GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 26 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #751
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Stanin vanteissa hyväksi havaittu kikka kutonen on puhdistaa ja kuivata vanne ja renkaan jalka huolellisesti. Nämä kehät eivät ole yhtä tiukkoja kuin esim. Mavicin kehät. Kuiva renkaan jalka pysyy hyllyllä huomattavasti paremmin kuin saippuoitu. Lisäksi hyllyltä puuttuu lukko joka noissa Maviceissa on.

    Sisurilla saa toisen reunan paikalleen, toisen reunan nostamiseen riittää yleensä sielun poistaminen venttiilistä jalkapumppu. Jos ei meinaa nousta, laita renkaan sisään litkut ja ravistele valovaisesti siten, että litku voitelee renkaan jalkaa ja hyllyn reunaa. Näillä opeilla itse olen onnistunut värkkäämään ilman paineilmaa myös huomattavan löysät renkaat (mm. ISP) vanteelle.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #752
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Itse en saanut HD:tä nousemaan jalkapumpulla Flowlle. Käyttäjäkin tosin litkutuksessa nöösi, mutta ei tosiaan noussut hyllylle ja luonnollisesti keskiurassa ollessaan oli niin väljä, että toki kaikki ilma karkasi. Koitin myös rengasmuovilla nostaa toista reunaa hyllylle, mutta luiskahti samantien takaisin keskiuraan. Saippuavesiä ei tuossa vaiheessa vielä ollut käytössä lainkaan. Sisurit meni siis toistaiseksi sisään ja uusi yritys jossain vaiheessa huoltsikalla. Kompuran hankinta on myös pyörinyt mielessä ja kisareissuille tarvinnee varmuudeksi hommata hiilihappopatruunoita napsautukseen viime hetken rengasratkaisuja varten.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  3. #753
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Ainakin nuo meikäläisen HD:t olivat sen verran jäykät ja mutkalla paketissa että syksyllä ne piti nostaa sisurilla "muotoonsa" ennenkuin tiivistyivät. Talven varaston koukussa roikuttuaan samat HD:t nousivat kuitenkin "ykkösellä" uusille vanteille. Eli uutuudenjäykkyys voi ahdistaa.

  4. #754
    Paljos tuota litkua kannattaa laittaa renkaaseen, paketti ust-vanne ja tl-ready renkaat?

  5. #755
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Mä olen kaatanut 50ml rengas.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  6. #756
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Paljos tuota litkua kannattaa laittaa renkaaseen, paketti ust-vanne ja tl-ready renkaat?
    Stanin mittakupillisen olen laittanut. Muiden litkujen annostelusta en osaa sanoa, kun en ole käyttänyt.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  7. #757
    JTG Guest
    Olen antanut itselleni ymmärtää (muiden jutuista), että 50ml/2" on perus xc-litkutus, joka vielä auttavasti paikkaa jotain. Pienemmillä määrillä vielä tiivistää, mutta irtonaista, paikkaavaa nestettä ei juurikaan jää. Toisaalta tuossa määrässä ei liikoja ole maaston litkuttamiseen. Suostun myös seisomaan korjattuna.

  8. #758
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Olen antanut itselleni ymmärtää (muiden jutuista), että 50ml/2" on perus xc-litkutus, joka vielä auttavasti paikkaa jotain. Pienemmillä määrillä vielä tiivistää, mutta irtonaista, paikkaavaa nestettä ei juurikaan jää. Toisaalta tuossa määrässä ei liikoja ole maaston litkuttamiseen. Suostun myös seisomaan korjattuna.

    Joo ei tossa 50ml:ssä ole muuta apua että pienet pistot on paikannut ja pitänyt paineet hyvin .

    Reissuissa oon nähnyt että kun vekki tulee renkaaseen niin vaikka olis litra niin ei auta kuin sisärengas,itse ajelen renkailla joissa on kestävät kyljet niin ei ole tarvis suuriin määriin litkujen kanssa.
    Tubeless pikapaikkoja pitäi ottaa kyllä vairoiksi ja kokeilla jos tulee isompaa reikää mutta tukholman reissulla oli yhellä maastossa semmoinen reikä ettei se paikkakaan pysynyt ja meni sitten viimein sisurin laitox.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  9. #759
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Litkun kanssa nuukailu yleensä kostautuu jossakin vaiheessa. Desi per rengas sanoisin olevan hyvä määrä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #760
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Paljos tuota litkua kannattaa laittaa renkaaseen, paketti ust-vanne ja tl-ready renkaat?
    Stanin mittakupillisen olen laittanut. Muiden litkujen annostelusta en osaa sanoa, kun en ole käyttänyt.
    Itseäni korjaten: siis tl-readyyn vähintään pari kupillista. Joskus lisännytkin, kun kyljet olivat paperia. Aitoihin USTeihin olen laittanut sen kauhallisen ja niissä on riittänyt hyvin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  11. #761
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Pitkään tätä threadia selattuani etsin edelleen vastausta...
    Setuppi on tämä:

    Bontrager Rythm Comp-vanteet, pitäisi olla tubeless-valmiit
    Näihin Stans suosittelee Flow-settiä, jossa on hieman leveämpi vannenauha, sekä eri kokoinen ja irroitettava venttiili
    Ja päälle Schwalben Nobby Nickit, ei ust-versiot

    Kysymyksiä kaksi: miksi flow-setin venttiili on irroitettava? Helpottaako tämä jotenkin asennusta? Ja pitääkö venttiilinaukkoa suurentaa, kuten ohjeissa sanotaan? Kauheen brutaalilta tuntuisi lähteä vanteita porailemaan...
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  12. #762
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Täytyy nyt viimein todeta ettei tuo minun Tubeless ready Rocket Ron 29" 2,25" rengas on oikeammin "Tubeless unready". Rengas kyllä istuu hienosti vanteelle eikä vuoda vanteen välistä. Mutta nuo kyljet...
    Pari viikkoa olen tuota täytellyt ja litkuja heilutellut. Aina se pitää sen päivän jonka jälkeen kylkeen ilmestyy uusia reikiä. Nuo reijät ovat niin kaukana kulutuspinnasta ettei litku oikein niitä paikkaa normaaliajossa.

    Schwalben renkaat ilman Snakeskiniä ovat tästä lähtien pannassa minulta. Ei tuollaista viitsi edes sisurilla käyttää, tiedä vaikka ratkeaisi jos sammalpala osuu tai jotain.

  13. #763
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Mitään teippejä tai porauksia vaan se paras tubelesskit Bontyn kehille.
    http://www.lundberg.fi/catalog/52/tubelesstarvikkeet
    Eli: http://www.lundberg.fi/node/561
    "Yhteensopiva Bontrager Rhythm Tubeless-ready vanteiden
    ja Bontrager Tubeless-ready -ulkorenkaiden kanssa."
    Menisköhän kuitenkin myös Schwalbejen kanssa, vai pitääkö hankkia jotkut tubeless-readyt?
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  14. #764
    Virallinen totuus kuivuneiden litkujen poistamisesta..

    Jaahas pakko kai ne Ice Spikerit on irroitella ja siirtyä kesäisempiin gummeihin (varastosta löytyi Fat Albert 225:set, ajetaan ne nyt vaikka loppuun vaikka HD:t houkuttaa). Näköjään ei kiinnostanut siivoushommat talvella joten renkaiden sisäpuolelta löytyy kiva "kalvo" kauttaaltaan . Hetken kokeilien kynsiharjalla hangata ja totesin, että mielummin ostan vaikka suomihinnoilla uudet Schwalbet kun jatkan toivotonta hinkkausta. Tämmöisiä kilpailevia tekniikoita oli mainittu.

    Näin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Froteepyyhe ja saippuavesi riittää.
    tai näin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Olen putsannut kuivuneet Stanin litkut renkaista fairyllä + hankaus sienellä. Hieman vaatii hankaamista mutta kohtuu helposti irtosi.
    Tarviiko niitä kuivuneita litkuja oikeasti poistaa muualta kuin renkaiden reunoista ? Ja jos tarvii niin miksi ja miten se homma hoituu ?

  15. #765
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tyylipoliisin takia... jos joutuu rengastöihin kesken lenkin, voi tyylipoliisi huomauttaa.

    Oikeasti en tiedä.

  16. #766
    JTG Guest

    Tarviiko niitä kuivuneita litkuja oikeasti poistaa muualta kuin renkaiden reunoista ?
    Ei, mutta lupaa tuntea pisto sydämessä aina kun speksaat kevennysosaa fillariin. Ja muutenkaan ei ole mitään järkeä kantaa 100g pyörivää massaa mukana, kun ne saa pienellä vaivalla hangattua veks.

    Edit. Tai ole nyt sitten varma pienestä vaivasta, jos on kuivunut ihan kuivaksi.

  17. #767
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Ei, mutta lupaa tuntea pisto sydämessä aina kun speksaat kevennysosaa fillariin. Ja muutenkaan ei ole mitään järkeä kantaa 100g pyörivää massaa mukana, kun ne saa pienellä vaivalla hangattua veks.

    Edit. Tai ole nyt sitten varma pienestä vaivasta, jos on kuivunut ihan kuivaksi.
    joskus aikoinaan innostuin hinkkaamaan edelliskesän kuivuneet litkut pois 2,1stä RaRasta. aikaa meni varmaan tunti (ainakin tuntui siltä), puhdasta jälkeä tuli,
    kevennystä 17 g. litkua oli laitettu 1,5 - 2 mukillista.

    hyvä tuntipalkka jos laskee g/€ kevennykselle.

  18. #768
    mutanaama Guest
    Niin siis nythän täytyy muistaa, että ammoniakki sulattaa kautsua, jolloin raakakuminen kalvo sulaa hiljalleen ja on taas rikkana rokassa uudelle kaudelle.

  19. #769
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Jaahas, nyt kävi niin, että räjähti rengas vanteelta ja levisi litkut pitkin seiniä. Onneksi kylppärissä.

    Olin siis asentamassa uusia 2,25" Rocket Ron Evo TL-Readyja NoTubes ZTR Alpine vanteille. Aikaisemmin olin tavalliset vanhat 2,1" Ronit noille vanteille litkuttanut ja ajanut tubelekseina pitkään ilman ongelmia. Nyt kävi siis niin, että olin heittänyt noin 1,5 kuppia Stanin litkua sisään ja renkaat nousi nätisti jalkapumpulla vanteelle. Pumppasin 3 bariin paineet, joka ei pitäisi olla edes maksimipaine kyseisille vanteille (45psi 2.2" leveille renkaille ja renkaassa maksimipaine 3.7 bar). Pyörittelin ja ravistelin renkaita ja jätin tiivistymään kyljelleen. Paineet rupesi pikkuhiljaa laskemaan, joten uudestaan 3 baria sisää ja lisää ravistelua ja pyörittelyä ja toiselle kyljelleen makoilemaan. Tässä vaiheessa ne ilmeisesti tiivisty lopullisesti, eikä paine enää laskenut, mutta jostain syystä tuo takarengas päätti räjähtää pois vanteelta.

    Mistä moinen voisi johtua? Olenko tehnyt jotain väärin? Voiko renkaassa olla jotain vikaa? Uskaltaako tuota kokeilla vaan uudestaan ja laskea esim. painetta johonkin pariin bariin heti, kun ei kuulu suhinaa enää mistään?

    EDIT: Mahto naapureilla olla ihmettelemistä, että mitä täällä tapahtuu keskellä yötä. Onneksi ei poliisit sentään tullu käymään...
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #770
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Tossa varmaan selitys miten rengasraudalla saa sen kummin liki vannetta.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  21. #771
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Jaahas, nyt kävi niin, että räjähti rengas vanteelta ja levisi litkut pitkin seiniä. Onneksi kylppärissä.

    Olin siis asentamassa uusia 2,25" Rocket Ron Evo TL-Readyja NoTubes ZTR Alpine vanteille. Aikaisemmin olin tavalliset vanhat 2,1" Ronit noille vanteille litkuttanut ja ajanut tubelekseina pitkään ilman ongelmia. Nyt kävi siis niin, että olin heittänyt noin 1,5 kuppia Stanin litkua sisään ja renkaat nousi nätisti jalkapumpulla vanteelle. Pumppasin 3 bariin paineet, joka ei pitäisi olla edes maksimipaine kyseisille vanteille (45psi 2.2" leveille renkaille ja renkaassa maksimipaine 3.7 bar). Pyörittelin ja ravistelin renkaita ja jätin tiivistymään kyljelleen. Paineet rupesi pikkuhiljaa laskemaan, joten uudestaan 3 baria sisää ja lisää ravistelua ja pyörittelyä ja toiselle kyljelleen makoilemaan. Tässä vaiheessa ne ilmeisesti tiivisty lopullisesti, eikä paine enää laskenut, mutta jostain syystä tuo takarengas päätti räjähtää pois vanteelta.

    Mistä moinen voisi johtua? Olenko tehnyt jotain väärin? Voiko renkaassa olla jotain vikaa? Uskaltaako tuota kokeilla vaan uudestaan ja laskea esim. painetta johonkin pariin bariin heti, kun ei kuulu suhinaa enää mistään?

    EDIT: Mahto naapureilla olla ihmettelemistä, että mitä täällä tapahtuu keskellä yötä. Onneksi ei poliisit sentään tullu käymään...
    Kokeile sisurilla tai ilman litkuja eka, veikkaan että vannenauha poikki ja rengas ei pysy kiekolla edes sisurin kanssa -> roskiskamaa, mulla nasahti HR 2.5 nauha poikki ja se muljus pois kiekolta 1.5 bar paineilla sisurilla sen jälkeen.

  22. #772
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Joo reunanauha tossa meni poikki eli roskiskamaa toi rengas. Ei se enää istu millään tavalla vanteella kunnolla. Laitoin reklamaation Schwalbelle. Ei kyllä kuulosta kovin laadukkaalta jos 3bar paineella napsahtaa koko rengas paskaks.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  23. #773
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Tossa varmaan selitys miten rengasraudalla saa sen kummin liki vannetta.
    Joopajoo. Jos joku kiekko+rengasyhdistelmä toimi juutuubissa hyvin niin se ei välttämättä toimi eri yhdistelmällä ihan heittämällä.

    Kokeile joskus pistää geaxin UST kumeja Stanin kiekoille, muista ottaa metrin rengasraudat mukaan.

  24. #774
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Tarviiko niitä kuivuneita litkuja oikeasti poistaa muualta kuin renkaiden reunoista ? Ja jos tarvii niin miksi ja miten se homma hoituu ?
    En jaksanut raaputella oli niin tiukassa, kevennetään vaikka elopainosta :-). IceSpikereihin ei muuten ollut kerääntynyt kuivunutta litkua lainkaan 3 kuukauden ajossa toisin kun taas FatAlbertteihin sitäkin enemmän noin 5 kuukauden ajossa. Mene ja tiedä mistä johtuu (reikiä, matkustelua lentokoneessa, eri kumiseos)?

    Pete

  25. #775
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Ei, mutta lupaa tuntea pisto sydämessä aina kun speksaat kevennysosaa fillariin. Ja muutenkaan ei ole mitään järkeä kantaa 100g pyörivää massaa mukana, kun ne saa pienellä vaivalla hangattua veks.

    Edit. Tai ole nyt sitten varma pienestä vaivasta, jos on kuivunut ihan kuivaksi.
    Itellä lähti koko talven kuivuneet Stanin litkut Rocket Ron:eista tosi helposti kun liotin renkaita useamman päivän fairy vedessä ja hinkkailin karhunkielellä ja pyyhkeellä pois.
    Gravity, what a heartless bitch.

  26. #776
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Ylä5:sta taittuvat Michelin XC Dry 15.- kpl kokeilu litkutettuna etu pitää takakummia pitää välillä täyttää eipä kuitenkaan ole käveleen pistänyt .
    Saa nähdä saanko pitämään , vasta toinen kokeilu , vanhat nokiat piti koko talven ja laakista .

  27. #777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mistä moinen voisi johtua? Olenko tehnyt jotain väärin? Voiko renkaassa olla jotain vikaa? Uskaltaako tuota kokeilla vaan uudestaan ja laskea esim. painetta johonkin pariin bariin heti, kun ei kuulu suhinaa enää mistään?
    Väärin teit siinä ettet lukenu ohjeita.

    Litku-Stan sanoo:
    "Do not inflate tires over 40psi without a tube or the tire may blow off the rim."
    "6. Re-inflating and sealing your tire: Inflate the tire to 35 psi (never inflate over 40 psi)"

    (http://www.notubes.com/help_center.aspx)

    Menit yli noista reippaasti.

    Schwalbe ei oo UST-kumi eikä Alpine ole UST-vanne. Kukaan ei siis varsinaisesti ole sopinut siitä että paljonko painetta pitää kestää tuossa kokoonpanossa. Ei kannata olettaa liikoja näitten kanssa. Toki istutan pelkällä ilmalla saippuavedellä kostutetun renkaan ensin paikoilleen jollain kolmella baarilla, (sitten suoruuden tarkistus ja paineet pois) mutta en uskalla laittaa yli kahta baaria edes kylppärissä kun on litkut sisällä. Ja miksi pitäiskään? Mitään syytä ei mun mielestä ole tiivistysvaiheessa laittaa ajopaineita suurempia paineita litkutetun renkaan sisään. Vaikeuttanee vaan tiivistymistä...

    Ja tilanne sisäkumin kanssa on aivan eri kuin ilman sisäkumia. Ilman sisäkumia lähtee vanteelta helpommin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo reunanauha tossa meni poikki eli roskiskamaa toi rengas. Ei se enää istu millään tavalla vanteella kunnolla. Laitoin reklamaation Schwalbelle. Ei kyllä kuulosta kovin laadukkaalta jos 3bar paineella napsahtaa koko rengas paskaks.
    Toi oli oma moka, ainakin suureksi osaksi. Älä laita tommosia paineita ilman sisäkumia. Alpinen vanteen reunakin on vielä epästandardi kun siinä on matalampi se koukku.

  28. #778
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Höh, no täytyy laittaa ens kerralla vähempi painetta. Ennen oon tosiaan onnistuneesti tiivistellyt tollasella 3bar paineella, mutta ehkä siinä on ollut sitten tuuria mukana.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  29. #779
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Mulla oli ihan samanlainen episodi toissa syksynä rocket ronin ja crestin kanssa. Seurauksena meluvamma vasempaan korvaan ja siitä lähtien on tinnittänyt. laitoin reklamaatioia ihan tehdasta myöten, mutta eipä tuosta mitään hyötyä ollut. Vastasivat kyllä, ehkä toiseen viestiin parin kuukauden kuluttua, mutta eivät ottaneet kantaa juuri mihinkään. En ollut edes kuuloa vailla, vaan uusi kumi olisis kelvannut. vannekin meni roskikseen, kun se vääntyi tuossa räjähdyksessä.

  30. #780
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Paljonko sulla oli sit painetta ja mikä koko Ronista?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •