GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 15 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #421
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleV Katso viesti
    Tuli tuossa tuubeja teippaillessa mieleen, että miten likainen vanne voi olla, että uskaltaa vielä teipata päälle. Onko jotain suurpiirteistä arviota millaisen voiman teippauksen tulisi kestää ettei käy huonosti kurvissa?
    Mitä tarkkaanottaen tarkoitat tuolla "likainen" sanalla? Vanhoja liimajäämiä vaiko ihan jotain muuta?
    Ride and Smile!

  2. #422
    VilleV Guest
    Likaa ja jämiä, jotka ei asetonilla pyyhkimällä lähde pois. Enemmän liimaa.

  3. #423
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    44
    Kesän aikana tuli kokemusta parista tuubirenkaista. Schwalben Ultremot tuntuivat pitävän kelissä kuin kelissä ja rullaavan vielä ihan mukavasti. Mutta eipä ne sitten järisyttävän hyvin kestä. Pieniä viiltoja tulee melkoisen herkästi ja pari rengasrikkoakin onnistuin saamaan kesän aikana. Verrokkina Ultremoihin mulla on astetta halvemmat Contin Sprinterit. Ne tuntuvat jo huomattavan paljon kestävemmiltä pikkuviiltoja vastaan eikä rullaavuuskaan tunnu mikään susipaska olevan, minkä takia tulen niillä ajelemaan seuraavan kauden triathlonkisat. Tuubit oon asennellu Tufon Extreme-teipillä, mikä on ainakin mulla toiminu hyvin.

  4. #424
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Voipi olla turha kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin Eli tietääkö kukaan onko olemassa mitään ns. halpis CX tuubirengasta(mielellään alta 30€)? Retroprojektia speksailen niin näihin ei kauheeta rahaa raaski upottaa, eikä tosiaan tarvitse olla mitään parasta ja keveintä
    Gravity, what a heartless bitch.

  5. #425
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Pistin tuplakengälle YV:tä...

  6. #426
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    Onkos kenellekkään kerääntynyt kokemuksia Chanllege Tech tuubeista? Esim. näistä 24 leveistä?

    http://www.bike24.com/1.php?content=...346;pgc=35:145

  7. #427
    ^Sen verran, että tilasin jokusen Stradan odottamaan maantiekautta ja uusia amuliinikiekkoja. Hyvältä tuntuvat hiplatessa, ajo-ominaisuuksista ei vielä tiedä.

  8. #428
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Onkos tuubimarkkinoilla mitään uutta?
    Veloflex uusi hieman mallistoaan ja renkaat leveni hiukan, esim. Carbon on nyt 23mm.

    Nyt alkuun tulee 22mm Veloflex Criterium käyttöön, valmistus march 2011 eli jo sopivasti vanhentunut. Vanhenemassa on myös FMB Competition CX cotton 22mm, runko tuntuu todalla notkealta joten toivottavasti on mukava ajettava. Odotukset on kovat molempien renkaiden osalta ja Veloflex on vielä ihan kohtuullisen hintainen.

  9. #429
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Unohdin Schwalben Ultremon ulkovarastoon pakkaseen ja pilalle meni. Koko kulutuspinta on täynnä halkeamia.
    Jos et aja et voi ottaa!

  10. #430
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    18
    Krossituubi vuotaa venttilin juuresta, (tufo cubus). Onko tuolle mitään tehtävissä, vai roskiin vaan ? Ei ole paljon ajettu, niin vähän harmittaa kun kulutuspintaa olisi vielä.

  11. #431
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Yritä korjata vaahdolla tai Tufon litkulla. Minulla juuri tuo haavoille paleltunut Ultremo korjaantui kun käytin Tufon nestettä
    Jos et aja et voi ottaa!

  12. #432
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    18
    Kerran aikaisemminkin tuon jo litkutin tufon extremellä, kun alkoi kesken lenkin tyhjetä nopsaan, luulin ensin että meni sepeli läpi, mutta taisi olla tuo venttiilinjuuri jo silloin vikana. Silloin oli kyllä pakkasta -7 suunnilleen. Miten lie toimii nuo litkut pakkasella? No nyt tuli pullonpohjat ruutattua tuubiin, katsotaan, jos tuosta edes sellanen hätävara-gummi tulisi.

  13. #433
    Ensimmäistä kertaa tuubeja eilen liimailin ja kohtuullisen hyvin meni mielestäni. Contin keltainen liima ja Contin Competition tuubit. Kokemuksia
    - tuubit on tiukat vääntää vanteelle, mutta kun oppii, niin taitaa
    - tämän liiman kanssa en onnistunut sotkemaan
    - tuubin keskittäminen ei mennyt ihan nappiin, mutta riittävän hyvin
    - tuubin keskittämiseen on aikaa vain pari minuuttia, sen jälkeen tuubi ei liiku enää mihinkään muuta kuin pois repimällä

    Koko prosessiin meni 3 tuntia sisältäen vanhojen liimojen poistamisen vanteelta ja liimauksen. Tämän lisäksi annoin tuubin olla viikon vanteella venymässä. Onhan tämä kieltämättä paljon työläämpää kuin avojen vaihtaminen, mutta pakkohan se on kokeilla miltä tuntuu ajaa hiilarivanne+tuubiyhdistelmällä. Ikävin vaihe on kyllä vanhojen liimojen poistaminen asetonilla.

  14. #434
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Ikävin vaihe on kyllä vanhojen liimojen poistaminen asetonilla.
    Kokeilepa ksyleeniä asetonin sijaan seuraavalla kerralla, ei haihdu niin nopeasti kuin asetoni ja pehmittää liimaa muutenkin paremmin.

  15. #435
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Contin keltainen liima … hiilarivanne+tuubiyhdistelmällä.
    Pitäisi olla Contin mustaa liimaa. Kai se keltaisellakin tietty pysyy.

  16. #436
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pitäisi olla Contin mustaa liimaa. Kai se keltaisellakin tietty pysyy.
    Jossain luki, että musta olisi vielä nopeampaa tarttumaan. Osaako joku sanoa? En ole myöskään koskaan tuubeja liimaillut. Tuossa on teippi ja "musta" contin liima odottamassa, että jompainenkumpainen valitaan.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  17. #437
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Enpä ole käytössä huomannut geeliajassa merkittävää eroa. Ilmeisesti keltainen on vaan hankalampi saada irti hiilarikehästä...
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  18. #438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pitäisi olla Contin mustaa liimaa. Kai se keltaisellakin tietty pysyy.
    Joo tuota tuli tutkittua ja paljon oli verkossa mielipiteitä että tarttuu niin ärhäkästi että ei ehdi asetella tuubia vanteelle. Tuo mustahan on ollut vasta jonku aikaa myynnissä, joten kaipa se keltaisella pysyy yhtä hyvin kuin aikaisemminkin vai olisivatko muuttaneet tuon keltaisenkin liiman koostumusta. Ainakin tuo jämähti tosi tiukkaan.

  19. #439
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Joo tuota tuli tutkittua ja paljon oli verkossa mielipiteitä että tarttuu niin ärhäkästi että ei ehdi asetella tuubia vanteelle.
    Itseäni on noviisina ottanut jonkin verran pattiin, että tuubi pitää asetella vähän turhan ripeästi vanteelle liimakerroksen levittämisen jälkeen.

    Osaako joku sanoa voiko tuota liiman kuivumista hidastaa laittamalla liiman sekaan liimalle tarkoitettua ohennetta? Esim. Kiilto myy liimaohennetta, jonka spekseistä löytyy teollisuusbensiiniä ja asetonia. Olisiko siinä mitään järkeä, että lorauttaa vaikka hieman asetonia Contin 350g liimapurkkiin ennen liimausta? Voiko tällainen toimenpide jotenkin pilata liiman tai vaikuttaa negatiivisesti renkaan pysymiseen vanteella?

  20. #440
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    - tuubin keskittämiseen on aikaa vain pari minuuttia, sen jälkeen tuubi ei liiku enää mihinkään muuta kuin pois repimällä

    Ikävin vaihe on kyllä vanhojen liimojen poistaminen asetonilla.
    Miksi vanhat liimat pitäisi poistaa? Itse en ole omien tuubirenkaiden käytön yli 20-vuotisen historian aikana poistanut jämiä vanteelta kertaakaan. Eipä ne haittaa ja hyvin ovat pysyneet kiinni.

    Ohjeessa sanotaan että liiman pitäisi antaa kuivua vanteella levittämisen jälkeen jonkin aikaa. Itse laitan vanteelle reilusti liimaa, ja asetan sen tuubin heti siihen. On reilusti aikaa keskitellä, ja liimautuu ihan yhtä hyvin kuin ohjeversiollakin.

    Näillä jutuilla saa hurjasti helpotusta tuubin liimaamiseen. Ja aikaa kuluu koko operaatioon n. 20 minuttia, jos oikein hidas on!

  21. #441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Miksi vanhat liimat pitäisi poistaa? Itse en ole omien tuubirenkaiden käytön yli 20-vuotisen historian aikana poistanut jämiä vanteelta kertaakaan. Eipä ne haittaa ja hyvin ovat pysyneet kiinni.

    Ohjeessa sanotaan että liiman pitäisi antaa kuivua vanteella levittämisen jälkeen jonkin aikaa. Itse laitan vanteelle reilusti liimaa, ja asetan sen tuubin heti siihen. On reilusti aikaa keskitellä, ja liimautuu ihan yhtä hyvin kuin ohjeversiollakin.

    Näillä jutuilla saa hurjasti helpotusta tuubin liimaamiseen. Ja aikaa kuluu koko operaatioon n. 20 minuttia, jos oikein hidas on!
    Tuubinöösinä yritin tehdä kaikki vimpan päälle ohjeiden mukaan. Kuvaamallasi tavalla olisi tosiaan paljon helpompaa. Repisi vain suurimmat liimarippeet pois ja heittäisi uuden liiman päälle ja tuubi päälle kuivumaan.

  22. #442
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Merckxin tapaan menettelin, kun elämäni toiset tuubit kaksille vanteille asensin. Vanhoista liimoista irroittelin sen, minkä sormella hankaamalla irti sain. Contin Competitionit olivat tosi hankalan tiukat, mutta myös luotettavan oloiset sitten. Vittorio Corsat oli aika paljon helpommat asentaa, tosin myös siis märälle liimalle. Hiilariliimaa kun en mistään löytänyt, olen käyttänyt Contin ja Schwalben tavallista ja hyvin ovat pysyneet vanteella.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  23. #443
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Contin Giro on umpipaskaa vinkuintiasta. Voi noissa olla kiinteä venttiilikin, aivan sama, jättäkää hyllyyn.
    Vahingossa tuli tuollaiset ostettua vuosi sitten ja nyt meinaan kokeilla seuravasti vahvistettuna: Caffé Latexia sisään 30 ml/rengas. Tämän maitokahvin laitoin sisään, siis irroittamatta sielua, kun sitä ei saa irti, siten että laitoin venttiilin päälle Zippin jatkopalan ja sen jatkeeksi pätkän sopivan kokoista lateksiletkua ja siitä injektioruiskulla (ilman neulaa) sisään. Helpostihan tuo solahti. Saas nähdä, miten kestää.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  24. #444
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Teräsharjalla voi tarvittaessa kätevästi raapia enimmät vanhat liimat pois. (Craboniumkehien kanssa tietysti pitää harjata mahdollisimman kevyellä kädellä.)
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  25. #445
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    ^Sen verran, että tilasin jokusen Stradan odottamaan maantiekautta ja uusia amuliinikiekkoja. Hyvältä tuntuvat hiplatessa, ajo-ominaisuuksista ei vielä tiedä.

    Hei, joko ulkokokemuksia on kertynyt CT Stradasta?

  26. #446
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Itseäni on noviisina ottanut jonkin verran pattiin, että tuubi pitää asetella vähän turhan ripeästi vanteelle liimakerroksen levittämisen jälkeen.

    Osaako joku sanoa voiko tuota liiman kuivumista hidastaa laittamalla liiman sekaan liimalle tarkoitettua ohennetta? Esim. Kiilto myy liimaohennetta, jonka spekseistä löytyy teollisuusbensiiniä ja asetonia. Olisiko siinä mitään järkeä, että lorauttaa vaikka hieman asetonia Contin 350g liimapurkkiin ennen liimausta? Voiko tällainen toimenpide jotenkin pilata liiman tai vaikuttaa negatiivisesti renkaan pysymiseen vanteella?
    Ainakaan Rabobankin mekaanikkoa ei pelottanut ohenteen sekoittuminen liimaan: http://www.cyclingnews.com/features/...roubaix/217567

  27. #447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bianchirookie Katso viesti
    Hei, joko ulkokokemuksia on kertynyt CT Stradasta?
    Oliskin. Pitäis väännättää kiekot, joille noi laittais... Nyt ollaan siinä vaiheessa, että lähetään osasia tilailemaan. Henkeä ei siis kannata pidätellä!

  28. #448
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Ensimmäinen lenkki takana Veloflex Criteriumeilla, todella mukava rengas kun painetta edessä ~7,5bar ja takana ~8bar.
    Hyvin suodattaa tien epätasaisuudet, rullaa hyvin, nuo on tärkeimmät ominaisuudet omalla kohtaa. Aika kapeat ovat tosin, 21,5mm.
    Sitä en tiedä ovatko nopeammat kuin entiset Tufot, mutta eipä sillä väliä kun nämä on huomattavasti mukavammat ajaa. Tufoilla ei kannattanut ajaa paljoa alle 10bar kun alkoi tuntua ettei ne rullaa kovinkaan hyvin.

  29. #449
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Olis taas pitänyt malttaa odottaa, että kaikki hiekat on putsattu. Veloflex Carboneilla ehdin ajaa kaksi lenkkiä ennen takarenkaan puhkeamista. Reikä oli tosin niin pieni, että huomasin sen vasta seuraavana päivänä kun ihmettelin renkaan totaalista tyhjenemistä. Näyttäisi nyt Tufon litkulla paikkaantuneen. Todella kivan tuntuiset renkaat kyllä ajaa, rullaavat oikein mukavasti. Tänään sitten kävin lenkillä kakkoskiekoilla, joissa takana Contin Sprinter ja edessä Competition. Meinasi itku päästä.

  30. #450
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Milloin oli Veloflexit valmistettu, tuntuu tosiaan tuo vanhentaminen auttavan kestävyyteen. Omat Criteriumit oli jo kaupasta reilun vuoden ikäiset ja kynsin kokeiltuna aivan eri tuntuiset kuin muutaman kuukauden ikäiset, eli ainakin minulla on usko, että vanhentaminen auttaa kun liimojen liuottimet haihtuu. Tästähän löytyy juttua vaikka miten paljon kunhan vaan jaksaa paneutua asiaan.
    Tufon litkua ei suositella käyttämään lateksi sisäkumien kanssa, sen sisältämän ammonniakin takia ja pitäisi käyttää lateksipohjaisia paikka-aineita.

    Pitänee tilailla varmaan lähiaikoina varastoon Veloflexejä vanhenemaan, sen verran hyvä tuntuma noista on jäänyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •