FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 28 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Moro! Onko teillä Turussa päin jotain yhteislenkkejä maastoon? Suoritan varusmiespalvelusta Pansiossa ja maasturi olisi tarkotus ottaa mukaa, mutta en oikeen tiedä maastoja missä ajaisi, tai olisiko joku halukas näyttämään polkuja ja pitämään lenkkiseuraa? arki-iltaisin kello 18 olisi hyvä aika lähteä lenkille.

Torstaisin klo 18. on perus viikkolenkki parillisina viikkoina itäharjun prismalta ja parittomina impivaaran palloiluhalleilta.

Muita lenkkejä sovitaan täällä satunaisesti.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikke Katso viesti
    Kivikko on kaveri! Oli namilenkki.
    Kivikko: http://www.pyorakrossiparkki.fi/
    kypärän kuljettaminen tangossa on kuin sitoisi turvavyön auton rattiin

Oisko joku huomenna halukas lähtemään jostain Pansion edustalta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frank Katso viesti
    Olen jo jonkin aikaa miettinyt turkuun maastopyörätapahtumaa. Iso projekti, tiedän kyllä, ja ehkä kuitenkin aika utopistinen loppupeleissä.
    No, eilen illalla aloin miettimään asiaa tarkemmin ja keksin Pääskyvuori x-tuntia jutun. Pääskyvuori siksi, että se on tuossa vieressä, paljon ajettavia polkuja, Pääskyvuoren koulu (mahdollinen) lähtö- ja maalipaikka ja korkeuseroakin löytyy. Kävin ajelemassa polkuja ja koitin miettiä jotain järkevää reittiä ja kyllähän sellainen löytyi.

Seuraava ajatus on kokeilla asiaa käytännössä, ajetaan "omalla porukalla" vaikka pari tuntia samaa lenkkiä ja katsotaan toimiiko.

Viskipäissään tulee hyviä ideoita
    Tällaisen järjestämisestä on ollut puhetta. Suurin ja ensimmäiseksi ratkaistava ongelma on saada luvat halutulle alueelle. Helpointa lupien saannin luulisi olevan, jos maat kuuluvat samalle omistajalle esim. Turun kaupungille.
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Tällaisen järjestämisestä on ollut puhetta. Suurin ja ensimmäiseksi ratkaistava ongelma on saada luvat halutulle alueelle. Helpointa lupien saannin luulisi olevan, jos maat kuuluvat samalle omistajalle esim. Turun kaupungille.
    Hieno idea! Nyt kaikki organisaattorit päät sauhuamaan...
    Juoksen Cooperin testin kahteentoista minuuttiin.

Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.

Niin ja onko kellään suunnitelmissa jotain lenkkeilyä keskellä viikkoa. Kimpassa voisi liukastella siellä metsässä.
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

Sunnuntaicyclocross pyöritelty mahtavassa kelissä neljän kuskin voimin. Liukasta mutta hapekasta.

Ajettiin muutama pätkä, joita en ollut itsekään muutamaan vuoteen ajanut. Osa oli ennallaan, osasta ei ollut enää jälkeäkään. Maastopyöräilijän elintila pienenee.

Kiitos porukalle!
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.

Niin ja onko kellään suunnitelmissa jotain lenkkeilyä keskellä viikkoa. Kimpassa voisi liukastella siellä metsässä.
    Mulla olis yhdet aloittelijavihamieliset. Maastoajoon vielä pahimmat mahdolliset, eli lukot vain toisella puolella ja laakeritkin vetelee viimeisiään. Eli en taida edes ilmaiseksi lainata, ettei tule paha mieli. Polkimilla ajettu 20 000 km ja ne oli ne shimanon halvimmat. Keskiviikon aamulenkki oli viimeinen, jolla paloi pinna ko polkimiin tuon laakerivian takia. No ehkä noista saa vielä kunnostettua polkimet, johonkin käyttöön, mutta maastoajoon en niitä suosittele. Jos olet polkimia hankkimassa maastoajoon, niin älä ainakaan hanki sellaisia, missä lukko on vain toisella puolella. Se lukon arpominen kyllästyttää varmasti aika nopsaan. Maantiellä tuolla ei ole paljoa väliä, kun parhaimmillaan jalat lähtiessä kiini ja perillä irti. Tilalle tuli shimanon ns. vähän paremmat deoren polkimet, joissa lukot molemmilla puolilla. Kyllä kelpasi torstailenkillä ajella. Noi toimi edellisiin verrattuna kuin unelma. Oli muuten torstaina ajopyörässä tarjouksessa nuo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti

Kiitos porukalle!
    Vetäjälle myös! Rennon leppoisaa juurakkojumppaa ja hyvä niin. Tietokoneen mukaan mulla tuli Sunnuntaina 9.4. (döner-sunnuntai) sama kilometrimäärä tuli täyteen 40 minuuttia nopeammin. Tahkosta palautuminen vaatii näkojään kunnolla aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hullukoira
    Tahkosta palautuminen vaatii näkojään kunnolla aikaa.
    Ite tässä jännitän, josko Syötteeseen mennessä olisi edes jollain tavoin palautunut... Kovin on väkinäistä, pitäisi ilmeisesti ajaa joku vähän pidempi rauhallinen avaava pyörittely tms?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Eilinen olisi ollut juuri rauhallinen avaava pyörittely, lyhyt vaan. Vähän raskaan viikon päälle ei kyllä edes huvittanut kääntää kampea kovempaa. Oli kiva noin.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Mulla olisi, muutaman kerran käytetyt ja kaadutut. Merkistä en tiedä, ollu Gary Fisherissä kiinni alkujaan.

Kiitos Matille eilisen lenkin vedosta! Vauhti oli passeli liukkaalle kelille. Minä pyöräilen paljon mieluummin sateessa kuin 30 asteen helteessä. Eikä eilen kyllä edes satanut, mutta kaikki taidettiin kastua ensimmäisen 15min aikana.. Komean otb:n vedin viimeisen polun päätteeksi, sekin takuu siis toteutui lenkillä! Toivottavasti kätesi on tänään parempi eikä mitään mennyt rikki?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OlliR Katso viesti
    Toivottavasti kätesi on tänään parempi eikä mitään mennyt rikki?
    Tuskin mitään venähdystä kamalampaa. Sormi ei tottele kunnolla käskyjä mutta ei ole kipeäkään, joten kaikki lienee hyvin.

Eiliseen raikkauteen verrattuna äsken oli tuskallisen kuumaa juoksulenkillä. Ei ole läskin kelit nämä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Mulla olis kanssa http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät (2011 mallia). Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon klossit.

Mut kai noiki shimanon kenkiin sopii.
    PePa muokkasi tätä : 09.07.2012 at 14.59 Syy: vuosiluku tarkennus

Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PePa Katso viesti
    Mulla olis kanssa http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät. Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon 'vastakappaleet'.

Mites noiden kestävyyden kanssa aloittelijalla? Kestääkö jysäyttää kiveen / kallioon. Kuvan perusteella epäilyttää.
    Mulla ainakin edelliset on kolhitut nurkista ja uusiinkiin tuli heti ekalla lenkillä jäljet, kun onnistuin polkaisemaan nurkan aika vauhdilla kiveen.

Mun edelliset oli nämä,
    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5937
    jotka siis tällä hetkellä "ylimääräisinä" huoltoa odottomassa.

Tilalle tuli nämä (suomesta ostettuna):
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=67220
    Alle 60€ tarjoushinta oli mun mielestä kohtuullinen siihen nähden, miten asiallisen oloiset nuo oli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Mites noiden kestävyyden kanssa aloittelijalla? Kestääkö jysäyttää kiveen / kallioon. Kuvan perusteella epäilyttää.
    Mulla ainakin edelliset on kolhitut nurkista ja uusiinkiin tuli heti ekalla lenkillä jäljet, kun onnistuin polkaisemaan nurkan aika vauhdilla kiveen.
    Ei ole omakohtaista kokemusta... mutta täältä voi lukea muiden kokemuksia.

Minulla oli maastopyöräilyä aloittaessani vuonna 2006 lainassa (käytetyt) eggbeaterit ja ne olivat siitä huonot aloittelijalle, että kireyden säätöä ei ollut. Useamman kerran kumoon kapsahdettuani hankin Shimanot, joissa kireyden säätö on.

