HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 5 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #121
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Polaric GO on käyttöturvallisuustiedotteen mukaan 99% isopropanolia. Pitäisi löytymän ainakin Puuilosta ja muistakin halpamyymälöistä. Täytyypä tehdä toivioretki kun olisi muutaman keula odottamassa huoltoa.
    Pari pulloa Polaric GO:ta ostin Vantaan Puuilosta. 99% isopropanolia ja hintaa 2.95 per litra. Eiköhän noilla putsaa muutaman osan ja Sinolin voi säästää Trangiaan.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  2. #122
    jtt Guest
    Mistäköhän mahtaa olla kyse, kun ilmakeula (Manitou R7 Super) pihautti ilmat pihalle, eikä pumppaamalla saa ilmoja enää takaisin sisään, viallinen venttiili?

    Kävin huollattamassa pyörän keuloineen syksyllä, ja nyt n. kolmen kuukauden tauon jälkeen kaivoin pyörän varastosta. Keula kuitenkin tuntui pehmeältä, joten epäilin keulan vuotaneen hieman paineita ulos. Kun kiinnitin iskaripumpun kiinni, kaikki ilmat suhahtivat ulos, enkä pumppaamalla saa paineita nousemaan (kokeiltu myös kahdella eri pumpulla) ensinkään. Veisin muuten pyörän/keulan takaisin liikkeeseen, missä se on huollettu, mutta muutin juuri toiselle paikkakunnalle ja välimatka on kasvanut turhankin suureksi...

  3. #123
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Tämmönen, ehkä jopa tyhmä kysymys, mutta noviisina kysyn kuitenkin kun en tiedä. Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä kysyjiä... Vai miten se menikään. =D

    Eli siis foxRP2 takaiskari, niin suhisee ja narisee ja pitää milloin mitäkin ääntä, ei sitä ajaessa huomaa mutta ku testaa esim kotona niin huomaa.
    Hyvin toimii muuten, ja pitää ilmat sisällään.

    Ei varmaan ole mitään ongelmaa, kuhan nyt varmistan, että on varmasti normaalia.

  4. #124
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Se on normaalia, että öljy ääntää vaimennusliikkeen aikana. Öljyn vanhetessa (=viskositeetin pienentyessä) ääni voimistuu. Jos paluuvaimennussäädössä on varaa kääntää paluu liian hitaalle, ei ongelmaa ole. Kun säätö loppuu kesken, tiedät että on aika huollattaa iskari.

    Nariseva ääni saattaa kuulua kuluneista/väljistyneistä puslista.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #125
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    tost foxin toimivuudest oli threadi olemas mis oli kaikkii ongelmii käyty läpi ...

    mut suhina jos on sellane sihaus tulee reboundista ja on ihan normaalii .. voi olla pitempikin suhaus jos on rebound hitaammal .. natina voi tulla linkustosta .. jos irrotat iskarin ja liikuttelet takapäätä nii voit kuunnella mistä ääni voisi tulla ..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #126
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtt Katso viesti
    Mistäköhän mahtaa olla kyse, kun ilmakeula (Manitou R7 Super) pihautti ilmat pihalle, eikä pumppaamalla saa ilmoja enää takaisin sisään, viallinen venttiili?

    Kävin huollattamassa pyörän keuloineen syksyllä, ja nyt n. kolmen kuukauden tauon jälkeen kaivoin pyörän varastosta. Keula kuitenkin tuntui pehmeältä, joten epäilin keulan vuotaneen hieman paineita ulos. Kun kiinnitin iskaripumpun kiinni, kaikki ilmat suhahtivat ulos, enkä pumppaamalla saa paineita nousemaan (kokeiltu myös kahdella eri pumpulla) ensinkään. Veisin muuten pyörän/keulan takaisin liikkeeseen, missä se on huollettu, mutta muutin juuri toiselle paikkakunnalle ja välimatka on kasvanut turhankin suureksi...
    Venttiiliä veikkaisin äkkiseltään. Olen purkanut oman R7:n muutamaan kertaan enkä oikein usko, että se paineita oikein muualle voi noin nopsaan hävittää, jos se on syksyllä huollettu. Ei sen ilmamännän tiiviste ole voinut mitenkään mennä noin nopeasti.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  7. #127
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Mikähän mahtaa olla, kun vaihdoin öljyt ja o-renkaat Revelation dual position airiin, ja nyt keula painuu pohjaan asti kun vaan nojaa eteenpäin pyörässä. Keula palaa todella hitaasti kun ei ole painoa päällä.
    Eli keulassa on vain yksi + merkkinen ilmaventtiili. Tein kaiken ohjeiden mukaan, rasvasin ilmajousen osat yms. Mahtaako tuo nyt kuitenkin vuotaa ilmaa o-renkaiden välistä?

    Keulan lukitus taas toimii, ja lukittuna keula pysyy 150mm ja joustaa sen verran mitä lukittuna pitääkin.

    lisäystä: Keula tuntuu paikallaan pumppaillessa ihan normaalilta, mutta tosiaan kun nojaa kunnolla päälle, keula valuu pikkuhiljaa pohjaan asti.

  8. #128
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Pitääkö paineensa? Onko paluuvaimennus kiinni eli kilpikonna-asennossa?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #129
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    paineet pysyy, mutta kun pumpun kiertää kiinni mittari nousee hitaasti, joka tuntuu vähän oudolta.
    Paluuvaimennus on keskipaikkeilla, ja tuntuu säätö toimivan ihan ok.

  10. #130
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Tuo on taitanut itsestään tässä nyt muuttua hieman paremmaksi, toimii puoleenväliin ihan oikein, mutta edelleen kun koko painolla nojaa päälle, keula valuu pohjaan ja nousee hiiitaasti suhisten takasin ylös.
    Taidanpa nyt alkuun antaa sen vaan olla, jos vaikka tiivisteet vähän asettuvat, ei tässä nyt vielä ihan huippukelit kuitenkaan ole.

  11. #131
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    No jaa, ilmajousen purku/kasaus reilummilla rasvoilla, ja jo toimii

  12. #132
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Onkohan jollakin tietoa siitä, että onko tuolla keulalla Rock Shox Revelation RL 2p Air PopLoc (http://www.sram.com/rockshox/products/revelation-rl ) verrattuna tuohon ROCK SHOX Revelation XX WC Carbon (http://www.sram.com/rockshox/product...n-xx-world-cup ) iso ero?

    Tiedän sen, että tuo jälkimmäinen on paljon kalliimpi, hienompi/monipuolisempi yms., mutta huomaako sitä eroa tälläinen peruspolkija?
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  13. #133
    Paljos fox F32 120RL keulassa pitää olla voiteluöljyä? Keula 2011.

    Takaiskari kun oli huollossa, niin pyörän ollessa katollaan valutti öljyä pihalle (oli reilun kuukauden katollaan).

  14. #134
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Paljos fox F32 120RL keulassa pitää olla voiteluöljyä? Keula 2011.

    Takaiskari kun oli huollossa, niin pyörän ollessa katollaan valutti öljyä pihalle (oli reilun kuukauden katollaan).
    Olen pahoillani, etten nyt jouda suoraa vastausta etsimään mutta täältä löytyy kaikki tarvittava: http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm

    Kaiva vuosimallin mukaiset keulat ja huolto-ohjeet, siellä on sitten linkki oil volume tableen. Var så gud.

  15. #135
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Kandee sit varmaan huoltaa koko keula kerralla jos stefat ei pidä öljyjä sisällä..

  16. #136
    Takaiskarin kanssa meni yli kuukausi, niin en nyt lähetä keulaa minnekkään. Katsotaan kesällä uudestaan, kun fillariosassa kiireet alkaa olla ohi. Tuo oli itellekkin yllätys, että tuolla ei öljyt kestänyt sisällä. Öljyä on valunut alle 0.5dl ja ohjeen mukaa pitäisi olla 1,6dl. Mitäs eroa on muuten 10w ja foxin fluidilla mitä pitäisi ilmalammioon laittaa (muistaakseni).

    Kiitos linkistä.

  17. #137
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Takaiskarin kanssa meni yli kuukausi, niin en nyt lähetä keulaa minnekkään. Katsotaan kesällä uudestaan, kun fillariosassa kiireet alkaa olla ohi. Tuo oli itellekkin yllätys, että tuolla ei öljyt kestänyt sisällä. Öljyä on valunut alle 0.5dl ja ohjeen mukaa pitäisi olla 1,6dl. Mitäs eroa on muuten 10w ja foxin fluidilla mitä pitäisi ilmalammioon laittaa (muistaakseni).

    Kiitos linkistä.
    10W kertoo keulaöljyn paksuudesta/viskositeetista vai miksi ikinä fyysikot sitä kutsuvatkaan. Tolla jäykkyydellä (5/7,5/10 jne.) pelaamalla voi sen keulan ominaisuuksia testailla. Float fluid taas on paksumpaa mömmöä, jota myydään pikkupaketeissa (pillowpack) ja sitä menee pikkasen sinne ilmapuolelle. Ameriikan foorumien isot pojat ovat joskus käyttäneet 80W synteettistä automaattilaatikon öljyä tuon tilalla. Riittää puolen litran motti loppu elämäksi.

    Noilla foxin ohjeilla kyllä keulan huolto onnistuu ihan huoletta kotonakin ja tuolla öljyn paksuudella kikkaillen saattaa saada enemmän irtikin keulasta. Nuo kun on melkosen progressiivisia loppupäästä niin mulla ainakin oli ongelmia alkuun saada pari viimeistä senttiä joustosta edes käyttöön. Löysempää kamaa sisään niin lähti soimaan.

  18. #138
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Kandee sit varmaan huoltaa koko keula kerralla jos stefat ei pidä öljyjä sisällä..
    Toisinaan pelkkä stefan puhdistaminen riittää vuodon tilkitsemiseen. Tässä asiaan pika-ohjeet.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Mitäs eroa on muuten 10w ja foxin fluidilla mitä pitäisi ilmalammioon laittaa (muistaakseni).
    Fox Fluidin tarkoitus on voidella ilmamännän tiivistettä. Vaimenninöljyn voiteluominaisuudet eivät ole riittävän hyviä tähän tarkoitukseen. Kettuliemen korvikkeeksi mikä tahansa moottoriöljy.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  19. #139
    10w iskariöljy on hommattu, mitta mistä tuota fluidia saa? Google ei ainakaan tarjonnut mitään suomalaista paikka, mistä tuota saa.

  20. #140
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Foxin fluid on kuuleman mukaan 85W vaihteistoöljyä. Turha käyttää sitä ylihinnoiteltua uudelleen nimettyä Foxin nimellä myytävää tavaraa, kun huomattavasti halvemmalla saa kaupasta 85W vaihteistoöljyä joka ajaa ihan saman asian. Varmasti myös mainittu 80W toimii hyvin, eli ei ole absoluuttisen tarkka viskositeetistä kun kyseessä on kuitenkin voiteluöljy. Itse käytän 10W30 moottoriöljyä voiteluöljynä, tosin kyseessä oleva keula on Rockshoxin mallistosta, mutta samat litkut pitäisi käydä myös tuohon. Halvempaa litkua voi myös vaihdella useammin.

    Kun tiivisteet kerran vuotaa, niin toivon mukaan sinne tiivisteiden väliin ei ole päässyt mitään hiekkaa/kuraa/muita epäpuhtauksia tai riskinä on liukuputken pilalle kuluminen. Itse vähintään irroittaisin alajalat ja putsaisin ja tarkistaisin tiivisteet. Noissa pikatarkistuksissa tai puhdistuksissa pölytiivistettä nostaessa on aina riskinä saada lisää epäpuhtauksia keulan sisälle...

  21. #141
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Fluidia ei vissiin saa enää irrallaan, vaan kuuluu ainoastaan johonkin iskarin huoltosettiin. Real World Cyclingistä saa ostettua vastaavaa tuotetta määräannoksiin pakattuna. Nopeaan tarpeeseen visiitti huoltoasemalle tai autotarvikeliikkeeseen ja purkki vaihteisto-/moottoriöljyä mukaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  22. #142
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Fluidia ei vissiin saa enää irrallaan
    Saksasta saa ainakin isossa ja pienessä purkissa.

  23. #143
    Foxista ei lähde se sininen vaimennuksen säätö nuppi pois. Joissain malleissa on näköjään pienet kuusiokolot pitämässä kiinni, mutta tuossa ei oo mitään sellaista. Ohjeen mukaan sen pitäis lähtee nostamalla. Se kyllä heiluu, mut ei lähe irti. Tuossa linkki irrotukseen http://service.foxracingshox.com/con...koutKnob02.gif

  24. #144
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tanska
    Viestit
    49
    Miten jengi tarkastaa / vaihtaa RS:n keulojen öljyt? Eli paljonko keulasta pitää purkaa että saa litkut vaihdettua ja miten ihmeessä öljymäärän voi tarkastaa (ilman että päästää kaikki öljyt pihalle ja toteaa että öljyä oli riittävästi)?

  25. #145
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    katoppa tuolta -> http://www.sram.com/service/rockshox/7 oman keulasi manuska nii siitä selviää paljolti ..
    The end of the road is just the beginning...

  26. #146
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tanska
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    katoppa tuolta -> http://www.sram.com/service/rockshox/7 oman keulasi manuska nii siitä selviää paljolti ..
    Juu, siis keulan purku ja huolto on eri juttu kun mitä haen takaa. Ainakaan oman keulan manuskasta ei löydy ohjeita vain pelkän öljymäärän tarkastamiseen/öljynvaihtoon.

    Eli siis oikeastaan kysyn, että olisiko olemassa jotain ns. oikotietä jos keulaa ei haluta purkaa vain vaan tarkastaa/vaihtaa öljyt?

  27. #147
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Vaimennusöljyn määrän pystyy varmaan tarkastamaan avaamalla vaimennuspuolen yläkorkin ja ottamalla siinä roikkuvat roippeet irti, mutta voiteluöljyjä ei kyllä varmaan pysty oikein tarkistamaan muuta kuin avaamalla alajalkojen pultit ja lorottamalla öljyt pihalle. Ei keulaa kuitenkaan varsinaisesti purkaa tarvitse, jos haluaa voiteluöljyt vaihtaa, samojen pulttien rei'istä voi ruikata uudet öljyt sisään.

  28. #148
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Eikös sen sil samal kertaa vois korkata sen verra et näkee millases kunnos tiiviisteet on ja kun alajalat on irti nii saa pölytiivisteet ja liukuputket puhdistettuu myös ..
    The end of the road is just the beginning...

  29. #149
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    49
    Tarvis tässä varmaan pikkuhiljaa huoltaa keula + takaiskari ja sellaista lähdin kyselemään että kun itsellä on 2011 vuoden fox 32 talas rl ja iskarina rp23 niin mitä niistä sitten tarvii huoltaa? Ajattelin että voisi nuo huollot suorittaa itsekkin kun noita foxin ohjeita katsellut niin ei nyt ihan järkyttävän pahalta näyttänyt. Riittääkö iskariin pelkkä ilmakammion huolto missä ne tiivisteet vaihdetaan ja rasvataan? Ja riittääkö keulaan pelkkä öljyjen vaihto ja pölytiivisteiden vaihto? Koska tuota talas patruunaa en kyllä lähtisi itse mielelläni purkamaan eikä siihen tarvittavia erikoistyökaluja löydy, mutta huoltaako ne sitä edes liikkeessä jos ei sen toiminnassa ole vikaa? Selviääkö noilla toimenpiteillä kuinka pitkään ja onko jossain kohtaa syytä kiikuttaa nuo liikkeeseen johonkin perusteellisempaan huoltoon? Kertokaas jos kun varmasti viisaampia olette.

  30. #150
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Kertokaas nyt viisaammat, että onko noilla keuloilla suurta eroa keskenään (muuta kuin, että toisessa on tuo keulan lukitus ohjaustangossa)?
    http://www.rczbikeshop.com/englishue...apered+-+White
    vs
    http://www.rczbikeshop.com/englishue...+Xlock+-+White

    Niin ja tuossa samaisessa, missä tuo lukitus, on myös tuo XX motion control (mitä tämä käytännössä meinaa)?
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •