläisen varastosta. Harmi, että vielä ei murtuneen käden takia päässyt testaamaan edes trainerilla... Kiitoksia Samu hyvästä paketista!

Muistaakseni Samu on joskus sanonut, että Cervelot näyttävät usein luonnossa paremmalta kuin kuvissa. Täytyy todeta, että ainakin tämän yksilön kanssa olen täysin samaa mieltä. Jos ja kun ajo-ominaisuudet ovat samalla tasolla kuin joskus omistamani P2K-triathlonajokin niin tiedossa on hyviä kilsoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villatakki Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    ... Snip

Harmi vaan, että kotimaan Cervelokauppiaita ei tunnu kiinnostavan sähköposteihin vastaaminen...
    Jätä sähköpostit lähettämättä ja soita. Näin pääset kokeilemaan eri kokoja, jottei tarvi arvuutella.
    Villatakille tiedoksi, että tuota kirjoittaessa olin jo käynyt Signaturen pajalla. Olin kysynyt sähköpostilla joitakin tarkentavia kysymyksiä joihin odotin vastausta ja vastaus tulikin muistaakseni vielä samana päivänä. Eräästä helsinkiläisestä liikkeestä en sitten ole vieläkään saanut vastausta tarjoispyyntööni...

Kokeileminen olisi tietty parasta, mutta näitä aikuisten kokoja ei kovin usein löydy testattavaksi, jotain lasten kokoja paremminkin. Onneksi olin aikaisemmin saanut testata 58 kokoista R3:sta joten ainakin suunnilleen oikea runkokoko oli jo haarukassa.

Punnailin tuossa omaa 56cm R5 runkoa.

-858g sis. vaihjerinohajurit, pullotelinee pultit, tolpan vakiopannan etc.
    -327g haarukka, katkaistu mutta lyhenee kyllä vielä joku 30mm...
    -58g ohjainlaakeri .

Sitten ostin kioskilta Velonews:in lehden jossa oli tosiaan S3 testissä. Olivat keskiarvottaneet ilmanvastuksen erikulmilla ja saivat eroksi 40km matkalla 27.2 sekunnttia vs. Felt Ar1. Siitä kun funtsii että parempi tasoisten irkuriluokkien kuten M30/M40, Elitestä puhumattakaan, tarvitaan 75km irtiotto että säästetty aika ylittää minuutin...minusta aika huima ero. Lehden mielestä jokaiseen maantiepyöräsuunnittelijan pitäisi käyttää Cervelon kulmia ja rakea, aika vekkulisti linjattu...en väitä vastaan, niin minäkin olen tehnyt omissa runkosuunnitelmissa.

Tourin "aero" testiin mun valinta olisi ollut viime vuotinen R3SL. Cerveloista paras heidän "kriteereihinsä" mun mielestä, painotukset olivat sen verran erikoiset testin otsikon suhteen.

Tarjosin R5:sta Fillari-lehdelle testiin (kuten P4:stakin silloin kun se tuli), saas nähdä onko tarpeeksi "uutuus".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tourin "aero" testiin mun valinta olisi ollut viime vuotinen R3SL. Cerveloista paras heidän "kriteereihinsä" mun mielestä, painotukset olivat sen verran erikoiset testin otsikon suhteen.
    Tourin testissä taisi olla kutakuinkin samat painotukset kun lehden kaikissa fillaritesteissä. Aero-ominaisuudet oli sitte testattu erikseen.

Tulipa koottua tuossa tämmöinen:

-2011 R3 Rival 56cm
    -tanko 3T Team Nordic, valkoinen raita, rajattu 100kpl erä,tehty vain pohjoismaihin
    -Rotor penkki
    -King Cage SS pullotelineet
    -2011 Ksyrium Elite vanteet
    -Ei polkimia

Noin järkekevillä avokiekoilla mentiin juuri alle 7kg mikä ei minusta ole paha paino laadukkaalle alle 4K€ fillarille joka ei ole lasten kokoa. Pikku viilauksella ja ti-Speedplay polkimilla 7kg petaaleilla olisi ihan mahdollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tarjosin R5:sta Fillari-lehdelle testiin (kuten P4:stakin silloin kun se tuli), saas nähdä onko tarpeeksi "uutuus".
    Tiedäthän tämän - ottavat mielummin toissavuotisen Colnagon tai Pinan, koska...

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Tiedäthän tämän - ottavat mielummin toissavuotisen Colnagon tai Pinan, koska...
    Ja voisin lyödä vetoa toisestakin merkistä jota ei testistä löydy...

Hain tiistaina S1:n Tampereelta. Olin yllättynyt, että pyörä painoi 8 kg ja muutamia grammoja päälle. Toistaiseksi olen vain ihastellut sitä tuossa olohuoneessa.
    Erästä henkilöä toiselta foorumilta lainaten/lisäten:
    "Uuh, vähänkö tekis mieli heittää konversiot/sinkulat/fiksit mäkeen."

Onnea uudesta pyörästä. Sunnuntaina ensilenkki?

Mä olen alkanut katselemaan cervelo rs mallia silläsilmällä, että se korvaisi tuon focuksen. Vertailin mittoja ja huomasin että reach mitta on 2cm lyhyempi ja toptube mitta 1cm pitempi cervelossa kuin focuksessa. Tarkoittaako se ohjaamon lyhentymistä 1cm vai voiko mittoja edes verrata kun kumissa ja muissa mitoissa on eroja? Tykkäisin kyllä vähän lyhyemmästä ajoasennosta.
    Itse olen 183cm ja harus 87cm, veikkaisin että 56 rungolla saisi rennon ajoasennon. Ketään samankokoista RS mallin omistajaa kuulolla...

Jaa että nyt saatiin sitten Tassullekin vaihteet hidasteeksi?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

mikki1970 Guest
    Tuli tänään käytyä mitoittamassa palikoita tulevaan S2:seen, kyllä näytti hyvältä. Nyt kun vielä Samu saa vaimon pyörän paikalle ei tarvita kuin aurinkoa. Oli muuten mukava reissu, kun sai poiketa oikeasti PALVELEVASSA liikkeessä, tuntuu tänäpäivänä hienolta. Suuret kiitokset Samulle ja Piialle!

Mites toi Cervelo RS rival komponenteilla ilman kiekkoja taipuisi 7kg pintaan..Nykyiset kiekot kumeineen painaa 1900g ilman kasettipakkaa ja pikalinkkuja. Vai onko vakio putkiosat ja rival komponentit liian painavia joten kannattaisi ennemmin ostaa pelkkä runko ja siihen sitten riittävän kevyet osat jotta paino osuisi tohon 7kg tavoitteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Mites toi Cervelo RS rival komponenteilla ilman kiekkoja taipuisi 7kg pintaan..Nykyiset kiekot kumeineen painaa 1900g ilman kasettipakkaa ja pikalinkkuja. Vai onko vakio putkiosat ja rival komponentit liian painavia joten kannattaisi ennemmin ostaa pelkkä runko ja siihen sitten riittävän kevyet osat jotta paino osuisi tohon 7kg tavoitteeseen.
    Mulla 2010 mallinen RS kokoa 56, rivaleilla ja Ksyrium Elite (oisko vm 2009) kiekoilla, polkimineen, pullotelineineen ja Polarin mittarin telineillä, antureilla yms. epävirallinen paino jossain n.7,5kg kieppeillä!

Trimaster79 Guest
    Pitää heti pyytää anteeksi että ei taida olla ihan oikea topic mutta täältähän ne cervelo asiantuntijat löytyy!!
    Olen katsellut ulkol. nettikaupoista cervelo test teamin ajovarusteita, sillä nämä nykyiset kaipaa hieman päivitystä :-) Osaatteko suositella jotain nettikauppaa?
    Bob shop vaikuttaa pätevältä mutta entäs esim. http://www.bike-jersey.com/
    Hinnat tuolla tosi huokeat mutta onko ne edes samoja tuotteita? Näyttää samoilta mutta tuo niin erilainen hinta hämmästyttää. Onko teillä kokemuksia? Ensikertalainen kaipaa konkareiden neuvoja
    Hyvää Cervelo kevättä kaikille!!

Jos sivustolla ei kerrota yrityksen sijaintia se saattaapi olla melko kaukana idässä... Aasiassa siis.
    Eivät ole aitoja siis....
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trimaster79 Katso viesti
    Pitää heti pyytää anteeksi että ei taida olla ihan oikea topic mutta täältähän ne cervelo asiantuntijat löytyy!!
    Olen katsellut ulkol. nettikaupoista cervelo test teamin ajovarusteita, sillä nämä nykyiset kaipaa hieman päivitystä :-) Osaatteko suositella jotain nettikauppaa?
    Tässä on luotettava kauppa (Bike24.de):
    Lyhythih: http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=15068

Vaalea, lyhythih: http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=16412

Pitkähih: http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=21362

Viimeksi osia tilatessa paketti tuli 3 päivässä Saksasta toimistolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trimaster79 Katso viesti
    mutta entäs esim. http://www.bike-jersey.com/
    Hinnat tuolla tosi huokeat mutta onko ne edes samoja tuotteita?
    Olet oikeassa, tuotteet on kiinakopioita ja kaveri tilasi tuolta ison kasan vaatteita, jolloin kysyin että voinko tilata samalla yhden paidan kokeeksi. Tilaus on viipynyt jo monta viikkoa, voi mennä yli kuukausikin ennen kuin se tulee.

Castelli voisi valmistaa ihan tavallisia ajokamppeita Cervélon logoilla, menisi varmasti kaupaksi. Garmin on turhan dominoiva tämän kauden vaatteissa.

Itse ostin Cervelo Test Teamin paidan PBK:n alesta talvella ja sille kaveriksi Castellin bibsit ilman tiimilogoja. Ihan asiallinen paketti ja säästöä tuli jokunen euro.

Meillä on Test Team vaatteita aika paljon verran mutta koska malleja on aika paljon, olisi www-sivun päivittäminen varaston mukaan mieletön homma verrattuna myynnin rahalliseen hyötyyn, mitä on milloinkin oikiasti, ei niitä voi laittaa tarkasti ylös. Ja vaatteet on muutenkin parempi sovittaa niin samallahan näkee mitä on. Shortseja kun on 3-6 mallia, paitaa 3-6, takkeja,tuuliliivejä,casualejakin esim T-paitoja, sukkia,lakkeja etc.

TetedeCourse Guest

Niin kuin moni on todennut että Cervelolla on helppo myös laskea mäkiä, on turvallisen tuntuinen, Bikeradar:in diggaa:

"it's possibly the most stable bike we’ve ever ridden at high speeds (over 40mph/70kph). "

Ja Bikeradarin testissä Planet-X sai vielä puoli tähteä enemmän... eli R5:sta parempi(?). Et sellaisia testejä sielläpäin tehdään.

Elukake Guest
    Lyhyt raportti 2011 R3:sta nyt kun ensimmäiset 400 on ajettu... kyseessä siis Velosta takuuvaihtona saatu runko (edelliseen tuli hämmästyttävästi halkeama BBn ympärille ekan tonnin jälkeen). 54 runko, osasarja Ultegra, kiekkoina Fulcrumin R vitoset (jotka menevät vaihtoon nyt kun pahimmista hiekkakeleistä päästään).

Elukake Guest
    --- (jatkuu - edellinen karkasi ennen aikojaan).
    Olen todella fiiliksissä pyörästä. Pääsiäisen tienoilla Mikkelin maisemien vuoristoratamäissä pääsi testaamaan hyökkäävyyttä ja sitä löytyy, R3 kiipeää todella kevyesti kunhan vain reidessä riittää potku (ja tämä vielä hieman traktorimaisilla R5-vanteilla). Pyörä kompensoi hienosti kevätkuntoa ja jopa reilua viittä ylikiloa, jotka talven jälkeen ovat pesiytyneet vyötärölle.
    Odotan innolla lenkkejä uusilla kiekoilla ja -5 kg -kunnossa.
    Bonuksena runko on terävyydestään huolimatta mukava ajaa pitkilläkin pätkillä ja epätasaisilla alustoilla (niitä piisaa viime talven jäljiltä). Vaihdoin 110 stemmin, ja ajoasento piteni sekä tuntuma rauhoittui juuri sopivasti. Silti pyörä on edelleen mainion napakka paketti ja sopivasti 'sylissä' ajaessa. Suosittelen.

2012 s3?

Cervélo-foorumilta bongattua:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S2103
    My buddy saw this driving home tonight in Orange County. He got a pretty good look at it at the stop light. He's got a 2011 S3 so he was able to compare it pretty quickly. He noticed new seat stays, new aero head tube and larger bottom bracket area.

Takapyörällä näyttäisi olevan syvennys satulaputkessa.

Uusi R3 tuli kotiin tänään ja pakkohan se oli käydä sisäänajamassa. Positiivisessa mielessä tyrmäävä vaikutus. Sain mitä halusin myös geometrian suhteen. Eli rutkasti mukavuutta lisää.

Samulle ja Mikolle isot kiitokset kaikki normit ylittävästä palvelusta!!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Uusi R3 tuli kotiin tänään ja pakkohan se oli käydä sisäänajamassa. Positiivisessa mielessä tyrmäävä vaikutus. Sain mitä halusin myös geometrian suhteen. Eli rutkasti mukavuutta lisää.

Samulle ja Mikolle isot kiitokset kaikki normit ylittävästä palvelusta!!!
    Pitää munkin sitten kanssa hehkuttaa. Uusi S3 tuli kotiin. Onhan hienoa ajaa! Vaikea kuvailla, mutta hienoa on. Oikeastaan yllätyin kuinka mukava pyörä oli, renkaat ei olleet tosin kivikovat, mutta yllättävänkin pieni ero cycloon.

Ohjaamon geometria yllättävänkin samanlainen kuin Focus CC:ssäni, kun ne laittoi vierekkäin niin silmällä erot olivat aika pieniä kuitenkin. Istu heti siis hyvin käteen. Spacereita tossa on kyllä vielä pino, joten kai sitä pitää vielä matalammaksi yrittää, mutta ei kuitenkaan liikaa mukavuuden kustannuksella.

Vakiona tullut Fizik arione satula tuntuu myös hyvältä, mutta aikaista vielä sanoa kuinka hyvä se on pidemmän päälle. Speedplayn polkimet/klossit toimi laakista hyvin. Vapaaliike miellyttää, kun on jo tottunut SPD-pedaaleissa.

Ja Samulle kanssa kiitokset, pyörä saatiin vikkelästi kasaan kun se tuli ja palvelu pelaa paikan päällä hyvin.

Vai että munkitkin ajavat Cervelolla! Hyvää iltaa vain munkin puolesta

Onnea joka tapauksessa uudesta pyörästä! Kovasti tekisi minunkin päivittää S2 ta R3 malliin nykyinen fillarini. S3 menee jo ehkä turhan tyyriiksi. Vaan taidanpa passata tänäkin kesänä ja ostaa suunnilleen samalla hinnalla uuden sängyn, koska selkä kipeytyy nukkuessa, ei pyöräillessä...

Älä nyt hulluja puhu, sitä nimittäin nukkuu sujuvasti vaik' putkassa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •