HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 15 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #421
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Mussonin kiekonrakennuskirjassa www.wheelpro.co.uk
    Kyseinen teos kuuluu teoriaopintoihini, ilmeisesti en ole vielä tarpeeksi pitkällä lukemisissani tai olen onnistunut ohittamaan tämän lauseen epähuomiossa. Tacks.

  2. #422
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Mä oon tunkenu nippelinjuureen ja kierteisiin bilteman laakerirasvaa ohennettuna teflonöljyllä. seos tulee läpi isosta injektioneulasta, ja annostelu ruiskulla on aika siistiä ja vaivatonta.

  3. #423
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    Siinä se nyt on, ensimmäinen itse kasaamani kiekkopari. Mavic XM 719 Disc 26" kehät, Shimano Alfine 8 ja SLX navat.


  4. #424
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen rakentanut kiekot aina siten, että etukiekon pinnauksessa laipan sisältä ulospäin kulkevat pinnat "osoittavat" kiekon pyörimissuuntaan, symmetrisesti molemmin puolin. ... No aikani kuluksi ajattelin sitten pinnata kiekot uudestaan, mutta mietin että teenkö turhaa työtä?
    Ei maksa vaivaa. Etukiekon tapauksessa tuskin on mitään merkitystä? Sheldon Brownin sivulla on muutama peruste sille, miksi on parempi rakentaa takakiekko siten, että ns. vetävät pinnat (navasta taaksepäin osoittavat) puolataan lähtemään laipan sisäpuolelta. Tuollakin todetaan kuitenkin selkeästi, että "this is not an important issue! There is a sizable minority of good wheelbuilders who prefer to go the other way around, and good wheels can be built either way."

  5. #425
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Joo, eihän tuolla mitään käytännön merkitystä ole. Makuasioita.

    Asiaa liipaten, oon nähnyt kuvia etukiekoista, joissa on radiaalipuolaus ja pinnat lähtee laippojen ulkopuolelta.
    Noh, saadaanhan siihen pinnaan entistä loivempi kulma noin ja lisää jäykkyyttä ainakin teoriassa.
    Mutta hitto että on törkeen näköinen!
    Etukiekko nyt muutenkin on yleensä riittävän sivuttaisjäykkä.
    Kaar ittelles vaa

  6. #426
    joamaki Guest
    Tämän langan innoittamana tuli sitten kiinanihmeet rakennettua ArchTeksin kehistä ja bikehubstoren superlight-navoista. Saa nähdä miten toimii ajossa.


  7. #427
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Heissan tietäjät. Olen ostanut pinnat ilman pinnan palamista tähän mennessä Roselta kun hinta on ollut sietoisa. Nyt sitten tarttis 248mm mustaa DT Comppia ja heillä ei ou varastossa. Tuntuu olevan helposti kallis tikki ostaa 37 kappaletta moisia nippeleineen. Edes iipeistä ei vielä tärpännyt, Amazon vielä tsekkaamatta ja iipeikin minuutin haulla. Ideoita? Kohtuuhintahan on se Rosen hinta, jotain 53c / kappale ja 2 eurua nippeleihin tommoseen satsiin. Posti ei toki kulu, vaan kuluttaa ja cerse ei muistaakseni natsannut pituuksissa eikä ehkä muutenkaan. Helvata! Lähikauppiaalta vois kysästä kun sinne joskus ehtii.

    Tuli ostettua X-FD ja en521 (vakiokehä näissä - painava, mutta kivan näkönen...).

    Edit: näköjään Rosella on 20 kpl satseissa tuo listoilla, vaikkei hyllyssä olekaan. Täytynee vielä tarkistaa mitta ja laittaa tilaus vetämään. Ellei joku vinkkaa lähikauppaa Helsingissä, joka myy noita nippeleineen vajaan euron kipale.
    juminy muokkasi tätä : 25.05.2012 at 08.13

  8. #428
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti joamaki Katso viesti
    Tämän langan innoittamana tuli sitten kiinanihmeet rakennettua ArchTeksin kehistä ja bikehubstoren superlight-navoista. Saa nähdä miten toimii ajossa.

    Hienot... Olen pohtinut itsekin kiinanihmeprojektia, mutta pysynyt vaan varmuuden maksimoimiseksi riittävällä pinnamäärällä varustetuissa alukehissä ja kunnon pinnoissa ja navoissa... Nyt taas nousi kuume kuitukehään. Saako tiedustella mille kuskin painolle settisi tulee. Itsellä tuota massaa vaan on sitkeästi se 95, maha on jo lähtenyt mutta reidet vastaavasti turvonneet... Paino ei vaan tipu.. Voitteko kuitutietäjät antaa vinkkiä mistä ja mitä hommata 95kg painoiselle kiekkokahelille ekaksi kuituprojektiksi? Miten koeajo meni joamaki?

