Jos keula on koottu kuten korjaamokäsikirjassa ohjeistetaan, siellä on voiteluöljy joka voitelee puslat ja tiivisteet. Kuvaamallasi tavalla voiteluöljyn määrä lisääntyy vähitellen ja jossakin kohdassa siitä tulee ongelma.
Jos keula on koottu kuten korjaamokäsikirjassa ohjeistetaan, siellä on voiteluöljy joka voitelee puslat ja tiivisteet. Kuvaamallasi tavalla voiteluöljyn määrä lisääntyy vähitellen ja jossakin kohdassa siitä tulee ongelma.
Holokki auki ku H. Moilane.
Pitäis keula nyt purkaa ja vaihtaa öljyt niin tuli mieleen että mikä rasva sopii noitten o-renkaitten rasvaukseen? Neste oh? sitä olis tossa hyllyssä ainaki ..
The end of the road is just the beginning...
Jos keulan sisällä olevia o-rengastiivisteitä voitelet, niin laita samaa öljyä mitä ko. kammioon (jossa tiiviste sijaitsee) tulee muutenkin. Ne menee joka tapauksessa öljyjen kanssa sekaisin, niin paras voidella samalla öljyllä mitä ko. tilaan tulee muutenkin.
ok .. kiitti vinkistä! Viel ku löytäis 15w keulaöljyy jostai Turun seudulta liikkeestä nii ois jees .. 10 ja 20 ois mut ei 15 ainakaa motonet:ssä ja biltemas oli 5w ainut ..
miku80 muokkasi tätä : 25.06.2012 at 15.42
The end of the road is just the beginning...
Alajalkojen voiteluöljy haussa? Jos näin on niin ihan perus moottoriöljy hoitaa alajalkojen voitelun mielestäni paremmin kuin keulaöljy (vaikka ainakin RockShox keulaöljyä suositteleekin). Itsellä muistaakseni 5W-30 öljyt käytössä, mutta ei ole kovin kriittinen viskositeetistä. Kannattaa myös käännellä pyörää ylösalaisin ennen ajoja (tai ainakin silloin tällöin) niin voitelu toimii muutenkin paremmin. Moniasteinen synteettinen moottoriöljy toimii myös talvella kunnolla, toisin kuin tavalliset keulaöljyt. Vaimentimeen sitten tietysti kannattaa laittaa ihan oikeaa vaimennustarkoitukseen tehtyä keulaöljyä.
tota 5w keulaöljyy löytyy iha kaapista mut olis toi vaimennuspuolen 15w hakusessa ku meinasin sen vaihtaa samalla ku auki otan ..
The end of the road is just the beginning...
Oho, mistäs keulasta muuten löytyy noin paksut vaimennusöljyt vaimentimesta? Vai onko tarkoitus sekoitella eri vaimennusöljyjä sopivan viskositeetin aikaansaamiseksi?
oho, kirjoittelen läpiä päähänisiis 5w löytyis vaimennuspuolelle mut käykö alajalkaan ohkasempi ku 15 tai no luin just ajatuksen kanssa tuon sun aikasemman postauksen .. kumpi olis parempi voiteluöljyksi 10w / 7,5W (oikeeta keulaöljyy)? onko käytännön merkitystä? tai no onhan mulla tuolla moottoriöljyäki jos sitä koittais ..
miku80 muokkasi tätä : 25.06.2012 at 17.37
The end of the road is just the beginning...
On merkitystä. Ohuempi öljy tekee keulasta notkeamman. Voitelu toimii hyvin molemmilla viskositeeteilla eikä ongelmia ole näköpiirissä kun huollon tekee riittävän usein.
Holokki auki ku H. Moilane.
Ohuempi öljy vähentää ainakin puristuspuolen nopeaa vaimennusta, ja keula muuttuu herkemmäksi. Tämä ei välttämättä ole haluttu lopputulos.
Vanha mutta lihava.
no tota herkkyyttä vähän haeskelinki täs .. no täytyy huomen hakee vaikka motonet:stä keulaöljyy ..
The end of the road is just the beginning...
Aja vähän pitemmälle, osta tätä. Noi W-arvothan ei kerro juuri mitään viskositeetista. Tuo Motorexi on inahduksen ohkasempaa kuin Rokkarin speksaama 5W. Tuota tullut käytettyä vaimentimessa, kun tuosta löytyy tarkempaa speksiä, toisin kuin Motonetin ja Biltsun tuntemattomista merkeistä.
Kannattaa noita vaimennusöljyjä ostaessa/laittaessa muistaa myös että ne valmistajan ilmoittamat öljyjen paksuudet on mitä sattuu eikä eri valmistajien paksuudet ole suoraan vertailukelpoisia. Jos ostaa vaikka jonkun toisen valmistajan 5W öljyä alkuperäisen 5W tilalle niin tulos voi olla mitä sattuu (voi olla paksumpi tai ohuempi kuin alkuperäinen öljy ja kyseessä saattaa olla todella huomattava ero). Toisen valmistajan 2.5 W on n. samanlaista paksuudeltaan kuin toisen 10 W jne.. Pvdwiki:stä löytyy taulukko todellisen viskositeetin vertailuja varten: http://www.peterverdone.com/wiki/ind...spension_Fluid
Kannattaa myös muistaa että vaimennusöljyn paksuus vaikuttaa aina puristusvaimennuksen lisäksi myös paluuvaimennukseen, joka voi olla tapauksesta riippuen hyvä tai huono asia. Voiteluöljyt sitten asia erikseen, kun niillä ei ole vaimennukseen vaikutusta. Kitkaan ja sitä kautta herkkyyteen toki voiteluöljyt vaikuttaa. Mitä ohuempia voiteluöljyjä käyttää niin sitä useammin kannattaa fillaria käännellä ylösalaisin, kun ohuempi öljy valuu nopeammin alajalkojen pohjalle (öljyn lisäaineilla ja tarttuvuudella on myös vaikutuksensa tässä).
Kuka huoltaa foxin keuloja Joensuu-Savonlinna seudulla? Vai missä olis lähin huolto?
Herkkyys voi lisääntyä todella paljon jo pelkältään perushuollolla ja vakioöljyillä jos keula on ollut kauan (yli vuoden) huoltamatta.
Vanha mutta lihava.
tollast olis tos nurkis -> http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/...ula-5w-30.aspx .. ajaisko asiansa?
The end of the road is just the beginning...
Olis tällänen kysymys:keulasta korkkas ajossa etujarru heilumaan,postmount kiinnitykset haljenneet,laitoin pienet putkiklemmarit ja nyt kyllä pysyy mutta ajattelin laittaa jotain epoksikamaa vahvikkeex!onnistuukohan?
Onko joku tehnyt vastaavaa?![]()
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Stick a fork in it.
Kaupan kautta kohti uusia pettymyksiä!
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Elä laita epoksia, sen saattaa saada vielä hitsattua, mutta hitsari saa latvaräjähdyksen jos siellä halkeamassa on jotain möhnää.
Tästä pääsen aasinsillalla siihen, että jos päädyt heittämään sen roskiin, niin kerro missä se roskis on, voisin kokeilla jos sen saisi tigattua vielä ehjäksi. Mikäs keula se on?
53'een senttiin taitaa sopia 150cm foxit, rokkarit, dt't...
Jostain voi löytyä myös sopuhintaa uudet alajalat? tai siis käytetyt
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
internetin ihmeellisestä maailmasta
Aika munkki saa käydä että suomesta tulee vastaan, mutta ulkomailta voi tullakin, jos hyvä säkä käy.
DH-keuloihinhan on liki jatkuvasti tarjolla käytettyjä keulojen osia...
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
ebay deessä ainakin kun iskee hakuun magura wotan niin tärähtää 2008 yksilö hp 50 egee. :P
Kirjanmerkit