GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 21 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Suomessa halvimmat kivijalkakauppojen hinnat pelkälle Edge 500 laitteelle pyörivat siinä 340-350 €. Esim. Marinea ja Gigantti. Ulkolaisista nettikaupoista sen voi sitten saada muutaman kympin halvemmalla kuten Simply Electronicsilta hintaan 315 €.

Sen Edge 500 laitteen voi vaikkapa laittaa myyntiin Fillarifoorumissa, tuskin mitkään kaupat sitä ottavat vaihdossa.
    Nyt on pakko kommentoida: fillarifoorumilla ei saa myydä mitään (säännöt kieltävät) ja missään en ole nähnyt Edge 500:sta noin kalliilla...

Tarkoitetaan tietenkin fillaritori. com
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

No, tuossa oli typo - tarkoitin tietenkin Edge 800 vehjettä samoin kuin Fillaritoria.

Uuden stemmin pituus on 80 mm. Mahtuuko Garmin 800 kuitenkin tuohon stemmmin hyvin? Ilmeisesti mount -osa nostaa jonkin verran tasoa ylöspäin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti happo Katso viesti
    Uuden stemmin pituus on 80 mm. Mahtuuko Garmin 800 kuitenkin tuohon stemmmin hyvin? Ilmeisesti mount -osa nostaa jonkin verran tasoa ylöspäin..
    Pitäisi nippa nappa sopia. Ilmoittavat, että Edge 800 laitteen kiinnitys onnistuu 80 mm ja sitä pisempiin stemmeihin. Itse kiinnityslevy ei sitä paljoakaan nosta. Ellei sovi, niin ainahan sen voi kiinnittää stongaan.

Ok. Kiitos infosta!

Hmm, Mä harkitsen parhaillaan garmin 800:sta kun eurooppaan pitäs lähteä yksinään sekoileen pyörän kanssa. Käyttäisin sitä pelkästään navigointiin joten palvelee lähinnä eksymistä ehkäisevänä apuvälineenä. Yritin katsella josko jostain olisi löytynyt laite vuokralle mutta hiljaista on. Sitten välkähti mieleeni että voisin omaa laitettani vuokrailla. Laitteen omistajat voisivat varmaan soveltuuko ko. laite vuokraamiseen?
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Laitteen omistajat voisivat varmaan soveltuuko ko. laite vuokraamiseen?
    Tjaa-a. Kyllä tuon kanssa pitää kuitenkin hetki näpertää räpläten että saa tutustuttua laitteen ominaisuuksiin ja toimintoihin kunnolla. Eli en ainakaan mitään parin tunnin vuokra-aikoja kannattaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Tjaa-a. Kyllä tuon kanssa pitää kuitenkin hetki näpertää räpläten että saa tutustuttua laitteen ominaisuuksiin ja toimintoihin kunnolla. Eli en ainakaan mitään parin tunnin vuokra-aikoja kannattaisi.
    Ihan viikon tai jopa kahden vuokrailua ajattelin vaikka niille jotka lähtee etelään lomalle tms. Mä olen Polar nainen, joten mulla ei oo itelläni intoa naittaa garminiin sykevyötä tai muutakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Ihan viikon tai jopa kahden vuokrailua ajattelin vaikka niille jotka lähtee etelään lomalle tms. Mä olen Polar nainen, joten mulla ei oo itelläni intoa naittaa garminiin sykevyötä tai muutakaan.
    ,

Itse olin Polar mies, mutta Garminin Edgen kokeilun jälkeen ei enää Polarille ollut paluuta... Suosittelen aikuisten oikeasti kokeilemaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani T. Katso viesti
    ,

Itse olin Polar mies, mutta Garminin Edgen kokeilun jälkeen ei enää Polarille ollut paluuta... Suosittelen aikuisten oikeasti kokeilemaan!
    ääääh, ei mennä nyt tälle linjalle (en usko että näin tulee tapahtumaan) Mutta siis laite soveltuu vuokrailuun eikä kenelläkään tule mieleen miksi niin ei voisi tehdä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Saanokaapas tietäjät, mistä Garmin Edge 800:n saisi nykyisin edullisimmin (ilman karttoja, sykevyötä jne)

299,95€

http://www.bike-discount.de/shop/a38...ite-black.html

Varmaan tieto löytyisi täältä ketjusta mutta miten pitkään reaalimaailmassa kestikään noin vuoden vanhan G800:sen akku noin +5 - +15 kelissä? Minulla oli nyt lauantaina Belkinin 1000mAh lisäakku mukana niin se antoi virtaa noin reiluksi 7 tunniksi. Sen jälkeen laitos siirtyi oman akkunsa varaan. Montako tuntia olisi odotettavissa vielä käyttöaikaa tuon jälkeen laitteen omilla akuilla?

Mulla olisi Belkinin 4000mAh akkukin, mutta sen olin ainakin lauantaisella lenkillä pyhittänyt puhelimelle. Nokian E71:nen ei ollut vielä kellon ympäriajonkaan jälkeen siirtynyt oman akun varaansa vaikka tuli aika monta tuntia höpistyä ajaessa puhelimella ja kuunneltua loppu aika musiikkia.

Noin muuten, noi vara-akut oli pirun käteviä. Suosittelen jos on tarvetta!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Varmaan tieto löytyisi täältä ketjusta mutta miten pitkään reaalimaailmassa kestikään noin vuoden vanhan G800:sen akku noin +5 - +15 kelissä?
    Sanoisin, että noin 8 - 10 tuntia. Taustavalon voimakkuus vaikuttaa akkukestoon olennaisesti, samoin se, pitääkö karttanäkymää auki ruudulla.

Hyvät kokemukset Garminin huoltopalveluiden toiminnasta. Garmin 800 parina ollut pehmeä sykevyö (ostettu vuodenvaihteessa muistaakseni Wiggleltä) ei muodostanut enää yhteyttä laitteeseen. Patterin vaihtokaan ei auttanut, joten lähetin vyön Garminin huoltoon Lohjalle. About viikon verran odoteltuani postilaatikossa oli uusi sykevyö, ei ilmeisesti kannattanut/voinut vanhaa korjata.

Garminille integroitu stemmi 3T:ltä

Hinta on ihan älytön (275 euroa!!), mutta kun ohjaamo on jo valmiiksi 3T:tä, niin kyllähän tällainen himottaisi:

http://www.bikerumor.com/2012/05/03/...rracuda-bikes/

Tuota samaa katselin, mutta onneksi ei ole saatavana ±17° versiota ja on ainoastaan LTD-sarjaa.
    Muutaman teline vaihtoehdon välillä mietintä käynnissä viissatkulle, alkaa kohta olla ylitarjontaa. Barfly olisi yksi vaihtoehto, mutta jättää mittarin turhan ylös.
    Tillquistin versio olisi ainakin 3T kuskeille hyvä kunhan vaan joskus saa tuotantoon.

Hmm. Tilasin Garmin 800:n ilman karttaa ja menin maksamaan Europe City Navigator NT:n verkkokaupasta ladattavaksi. Painan "Lisää laitteeseen" -nappia, niin tulee ilmoitus "Tila ei riitä" (kartta näyttäisi vievän 2569 MB, kun laitteessa on tilaa 78 MB). Mikä neuvoksi?

Muistikortti

Tarvitsee muistikortin tämän lisäksi? Onnetonta!

Hankit sopivan kokoisen microSD muistikortin mihin laitat kartan ja se laitteeseen.
    Yleensä noissa laitteissa ei kovin suurta omaa muistikapasiteettia ole.

ok, kiitos tiedosta. On näissä ihmettelemistä... eikä varmaan tähän lopu...

Yep

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Varmaan tieto löytyisi täältä ketjusta mutta miten pitkään reaalimaailmassa kestikään noin vuoden vanhan G800:sen akku noin +5 - +15 kelissä?
    Viikko sitten ajettuun 300km brevettiin ja siirtymään kului aikaa 14t 53min taukoineen
    Sen se just kesti, pidin sitä päällä koko ajan, hyytyi heti siirtymällä himaan päin.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Nuksu Guest
    ostin edge 800, enkä löydä ohjeen mainitsemaa Documents-kansiota mistää, onko tärkeä kansio?

kahden tunnin asennuksen jälkeen vuorossa kysymys, miten kartan saa auki Macillä. Oletan että Base Camp -ohjelmalla, joka löytyy ilmaisena Garminin sivuilta.
    Asensin Base Campin tietokoneelle, mutta se ei tottele ao. ohjeita, ei avaudu tuplaklikkaamalla eikä avaa-komennolla, ilmoittaa tarvitsevansa jonkun ohjelman tuon ohjelman avaamiseen... Ei tätä ainakaan helpoksi ole tehty. Kiitos jos jaksatte neuvoa.

Installation Instructions

1. Click on 'Download' and choose to save the file to your computer.
    2. Double-click the file to open it.
    3. A new Finder window will open. Locate and double-click on the 'Garmin BaseCamp' icon.
    4. Follow the installer program's prompts to install Garmin BaseCamp.

no niin, selvitinkin ongelman itse. Piti ladata Apple Storesta, Garminin sivuilta ei latautunut kunnolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nuksu Katso viesti
    ostin edge 800, enkä löydä ohjeen mainitsemaa Documents-kansiota mistää, onko tärkeä kansio?
    Ei, muistaakseni siellä on vaan käyttöohjeita pdf-muodossa eri kielillä. Samat löytyy netistä.

Mitä ohjelmaa olette käyttäneet Macissä reittien piirtämiseen ja niiden Garminiin tallentamiseen?

Pasi Ahopelto Guest
    Reitit Google Mapsilla, talletus omiin karttoihin ja sieltä KML-tiedostona koneelle. KML-tiedosto GPSBabelilla GPX:ksi, jonka voi kopioida laitteen Garmin/New Files hakemistoon. Muitakin vaihtoehtoja varmaan on.

Pasi

Minä piirrän reitit connect.garmin.com:issa. Linuxilla tai windowsilla kylläkin, mutta eikös se tarvittava plugin löydy myös macille. Reittien piirtäminen sujuu samalla tyylillä kuin google mapsissa, tekee reittejä joissa toimii käännöopastus ja reitin saa pudotettua suoraan Garminiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •