ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 6 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 662

Aihe: Nyky enduroon renkaat

  1. #151
    Tilasin itselleni epähuomiossa Ardentin 2,4" eturenkaan ei-taittuvakylkisenä, elikkäs kaapelilla varustettuna. Yritän saada vaihdettua sen samanlaiseen, mutta taittuva kylkiseen versioon. Elikkäs jos jotakuta kiinnostaa hankkia itselleen kyseisenlainen Ardent, niin minulta saisi vielä kaupan kuorissa olevan kumin bike-discountin hintaan 39 € tai (säästät postikulut) tai vaihdossa uuteen taittuvakylkiseen. Rengas majailee Helsingissä.

  2. #152
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Tunnustaakos joku ajavansa pehmoseoksilla? Kuivalla tai märällä? Minkälaisia havaintoja/kokemuksia? Itsellä on ajossa kuivalla EXO Minionit 60a ja märällä Muddy Maryt TrailStarilla. Oon ollut kyllä tyytyväinen ja noita kehtaa suositella.
    Mud, sweat and beers.

  3. #153
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkukettu Katso viesti
    Tilasin itselleni epähuomiossa Ardentin 2,4" eturenkaan ei-taittuvakylkisenä, elikkäs kaapelilla varustettuna. Yritän saada vaihdettua sen samanlaiseen, mutta taittuva kylkiseen versioon. Elikkäs jos jotakuta kiinnostaa hankkia itselleen kyseisenlainen Ardent, niin minulta saisi vielä kaupan kuorissa olevan kumin bike-discountin hintaan 39 € tai (säästät postikulut) tai vaihdossa uuteen taittuvakylkiseen. Rengas majailee Helsingissä.
    Kohtuu suolanen hinta saksassa kun hi5'stä saa taittuvan kympin halvemmalla.

  4. #154
    Itse laitoin kevääksi Muddy Mary Vertstarin eteen ja Trailstarin taakse. Omistan vain yhdet kiekot enkä ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa renkaita toisiin. Kyllähän ne pitävät kuin tauti kuivalla, joskin eturenkaan kanssa on käynyt pari kertaa siten että hieman hitaammassa teknisessä kivikossa Vertstar on "haukannut kiinni" kiveen ja rengas ikään kuin sortaa alta. Ajan litkuilla ja kerran on pitänyt pumpata rengas uudelleen, pari kertaa on vain hieman litkua päässyt ulos. Ehkä hieman kovempi seos olisi vain luistanut kiven kylkeä pitkin samassa kohdassa kun nyt taas vertstar haukkasi siihen kiinni eikä meinannut antaa periksi.

    Olen ajatellut tilata Trailstar/Pacestar Big Bettyt mutta en vain ole saanut sitä aikaiseksi. Alunperin ajattelin kuluttaa Muddy Maryt kevään aikana alta pois, joskin ne ovat vielä yllättävän hyvässä iskussa kevään jäljiltä. Jatkan ajoa niillä toistaiseksi.

  5. #155
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Toi tuntuu yleensäkin olevan pitävien, korkeat reunanappulat omaavien renkaiden "ominaisuus", että kun ottavat vähän kiven reunasta kiinni niin se tippuminen tuntuu sitten paljon kovemmalta rysähdykseltä.

  6. #156
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tunnustaakos joku ajavansa pehmoseoksilla? Kuivalla tai märällä? Minkälaisia havaintoja/kokemuksia?
    Joskus tulee hassuteltua. Havainnot on ihan kuin oppikirjasta, kuluu nopeammin mutta pitää paremmin. Rullaavuudessa erot tuntuu isoilta, mutta pseudotieteellisellä 'miten pitkälle polkematta' testillä ei saa juurikaan eroja aikaan jos ainoa muuttuja on kumiseos. Pitäis varmaan tarkastella (maksimi)nopeutta eikä matkaa. 1-ply vs 2-ply näkyykin sitten jo selvemmin.

    Mites noi comboseokset, keskeltä kovat ja reunasta räkää? Mun ainoa kokemus on Spessun 45/55 (tjsp) kumeista ja nehän oli ihan ässä yhdistelmä pitoa ja kulutuskestävyyttä. Maxxiksella olis 3C ja EXC, Schwalbella (oli?) triple compound, toimiiko ne ja muiden vastaavat mitä hä?
    --

  7. #157
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kyllä kai schwalbella (ja varmaan continentalilla) on vieläkin kumeissa eri seoksia, eivät vaan mainista sitä niin paljoa.

  8. #158
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti

    Mites noi comboseokset, keskeltä kovat ja reunasta räkää? Mun ainoa kokemus on Spessun 45/55 (tjsp) kumeista ja nehän oli ihan ässä yhdistelmä pitoa ja kulutuskestävyyttä. Maxxiksella olis 3C ja EXC, Schwalbella (oli?) triple compound, toimiiko ne ja muiden vastaavat mitä hä?
    Mulla on tällänen comboseos rengas edessä ja juurikin niinkuin sanoit ihan ässät. Pitää,rullaa ja kestää...
    http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=64096
    - Fear is a mindkiller -


  9. #159
    Noni, nyt sain viimeinkin Big Bettyt tilattua. Olen kovasti tykästynyt Muddy Maryihin, mielenkiintoista nähdä miten Bettyt pelittävät.

  10. #160
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    BB TrailStar 2,4" on ainakin eturenkaana ollut varsin hyvä. EXO Minionin rullaavuus kylläkin on sen verran parempi, että siitä aavistuksenomaisesti pidon vähenemisestä ei tee mieli valittaa. Eikä se pitokaan kaikilla baanoilla/alustoilla sen huonompi käytännössä ole. TrailSrar Bettyyn voi kyllä luottaa aika huoletta.
    Mud, sweat and beers.

  11. #161
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    On noi trailstar BB / MM / HD't kyllä pidossa aika omassa luokassaan, laitoin ne kuitenkin raskaanpiin kiekkoihin. Pikaisesti kokeillen Ardent 2.4 piti kosteallakin kohtuullisesti, mutta takana ollut x-king ei kyllä märällä itseluottamusta kasvattanut. Rullaus oli kyl hyvä.

  12. #162
    Itse tilasin eteen Trailstar- ja taakse Pacestar -seoksellisen kesän ajaksi. Jos sillä hieman kovempi seoksisella Bettyllä saisi hieman enemmän rullausta ja ajokilometrejä. Tämä tietty toivoen että kesästä ei muodostu todella märkää. Sitten vaihdan Muddy Maryt takaisin peliin.

  13. #163
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Itselleni tuli rengastuksesi nyt eteen DHF 2.5 exo 3c ja taakse DHF 2.5 60a exo. Saas nähdä luin rullaa ja pitää. Aiemmin alla oli 2.35 highroller 60a maxxpro edessä ja takana. Rullas hyvin, välillä kaipasin pitoa ja ilmatilan vuoksi meni vaihtoon, mielestäni aika pieni 2.35
    Rahka muokkasi tätä : 07.06.2012 at 20.26

  14. #164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Itselleni tuli rengastuksesi nyt eteen DHF 2.5 exo 3c ja taakse DHF 2.5 60a.
    Tuo oli toinen kombo jota mietin, mutta itse halusin lopulta isompaa ilmatilaa.

  15. #165
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Aiemmin oli fat albert 2,4 ja nyt vaihdoin alle kenda nevegal 2.35 dtc. Ajatuksia:

    Fat Albert on todella muhkea ja siinä on 2.4 leveäksi kumiksi todella iso ilmatila. 100kg kaveri voi ajaa alle 2baarin paineilla.
    Kenda voittaa ehkä hieman rullaavuudessa mutta häviää sivuttaispidossa.
    Kummatkin renkaat ovat todella hyvät trailille ja arvattavat märällä/juurakossa.
    Kenda pitää paremmin kun ajetaan suoraa linjaa ylös(tosin aika on voinut kullata muistot, kun siitä on tosiaan hetki kun ajoin uudella fat albertilla).
    Kendaa sai 2kpl samalla hintaa bike-discountista mitä saa yhden schwalben.

    Pienimmät paineet mulla millä voi ajella kivikot ja juurakot (110kg kuski). Tämä kertoo paljon ilmatilasta.

    Fat albert:
    Etu 1,7
    Taka 1,8

    Kenda:
    Etu: 1,8
    Taka 2,1
    Vanha mutta lihava.

  16. #166
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    100kg kaveri voi ajaa alle 2baarin paineilla.
    Melkosia. Miulle joku sano et 2,5bar on liikaa tubeleksille, joten pistin 2,2, ja lenkin jälkeen piti oikoa lommoja vanteenreunoista. Kuivapainoakin on kertynyt vaan karvan reilut 70 kg.

    Ajotekniikalla voi tietty olla jotain tekemistä asian kanssa. Itse kun tuppaan ajamaan vähän mihin sattuu, eli usein suoraan kaikkea päin...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  17. #167
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Melkosia. Miulle joku sano et 2,5bar on liikaa tubeleksille, joten pistin 2,2, ja lenkin jälkeen piti oikoa lommoja vanteenreunoista. Kuivapainoakin on kertynyt vaan karvan reilut 70 kg.

    Ajotekniikalla voi tietty olla jotain tekemistä asian kanssa. Itse kun tuppaan ajamaan vähän mihin sattuu, eli usein suoraan kaikkea päin...
    o.O? Itse ajelen 1,6 edessä ja 1,8 takana. Renkaina litkutetut racing ralphit crestin kehällä. Vielä en ole saanut vanteita kolisemaan mihinkään. Luulisi että 2,2bar paineilla tuntuisi jo melko kovilta. Itsellä painoa ajokamppeitten kanssa varmaankin 70kg luokkaa.
    Respect is not given, it is taken.

  18. #168
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Hurjat paineet Timolla, mutta teet varmaan jotain oikein kun sun vaatimat paineet on sentään valmistajan speksien sisäpuolella.

  19. #169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Melkosia. Miulle joku sano et 2,5bar on liikaa tubeleksille, joten pistin 2,2, ja lenkin jälkeen piti oikoa lommoja vanteenreunoista. Kuivapainoakin on kertynyt vaan karvan reilut 70 kg.

    Ajotekniikalla voi tietty olla jotain tekemistä asian kanssa. Itse kun tuppaan ajamaan vähän mihin sattuu, eli usein suoraan kaikkea päin...
    Tässä tosissaan vaikuttaa se käytettävä rengas. Meikäläinen on kanssa about 100kg tapaus eikä takarenkaassa tule kyllä enskassa alle 2barin paineita. Oli tubeless tai ei. Mutta Fat Alberttia tai Nevegalia en ole kokeillut. Kannattaa myös huomioida, että Znood ei aja nykyenskaa eli rengaspaineet on juurakkojumppaan ilmoitettuja Kovemmalla vauhdilla tarvitsee tietysti hieman enemmän painetta, kun iskut ovat kovempia. Nuo paineethan ovat monasti myös makuasioita.

  20. #170
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Pistetään omatkin luvut pöytään. Edessä ~1,0 bar toimii kivasti, takana ei riitä edes 2,0 kilvanajossa vaan vanne menee aina muutamalle dentille per kisa. Ajopaino welterweight, ajonopeus hillitty, litkut, Maxxis 2.4".
    --

  21. #171
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    1.0 bar? Aika lötköllä vedellään. Pystyykö pyörällä vielä kääntymäänkin?

    Osa näistä eroista paineissa saattaa kyllä selittyä huonosti kalibroiduilla mittareillakin, niiden lukemissa on välillä melkoisia heittoja (siis eri mittareiden välillä, toistotarkkuus on yleensä hyvä).

  22. #172
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Paineitten vaikutuksia on pikkusen tullut kanssa seurailtua. Edessä Exo ardent 2.4" takana Bronson 2.3" race Crossmax ST vanteilla, kuskilla painoa 65kg ja ajelen smuutisti päin esteitä . Vaasan kivikkojuurakkojumpassa edessä 1.1 takana 1.3 bar, pitoa erinomaisesti ja burppailuja ei ilmene eikä lyö vanteille, edessä pystyy tiputtamaan jopa 0.9bar asti, mutta se rupee meneen jo turhan muljuksi. Heti kun siirtyy alamäkeen ja kovempiin vauhteihin, missä tulee renkaille terävempiä iskuja kohtisuoraan ja sivusuunnassa, niin rupee pientä burppaamista esiintymään, takana "kisapaineet" pitää nostaa johonkin 1.7bar tietämille ja edessä 1.3...1.4bar. Ongelmana ei siis varsinaisesti oo ollu vanteille lyöminen, vaan burppaaminen/paineiden karkaaminen terävissä iskuissa ja töyssyissä... Paineita olen mittaillut Topeakin D2 digimittarilla.

    Ardentin pito pysyy suht OK:na rauhallisessa polkuajossa vaikka paineita vähän nostaakin, mutta tuo Bronson tuntuu menettävän raakasti pitoa kivillä&juurilla kun paineita nostaa yli 1.5 barin, siihen pitäisi keksiä jotain jännää tilalle. Ehkä Exo Minion eteen ja ardent taakse...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  23. #173
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Nii se on kyl kans käyny mielessä, et voihan toi Pedron pumpun painemittari näyttää omiaan...
    Eilen huimistelin Calpiksessa, ja ehkä nyt viimein tajusin ettei noi Weirwolffit oikein toimi kovassa vauhdissa. Vanha kunnon Minion/HR-yhdistelmä oli niiiin paljon parempi...ehkä ajan Jyväskylän niillä. Paitsi jos tulee märkää...

    Ehkä noilla Susikumeilla voi vielä Pivot Cuppia ajaa, mut hissikisoihin tarttis keksiä jotain muuta. Jos Bronson ei toimi kovilla paineilla, mitenkähän ois WTB Moto? Vai unohtaisko tubelesseilla sotkemisen ja vetäis vaan noilla vanhoilla Maxxiksilla? Tässähän sitä taas riittää spekuloitavaa
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  24. #174
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Tuo Bronssonin pito on vähän kaksipiippuinen miekka, kyllähän se pehmeällä alustalla toimii varsin OK kovemmillakin paineilla, mutta kivellä ja juurakossa(etenkin märällä) pitoa ei oikein tunnu löytyvän jos pitää kovempia paineita...

    Olen koittanut kyylätä josko Contilta tulisi joskus noita 2.3" Baroneita UST versiona myyntiin, joita ainakin contin brittisivuston mukaan olisi olemassa/tulemassa. Se vois olla oikeinkin mielenkiintoinen "välikelin" rengas, ja miksei tuo märälläkin toimisi...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  25. #175
    En oikein tiedä tykkäänkö Big Bettystä vaiko en. Rullaa erinomaisesti ja ilmatila on iso, mutta kallioilla ja kivikoissa tuntuu luikertelevan alla enemmän kuin Muddy Mary. Liekkö ongelma piikkimäisissä reunanappuloissa isojen nappuloiden välissä vai renkaan kuviossa yleensä.

    Bonuksena takarengas räjähti ensi lenkillä. Hirveä pamaus alamäkeen ajaessa ja reipas sotku päälle litkusta. En ole vielä ehtinyt tarkistaa hajosiko reunanauha, pääsin kuitenkin sisurilla kotiin. Jos sitä nyt keksis jotain uutta komboa alle. Ehkä Maxxista.

  26. #176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Bonuksena takarengas räjähti ensi lenkillä. Hirveä pamaus alamäkeen ajaessa ja reipas sotku päälle litkusta. En ole vielä ehtinyt tarkistaa hajosiko reunanauha, pääsin kuitenkin sisurilla kotiin. Jos sitä nyt keksis jotain uutta komboa alle. Ehkä Maxxista.
    Oliko uusia Tubeless ready renkaita vai vanhempaa mallia? Miltä vanteelta toi räjähti? On tässä ollut mielessä kokeilla taas Schwalben renkaita, mutta vähän vielä arveluttaa tuo Tubeless readyn laatu.

  27. #177
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mitkä vanteet sulla oli?

  28. #178
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Olen koittanut kyylätä josko Contilta tulisi joskus noita 2.3" Baroneita UST versiona myyntiin...
    Tavallinen Parooni tupeleksittuu ilman ongelmia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #179
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Tavallinen Parooni tupeleksittuu ilman ongelmia.
    No ei ihan ilman ongelmia, tai en tiedä olisko uudemmissa malleissa asia toisin, mutta ainakin ensimmäisen generaation pikkuparooni tuppasi burppailemaan Crossmax ST:llä, jopa ihan järkevillä paineilla(=2bar). Renkas on muuten oikein mukava ja pitää hyvin, ilmatilaa sais ehkä olla vähän enemmän, mutta menee noinkin...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  30. #180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Oliko uusia Tubeless ready renkaita vai vanhempaa mallia? Miltä vanteelta toi räjähti? On tässä ollut mielessä kokeilla taas Schwalben renkaita, mutta vähän vielä arveluttaa tuo Tubeless readyn laatu.
    ZTR Flow, ei ole merkintää TL-readystä. Eikö kaikki Evolution -malliset renkaat ole nykyään TL-ready? Tai sitten mulla on jotain vanhaa satsia (Saksasta tilattu). Ehkä ois vaan pitänyt ottaa iisimmin ensimmäisellä lenkillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •