Itsellä käytössä Euroride 943.
http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...e-EuroRide-943
Tukeva on ja hyvin toimii. Joskus ohitustilanteessa suurin sallittu nopeus on tullut ylitettyä roimasti, eikä se aiheuttanut fillareihin mitään ylimääräistä liikehdintää. Sateisella kelillä tuollainen teline on toki ikävä, kun farmariauto nostaa kaiken kuran tiestä ylös ja pyörät ovat joka paikasta täynnä hyvin hienoa hiekkaa.
Tässä mallissa nuo fillareiden tuet pitää pujotella valmiiksi ensimmäisen ja toisen fillarin runkokolmion läpi jo fillaria asentaessa telineeseen. Uudemmassa mallissa kiinnikkeet saa irti tuosta kaaresta, jolloin irtonainen kiinnike on helppo pujotella pyörien lävitse. Mietinnässä/selvityksessä josko oman modaisi samanlaiseksi.
Holokki auki ku H. Moilane.
Missä noita Thulen telineitä kannattaa käydä ihmettelemässä PK-seudulla? Missä on paras valikoima ja hyvät hinnat?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mulla on toi Thulen 970. Ostin aikoinaan Bikeplanetista. Tyytyväinen oon ollut, mutta erikokoiset/erilaiset rungot vaatii aina välillä vähän säätämistä ja kokeilua, että saa hyvin kiinni. Ne kumiset kiinnikkeet pyörii putkissa ympäri, niin sillä saa hyvin pelivaraa. Jos Elasto haluat kokeilla, että meneekö toi täysjousto siihen, ni mun telinettä voi tulla kokeilemaan mikäli kaupassa ei onnistu.
Mä hankin joskus itiksestä, oisko se ollu puhoksen ostoskeskuksen eteläpäässä itäkeskuksen puolella semmonen autokauppa. Nythän esim. hi5'llä on myös ollut jotain telineitä myös esillä, osaavat varmaan kertoa käytännön pyöräilijän näkökannasta paremmin kuin autokauppias. Esim. noissa Thulen fiksummissa telineissä saattais tulla ongelmia joidenkin nykypäivän maastopyörien kanssa joissa runko on oudomman muotoinen, osaisivat varmaan kertoa missä tapauksissa pitää ostaa jotain lisä-vermeitä kiinnitystä varten, ja kuinka hyvin toimivat.
Mä oon ostanu koko Thule-repertuaarini Hämeenkylän Hessumobiilista. Kaikki tähän mennessä hakemani on löytyny viimeistään kellarista.
Näkyykin olevan Tänään ja huomenna Thule kamppanja Veromiehen ja Ogelin AD-liikkeissä:
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mulla kaksi Thulen FreeRide 532 pikkuisen Micran katolla, jotka 120 yhteishintaan sain hommattua oulusta. Niissä kuljettanut SuperSix:iä (hiilikuitua) ja maastista (alumiinia) eikä ilmennyt minkäänlaisia ongelmia, (paitsi tuulisella kelillä Micran 1000cc koneesta loppuu tehot). Surutta olen puristellut SuperSix:ä vaikka se hiilikuitua onkin, ja sen verran tiukkaan olen laittanut että varmasti pysyy. Ajatus on ollut, että käyttövehkeitähän nämä on ja pitää se sen se kestää, tietenkin kohtuus muistaen. Ylihuolehtivana laitan kourien pehmusteeksi vaahtomuovin palaset ja patentoin oman ohuen liina-varmistuksen vielä kourien ympärille etteivät karkaa. Hyvä puolihan nuissa kattotelineissä on että pyörät ei juurikaan likaannu, jos ei aja kovin pitkään rekan perässä sadekelillä, kuten aiemmin jo mainittu.
Ei nämät topicit sitten kelvannut:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ljetustelineet
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...eline-on-paras
Ps: googleen: (hakusanat) site:fillarifoorumi.fi
Meillä on noita Thulen kattotelineitä kolmekin kappaletta, mutta tarvitsisin tilapäistä käyttöä varten yksinkertaisen koukkumallin, vaikka ovatkin periaatteessa laittomiaMeillä on sellainen rautakauppaversio, mutta sitä irroitteassa koukusta, yksi osa aina iskee mun peukaloon voimalla. Viimeksi lähes kuukausi sitten niin lujaa, että mun peukalo on edelleen kipeä... Millainen kiristysmekanismi on tuossa Thulen peruskoukkuversiossa, lyökö se sormille, kun irroittaa koukusta?
Onko kukaan törmännyt Thule Freeriden kanssa ongelmaan, että pyörä on ns. liian iso telineeseen? En saa pyörää sopimaan telineeseen, sillä telineen pyörän runkoon tulevat kiinnikkeen putket ovat liian lyhyet. Eli kun pyörä on paikallaan, jää kiinnike rungon viistoputken alle. Jos lasken takaiskarista ilmat pois saan painettua pyörän niin alas, että leuat menevät kiinni. Mutta tällöin kun painon pyörän päältä ottaa pois, pyrkii iskari "oikeaan" mittaan. Eikä tuo muutenkaan kuulosta houkuttelevalta laskea aina iskaria tyhjäksi kun pyörää kuljettaa.
Tästä vehkeestä siis kysymys ja tuo kuvassa näkyvä runkoon tuleva "tuki"/kiinnike jää siis liian lyhyeksi.
![]()
Tuet eivät ole liian lyhyet. Pyörää siirretään eteen-taaksesuunnassa sen mukaan, että tuet tulevat optimikohtaan kiinni. Eli pyöristä kiinnitetään vasta tuen kiinnityksen jälkeen. Pitkille, loivakulmaisille pyörille tuo rengaskisko tuossa telineessä sen sijaan on liian lyhyt. Eli kun pyörän tuo oikeaan kohtaan kiskoilla, että tuen saa kiinni niin eturengas menee jo yli kiskolta. ProRide-mallissa tuota kiskoa voi säätää eteen ja taakse, mutta tuossa mallissa ei.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Ymmärrän zeizein vastauksen, mutta vaikka en välittäisi renkaiden paikoista mitään niin tuki vaikuttaa jäävän liian lyhyeksi. Ongelma on siinä, että kun tuota tuen nivellyskohtaa tuodaan lähemmäs keskiötä niin samalla tuen leukojen ja rungon viistoputken kulma muuttuu sellaiseksi, että leuat eivät enää yllä putken ympäri (eli siis tuen leuat alkavat mennä liikaa rungon putken kanssa samansuuntaiseksi). Onkohan tässä nyt tilanne se, että Freeride pitää kantaa kauppaan takaisin ja yrittää josko reilusti kalliimpi Proride sopisi pyörälle paremmin?
Sinäänsä outo homma, kun fillari ei ole mitenkään erityisen iso tms. 150mm joustava M-koon täpäri ns. normaalilla AM keulakulmilla. Mutta vaikka kuinka väännän ja käännän pyörää telineessä niin keskiö vaikuttaa olevan liian korkealla.
Saatan ymmärtää, mitä tarkoitat, mutta olisiko mahdollista napata tilanteesta kuva sivulta päin niin, että koko pyörä ja teline näkyy kuvassa. Kävisi paremmin ilmi, miten tuo tuohon asettuu. Kyllä kai tuo voi olla mahdollista, jos pyörässä on todella korkea keskiö ja vinoputkessa ei ole lainkaan taivutusta. Tuossa FreeRidessa kun tuo kiinnitys tosiaan vaatii, että puomi ja vinoputki ovat suunnilleen kohtisuorassa.
ProRidessa ei puomi taida olla juurikaan pidempi, mutta sen saa kiristettyä vähän vinostikin. Tosin silloin puomi ei saa päästä liikkumaan yhtään vinoputkessa, koska se löysyttää kiinnityksen. Eli kyllä ProRidellakin se optimitilanne olisi, että puomi on kohtisuorassa vinoputken kiinnityskohtaan nähden.
Jos ProRidekaan ei sovi niin sitten vaan OutRide.
zeizei muokkasi tätä : 14.06.2012 at 15.28
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Tuplapostaus foorumipätkimisen takia.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Ohessa kuva tilanteesta. Eli tuon edemmäs ei pyörä mene. Ja sitten jos siirtää eteenpäin telineen ulkopuolelle, nousee tuo varsi pystyyn.
![]()
Onkos joku tilannut täältä Thulen tuotteita ?
Tuleeko jotain tullimaksuja ?
Vaikuttaisi halvalta paikalta verrattuna suomeen. http://www.polarautovaruste.com/shop...ils.php?p=1316Thule EuroRide 941 - New model 2012 http://uk.varerum.dk/thule-bike-carr...Fe0tmAoddx3yCQ
Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.
Tämä pääsi vähän unohtumaan. Tuossa ongelman aiheuttaa tuo takakolmion muotoilu. Nuo thulen kattotelineet on suunniteltu niin, että aisa tulee kiinni aika lähelle keskiötä. Joissain muissakin pyörissä on tuota ongelmaa, että siinä optimaalisessa kiinnityskohdassa on jotain linkuston osia edessä. Mm. Mondraker Dunessa siinä linkustossa on juuri sopiva reikä ProRiden kiinnittämiseen. Ilman sitä pientä reikää ei sitäkään pyörää saisi telineeseen kiinni. Tuo näyttää siltä, että vaikeuksia voi olla myös ProRidella.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Onkos jollakin kokemusta tästä mallista Thule euroway G2 921 model year 2012
Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.
Itsellä on Thule euroway G2 923 eli sama teline kolmen pyörän versiona. Teline on ollut kaikin puolin hyvä ja muutamia asioita, joista olen pitänyt:
-Helppo laittaa kiinni ja irroittaa autosta eli kiinnitys tapahtuu yhdellä kammen käännöllä. Myös vaimo saa yksin telineen autoon kiinni ja pois.
-Istuu jämäkästi kiinni vetokoukussa ja kireyden säätö ilman työkaluja(tarvitsee tehdä vain kerran). Saa lukittua vetokoukkuun.
-Kallistus on todella helppo käyttää ja tämän ansiosta pääsee myös farmariauton takaluukkuun sisälle, vaikka telineessä on pyöriä.
-Pyörien kiinnitys helppoa ja taas vaimokin pärjää hyvin yksin.
-Vakiona yksi lukko pyörälle eli yläputkeen tulevan haarukan kiristysnupin saa lukittua aukiasentoon eli pyörii tyhjää. Ei mikään autuaaksi tekevä, mutta huoltoasemalla käynnin aikana kiva pieni varmistus.
-Pystyssä olevan U mallisen tuen kaadettua telineen päälle, jolloin teline mahtuu hyvin takaluukkuun.
Ja muutama huonokin puoli:
-Hinta
-Kurakelillä pyörät likaantuu
Kirjanmerkit