  9. #429
    VilleV Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Heissan tietäjät. Olen ostanut pinnat ilman pinnan palamista tähän mennessä Roselta kun hinta on ollut sietoisa. Nyt sitten tarttis 248mm mustaa DT Comppia ja heillä ei ou varastossa. Tuntuu olevan helposti kallis tikki ostaa 37 kappaletta moisia nippeleineen. Edes iipeistä ei vielä tärpännyt, Amazon vielä tsekkaamatta ja iipeikin minuutin haulla. Ideoita? Kohtuuhintahan on se Rosen hinta, jotain 53c / kappale ja 2 eurua nippeleihin tommoseen satsiin. Posti ei toki kulu, vaan kuluttaa ja cerse ei muistaakseni natsannut pituuksissa eikä ehkä muutenkaan. Helvata! Lähikauppiaalta vois kysästä kun sinne joskus ehtii.

    Tuli ostettua X-FD ja en521 (vakiokehä näissä - painava, mutta kivan näkönen...).

    Edit: näköjään Rosella on 20 kpl satseissa tuo listoilla, vaikkei hyllyssä olekaan. Täytynee vielä tarkistaa mitta ja laittaa tilaus vetämään. Ellei joku vinkkaa lähikauppaa Helsingissä, joka myy noita nippeleineen vajaan euron kipale.
    BIKE24 näyttää saavan nopeasti noita varastoonsa (ainakin mulla pitänyt 1-2 päivää paikkansa kaikkien tuotteiden kohdalla). Pyörätohtorilta kannattaa myös kysyä. Ilmeisesti lyhentelee tilauksen mukaan.

  10. #430
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Joo, molemmissa ovat vaan kalliita. Tai siis eivät ehkä ole, mutta siltä tuntuu. Koklaan ehkä 246mm pinnoilla, josko vaekka onnistuis kun ainakin viimeksi tuntui, että kalkulattori antoi millin turhankin pitkät. Toki naben oli eri, mutta kehä sama ja navan mittailut samalla tönärillä ja miehellä. Tai enhän mä tiedä mikä on liian pitkä, eihän ne olleet kun sai kasaan. Ehkä toi 2mm on liika paljon liian vähän.

    Hieno tuo X-FD. Pakkohan ne on jotkut pinnat suaha nyt kohta kun en521:nenkin tuli jo päiviä sitten.

  11. #431
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Osat:
    - Mavic ex823, en tiedä ikää, muttei ihan viimeisintä huutoa (toisessa on pystyheittoa varmaan milli tai kaks. En ajatellut sitä edes yrittää korjata, vaan saada vaan kasaan ja käyttää edessä. On yllättäen ollut takana. Fiksumpaa olis laittaa vaikka Flowt, mutta kun ei lähes ehjiä kehtais pois viskata, vaikka ovatkin tommoset Mavicin ihmetuotokset. Sitä paitsi Flowt maksavat rahaa.
    - DT Comp, kirkkaat (halavemmat)
    - DT messinkinippelit 16mm
    - Superstar Switch EVO (saa kelvata) etu taka
    - ruuvilukitetta silmäkkeiden (eyelet) kiinnitykseen




    Wheelpro Spocalc:







    DT:n laskuri:



    Nonnii. Noista Wheelpron Spocalcin numeroista ei vielä ole vähennetty yhtä tai kahta milliä tuossa. Alla sitten on:

    16mm nibbel:
    etuvasen (255,7 - 2) mm = 253,7 mm (dt: 253 mm) -> laitan 253 mm
    etuoikea (259,6 - 2) mm = 257,6 mm (dt: 257 mm) -> laitan 258 mm

    takavasen (257,4 - 2) mm = 255,4 mm (dt: 255 mm) -> laitan 255 mm
    takaoikea (256,4 - 2) mm = 254,4 mm (dt: 254 mm) -> laitan 255mm

    14mm nibbel:
    etuvasen (255,7 - 1) mm = 254,7 mm -> laitan 254 tai 255 mm
    etuoikea (259,6 - 1) mm = 258,6 mm -> laitan 258 tai 259 mm


    Spocalc antoi ERDiksi 532 ja DT 534. DT:llä oli vielä eri vaihtoehtoja, joten olin paniikissa, painelin nappuloita ja otin sen mikä silmät kiinni valitsemalla tuli. Spocalc käski vähentää 2mm, jos ei käytä 12mm vaan 16mm nippeliä. Kuten aion tehdä, joten vähensin 2mm. Ihmeen samat tuli molemmilla, mutta löytäskö joku ne 5-6 virhettä tästä?

    Oli muuten nuo kasattu aiemmin 12mm nippeleillä.
    juminy muokkasi tätä : 11.06.2012 at 21.01

  12. #432
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Nyt tarttisi heti 12 kpl mustaa 268mm CX-Rayta.
    Löytyykö Suomesta? Kuka tietää?



  13. #433
    joamaki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 843 Katso viesti
    Hienot... Olen pohtinut itsekin kiinanihmeprojektia, mutta pysynyt vaan varmuuden maksimoimiseksi riittävällä pinnamäärällä varustetuissa alukehissä ja kunnon pinnoissa ja navoissa... Nyt taas nousi kuume kuitukehään. Saako tiedustella mille kuskin painolle settisi tulee. Itsellä tuota massaa vaan on sitkeästi se 95, maha on jo lähtenyt mutta reidet vastaavasti turvonneet... Paino ei vaan tipu.. Voitteko kuitutietäjät antaa vinkkiä mistä ja mitä hommata 95kg painoiselle kiekkokahelille ekaksi kuituprojektiksi? Miten koeajo meni joamaki?
    Moi ja sori myöhäisestä vastauksesta, tullut vähemmän fillarifoorumeiltua viime aikoina.Kuskin paino on n. 70kg ja kiekoilla on ajettu nyt joku ~300km. Esim. pirkan pyöräily meni näillä oikein mainiosti! Eli tyytyväinen olen ollut ja suorassaovat pysyneet. Ensi viikolla tsekkailen varmaan vielä pinnojen kireydet ja suoruuden, mutta päällisin puolin näyttäisi kestäneen hyvin.

  14. #434
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    No niin. Menin sitten googlailemaan ja päädyin planet x:n sivuille... Tohkeissani tilasin Gravity zero takanavan, "hyvä" tarjous kun oli... Tilauksen jälkeen jo sitten tutustuin tuotteeseen syöttämällä sen googleen ja täytyy sanoa että aika tyrmäävää kommenttia lontoonkielisiltä sivuilta löytyi. Napa lyö kuulemma ketjut myttyyn takahaarukan putkien päälle jos lopettaa polkemisen yht'äkkiä. Ja toinen vika on että kovassa ylämäessä vapaaratas saattaa luistaa... Johan tuli lupaava tuote tilattua. Yritin perua kaupat, mutta veloitus näkyy jo visapuolella että tulossa taitaa olla... Mitä mieltä olette, kannattaako tuota edes kasata minkään kiekon sydämeksi vai heittää roskiin vaan. Myydä en kehtaa enää mihinkään, jos napa on tuollainen kuin sen väitetään olevan. Onko kenelläkään Gravity zeron takanapaa ja toimiiko se vai onko susi? nimim. teen itse enkä säästä

  15. #435
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 843 Katso viesti
    Napa lyö kuulemma ketjut myttyyn takahaarukan putkien päälle jos lopettaa polkemisen yht'äkkiä...
    Oliskohan samaa vikaa kuin Maviceissa, eli huonossa rasvassa oleva vapaarattaan tiiviste teettää tuollaista vaivaa. Mavicissa oireen saa korjattua noin viiden minuutin työllä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  16. #436
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Oliskohan samaa vikaa kuin Maviceissa, eli huonossa rasvassa oleva vapaarattaan tiiviste teettää tuollaista vaivaa. Mavicissa oireen saa korjattua noin viiden minuutin työllä.
    Toivotaan että kyse on tästä, jos kaupan peruminen ei onnistu. Ottaa kyllä ihan himppusen verran päähän hopeIII pro napoihin tottuneena lähteä nylkyttämään navalla joka syöttää ketjua putkien päälle ja luistaa ylämäkeen runtatessa. Pitää varmaan kokeilla mielenkiinnosta jos kauppa ei nyt jostain syystä peruunnukaan. Saahan ne purettua puoli kierrosta löysäämällä pikkuhiljaa niinkuin kiristelykin. Ilmeisesti Triathlonväki käyttää tota gravity zeroa. Onko kellään heittää tähän kokemuksia. Miten se auttaa kuolleen kulman ylitykseen? Onko siellä joku jousi vapaarattaan sisäpuolella, joka kelaa esijännitystä ?
    Ja sitten seuraava kysymys. Planet x:n hiilikuitukehät. Ei taida olla vikaa? Pinnat päätin jo ja Sapim cx-rayt tulee. 20/24. Kukaan ei ole vielä heittänyt infoa miten hiilarikiekot käyttäytyy +90 kg ukon alla. Mä aion kokeilla, heitän loppukesästä viestiä miten menee. Pekka L vastasi pinnankireyskyselyyni aikanaan ja park toolin vekotin tulossa. hiilarin kanssa ei viitti mutulla vetää. Nyt on kyllä rohkeutta ja tuntumaa vetää jo pinnat riittävän kireelle heti kärkeen. Pitää mittarilla katsoa ettei mene överiksi. On tää rakentelu koukuttavaa, mutta itse kasatuilla koneilla on vaan jotenkin hienoa huristella kesäillan maanteillä.

  17. #437
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    ^ Olisin ehkä Suomen teille laittanut muutaman pinnan lisää, kun 70 kg:kin on pari kertaa rusahtanut aika ikävän kuuloisesti. Mutta, kertoile miltä tuntuu!

  18. #438
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Voiskos joku vähän antaa neuvoa? Edellisen kiekon kasaamisesta taitaa olla 10 vuotta niin vähän unohtunut tiedot/taidot Ajattelin treenailla unohtuneita taitoja ja kasailla retro maasturiin uuden takakiekon. Napa on 32reikäinen LX(FH-M570) ja vanteeksi ajattelin Mavic XM317 tai XM117. Mutta mutta mitenkäs se pinnojen ja nippelien pituus määritetään, siis kolme ristiin tyylillä ois tarkotus pistää kasaan?
    Two-Shoes muokkasi tätä : 17.06.2012 at 20.02 Syy: Vanteen vaihto
    Gravity, what a heartless bitch.

  19. #439
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Voiskos joku vähän antaa neuvoa? Edellisen kiekon kasaamisesta taitaa olla 10 vuotta niin vähän unohtunut tiedot/taidot Ajattelin treenailla unohtuneita taitoja ja kasailla retro maasturiin uuden takakiekon. Napa on 32reikäinen LX(FH-M570) ja vanteeksi ajattelin Mavic XM317 tai XM117. Mutta mutta mitenkäs se pinnojen ja nippelien pituus määritetään, siis kolme ristiin tyylillä ois tarkotus pistää kasaan?
    No niin. DT:n sivuilla olevan laskurin perusteella sain tällaiset lukemat

    Pystyisikö joku kertomaan että pitääköhän nämä paikkaansa ennen kun painelen tilaus namiskaa nettikaupassa vai onko tullut laitettua jotkut luvut väärin?
    Gravity, what a heartless bitch.

  20. #440
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Jos navan mitat ovat oikein, niin ei mitään ongelmaa
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  21. #441
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Jos navan mitat ovat oikein, niin ei mitään ongelmaa

    jep,pitäisi olla. löysin luvut shimanon dokumenteistä.
    Gravity, what a heartless bitch.

  22. #442
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    No niin. DT:n sivuilla olevan laskurin perusteella sain tällaiset lukemat

    Pystyisikö joku kertomaan että pitääköhän nämä paikkaansa ennen kun painelen tilaus namiskaa nettikaupassa vai onko tullut laitettua jotkut luvut väärin?
    DT:n laskuri sitten antaa eri lukemaa riippuen siitä käyttääkö välimerkkinä pilkkua vai pistettä. Ei aavistustakaan kumpi on oikein (veikkaan piste) mutta tarkasta jonkun muun laskurin kanssa, että on samassa suunnassa...

  23. #443
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Sain nyt vihdoin cxp33 prokkiksen aloitettua. Rakensin ensin etunavan ja sen kanssa on nyt vähän probleemaa.
    Kireydet on tällä hetkellä 117-135kg akselilla. Toleranssit on joka suuntaan 0.2mm mutta kireydet heittää noinkin paljon. Pinnoja on 28.
    Voisiko kireydet laskea 100kg alueelle ilman, että kiekko heikkenee? Kun kireydet oli sen sata kiloa niin kiekko oli viivasuora ja kireydet pysyi parin prosentin sisällä keskiarvosta. Tämän hetkiset kireydet on noin korkeat koska jostain luin että kiekolla pitäis olla noin 3-3.5 tonnia painetta yhteensä. Plus että painan itse aika paljon.

  24. #444
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Okei tipautin nyt kuitenki kireydet sinne satasen seuduille molemmissa kiekoissa.

    Seuraava ongelma koskee pystyheittoa. Molemmissa kiekoissa on sauman kohdalla 0.5-1mm "kuoppa". Voiko sen antaa olla vai onko 1mm pystyheitto liikaa? Mä en mielellään löysäis noista saumakohdista liikaa koska niiden alueella kireyssuhteet on muutenki tosi oudot... Plus että en haluais yli 10kg heittoja pinnojen välillä.

    Jos joku asiantunteva tätä lukee niin olisi kiva saada vastausta.

  25. #445
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    28 pinnalla riittää 90 kiloakin mainiosti eteen.

    Useimmissa aluvanteissa on liitoskohdassa jonkinmoinen heitto; sille ei voi juuri mitään. Eli tasakireys ennemmin kuin yrittää sitä epätoivoisesti oikoa.
    Kaar ittelles vaa

  26. #446
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Nyt päästiin oikeasti jännän äärelle.
    RoadTubeless järjestelmän käyttö tipauttaa pinnojen kireyttä rajusti. Alkukireys oli etukiekossa 100kgf ja takana 100kgf vetopuolella/60 ei vetopuolella.

    Hutchinson intensive asennettuna 8bar paineilla kireys tipahti molemmissa kiekoissa 50kgf seuduille.
    Osa muutoksesta voi johtua myös leipomisen puutteesta (mun mielestä tein tarpeeks) Tää ongelma ilmeni siis pienen parin sadan metrin koelenkin jälkeen.

    Seuraavaksi nostelen kireydet jonnekkin 90-100kgf seuduille kun renkaat on päällä ja paineissa. Pitää toivoa että vanteet ei räjähdä siinä vaiheessa jos nuo renkaat pitää ottaa pois.

  27. #447
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    No niin. DT:n sivuilla olevan laskurin perusteella sain tällaiset lukemat

    Pystyisikö joku kertomaan että pitääköhän nämä paikkaansa ennen kun painelen tilaus namiskaa nettikaupassa vai onko tullut laitettua jotkut luvut väärin?
    Voihan nyt vehje Tais mennä pinnojen pituudet kuitenkin reisille vaikka kahdelta sivustolta sain samat tulokset. Ajattelin eka että mokailin jotain kokoamisessa mutta tullut jo 3 kertaa purettua ja kasattua kiekko ja kyllä noi pinnat oikein on(3 ristiin). silti suunnilleen tasakireydellä vanne on varmaan 1,5cm sivussa.

    Mistäköhän mun nyt kannattais tarkastella noi pituudet että varmasti on oikein? Ei viittis toista kertaa hankkia väärän mittasia pinnoja
    Gravity, what a heartless bitch.

  28. #448
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Voihan nyt vehje Tais mennä pinnojen pituudet kuitenkin reisille vaikka kahdelta sivustolta sain samat tulokset. Ajattelin eka että mokailin jotain kokoamisessa mutta tullut jo 3 kertaa purettua ja kasattua kiekko ja kyllä noi pinnat oikein on(3 ristiin). silti suunnilleen tasakireydellä vanne on varmaan 1,5cm sivussa.

    Mistäköhän mun nyt kannattais tarkastella noi pituudet että varmasti on oikein? Ei viittis toista kertaa hankkia väärän mittasia pinnoja
    Vika on varmaan tasakireydessä. Vetopuolen pinna pitää olla kireämmällä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #449
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Vika on varmaan tasakireydessä. Vetopuolen pinna pitää olla kireämmällä.
    Korjataanpas vähän kun olen näköjään ärsytyksissäni pikkutunneilla kirjoittanut vähän harhaanjohtavasti Eli siis siinä tapauksessa että vanne on keskellä niin vetopuolen pinnat on todella kireällä ja osa toisen puolen pinnoista taas on niin löysällä ettei kiristysvara riitä saamaan niitä kireälle
    Gravity, what a heartless bitch.

  30. #450
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Olihan se vika kasaajassa kuitenkin(yllätys) Ois vaan pitänyt luottaa itteensä ja vanhoihin taitoihin mitä osannut joskus 10 vuotta sitten, pieleen menneillä yrityksillä tein vaan netin ohjeiden mukaan. En tiedä mitä noilla aikasemmilla yrityksillä meni pieleen mutta purin vielä kerran, unohdin kaikki opetuspätkät mielestäni ja tein vanhan muistikuvan ja fiiliksen mukaan niin johan onnistui
    Gravity, what a heartless bitch.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •