GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 58 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

KMC:n ketjupaketissa tulee mukana Missing Link. Oletetaan, että sitä on käytetty.

Kuva Missing Linkistä:
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    KMC X9 ketju, onko erillistä liitosnastaa vai katkaistaanko mistä vaan? On niin paskanen ketju, ettei oikeen saa selvää..
    Nyt tulee tyhmä kysymys. Eikös KMC:n ketjut liitetä Missinglink ketjulukolla?

Edit: Olin myöhässä.

Mutta kun ei ole?
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Silloin siellä on erillinen liitostappi jossakin. Mutta sillähän ei periaatteessa ole väliä miltä kohtaa ketjun katkaisee. Uusi tappi sinne kai kuitenkin pitää laittaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Milloin pitää laittaa uusi tappi? Olen aina itse katkaistessa jättänyt tapin "huulille" ja liittänyt sitten samalla tapilla.

Jep, katkaisin ihan sattumanvaraisesti kun en löytänyt liitostappiakaan mitenkään erikseen merkattuna / värisenä. Pikaliittemellä sitten takasin. Kyllähän tuota tappia käytettäessä kannattaa aina laittaa uusi, ei se entinen välttämättä enää kestä ja liitosta ei saa ihan jetsulleen.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    ei se entinen välttämättä enää kestä ja liitosta ei saa ihan jetsulleen.
    Tästä vähän änkkään kun itsellä ei ole vanhan tapin kanssa ollut ongelmia. Onko jollakulla vanhasta tapista katkennut? Ja miksi vanhalla tapilla ei saa liitosta jetsulleen mutta uudella saa?

Saako KMC:n ketjuihin edes noita tappeja, jos ne on tarkoitettu liitettäväksi pikaliittimellä toisin kuin esim shimanon ketjut?

Se vanbhan tapin irroitus ilmeisesti vähän löysentää sitä ketjun sivulevyn reikää ja uudessa tapissa on hieman isompi halkaisija, joka siten tekee vahvemman liitoksen. Noin sen olen itse järkeillyt. Ei sen puoleen, olen harrastellut samaa, eli samalla tapilla ketjut kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Tästä vähän änkkään kun itsellä ei ole vanhan tapin kanssa ollut ongelmia. Onko jollakulla vanhasta tapista katkennut? Ja miksi vanhalla tapilla ei saa liitosta jetsulleen mutta uudella saa?
    Kaikkia variaatioita käyttänyt ja pitäsin tätä vanhakantaista tapin käyttöä edelleenkin ihan laillisena! Ylipäätään en tajua miksi sitä ketjua pitäs alvariinsa irrottaa ja panna takasin, ei ainakaan puhdistamisen takia. kahden tai kolmen ketjun kierrättäjät on asia erikseen mutten tuotakaan ole kunnolla sisäistäny miten pakka ja rattaat kierrätysmetodilla vähemmän kuluis.
    Ja mitä ny vaivaset 50 vuotta pyöräillyt niin kertaakaan ei ole ketju katkennut,
    arctic biker muokkasi tätä : 06.04.2012 at 17.15
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kävin pari viikkoa sitten Anttilasta ostamassa Quickex Microquicker-pumpun. Tiesin jo ostaessa, että se muovikapistus ei pystyisi samaan kuin laadukkaammat pumput, mutta en ole onnistunut saamaan sillä pumpulla ilmaa muuhun kun jalka palloon. Kokeilin kaikkia mahdollisia päitä, mitkä tuli pumpun mukana, mutta mikään ei istu pyörän venttiiliin niin että sinne sais edes vähän ilmaa. Onko muilla kokemuksia tästä pumpusta?
    yksipyoraily.fi

mitä pitäisi sanoa asiakkaalle joka kaupittelee mulle huippupyöriä satasen kappale, ja kun piruuttani kysäsen että millä osilla on kasattu, niin kaveri miettii hetken ja sanoo" Alivio "...

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anteli Katso viesti
    Kävin pari viikkoa sitten Anttilasta ostamassa Quickex Microquicker-pumpun. Tiesin jo ostaessa, että se muovikapistus ei pystyisi samaan kuin laadukkaammat pumput, mutta en ole onnistunut saamaan sillä pumpulla ilmaa muuhun kun jalka palloon. Kokeilin kaikkia mahdollisia päitä, mitkä tuli pumpun mukana, mutta mikään ei istu pyörän venttiiliin niin että sinne sais edes vähän ilmaa. Onko muilla kokemuksia tästä pumpusta?
    Mahtavaa, pyöräpumppu jonka valmistajat ovat laittaneet havainnollisen kuvan millä päällä (osilla) minkäkin näköisten venttiilien kanssa pitäisi käyttää.

Asiaan. Ei ole kokemusta pumpusta, mutta kerro toki ensin millaiset venttiilit on pyörässäsi ja olethan kokeillut kuvan mukaista yhdistelmää. Joissakin pumpuissa käy niinkin että jos tuon messinkisen osan kiristää liian kireälle venttiili ei mahdu pumpun reikään, ja jos taas jättää löysälle niin ilma tulee venttiilin ohi. Venttiileitä on kolmaskin vanhempi tyyppi dunlop, sen kanssa voisi käyttää samaa kuin prestalle (kuva jossa vain kaksi osaa pumpun päässä).

edit:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apatceh Katso viesti
    Tarviiko takavaihtajan rissoja vaihtaa? Nykyisillä ajettu 6tkm. Molemmat pyörivät aika surkeesti (paljon vastusta) vaikka olen käyttänyt ne joka ketjunvaihtokerralla irti, putsannut, rasvannut kevyesti ja laittanut takaisin. Kyseessä on Tiagran vaihtaja vuodelta 2009.
    Oma kokemukseni rissoista (deore/LX/Tacx) on ennemminkin se, että kun rissat kun kuluvat niin niihin alkaa tulla klappia vähän joka suuntaan ja pyörivät kyllä ainakin heti huollon jälkeen ihan liukkaasti (ja heiluvat vähän mihin suuntaan vain jos ovat kuluneet). Toki ne menevät helposti täyteen kuraa jolloin tulee vastustakin, jonkin Tiagran liukulaakerit eivät varmasti ole kovin hyvin suojatut kun pari pykälää parempienkaan ei ole. Vähän parempia (kuulalaakerillisia) löytyy ainakin Tacxilta hintaan jotain 15-20€). Ja kulutustavaraahan ne ovat, jos toki 6tkm on aika lailla vähän...
    Esko muokkasi tätä : 08.04.2012 at 01.56

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ja mitä ny vaivaset 50 vuotta pyöräillyt niin kertaakaan ei ole ketju katkennut,
    Käytin myös tätä "vanha tappi takaisin" metodia kunnes n. 5 vuotta sitten ketjut katkes kaukana kotoa. 5km kävely ja kyydin soittaminen opetti pistämään uuden tapin tai käyttämään pikalukkoa.

Todennäköisesti oli user error, mutta päällisin puolin liitos oli silloinkin kunnollinen josta huolimatta ei vaan tahtonut kestää..
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukra Katso viesti
    Käytin myös tätä "vanha tappi takaisin" metodia kunnes n. 5 vuotta sitten ketjut katkes kaukana kotoa. 5km kävely ja kyydin soittaminen opetti pistämään uuden tapin tai käyttämään pikalukkoa.

Todennäköisesti oli user error, mutta päällisin puolin liitos oli silloinkin kunnollinen josta huolimatta ei vaan tahtonut kestää..
    Samanlaiset kokemukset myös mulla vanhan tapin uudelleen käyttämisestä, kun kolmosfillarissa joskus on tuota erehtynyt harrastamaan ja kävelyksihän se meni ketjujen katkettua ja sen seurauksena polven pamahtaessa kivuliaasti ohjaustankoon muutaman lenkin jälkeen. Kyllähän se liitos näyttää ihan hyvältä liittämisen jälkeen, mutta ei se todellisuudessa ole läheskään yhtä tiukka tai tukeva (selvästi huomattavasti löysempi myös uudelleen katkaisua kokeillessa saman tapin kohdalta). Voi kai tuossa olla jotain eroakin eri ketjujen välillä, mutta ei silti kovin luotettava tapa liittää ketju.

Juu uskonhan minä, mulla kyllä satulalaukussa tahi repussa kulkee pari pikalukkoa ja multitooli niinkuis varuiksi. Ihan riippumatta siitä millä metodilla on tullut ketju liitettyä. Nykyään jos on pikalukollinen ketju niin olen sen lukon toki
    laittanut ja Shimanolle uuden niitin. Ja muuten pirustakos sen tietää katkesko se ketju siitä omatekemästä liitoksesta vai tehtaan tekemästä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ja muuten pirustakos sen tietää katkesko se ketju siitä omatekemästä liitoksesta vai tehtaan tekemästä?
    No sitä en mene sataprosenttisen varmaksi sanomaan, mutta oma samalla tapilla uudelleen tehty liitos on mitä todennäköisimmin ketjun heikoin liitos. Eikä kyllä ole tullut koskaan katkottua ajossa asiallista laatua olevia ketjuja jotka on liitetty ns. ohjeiden mukaisesti. Vaikka tulee välillä ajeltua ketjut ja rattaat todella loppuun silloin kun ketjujen (ja sitä mukaa rattaiden) kuluma/venymä on jo selvästi ylittänyt vaihtorajan. Kyllähän tuo saman tapin uudelleen käyttäminen varmasti hätävarana on ihan hyvä keino jos lenkillä iskee ketjuongelmia ja ei ole uutta tappia/pikalukkoa mukana. Mutta välttelisin silti kovimpia putkelta runttaamisia tuollaisella ketjulla ja vaihtaisin lenkin jälkeen ketjut tai kiinnityksen kunnolliseen.