Paljon munanvatkaimilla kyllä ajellaan, siitä vaan, jos irroitusrefleksi ja jalka ovat vahvoja!
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Tilaa kuorma-autollinen tämmösiä. Klossit tulee mukana.
    Ainakin mulla ovat kestäneet vaikka olen niitä huolella kolhinut.
    www.pyörätarvike.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulla Katso viesti
    Minulla oli maastopyöräilyä aloittaessani vuonna 2006 lainassa (käytetyt) eggbeaterit ja ne olivat siitä huonot aloittelijalle, että kireyden säätöä ei ollut. Useamman kerran kumoon kapsahdettuani hankin Shimanot, joissa kireyden säätö on.

Paljon munanvatkaimilla kyllä ajellaan, siitä vaan, jos irroitusrefleksi ja jalka ovat vahvoja!
    Eggbeatterissa voi asentaa klossit kenkiin kahdella tavalla, jolla saadaan eri avauskulma, eli kuinka paljon pitää kantapäätä kääntää, että lukko aukeaa. Se herkempi on minusta parempi. Käytössä klossi kuluu ja muuttuu myös löysemmäksi avata. Aika yllättävää, jos Ullasta lukko tuntui liian jäykälle. Ehkä ihan uutena näin voi olla. Mulla on kaikissa pyörissä Eggbeatterit ja maantiellä saman firman Candy malli. Hyvä puoli noissa on se, ettei hiekka, muta ja lumi juurikaan haittaa lukon toimintaa. En pitäisi noita kovin heikkoinakaan, vaikka yksi akseli ja yksi lukon sanka on vuosien aikana hajonnutkin. Kiveen ajaessa kenkä voi kyllä irrota polkimesta, koska lukon sangat ovat samaa rakennetta alapuolella, mutta ei tämäkään mikään ongelma ole ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    El Mariachi video
    Oliko tuo vihje? Oletko vaihtamassa valurautapyörän toiseen?

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Hah, näille rimppakintuille ne käytetyt vatkaimet nyt vaan olivat liian jäykät. Olen ollut tyytyväinen M540-shimanoihin, joita pidän herkällä irrotuksella. Minun säädöilläni tosikuskin vääntämänä irtoaisivat varmasti väärissä paikoissa.
    mtbturku.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Oliko tuo vihje? Oletko vaihtamassa valurautapyörän toiseen?
    Ei se vaihtamalla parane... mutta saattaahan tuon vihjeenäkin tulkita.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulla Katso viesti
    Hah, näille rimppakintuille ne käytetyt vatkaimet nyt vaan olivat liian jäykät. Olen ollut tyytyväinen M540-shimanoihin, joita pidän herkällä irrotuksella. Minun säädöilläni tosikuskin vääntämänä irtoaisivat varmasti väärissä paikoissa.
    Mulla puolestaan on ihan päinvastaisia kokemuksia. Omasta mielestä vispilät on todella löysät verrattuna shimanon polkimiin.

Noi shimanon 19,95 polkimet on kyllä hinta-laatu suhteelta parhaat mitä on.
    Suo, kalja ja läski.

Tilailen varmaan tällaiset. Saanu kehuja vähän sieltä sun täältä nii eiköhä ole hyvät.
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

Tilailen varmaan tällaiset. Saanu kehuja vähän sieltä sun täältä nii eiköhä ole hyvät.
    Mulla taitaa olla tuollaiset jossain, ostatko 15 eurolla? Ei kukaan muuten renkaita tarttis, viiden nippu kympillä! (sis. Maxxiksen High Roller ja Minion, Nokian Gazza ja Attack X:t)

Mites huominen tiistailenkki? Ajattelin mennä itsekseni Vakken metsiin rauhallisesti kikkailemaan, mutta jos on kiinnostusta niin saahan siitä jonkun yhteisen maastokoulu-tyylisen tapahtumankin. Ei ole siis tarkoitus ajaa mitään lenkkiä, leikkiä vaan.

Varaan Peipon rengasnipun! Velipoika juuri tunti sitten jutteli että tarvis ostaa uudet ulkogumekset

Tiistailenkki kuulostais hyvältä. Mihin aikaan? Onnistuuko päivälähtö? Mulla on vapaapäivä, mutta olisin mielelläni illalla kotona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PePa Katso viesti
    Mulla olis kanssa http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät (2011 mallia). Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon klossit.

Onks noi niinku ylimääräset? Voisin ostaa pois kun alkaa olemaan Malletit hiukan väsähtäneet.
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •