GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 11 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Radonilta tulossa ens vuodelle uutta slidea 125 (xc) 150 (am) 175 (enduro) ja rungot näköjään saanu nykymuodin mukaan sloupattua muotoa .. värit ei kyl omaa silmää hivele ..

The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Radonilta tulossa ens vuodelle uutta slidea 125 (xc) 150 (am) 175 (enduro) ja rungot näköjään saanu nykymuodin mukaan sloupattua muotoa .. värit ei kyl omaa silmää hivele ..
    Taitaa vihdoin saada Radoniinkin piggybagilliset iskarit kiinni...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti inbox Katso viesti
    Mikähän olisi sopiva koko ZR Team -sarjasta minulle? Pituutta 180cm ja inseam 83cm. 18" ja 20" ovat käsittääkseni lähinnä. Itse olisin kallistumassa 20". Aloittelijana parempi vielä kysyä kokeneemmilta neuvoa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rikalar Katso viesti
    Mä olen 177cm pitkä ja vaimon 18" ZR Team on vielä melko sopiva. Yhtään pienempi runko ei kärsi olla, että ehkä sun kengissä taittuisin 20" kokoon. Oma fillari on 18" QLT Race ja se on jonkin verran isompi kuin toi Team.
    Kiitos! Eiköhän se tuo 20" laiteta tilaukseen.

Vielä vaihtajankorvakkeista. Onko kellään tietoa mikä malli sopii kyseiseen pyörään? Täällä listaa vaihtoehdoista: http://www.bike-discount.de/shop/k404/liste.html?od=2u

Aloittelija tässä kyselee ja maastopyröö pitäisi hommata.

Joku toisessa ketjussa suositteli mulle tätä:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...6-0.html?lg=en

Mitä ero tällä on:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52

Kaveri kehui tätä paikkaa, niin mitä mieltä tästä pyörästä (ihan summalla hinnan perusteella valittu pyörä ymmärtämättä sanaakaan saksaa):
    http://www.fun-corner.de/index.php?c...roduct=A008647

Entä mikä koko pitäisi olla 171cm henkilölle, kun raajat on normaali pituiset suhteessa muuhun kokoon? Paljonko joudun enemmän pulittamaan, jos haen vastaavan pyörän Oulusta paikallisesta liikkestä?

Difton Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti inbox Katso viesti
    Mikähän olisi sopiva koko ZR Team -sarjasta minulle? Pituutta 180cm ja inseam 83cm. 18" ja 20" ovat käsittääkseni lähinnä. Itse olisin kallistumassa 20". Aloittelijana parempi vielä kysyä kokeneemmilta neuvoa
    Oma pituus 178 ja inseam 82. Tallista löytyy 18" ZR Team 7.0. Oikein sopiva kokoinen. 20" saattaa olla metsäpoluilla hieman liian iso. Ohjattavuus kärsii eniten. Suosittelisin sinulle kyllä 18"

Kyllähän noissa molemmissa Radoneissa saa rahoilleen vastinetta, mutta sitten sinun itse pitää päättää, kuinka paljon rahaa laitat. Eli molemmat hintaisekseen hyviä. Kalliimpi on sellainen, ettei taida enää heikkoja osia olla missään kohtaa. Etenkin keula on jo hyvä ja mennen tullen noita halvempia parempi. Siitä se hintaerokin suurimmalta osin varmaan tulee.

Oulun hinnat saat varmaan selville itse tarjousta kysymällä paikanpäällä käyden. Jos hyvin hoidat asiat, saatat saada hyvinkin alennusta. Tuon paremman Radonin tasoiset osasarjat saa muiden merkkisissä pyörissä listahintojen mukaan varmaan alkaen tuhannesta eurosta. Mutta sopivalla naamakertoimella alennuksessa hinta voi olla toinen.

Vaikka itselläni on Cube, niin tuo Cube on mielestäni huonoin vaihtoehto noista kolmesta pyörästä noilla hinnoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Paljonko joudun enemmän pulittamaan, jos haen vastaavan pyörän Oulusta paikallisesta liikkestä?
    Karkea arvio vastaavista pyöristä: hieman alta tuplat Radonin verrattuna. Tämä ainakin täällä Lappeenrannan seudulla. Oulussa voi olla enemmän tarjontaa joten voi löytyä hieman edullisemminkin vastaavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Aloittelija tässä kyselee ja maastopyröö pitäisi hommata.

Joku toisessa ketjussa suositteli mulle tätä:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...6-0.html?lg=en

Mitä ero tällä on:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52
    Kunnon maastoajoon saisi halvemmasta heti ruveta päivittelemään noita renkaita, ja siinä tuleekin jo kolmasosa erosta Reba on kanssa pari pykälää noita XC-haarukoita parempi, ja alkaa olemaan jo varsin hyvä haarukka tuollaiseen pyörään. Jos ovat lähellekään vanhojen darttien tasoisia, eron kyllä huomaa... ja se lisähinta kannattaa maksaa.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Mites, onko ZR Team 7.0 koossa 22" vielä sopivuuksien rajoissa 199cm pituiselle sällille?

Tuon Team rungon tehollinen vaakaputki on 22" koossa 610cm eli aikast lyhyeks jäis ohjaamo mut Race mallissa olis 630cm http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52 .. Ite olen 190cm ja omassa maasturissa tehollinen vaakaputki 635cm sekä 70mm stemmi ja satulatolpassa ei yhtään setback:iä .. joku tykkää lyhyemmästä tosin ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Tuon Team rungon tehollinen vaakaputki on 22" koossa 610cm eli aikast lyhyeks jäis ohjaamo mut Race mallissa olis 630cm http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52 .. Ite olen 190cm ja omassa maasturissa tehollinen vaakaputki 635cm sekä 70mm stemmi ja satulatolpassa ei yhtään setback:iä .. joku tykkää lyhyemmästä tosin ..
    Nojuu, hyvä huomio kyllä.. Tässä on vaan ensimmäistä maastoonkin (poluille, "lajin ihmettelyyn") sopivaa pyörää hankkimassa, niin ei oikein osaa hahmottaa.. ja pöyräilykokemus siis pääasiassa perus munamankeleista. Tila ei sinänsä varmasti ole kyllä pahitteeksi, toki näköjää hinta nousee huntilla.

Onko joku tilannut suoraan tuolta Radonia, kun tuo haveilemani zr team 6.0 on nyt 100€ halvempi:
    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_11241_.htm

Ei paha? Paljonko postit?

se ostokori on vaan linkki bike-discountiin ...

@Poy: Oon tilannut tuolta bike-discountilta pyörän ja parissa viikossa tuli perille. Postit 34€.
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

Olin tekemässä justiinsa tilausta, niin ehdottivat service-partneria fillariosa.fi. Osaisko nuo huollot itse tehdä, kun en viitsis Vantaalta Ouluun hakea. Vai onko Vantaalla joku varasto, kun olen sinne ensi viikolla menossa?
    "Additionally, our service-partners also offer the professional initial mounting."

Fillariosalla on jotakin varastoa, mutta jos nyt tilaat, pyörä ei välttämättä ole vielä ensi viikolla noudettavissa.

Mielestäni tuo service partnerin käyttö on hieman turhaa. Pyörään ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa tanko ja etukiekko paikalleen. Siitä varmaan selviät itsekkin?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Fillariosalla on jotakin varastoa, mutta jos nyt tilaat, pyörä ei välttämättä ole vielä ensi viikolla noudettavissa.

Mielestäni tuo service partnerin käyttö on hieman turhaa. Pyörään ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa tanko ja etukiekko paikalleen. Siitä varmaan selviät itsekkin?
    Nöösille tuo voi olla erinoimainen palvelu. Pyörää noutaessa voi kysyä neuvoa kaikesta mitä vain fillariin liittyen päähän juolahtaa. Fillariosan Markukselta on tullut kyseltyä neuvoja vaikken ihan täysi nöösi olekaan.

On toki eri asia tulla keskisuomesta hakemaan pyörää Kehä 3:n varresta.

Itse maksan Fillariosalle sen kolme kybää siitä, että voin hoitaa takuuasioinnin Suomessa. Ei kai noissa yleensä ole mitään murheita, mutta on tuossa tuttukin joutunut lähettämään Radonissa olleen jarrusetin nahkahousulandiaan takuukorjaukseen. Siihen lystiin saa sitten varata myös aikaa ja virtuaalitupakkaa.

Fillariosassa käydessä oli siellä yksi Radoni juuri kasattavana. Markus oli huomannut ettei kampi tehtaan jäljiltä kierry herkästi ja oli pistämässä keskiötä kuntoon. Tuon näkeminen teki heti sen vaikutelman, että lisäarvoa on rahan edestä ja pyörä on luovutettuna varmasti kunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Fillariosassa käydessä oli siellä yksi Radoni juuri kasattavana. Markus oli huomannut ettei kampi tehtaan jäljiltä kierry herkästi ja oli pistämässä keskiötä kuntoon. Tuon näkeminen teki heti sen vaikutelman, että lisäarvoa on rahan edestä ja pyörä on luovutettuna varmasti kunnossa.
    Ei sattunut olemaan 29er? ZR race 29er 6.0 odotellessa..

Tämä ketju olisi varmaan oikeampi paikka muualla esittämälleni kysymykselle:

"Onko Radonin Scart sarjan runkojen 52cm koko liian iso 176 / 74 cm kuskille ? Kyselin Bike-Discountilta 48 cm runkoja ja ovat kuulemma loppuneet Scart 5.0 ja 7.0 malleista kokonaan, eikä lisää ole tulossa. Vastaavia crossbikeja muilta valmistajilta saa toki myös ehdotella."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rolleros Katso viesti
    Tämä ketju olisi varmaan oikeampi paikka muualla esittämälleni kysymykselle:

"Onko Radonin Scart sarjan runkojen 52cm koko liian iso 176 / 74 cm kuskille ? Kyselin Bike-Discountilta 48 cm runkoja ja ovat kuulemma loppuneet Scart 5.0 ja 7.0 malleista kokonaan, eikä lisää ole tulossa. Vastaavia crossbikeja muilta valmistajilta saa toki myös ehdotella."
    Kasasin viikonloppuna Appiukolle (n.+180cm) Cuben Hyden 54 cm koossa ja sen mitä sillä tuli testilenkkiä itse (176 / 81 cm) ajettua niin se olisi ollut itsellekkin vielä sopiva... Siis tämä;
    http://www.bike-discount.de/shop/k19...dow-black.html

Scartin 52 cm on medium koko joka on sinun mittaselle oikea koko, mutta jalan sisämittahan sulla on lyhkäsempi kuin ainakin minulla, mutta kyllä sulla tuossa 52 rungossa vielä satulaa saa nostaakkin ... Testata sitä kyllä parempi olisi, et kuin sopii...

Jos fillari tulee vaan asfaltille niin oiskohan tuo Cube Hyde 50 cm koossa sulle hyvä ? Vai tarviiko siinä olla pomppukeula... 50 cm rungon Cubelta uskaltaisin jo tilatakkin tuolla jalan sisämitalla.

Tuosta 50cm http://www.bike-discount.de/shop/k64...ite-print.html

Tai tämä, niin pelaa vaihteetkin oikeesti hyvin; http://www.bike-discount.de/shop/k64...rey-n-red.html

Hetken jo tässä mietin tuota eroa jalkojen pituuksissa haavi auki, kunnes tajusin typon. Pituutta siis itsellä 167 cm, ei 176 kuten aiemmin väitin
    Varmaankin siis Cube Hydestä 50 cm runko ja curvesta sama tai pienempi jos saatavilla ? Radonin Scart olisi mennyt varmaankin hankintaan, jos 48 kokoa olisi ollut tarjolla.
    Onko Curvesta 46 koko jo liian pieni 167/74 kuskille?
    http://www.rtechsuspension.fi/produc...oducts_id=7948

Pahoittelen OT:tä ja kiitän vastauksista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rolleros Katso viesti
    Hetken jo tässä mietin tuota eroa jalkojen pituuksissa haavi auki, kunnes tajusin typon. Pituutta siis itsellä 167 cm, ei 176 kuten aiemmin väitin
    Varmaankin siis Cube Hydestä 50 cm runko ja curvesta sama tai pienempi jos saatavilla ? Radonin Scart olisi mennyt varmaankin hankintaan, jos 48 kokoa olisi ollut tarjolla.
    Onko Curvesta 46 koko jo liian pieni 167/74 kuskille?
    http://www.rtechsuspension.fi/produc...oducts_id=7948

Pahoittelen OT:tä ja kiitän vastauksista.
    46 kokoa kävisin sinuna Rtech:ssä kokeilemassa, jos jää kovin pystyyn ajoasento niin 48 voi olla parempi, mutta kaikki yli 50 cm rungot on kyllä isoja... Koko on aina yksilöllinen, jonka saa monesti sopivaksi vasta sen ensimmäisen fillarin jälkeen

mitäs kokoa suosittelisitte 184/86 mitoilla tuosta 4.0/4.3 mallistosta, ilmeisesti 56 tai 58 runkokoot olis sopivimpia?

Mä oon pari senttiä lyhyempi ja mulla on 58. Veikkaisin, että 56 on sulle liian pieni.

Kumpikohan noista olis parempi:
    alumiini
    http://www.bike-discount.de/shop/k18.../sage-8-0.html

vai kuitu
    http://www.bike-discount.de/shop/a58...-0-carbon.html

Alumiinisessa olisi parempaa palikkaa kiinni, mutta onko niin paljon, että kannattaa jättää kuitupyörä kauppaan?
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

Nyt kun olen sekä kuitukeulaisella alupyörällä ja kokonaan alumiinisella pyörällä ajellut, en ole lainkaan vakuuttunut kuidun materiaaliominaisuuksien erinomaisuudesta. Alurungossa menee alukeula ihan siinä missä kuitukeulakin. Näillä perustein panostaisin osiin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Nyt kun olen sekä kuitukeulaisella alupyörällä ja kokonaan alumiinisella pyörällä ajellut, en ole lainkaan vakuuttunut kuidun materiaaliominaisuuksien erinomaisuudesta. Alurungossa menee alukeula ihan siinä missä kuitukeulakin. Näillä perustein panostaisin osiin.
    Minusta kuitukeula ja jopa kuiturunko menevät mukavuudessa hukkaan, jos stemmi ja tanko ovat alumiinia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AriP Katso viesti
    Mä oon pari senttiä lyhyempi ja mulla on 58. Veikkaisin, että 56 on sulle liian pieni.
    Näytti inseam mitta olevan mulla tuo sama 86. Tuon R1:n vaakaputki ei ole mikään maailman pisin, joten kun kerran olet vähän pidempi ja inseam mitta on sama, niin kaiken järjen mukaan kuvittelisin vaakaputken olevan sulle 56:ssa ilman muuta liian lyhyt. Competitive Cyclistin laskuri sanoi mulle vaakaputken mitaksi 56,8-58,4 riippuen siitä mitä niiden tarjoamasta kolmesta mitoituksesta haluaa käyttää. Tuossa 58 rungossa vaakaputki on 56, 56:ssa 54,5. Ainakin itse olen ollut tuohon valintaani tyytyväinen, lyhyempi vaakaputki olis ollut turhan lyhyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •