Päivitellään että ruuttasin venttiilin reijästä 80 ölppää pari millii ja voila ..
Päivitellään että ruuttasin venttiilin reijästä 80 ölppää pari millii ja voila ..
Vanhaan Foxin Van 32:een olisi tarkoitus vaihtaa öljyt ja nykyisin Fox suosittelee tuohon Foxin Green 10 wt öljyä (ennen muistaakseni 7wt). Olisiko suosituksia korvaavasta tuotteesta? Mielellään sellaista jota on saa helpoti pk-seudulta haettua.
Ostin juuri uuden DH-fillarin, jossa on Rokspoks Boxxer World Cup-ilmakeula. Keula on _erittäin_ nahkean tuntuinen liikkeissään. Olisiko siihen mitään ensiapua ilman keulan avaamista/hoonaamista?
Edit: Äh, siitähän juuri edellisellä sivulla juteltiin. Onko muilla ollut samoja ongelmia Boxxerin kanssa?
Lähinnä haussa oli merkki/viskositeetti joka olisi mahd lähellä alkuperäistä. Keulassa on nyt jotkut 5W öljyt ja ne on turhan notkeat kesäkelille. Taulukoita on tullut selailtua, mutta tuosta Foxin vihreästä on heitetty monenlaisia cSt-arvoja pitkin nettiä ettei oikein osannut tulkita mikä olisi oikea.
Hei,
Ajelin äsken asfalttilla DT Swiss XRM 100 Single Shot-keula lukkoasennossa ja eteen tuli töyssy.
Käänsin Remote-vivusta keulan 'aktiiviseksi' ennen töyssyä, jolloin olin kuulevinani napsauksen ja remote-vipu meni toimettomaksi.
Tangon remote-vipu liikkui siis vapaasti ilman, että kruunuun kiinnittyvä varsinainen lukitusmötikkä oli moksiskaan.
(keulan osanen jäi siis lukko asentoon) Käsin käännettynä keulan saa kyllä aktiiviseksi, mutta ei pysy siinä tilassa. Palaa siis aina lukkoasentoon.
Kysymys kuuluu siis, että menikö ko. systeemistä jokin jousi huonosti, jonka normaali kuolevainen voi minuutissa laittaa kuntoon mahdollisesti pienellä
kuusiokoloavaimella vai onko kenties kaikki menetetty?![]()
- Numismaatikko -
Motorexin 7.5w on jonkin verran paksumpaa kuin tämä foxin vihreä. Motorexillä vastaava olisi ehkä 6w
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Toss uutta Cubesta tutkaillut ja etunavassa mulle outo (siihen ei paljoo vaadita) aseteikko:
Mitä tolla jutulla säädetään? Eihän akselin asennolla voi olla mitään merkitystä? *huuli pyöristymään päin*
(Tota saamarin siitepölyy siis ihan joka paikassa...)
Tuossa palikassa on akselin vastakierre, ja tuota pyörittämällä haetaan akselille se kireys että se on sopiva kun akselin pikakiristimen vääntää ylös alajalan viereen etupuolelle.
Näin ainakin omassa 15mm fit floatissa. Tarkkaan kun katsoo niin pikalinkussa on ihan tehty sovitekolokin, että tulee melkein kiinni alajalkaan "tyköistuvasti".
Eipä sillä välttämättä ole merkistystä mihin suuntaan linkun kiristää, mutta kyllä tuo tarkoitettu paikka on parhaiten suojassa.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Oukki - selkkis! Kävin kattoon ja pikalinkku on juurikin mainitussa asennossa. Eiku kevein mielin tänään lenkille supersäähän.
Giant Anthem X2 2010: Iskarin (Fox RP2) yläpäässä tuntui klappia, joten otin muovipuslan pois ja laitoin tilalle Enduron neulalaakerin.
Tästä huolimatta iskarin yläpäässä on vieläkin klappia. Mitä seuraavaksi?
Huomenna lenkille...
Siis onko klappi iskarin kiinikkeissä vai iskarissa itsessään, heiluuko sivuttain vai onko väljää pitkittäin?
Oman havainnon mukaan iskarin yläkiinnikkeessä.
Pitkittäisvälystä tuntuu, kun pyörää nostaa satulatolpasta.
Huomenna lenkille...
Mä irrottaisin iskarin alapäästä ja kattoisin tarkemmin. Jos mäntä lonksuu pitää iskari ainakin huoltaa. Kiinikkeessähän on sitten vain se "bushing", eli liikulaakeri (?) silmän sisällä ja tappi joka menee sen läpi, jompi kumpi kulunut vai rungon kiinikkeet?
*ot alkaa*
Mä ehkä ruuvaisin siihen iskariin tämmösen kiinni.
*ot päättyy*
-Usot sie jot myö uitiin?
Näyttäisi siltä, että välys johtuu tuosta Enduron neulalaakerin holkista ja 6mm pultin sovitteesta.
Toi on ilmeisesti vanhempaa sarjaa, kun siinä ei ole mukana niitä +/- toleranssipalikoita.
Eli taitaa olla tuon neulalaakerihässäkän ominaisuus, eikä vika.
No, laitetaan tilalle jotain muuta, vaikka TFT Tunedin HD mount kit.
Huomenna lenkille...
miten usein huollatte iskareitanne ja teettekö ne itse vai jossain huollossa?
Kuulemma Foxin etuiskareita pitäis huoltaa 30h välein joka on kyllä omasta mielestäni naurettavan lyhyt aika jos se huolto maksaa sen 120 euroa. Nopeesti olis lasku sen 240 euroa per kk fillarilla ajamisesta. Takaiskarissa kuulemma noin 100h huoltoväli.
Tekeekö kukaan oikeesti näin usein huoltoja?
Huollatan talvella,periaatteessa kerran vuodessa. Fillariosa.fi
Kisamiehet voi huoltaa kisa-iskarit noin tiheästi ja tekevät yleensä itse tiivisteen vaihdot ja öljyn vaihdot.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Keulaan kerran vuodessa öljynvaihto. Tiivisteet vaihdetaan samalla, jos vuotoja on ilmennyt. Ja itse tehden.
Holokki auki ku H. Moilane.
Mites tuo takalinkun laakereiden rasvaus kannattaisi suorittaa? Onko nuo yleensä edes voideltavia? Pyörä Nerve XC.
Nuppineulalla varovasti laakereiden pölysuoja pois, laakerikuulien putsaus tarvittaessa, uudet vaseliinit sisään ja pölysuoja kiinni.
Jos on välystä laakereissa, niin sitten uudet laakerit.
Huomenna lenkille...
Tuskin, tuo on varmaan niin tiukka jotta voivat halutessaan evätä takuutapauksia joissa liukuputkien anodisointi on kulunut.
Foxillahan liukuputket ovat tuupanneet kulumaan muita nopeammin, mutta olen ollut käsityksessä että se on hyvin riippuvaista olosuhteista. Englantilaiset ovat valittaneet tuosta paljon, ja ymmärsin että kun Fox skf tiivisteiden myötä pidensi joidenkin keulojen huoltovälejä kieltäytyivät englannin maahantuojat hyväksymään sitä...
Mutta englannissa ihmiset kuulemma ottavat pari sarjaa jarrupaloja mukaan 24h kilpailuihin kun kuluvat siinä hiekkaisessa liejussa niin nopeasti.
On jokaisen päätettävissä huoltaako/huollattaako keulansa ajallaan. Jotkut ajaa keulansa paskaks harmailla öljyillä, toiset huoltaa useammin ja ajelevat menemään ota näistä selvä. Jos intoa on, niin tuossa mainio "howto" video.
What exactly does that oil in there do? It's pretty simple actually, it acts as lube oil to keep your fork running smooth and active. The oil breaks down over time and loses its ability to lubricate the bushings, but it also gets contaminated from the elements. Small pieces of grime, water from hosing your bike down after a ride, and even tiny bits of rubber from your seals all pollute the oil, with the result being that nasty and thick gray sludge that you're about to pour out of your fork lowers. This sludge can not only have a negative effect on performance, making the fork feel sticky and unresponsive, but can also damage your stanchions in the long run. Think of that nasty oil as sand paper, because that's essentially what it is, with millions of invisible grits slowly working away to scour the finish right off of your stanchion tubes. Doing this repair will not only keep your fork running smooth, but it's also preventative maintenance that can save you money in the long run.
Big fan google translate:
Mitä se öljy siellä tekee? Se on melko yksinkertainen todella, se toimii voiteluöljyn pitämään haarukkaan moitteettoman toiminnan varmistamiseksi ja aktiivinen.Öljy hajoaa ajan kuluessa ja menettää kykynsä voitelee laakerit, vaan se myös saa saastua elementtejä. Pieniä paloja grime, vettä suihkuttamalla pyörää alas kun ratsastaa ja jopa pieniä palasia kumia teidän tiivistää kaikki saastuttaa öljyä, minkä seurauksena se, että kurja ja paksu harmaa lietteen aiot vuodatan oman haarukan alenee. Tätä lietettä ei voi vain olla negatiivinen vaikutus suorituskykyyn, joten haarukka tuntuu tahmea ja välinpitämättömiä, mutta voi myös vaurioittaa Pystytuet pitkällä aikavälillä. Ajattele tuota ilkeää öljyn hiekkapaperilla, koska se on pohjimmiltaan mitä se on, jossa miljoonat näkymättömät ryynit hitaasti työtä pois scour maaliin oikeus pois teidän tolppaa putkia. Muutoin tämä korjaus ei vain pidät haarukka moitteettoman toiminnan varmistamiseksi, mutta se on myös ennaltaehkäisevä huolto, joka voi säästää rahaa pitkällä aikavälillä.
JiiPee muokkasi tätä : 02.06.2012 at 00.04
-Usot sie jot myö uitiin?
Jep, ja toiset hankkii keulan joka pitää huoltaa kerran vuodessa eikä kerran viikossa.![]()
Eli eri valmistajilla on erilaiset huolto-ohjelmat? Onko käytännössä kestävyyksissä eroja vai uskooko toiset valmistajat lujemmin omaan osaamiseen?
Mitä nyt katselin netistä noita huolto-ohjeita niin melko yksinkertaiselta keulan huolto näyttää. Oikeastaan olisi pitänyt muotoilla kysymys siten, että jos tosiaan on noin helppoa onko mitään järkeä maksaa valtuutetulle huollolle tuollaisia rahoja?
Itse mietin tässä samaa. Eka maastopyörä käytössä ja nyt on tullut ajettua se n. 30h (kombinaatiolla Fox F100 RL29/Float RP2). Parilla viime lenkillä keulan suunnalta on kuulunut hienoista naksumista ja mietin, että jotain ylläpitötyötä sille varmaan pitää tehdä...
Mistä noita huoltosettejä kannattaa Helsingin seudulla käydä kyselemässä jos haluaa homman tehdä itse?
Kirjanmerkit