Minä vaan vaivihkaa koitan vihjata että onhan noita ketjuja tarvinnu katkoa ja liitellä silloinkin kun ei mitään pikalukkoja ollut olemassakaan saati Simpan irtoniittejä. Tai oli ja on edelleen, mummisketjuille! Nyt talvikausi meni jäykkäperällä GT-vainaan jäämistöä olevalla 9systeemillä, oli mulla yksi uusikin ketju mutta hyppi pahasti jopa mun polkusinvoimilla. Panin "hieman" venyneen, mikä lie merkiltään ja liitostapaa en ees muista, Ja toki eturattaatkin on mallia käytön jälkiä. Talviajo kun mulla puhtaasti maanteillä. Nuoskalumelle tommonen kulunut pakka ynnä ketju yhdistelmä on toki arka. Pitääpä muistin aikana alakaa maasturiin vaihtamaan kesävermeet, huono vaan kun tuo tohtorini antama ajokielto jatkuu vielä reilusti toukokuulle, prkl!

Tarkistin, KMC;n 9ketju ja shimanon irtoniitti oli talvikauden voimansiirron sydän...
    arctic biker muokkasi tätä : 12.04.2012 at 11.42

Kiveniskuteippiä Tampereelta? Tallboy c tarttis viisto/satulaputkeen suojausta ennenkuin osat ruuvataan kiinni. Haku ei tuottanut tulosta.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

teollisuus etola / etra megacenter kangasalantien varressa kaukajärveltä kangasalansuuntaan..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Kiveniskuteippiä Tampereelta? Tallboy c tarttis viisto/satulaputkeen suojausta ennenkuin osat ruuvataan kiinni. Haku ei tuottanut tulosta.
    "autoteippauksia tampere" googlen hakupalkkiin ja valkkaa mieluisin.

Onkos asia niin, että kun konkelissa on 1,5" emäputki, niin siihen voi laittaa tapered-kaulaputkella (alhaalta 1,5" ylhäältä 1,1/8") varustetun keulan?
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

mutanaama Guest
    Käsittääkseni voi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oksanen Katso viesti
    Onkos asia niin, että kun konkelissa on 1,5" emäputki, niin siihen voi laittaa tapered-kaulaputkella (alhaalta 1,5" ylhäältä 1,1/8") varustetun keulan?
    Sopivan ohjainlaakerin kanssa voi.

Kiitoksia vastanneille!
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

Ksyrium elite: mistä tiedän milloin laakerin kireys oikea? Olen aiemmin säätänyt vaan "peruslaakereita" joissa klappi antaa osviittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Ksyrium elite: mistä tiedän milloin laakerin kireys oikea? Olen aiemmin säätänyt vaan "peruslaakereita" joissa klappi antaa osviittaa.
    Kireys on sopiva, kun pikalinkku kiristettynä ei ole klappia. Mavicin sivuilta löytyy tarkemmat ohjeet.

Ok. En tuntenut klappia navan ollessa täysin löysällä ja ajattelin ettei näissä klapin perusteella tehdä säätöä. Kokeilin varmaan jotenkin väärin. Laitan siis linkun kiinni ja pyörittelen, kiitti.

Loppu cyclocrossista juomapullonpaikat kun abus bordo vie sen ainoan. Eli, miten juomapulloteline runkoon kiinni? Linkkiä paikkaan josta saisin jonkunlaisen kiinnityssysteeminntilattua, kiitos?

Laita Abus Bordo reppuun. Tai johonkin muuhun paikkaan. Ja juomapulloteline siihen mihin se kuuluu.

Bordossahan tulee mukana tarranauhat, niillä kiinni runkoon. Ite en pidä lenkeillä lukkoa mukana ja muilla ajoilla pärjään ilman pulloa, joten lukko on pullotelineen sisällä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •