HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 12 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Spämmätään nyt tännekkin. Zr Race 29er 6.0 ollut ajossa jo kuukauden verran. On kyllä saanut rahoille vastinetta. On kyllä kevyt (tietysti, kun teräsrunkosesta hybridistä siirryin) ja vakaa ajettava. Fillariosalla kasautin ja palvelu oli ystävällistä ja hyvää, moitittavaa toki: etuvaihtajan säädöt persiillään, renkaissa tietty olis voinu olla enempi kuin 0,5bar ilmaa ja keulassa ehkä raskaammalle kuskille (+60kg) painetta. Muuten jees.

Siinä se nyt on, kryptoniittiin kahlittuna...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti RayBan_ Katso viesti
    Zr Race 29er 6.0 ollut ajossa jo kuukauden verran. ---
    Siinä se nyt on, kryptoniittiin kahlittuna...
    On hieno! Kahlitsethan kryptoniitin myös johonkin kiinteään objektiin, niin ei rosvo kanna pyörää pois.

RayBan_: Minkälaista ajoa sulla on pääasias? Viitsisitkö millään laittaa vähän pitempää raporttia tuosta pyörästä..?

Itellä on juuri tuo pyörä harkinnassa. Ajo tulis olemaan suurimmaksi osaksi kuntoilua pururadan tyylisessä maastossa, jossa on suht paljon mäkiä. Tuolla nyt pärjäisi ilman minkäänlaista iskunvaimennusta, mutta tulee myös sillon tällön ajeltua hieman häjymmässäkin maastossa. Marketista ostetulla pyörällä tähän asti menty ja nyt tarvis hieman laadukkaamaa peliä alle.

Pulmana onkin, että kannattaisko mun hommata nimenomaan tommonen 29er? Ja mites runko? 18" oon miettiny, että se vois olla ok..

Painoa on n. 75kg ja pituutta 174cm.

Tääkin Radoni on aikas helvetin hyvän näköinen hintaansa nähden. Nyt tosin on enää 20" jäljellä, mutta jonkin aikaa sitten oli
    vielä 18":kin. Jos ei olisi jo toissa vuoden vastaavaa kuitu-Cubea niin kyllä tuollainen herkku kiinnostaisi.
    http://www.bike-discount.de/shop/kS1...k-sin-8-0.html

jerko:
    Aika all-round ajoa ollut. Helpohkoista maastopätkistä aina maantiepyöräilyyn. Maastossa pääsee helposti juurakoiden ja kuoppien yli ja vauhdin pito tasaisena on yllättävän helppoa. Reba toimii moitteettomasti ja itelle on tuo 100mm joustovara riittäny hyvin. Maantiellä ja siirtymäpätkillä nobby nic ei ole se paras rengasvaihtoehto (menee varmaan vaihtoon), mutta silti tarjoaa tasaiset kyydit. Fillari kiihtyy myös räväkästi (jättää mopoauton ). Hyppelyä ja kikkailua ei ole tullu harrastettua, joten siihen soveltuvuudesta ei oikeen juuta eikä jaata. Näin jälkiviisaana voisin arvioida, että 5.0 malli olisi riittäny tälle nöösille enemmän kuin hyvin, mutta peijakas myivät 20" rungot loppuun 2pv ennen ostopäätöstä..
    Ja pituutta löytyy 186cm, selkä ehkä normaalia pidempi ja tuo 20" sopii hyvin. Sulle luulis tuon 18" olevan just passeli.
    Miksi 29? Tasainen vauhti, kiipee rinteet ja ylittää esteet peijakkaan kivasti, sopii myös maantielle. Hoitaa sen minkä hybridi ja paljon enemmän.
    Lopuksi mummokommentti: satula ei aiheuta persuksen kipeytymistä
    Lisää kyssäreitä vaan jos tulee mieleen, yritän vastailla vaikka kokemus on aika minimaalista toistaiseksi.

Kiitos nopeesta vastauksesta! Tuos tuli aika lailla sellasta tekstiä mitä odotinkin eli hyvältä kuulostaa. :-) Nyt rupes vaan mietityttämään toi 5.0, että jos se ajais asiansa ihan yhtälailla, säästäis jopa hieman rahaa, persaukinen kun on. Rock Shox Reba -keula näyttäisi olevan tuossa 5.0:ssa ja mitä nettiä selannu niin ihan asiallinen ilmeisesti on. Ite oon huomannu kun wanhalla pyörällä sotkenu, että vaihteet pitää pelittää (!!) kun tuola ajelee haipakkaa mäkistä maastoa, niin onkos tuossa 5.0:ssa kelpo vaihteisto?

..jatkanpa kuolaamista ja säästöpossun täyttöä..

EDIT: Unohtu kysyä, että miten eroaa toisistaan Race ja Team? Miksi valitsit Racen?
    jerko muokkasi tätä : 14.06.2012 at 22.17

29-tuumaisena ei saa muuta kuin Racea. 26-tuumaisissa on Race ja Team -versiot. Ero on rungoissa: Racessa "kisamaisempi" ajoasento, Teamissa pystympi. Racessa mm. pitempi vaakaputki ja lyhyempi emäputki.

Reba on tämän hintaluokan pyörissä todella hyvä keula. Muutkin osat on 29er Race 5.0:ssa ihan perushyvää kamaa. Tällä hinnalla et saa parempaa kokoonpanoa, paitsi ehkä alennusmyynnistä.

Keizii Guest
    Terve,

Tulin tuossa tilanneeksi Radon zr team 7.0 pyörän hetki sitten pitkällisen harkinnan jälkeen koossa 20". Olen 178cm pitkä ja inseam on 88cm ja nyt aloin miettimään, pitäisikö tilaus vielä vaihtaa kokoon 18".

Fillariosan (jonne pyörä menee kasattavaksi) kavereiden mukaan koko 20" on hyvä, koska jalkani ovat melko pitkät ja siihen voi vaihtaa sitten myöhemmin lyhyemmän stemmin jos asento ei miellytä. Bike-discount taas suositteli 18" tuumaista, mutta sanoivat että 20" menee myös jalkojeni pituuden puolesta.

Loppuuko 18" satulatolpan säädöt kesken enkä näin ollen saa miellyttävää ajoasentoa ja toisaalta onkohan 20" kömpelö ajaa maastossa vaikka siihen lyhyemmän stemmin vaihtaisikin? 18" kun noin muuten menisi koon puolesta parhaiten.

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen!

t. antti

Ite tilasin radonin zr team 6.0 koossa 18''. Tällä hetkellä suomessa matkalla fillariosaan kasattavaksi. Itellä se vaan saattaa olla liian pieni, eli voidaan tarvittaessa vaihtaa päittäin ;D

Keizii Guest
    Tein tilauksen about tunti sitten eli ei ole tulossa vielä hetkeen, niin saattaa saada koonkin vaihdettua. Joudun joka tapauksessa näillä jalkojen mitoilla jonkinlaisen kompromissin tekemään, mutta en tiedä kumpaan suuntaan. Melkeinpä kolikon heitolla päätöksen tein.. :P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Tääkin Radoni on aikas helvetin hyvän näköinen hintaansa nähden. Nyt tosin on enää 20" jäljellä, mutta jonkin aikaa sitten oli
    vielä 18":kin. Jos ei olisi jo toissa vuoden vastaavaa kuitu-Cubea niin kyllä tuollainen herkku kiinnostaisi.
    http://www.bike-discount.de/shop/kS1...k-sin-8-0.html
    Itse rakentelin viime vuonna Black Sin rungosta itselleni jäykän sinkulan. Ihan hyvä tekele siitä tuli.

Itse tajusin oletettavasti pienen koon liian myöhään ja he olivat jo ehtineet lähettää sen. Alkuviikosta luulisi olevan valmiina fillariosassa niin näkee onko sopiva, vai pitääkö palauttaa. Omat mitat siis 184/89.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oderfa Katso viesti
    Itse tajusin oletettavasti pienen koon liian myöhään ja he olivat jo ehtineet lähettää sen. Alkuviikosta luulisi olevan valmiina fillariosassa niin näkee onko sopiva, vai pitääkö palauttaa. Omat mitat siis 184/89.
    Kuulostaa kovasti pieneltä. Itse ajelen 18" ZR Racella ja olen vain 170cm lyhyt.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Minulla on zr race 7.0 mitoilla 184/84 20" tuumaisena. Menisi pienempikin koko.

Keizii Guest
    18" racessa näyttäisi olevan yhtä pitkä vaakaputki kuin 20" teamissa. Eli 20" team on ilmeisesti jonkin verran makaavampi kuin 18" team, mutta toisaalta jalat mahtuisivat 20" paremmin. En ole pitkään aikaan maastopyörällä ajanut enkä oikeastaan ole hirveästi oman vanhan Kona Koan lisäksi muita pyöriä kokeillut (en ole Konallakaan ajanut viimeiseen viiteen vuoteen juurikaan). Aikanaan tuli maastossa jonkin verran rymyttyä. Uskoisin pitäväni tuon 18" teamin hieman pystymmästä ajoasennosta ja pienemmästä rungosta, mutta pelkään että en saa korkeutta säädettyä kunnolla, kun inseamini on 88cm.

Maastossa ajon lisäksi tulee vedettyä paria pikkumiestä pyöräkärryssä. Maastopyörä ei ehkä ole tähän paras vaihtoehto, mutta yksin ajaessani haluan ajaa muuallakin kuin asfaltilla ja hiekalla.

Onko eroa käytännössä Radon ZR Race 5.0 29er & Radon ZR Race 6.0 29er vaihteilla? 6.0:ssa siis SRAM X9. 5.0:ssa: Shimano XT RD-M780 & Shimano SLX FD-M661-D.

En ole ikinä ajanut pyörällä, jossa SRAM vaihteet..Shimanoista on kokemusta. Onko merkitystä harrastelijalle kummat ko. vaihteistoista löytyy pyörästä?
    Kiitoksia etukäteen!

Vain periaatteellisella tasolla. Molemmat toimivat hyvin ja kestävät käyttöä.

Seuraavaksi odotettavissa ianikuinen väittely em. merkkien paremmuudesa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Minun kokemuksen mukaan molemmat toimii erinomaisesti. Sramissa tykkään mekaanisesta tuntumasta ja äänestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jerko Katso viesti
    Onko merkitystä harrastelijalle kummat ko. vaihteistoista löytyy pyörästä?
    Ei oikeastaan ole merkitystä. Yhtä hyvin pelittää.
    Shimano osia löytyy varmaankin hieman enemmän suoraan kaupan hyllyiltä kuin Sramia.
    Shimanolla ei ole kisailuun tarkoitettuja kiertovaihtajia. Juu ja Sram on kalliimpi.
    - Numismaatikko -

Ihan uusimpia Shimanoja en ole kokeillut, mutta voisin vertailla jotain vanhempia Shimanoja ja uudempia Srameja, joita nykyään käytän. Shimanoissa vaihtamisen tuntuma on jotenkin sellanen pehmeämpi ja jouheampi. Sram tuntuu taas enempi sellaselta työkalumaiselta ja vaihdot on jämäkämpiä. Itse olen tosiaan tykästynyt enempi tuohon Sramin tuntumaan. Molemmat kyllä varmasti pelittää hyvin, valinta on lähinnä makukysymys.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Uusissa shimpoissa on selkeämmät indeksoinnit, ööbaut sama SRAMin kanssa nykyään.

Itse luulin etten tarvitse 2 toimista vaihtoa mutta kumman paljon sitä tulee käytettyä, niinkuin multiple releaseakin.

OK, eli tuntumakin ilmeisesti sit nykyään aika lähellä toisiaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Isoin ero mitä väittäisin on shadow vaihtajat, niissä on todella paljon kapoisempi profiili mitä SRAMin vaihtajissa on.

Ilmeisesti Shimano on myös alkanut harrastaa jotain todella jäykkää takavaihtajan häkkiä joka ei kolista ketjua takahaarukkaan? Ainakin vanhoissa Shimanon takavaihtajissa mua häiritsi ne löysät vaihtajien jouset joiden takia ketju hakkasi maastossa viimistä päivää takahaarukkaan. Mun wanhassa X.0 9spd takavaihtajassa on niin jäykkä jousi ettei se ryskytä ketjua toisin kun vastaavan vuosimallin Shimanon vaihtajat.

2012 XT ilman sitä plussaa ja MRP G2 ja eipä tuo kauheasti spöijjää, tietu plussalla menee jo niin jäykäksi että ehkä voi kyseenalaistaa alaohjurin tarpeellisuuden.

Mulla tuo 2012 XT kyllä on fillarin ärsyttävin metelin aiheuttaja. Ketju hakkaa ja pomppii kuin viimeistä päivää. Seuraava maasturiin liittyvä hankinta onkin tuo plussa XTR.
    Muuten tuo XT on kyllä aivan loistava. sakuvaan mainitsikin jo nuo pari ominaisuutta joita ilman luulee voivansa elää, kunnes niitä oppii käyttämään.

kha Guest
    Hei vaan pyöräfriikit(sillä hyvällä tavalla)!

Hankin pari tässä lähimenneisyydessä Radon Race 6.0 29er:n 22" kokoisena ja kysyisin että mitä eroa tuolla koolla on käytännössä verrattuna esim kokoon 20"? Onko pienempi helpompi polkea ylämäissä? Tuoko suuri koko mahdollisesti jotakin etuja? Eroahan noilla ei ole kuin 15mm vaakaputkessa. Olen 185cm ja 70kg pitkäkätinen tapaus.

Olen erittäin samoilla linjoilla RayBan_:n kanssa pyörästä enkä siksi toista samoja asioita tässä. Nyt olisi harkinnassa vaihtaa tuohon lukkopolkimet ja slicksimmät renkaat, jotta saan tehostettua menoa kulkiessani pääasiallisesti asfaltti- ja hiekkateillä ja satunnaisesti pienemmillä poluilla. Onko jollakulla antaa suosituksia hyvistä hintalaatusuhteen omaavista osista ja liikkeistä? Suorat linkit tuotteisiin yksityisviestillä olisi varmaan paras vaihtoehto. Paljon kiitos Ystävällisyydestänne.

Onnellinen kaksysärin omistaja

Hei,

sattuisiko kenelläkään olemaan Turun seudulla tai pääkaupunkiseudulla jotain Radonin 29eria koossa 20 tai 22 tai jotain R1-sarjan pyörää runkokoossa 58 tai 60, joita voisi mahdollisesti käydä pikaisesti kokeilemassa?

Olen 191cm pitkä, mutta harvinaisen persjalkainen (inseam vain 88cm), joten olen hiukan hukassa runkooon suhteen. Tarkoitus olisi vuoden sisään ostaa sekä uusi maantiepyörä että ensimmäinen maastopyörä, ja Radonin hinta-laatusuhde vaikuttaa aika hyvältä.

Stage 6.0 on nyt syksyn loppuunmyynnissä. 1299 egeä täpäristä, jossa on Rokkarin SID-keula.

http://www.bike-discount.de/shop/k88...0.html?mfid=52

Gieggoilija Guest
    Radon zr race 2013 mallit tulevat olemaan tälläisiä jos joku ei ole vielä nähnyt: http://www.radon-bikes.de/upload/201...esse_22438.jpg

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •