mite olis Hans Dampf 2.35 trailstarina tai pacestarina .. ei rullaa ardenttien lailla mut parempi pito kyllä ..
mite olis Hans Dampf 2.35 trailstarina tai pacestarina .. ei rullaa ardenttien lailla mut parempi pito kyllä ..
The end of the road is just the beginning...
Joo, takana kyllä rullaa muddy maryäkin huonommin, mutta tosi hyvä pito...
Hanssi voisi olla kokeilemisen arvoinen, ehkä trailina. Miten jos hanssia vertaa fat alberttiin, kummassa parempi pito? Entä rullaavuus?
Hans Dampf on kyllä vähän nihkeä takarenkaana (kokemusta trailstar-versiosta), kun kyseinen nakki tosiaan rullaa todella huonosti. Fat Albert rullaa Hansia paremmin. Itselläni on nyt pari lenkkiä takana Ardentilla ja olen todella tykästynyt tuohon. Rullaa kohtuullisen hyvin, mutta pitoakin tuntuu olevan ja kiipeää hyvin.
Hhmm.. Ehkei tuo Hans sitten olekaan kokeilemisen arvoinen, kommenteista päätellen ehkä samantapainen kuin muta mari.. Ois mulla kyllä varastossa nevegalit 2.35 dtc, kokeiltu vaan talvella ja silloin todettu aivan susiksi. Tiedä josko nyt lämpimällä toimisi. Mutta ei, jotain pitäisi nyt kyllä tilata..
Talvella noi Nevegalit muuttuukin saippuamuovisiksi, mutta lämpöisessä ovat hyvät.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kertokaas joku jolla on kokemusta ardenteista niin 2.25 kuin 2.4. Mitä saa lisää jos hommaa tuon isomman ardentin. Pienemmästä on kokemusta, isosta ei.
Ei noita voi mun mielestä oikein verrata. Paino lienee samalla tasolla, HD'ssa vain todella paljon parempi pito ja huonompi rullaus...
edit:
Pitäisköhän tarkentaa vielä... En mä maastossa itseasiassa huomaa niin isoa eroa rullaavuudessa vaan siirtymillä (asfaltilla).
Ilman kokemusta isommasta annan silti täydellisen vastauksen: pitoa, painoa, vastusta, ilmatilaa ja paksummat kyljetSori oli pakko.
No vakavasti: Kyllä tuo isompi on varmasti se oikeampi malli ketjun mukaiseen tarkoitukseen. Lenkkikäytössä tuo pienempi on oikein mukava, mutta painovoima-avusteisesti isomman edut ajanee painotappion ja heikomman rullauksen edelle. Kestää varmasti kantata enemmän, jarruttaa tiukemmin, paukuttaa kiviin enemmän, voi ajaa pienemmillä paineilla ja varmasti vielä mudassakin toimii edes jotenkin reilusti isompien nappuloiden ansiosta.
-Queen
Pakko hehkuttaa noita 2,5" EXO Minioneita! On kyllä erinomainen rengas kuivassa ja semikuivassa maastossa, erityisesti kovalla alustalla ja reilummassa vauhdissa. Ominaisuuksiinsa nähden myös kohtuullisen kevyt.
Mud, sweat and beers.
Crc:n arviointien mukaan 850-880 siis 2.5 dhf Minion exo
Satuimpa just lueskelemaan viime syksyistä MBUKT:ta ja siinä oli testissä all-year-round renkaita ja kappas kappas voittaja oli Minion DHF Maxxpro 60a 2.35
Hans damph ja contin baron pärjäs hyvin myös.
Pitää varmaan noita minioneja koittaa jossain vaiheessa.
- Fear is a mindkiller -
Nonni. Kiirehän se taas tulee... Myydäänkö Tampereella noita Ardent Exoja tai isompia Advantageja missään kaupassa? Tai jotain vastaavaa, ei oo niin justiinsa kun polulle pitää päästäMountain King 2.4 oli pelottavan muljuvan tuntuinen edessä eilen eikä sivujen paksuus juuri luottamusta herätä. Rullaavuutta pitää kuitenkin löytyä läskille joten nuo kaiken maailman Minionit yms. DH-henkisemmät ei oikein käy.
Mulla olisi sisäänajettu Advantage 2.4"... EI mahdu pyörimään Commencal Metan hiilikuitutakahaarukassa
Mulla just kokemusta molemmisita. Siinä missä 2.25" pääsee ns. hauskuusalueelle (vauhdikasta trailitykitystä) runttaamatta sen kummemmin, joutuu 2.4" jo pistämään vähän jerkkuakin kehiin -> hyytyy nopeammin. Ite säädän iskarit hieman löysemmäksi ja ajan polkuajot 2.25":lla ja sillon tällön ulkoilutan 2.4". Alpeille otan mukaan molemmat, mutta 2.25" aloitan siellä.
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Tampereella en ole hyllyssä Maxxista juuri nähnyt (ainakaan järkevään hintaan), mutta Helsingistä saat oikein hyvään hintaan nopeastikin. BikeKing ja Sportax kannattaa kanssa tarkistaa, jos viikonlopuksi tarttet rengastusta. Ei tosin Maxxista taida hyllyssä olla.
-Queen
fillariosa.fi soitto, josko ehtisivät postittaa tänään. OIs huomenna perillä. Nettisivut ei ajantasalla, Maxis renkaita hyllyssä
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Suositus niille Ardent-faneille joilla ei ongelmaa renkaan leveydestä - 2.6" MaxxPro / Exo taittuvana painaa
~880g ja on hyvä kummi. Leveyttä 2-3mm enempi kun vastaavassa 2.4":ssa ja nappulat inan verran korkeemmat.
Mulla ois 2.4" EXO Ardentit viikko sit ostetut ja kerran ajetut 25€ kpl vapaana, jos jotakuta kiihottaa
Kyllä mulla alkoi vähän väpättää.. 40€ 2kpl ja tuun hakee face to face. Ja samalla pieni litevillen kuolaus..
Kikkailin Messilässä agenttirengastuksella. Kivasti rullasi ja pitoakin riitti, paitsi että ykköspätkällä siinä mökkien edessä tahtoi lähteä latiin vähän turhan herkästi.
PS. HR II 2.4 painaa ~900g.
--
Kirjanmerkit