FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 16 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #451
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    En muistanut liimatessa tarkistaa valmistuspäivää. Kaapissa olevissa renkaissa näytti olevan päiväys syyskuu 2011, eli siis reilun puoli vuotta vanhat (kaikki renkaat tilattu joulukuussa). Myönnettäköön, että olen hieman hymistellyt ajatukselle renkaiden kypsyttämisestä, mutta pitänee tilata noita varastoon ja kokeilla.

  2. #452
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kaipaan 25 millisiä tuubeja. Tufot ja Schwalbet eivät oikein nappaa ja muita en ole löytänyt. En etsi kovin kalliitta vaan luotettavia yksilötä. En ole Eurooppalaisista kaupoista löytänyt. Onko joku?
    Jos et aja et voi ottaa!

  3. #453
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tingit koosta millin ja tilaat Veloflex Roubaixit. Noilla ajelee soratiellä ihan mielellään...

    Veloflexin sivuilla Roubaixit on tosin listattu 25-millisinä ja sieltä löytyy on myös mustakylkinen versio Arenberg. Kannattaa varmaan kysäistä Velo-motionista.


  4. #454
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Voisko joku Veloflex Roubaixin omistaja mitata renkaan leveyden, kyseiset renkaat kiinnostaisi, mutta runko on aika ahdas.

  5. #455
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kaipaan 25 millisiä tuubeja. Tufot ja Schwalbet eivät oikein nappaa ja muita en ole löytänyt. En etsi kovin kalliitta vaan luotettavia yksilötä. En ole Eurooppalaisista kaupoista löytänyt. Onko joku?
    Contin Competion on saatavana myös 25mm levyisenä:
    http://www.conti-online.com/generato...tition_en.html

    Ai niin joo, kauppa linkki...pitääpä etsiä...



  6. #456
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Contin Competion on saatavana myös 25mm levyisenä:
    http://www.conti-online.com/generato...tition_en.html

    Ai niin joo, kauppa linkki...pitääpä etsiä...
    Olen etsinyt, mutta tuota 25 millistä versiota en ole vielä onnistunut löytämään. Luulen, että pitää tyytyä Tufoon.
    Jos et aja et voi ottaa!

  7. #457
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tingit koosta millin ja tilaat Veloflex Roubaixit. Noilla ajelee soratiellä ihan mielellään...

    Veloflexin sivuilla Roubaixit on tosin listattu 25-millisinä ja sieltä löytyy on myös mustakylkinen versio Arenberg. Kannattaa varmaan kysäistä Velo-motionista.
    Kiitos.Alan metsästää tuota Ahrenbergiä.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #458
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Voisko joku Veloflex Roubaixin omistaja mitata renkaan leveyden, kyseiset renkaat kiinnostaisi, mutta runko on aika ahdas.
    24 mm Roubaix on aika tasan 24 mm @6 bar, tosin koeyksilö ei ollut vanteella.

  9. #459
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    24 mm Roubaix on aika tasan 24 mm @6 bar, tosin koeyksilö ei ollut vanteella.
    Kiitos tiedosta, jos on tuon 24mm vanteelle asennettunakin niin sitten voisi mahdollisesti toimiakin.
    Pitää tutkia vaihtoehtoja, tosin Criteriumit on toimineet hienosti alle 8bar paineilla, mutta muutamilla teillä ei isommasta ilmatilasta ainakaan haittaa olisi.

  10. #460
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    24 mm Roubaix on aika tasan 24 mm @6 bar, tosin koeyksilö ei ollut vanteella.
    Eli samalla paineella ja vanteelle venytettynä soon kapiampi? Niin siinä yleensä käy. Tufon Elite Ride 25mm on suunnilleen 26mm vanteella, päivän paineet päällä olleena.

    Paras tapa kypsytellä Vittorioita ja Veloflexiä on ajella niillä talvi rullilla ja säilyttää välit pannuhuoneessa.

  11. #461
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Onko Samulla heittää tietoa minkä kokoisia renkaita maksimissaan kanattaisi käyttä 2011 R3:ssa?
    Aika ahtaat on sekä etu- sekä takahaarukka.

  12. #462
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei ne minusta kovin ahtaat ole jos vakio runkoon menee Paris-Roubaix renkaat. Muistaakseni viime uoden voittajapyörässä oli vain takajarrun kiinnike hieman ylempänä kuin standardi asettaa, saa enemmän kuratilaa jarrun sisään. Ja Vansummeren on pari metrinenn korsto... Varsinkin etuhaarukassa on tilaa enemmän tilaa kuin vanhemmissa Funda-keuloissa. Takanahan Cerveloissa on ollut aina hyvin tilaa. Mulla ittellä oli 2008' R3:ssakin 25mm Elite Ridet ja etuhaarukassa ei ollut paljon tilaa mutta kyllä silläkin tuli ne gummit ajettua loppuun.

    Hiukan ihmetyttää miksi pitäisi mennä isommat? Retkipyörät on eri asia mutta jos maantiepyörään menee max. 27mm rengas niin kyllä sen pitäisi riittää. Kattelin sattumalta just yhtä merkkiä joka julisti sivuillaan että 25mm avot ei mahdu...


  13. #463
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Muutamille pätkille olisi vaan mukavampi saada lisää ilmatilaa renkaisiin, eipä siinä muuta syytä ole.
    Ainakin viime vuotisissä P-R R3:ssa oli tilavammat haarukat, tämän vuoden pyöristä ei kovin hyviä kuvia ole tullut vastaan. Eipä näytä miun runko ja haarukka yhtään tuolta.


  14. #464
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Miksi vanhat liimat pitäisi poistaa? Itse en ole omien tuubirenkaiden käytön yli 20-vuotisen historian aikana poistanut jämiä vanteelta kertaakaan. Eipä ne haittaa ja hyvin ovat pysyneet kiinni.

    Ohjeessa sanotaan että liiman pitäisi antaa kuivua vanteella levittämisen jälkeen jonkin aikaa. Itse laitan vanteelle reilusti liimaa, ja asetan sen tuubin heti siihen. On reilusti aikaa keskitellä, ja liimautuu ihan yhtä hyvin kuin ohjeversiollakin.

    Näillä jutuilla saa hurjasti helpotusta tuubin liimaamiseen. Ja aikaa kuluu koko operaatioon n. 20 minuttia, jos oikein hidas on!
    Samantapainen menetelmä käytössä ja takana liki kymmenen vuotta tuubeilua. Ainoa poikkeus yllä olevaan, että minä levitän liimaa myös tuubiin ja annan sen kuivua muutaman minuutin, jotta vältän pahimmat tahrat. Sottapytty kun olen. Sen sijaan kesken lenkin tai muun kiireen takia tapahtuva liimaus menee ilman turhaa odottelua: pahimmat liiman riekaleet irti, uutta liimaa kiekolle, hieman tuubille, tuubi paikalleen, ilmaa ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

    NB Contin keltainen ei pidä kuituvanteessa yhtä hyvin kuin musta. Toisaalta ovat voineet vaihtaa keltaisen koostumusta, sillä vertailu on muutaman vuoden takaa. Keltaisella liimattu tuubi lähtee vetämällä irti; mustalla vedettyä joutuu repimään.

  15. #465
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tänään oli armoton kiire mutta yritän vilkaista sitä R3 rengastiloja. Kuvan renkaat kyllä ei minusta ole kovin isot. Voin kyllä nykäistä 25mm Elite Ridet vanteella ja mittailla paljonko jää tilaa.

  16. #466
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Kuvan renkaat on Veloflex Roubaix ja edessä ainakin on huomattavasti enemmän tilaa kuin Criteriumeilla. Tosin nuo criteriumit on kyllä jo todella mukavat renkaat ajaa, mutta voisi toiset halvemmat kiekot hankkia mihin laittaisi sitten vähän paksummat kumit jos vaan mahtuisi paremmit ettei laapi runkoon kiinni.


    Reilusti näyttäisi olevan tilaa vielä FMB:n 27 millisilläkin


    edit.

    http://velonews.competitor.com/2012/...roubaix_212110

    “The Cervélo R3 Mud frames we supplied to the [Garmin-Barracudea] team are stock R3s except for a few millimeters here and there, all for tire clearance. Technically, a stock R3 would work in dry conditions, but in case of rain we want a little extra clearance between tire and frame (hence the “Mud” moniker – ed.). Since weather is fairly uncertain until a few days before, the team chooses to ride the Muds in the weeks prior so they’re on familiar bikes in case race day turns out to be wet.”

  17. #467
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kiitos.Alan metsästää tuota Ahrenbergiä.
    Wigglestä niitä ainakin saa, ja muitakin 25mm kumeja. Ei tietty ole se halvin.

  18. #468
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Itsellä Contin Gatorskin renkaat alla viime syksystä lähtien. Vähän kovan tuntuiset renkaat, mutta eipä ole ollut hiekkaisilla kevareilla ongelmia rengasrikkojen muodossa. Ihan tyytyväinen täytyy noihin olla.

    Nyt takarenkaassa alkaa parista kohtaa olla aavistuksen hiuki eli läpikulunut tuo kulutuspinta, ja jotakin vaaleampaa sieltä alkaa paistaa rakosista. Perustuubeissa, joissa ei ole pisto yms. suojauksia tuo olisi jo renkaanvaihdon paikka koska langathan siinä kohta poikki paukkuisivat. Mites Gatorskinillä? Teknisiä poikkileikkauksia katsellessa siinä pitäisi olla nyt vastassa se pomminkestävä pistosuojaus ja senkin alla vielä kevlarmatto ennen noita kudoslankoja. Miten on - uskaltaako tuolla ajella vielä verenmaku suussa, vai vaihdanko suosiolla?

  19. #469
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Nyt takarenkaassa alkaa parista kohtaa olla aavistuksen hiuki eli läpikulunut tuo kulutuspinta, ja jotakin vaaleampaa sieltä alkaa paistaa rakosista. Perustuubeissa, joissa ei ole pisto yms. suojauksia tuo olisi jo renkaanvaihdon paikka koska langathan siinä kohta poikki paukkuisivat. Mites Gatorskinillä? Teknisiä poikkileikkauksia katsellessa siinä pitäisi olla nyt vastassa se pomminkestävä pistosuojaus ja senkin alla vielä kevlarmatto ennen noita kudoslankoja. Miten on - uskaltaako tuolla ajella vielä verenmaku suussa, vai vaihdanko suosiolla?
    Kyllä niillä vielä ajaa vaikka kuinka (tuurista riippuen, niinkuin uusillakin).

    Oman kokemukseni mukaan Contin tuubeilla (Competition ja Sprinter) pystyy helposti ajamaan vielä toisen mokoman sen jälkeen, kun ensimmäiset langat alkavat kulutuspinnan alta pilkistää. Tässä muutama melko loppuun ajettu Continental GP ja Competition, joissa ei siis ole varsinaista pistosuojausta:



    Osa renkaista on vaihdettu "ehjänä" pois, mutta osa ajettu harkitusti sisäkumia myöten puhki.

    Edessä rengas hapertuu käytännössä ennen kuin sitä saa ajetuksi puhki, mutta on sitäkin pitänyt yrittää:



    Tällä renkaalla ajettiin n. 12 500 km.

  20. #470
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Vittorian Corsa Evo SC 23mm (servizio corse) on osoittautunut aivan oivaksi renkaaksi myöskin.

    Tuohon pisteeseen ei kyllä minulla ole kanttia ajaa tuubeja mitä Antilla tuossa yllä. Huh huh. Aikamoista.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  21. #471
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Olipa valaisevia nuo AnttiH:n kuvat renkaista jotka oikeasti on loppuunajettuja. Kiitos! Ehkä tuolla omalla gatorilla vielä jonkun kilsan ajelee!

  22. #472
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Heh, olen minäkin typerys. Laitoin tilaukseen tässä ketjussa useampaan otteeseen kehuttuja Veloflex Carboneita Bike-palastista peräti kolme kappaletta. Hintaa tuli Paypaleineen ja postikuluineen 64,9 euroa per rengas eli koko tilaus maksoi 194,70 euroa. On sitten yksi rengas varalla kuluneemman takarenkaan tilalle vaihdettavaksi/vararenkaaksi. No ei tässä siis mitään mutta en minä vieläkään mitään tuubikiekkoja omista. Haaveilen vasta niistä tässä jo toista vuotta
    Mutta eikös sitä sanota, että nämä on hyvä jättää vanhenemaan ja venymään
    kauris muokkasi tätä : 23.05.2012 at 10.54 Syy: kirjoitusvirhe

  23. #473
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Oli tuossa ennen puhetta siitä, että vanhoja liimoja ei tarvitse saada pois. Entäs vanha liimanauha? Kyllä se niin lujasti tunttuu olevan vanteella, että site ei helposti saa pois. Sen päällehän ei varmaan uutta liimanauhaa kannata laittaa, mutta minä liimasin eilen contin carbonliimalla uuden renkaan vanhan teipin päälle. Tänään tyhjensin renkaan ja kokeilin irrottamista. Tiukassa tuntuu istuvan. Ehkä teippi ei kaikkiaan niin hyvä olekaan koska se tarttuu vanteelle niin, että poistaminen on hankalaa. Vai vai onko joku helppo konsti?
    Jos et aja et voi ottaa!

  24. #474
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Oli tuossa ennen puhetta siitä, että vanhoja liimoja ei tarvitse saada pois. Entäs vanha liimanauha? Kyllä se niin lujasti tunttuu olevan vanteella, että site ei helposti saa pois. Sen päällehän ei varmaan uutta liimanauhaa kannata laittaa, mutta minä liimasin eilen contin carbonliimalla uuden renkaan vanhan teipin päälle. Tänään tyhjensin renkaan ja kokeilin irrottamista. Tiukassa tuntuu istuvan. Ehkä teippi ei kaikkiaan niin hyvä olekaan koska se tarttuu vanteelle niin, että poistaminen on hankalaa. Vai vai onko joku helppo konsti?
    Ei minulla sen kummempia ongelmia ole Tufon teipin kanssa ollut, Jantex/Veloxista en tiedä. Vähän siitä jää liimanrippeitä mutta ne eivät haittaa kuten ei vanha liima-liimakaan.

  25. #475
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Mulla oli tuota jantexi/veloxia ja vanha teippi jäi vanteeseen kai pysyvästi. Nyt ei ole renkaan sisällä ehkäisylitkua. Saas nähdä kestävätkö vai pitäisikö suosiolla tilata lisää ja tuntea suurta turvallisuutta.
    Jos et aja et voi ottaa!

  26. #476
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Teipitkin lähtee kun pehmittää ensin laittamalla teipin päälle suksivoiteenpoistoaineella märäksi kastellun rätin, ja sitten vähän ajan kuluttua kaapii pois puukon terällä pinnaväli kerrallaan. Aika työlästä, tuon(kaan) takia teippiä ei kannata käyttää. Asetoni haihtuu liian nopeasti, siksi voiteenpoistoaine joka ei myöskään jätä rasvaista pintaa.


  27. #477
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mulla oli tuota jantexi/veloxia ja vanha teippi jäi vanteeseen kai pysyvästi. Nyt ei ole renkaan sisällä ehkäisylitkua. Saas nähdä kestävätkö vai pitäisikö suosiolla tilata lisää ja tuntea suurta turvallisuutta.
    Tuota teippiähän käytetään ns. ‘belgialaisessa metodissa’ krossipuolella, jolloin ensin laitetaan liimaa kummallekin puolelle, sitten teippi vanteeseen liiman päälle, sitten vielä vähän liimaa ja tuubi kiinni. Sitten pysyy kivasti.

    Tufo tosiaan toimii ihan mainiosti.

    Ksyleeni on sitten parempi liimanpoistoaine kuin asetoni, tosin vieläkin haitallisempi joten ilmastoinnin täytyy olla todella kunnossa.

  28. #478
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Ksyleenillä olen myöskin poistanut Tufon teipin jäänteet, tosin ei tuo taida välättämättä tarpeellista olla kun todella tiukassa on, mutta varmuuden vuoksi olen poistanut vaikka työlästä onkin. Pään saa ksyleenillä helposti sekaisin, eli kannattaa käyttää ulkona tai tuuletus kuntoon kuten Rhubarb mainitsi,

    Pitääpä vielä hehkuttaa Veloflexin criteriumeja, ovat kyllä mahtavat renkaat ajaa vaikka ovat alle 22mm leveät, joustoa löytyy kohtuu mukavasti huonomillakin teillä ja rullaa todella hyvin. Paineet olleet 7,5/8 bar. Kulutustakin tuntuu takana kestävän Tufoa paremmin.

  29. #479
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tänään ajelin n. 30 km kovapintaista soratietä Vittoria Corsa Evo CX:llä reipasta lenkkivauhtia ja oikein rengasrikkoa kerjäten, mutta en saanut aikaan edes kunnon viiltoa. Yllättävän hyvin nuokin kestää, vaikka on jossain hauraiksikin haukuttu... Oli vaan aika aika kova ajaa 7/8 bar paineilla ja 46mm kehillä.


  30. #480
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mulle kävi tänään niin hassusti että tufon s3lite räjähti kotiin päästyäni. Sellainen 1,5cm repeämä syntyi siihen pohjateipin ja renkaan saumakohtaan. Näytti siltä että kudokset petti. Onkos muilla ollu vastaavaa.

    Lenkillä pääsin lisäksi paikkaamaan litkulla eturengasta. Hyvin paikkautu ja piti kun paukulla täytti. Tosin pullon suu oli hieman tukossa ensi alkuun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •