Onko kukaan vielä tilannut Canyonin Torqueta? Onko se niin yliampuva kuin kuvittelen? Ajattelin myydä Trekin Eliteni, ja rahoittaa osin sillä Enskapyörän. Tavoittelenko Spessun Enduroa (Comppeja näyttäisi olevan halvalla ylivuotisina) vai Torque Trailflowta?
Minä pohdin vähän aikaa sitten ihan samaa. Päädyin sit enduro evoon enkä oo katunut.
Ei minusta 180mm joustava pyörä oo överi enskaan kunhan on vaan hyvä poljettava. Kävin talvella canarialla ajamassa cannarin claymorea(180mm juustoo) ja se oli ainakin pirun hyvä poljettava järeyteensä nähden. Tossa torguessa on tosin aika loiva satulakulma mikä ei ,ehkä oo hyvä asia ainakaan ylöspäin mentäessä.
- Fear is a mindkiller -
Olin ajatellut muutenkin tulla kokeilemaan enduroa jäykkäperällä, mutta tuo on kyllä kiva lisä että pääsee ottamaan mittaa samanlaisella kalustolla ajavista.
Jaetaanko muuten endurossa pelkästään luokkakohtaiset palkinnot, vai myös yleiskilpailun parhaille? Eli jos vaikka yli 40-vuotias nainen jäykkäperällä sattuu ajamaan pätkät nopeimmin, saako hän yleiskilpailun voitosta mitalin, vai täytyykö tyytyä naisten sarjan, 40-vuotiaiden sarjan vai jäykkäperäsarjan voittopokaaliin?
Kaikki paitsi juniorit ja harrastesarja taistelee myös yleisen luokan sijoista.
Att inte cykla är att gå för långt
Mites tuo harrastesarja/muut luokat-jako menee? Mihinkään luokkaanhan ei tarvita kai lisenssiä? Saako ihan itse päättää, ajaako harrasteessa vai jossain muussa sarjassa? Mihin tuota harrastesarjaa tarvitaan?
Mihinkään sarjaan ei tosiaan tarvitse lisenssiä. Lähes täysin saa päättää ajaako harrasteessa vai jossain muussa sarjassa. Sääntönä on että jos ajaa harrasteessa ja on alle 20% yleisen voittajaa hitaampi, niin automaattisesti siirretään yleiseen seuraavassa kisassa. Olisikohan yksi tällainen tapaus ollut viimekaudella. Se onkin hyvä kysymys mihin tuota harraste sarjaa tarvitaan, taitaa ollaa niin että on osa porukkaa jotka ei niin siitä kisaamisesta välitä, ja tulevat ajamaan hyviä pätkiä ja nautiskelemaan, saavat sitten saman henkistä ja vauhtista porukkaa kaveriksi tuolla harrasteessa. Myös paljon ensikertalaisia kokee olonsa turvalliseksi kun tulee ensin harrasteeseen kokeilemaan meininkiä.
"Hän jarruttaakin nenällään"
-Muumipeikko ja pyrstötähti-
Asiaa. Saako takajäykkäluokassa ajaa ilman etujarrua jos pyörässä ei ole kuin yksi vaihde? Pitääkö jäykkyys tunnustaa jo ilmoittautuessa, vai saako olotilaa tarkentaa vielä kisa-aamun tärinässä?
--
Eikös näitä keskusteluja kannattaisi jatkaa tuolla asiaan pyhitetyssä omassa ketjussaan, eikä tässä, joka on tarkoitettu pyörille...
Mud, sweat and beers.
Mites Trek Remedy 7? Onko kokemuksia? 2011 mallin sais suht edullisesti. Onko koko 19.5 sopiva 190 cm kuskille? Meinasin vakiota hieman lyhemmän stemmin laittaa ja hissisatulatolpan.
Oon samois mitois ja ottaisin kyl 21,5" varsinkin jos meinaat stemminki vaihtaa lyhemmäks ...
The end of the road is just the beginning...
Tollanen löyty internetin syövereistä.
http://www.wheelerworldwide.com/
Aika porno toi Raptor. Mutta minkä ihmeen takia 180mm kiikkupyörässä keulakulma on 67 astetta?
Mud, sweat and beers.
ja triplakammet ...
The end of the road is just the beginning...
Ei passaa ajella mutakelillä, takapyörä mahtuu just ja just pyörimään kuivallakin.
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Ja missä ohjuri tai edes clutchilla varustettu takavaihtaja. Niin ja polkimet, jotka ei hajoo ekasta kunnon osumasta kiveen.
Pysyykö enskassa edes auttavasti mukana dh-jyrällä, vai tarvitseeko siinä paremmin poljettavan kulkineen?
Mietin jo ylempänä Canyonin Torqueta, mutta Demo olisi ehkä turvallisempi (ei nopeampi vaan turvallisempi) valinta Sappeeseen tai Kalpalinnaan. Kuvittelisin, että sellaista ajoa tulisi enemmän kuin enduroa. Lenkit tulee tehtyä XC:llä ja AM-pyörä ei napeksinut lainkaan.
Olisin varsin kovassa kunnossa, jos käyttäisin yhtä paljon aikaa ajamiseen kuin speksaamiseen.![]()
Kiitos avusta, foorumin vastaukset auttoivat menopelin valinnassa:
![]()
Enduro evo expertillä mennään.
![]()
syklopaatti muokkasi tätä : 24.04.2012 at 20.56
- Fear is a mindkiller -
Jostain syystä lämmittää mieltä. Nätti peli!
Jos nyt pientä kommenttia voi antaa, niin onko tuo stemmi Truvativin 60mm ankkuri?
Jos on, niin vaihtamalla putoaa 2 kiloa painosta. :-) Mulla oli samanlainen.
Tän vuoden malli, uudella 142mm takapäällä, oletan kun olet Iodinet saanut ympättyä?
Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa
Eikös siinä ole etupää kummiskin pre-12? Meinaan toi vaijerin kuoren stoppari sijainti ja nyt on niin pieni kuvatus, etten saa selkoa, onko direct mount vaihtaja, ei näy olevan?
Kyllähän viime vuonna käsittääkseni ainakin parissa kisassa ajettiin top5:een DH-pyörällä, pitää vaan olla tarpeeksi voimaa reisissä. Ja toki sitä DH-pyörää voi hieman tuunata enskakisoja varten, esim. DH-renkaat ja -sisäkumit enskamallisiin vaihtamalla lähtee kerralla yli kilo pyörän painosta pois.
- Fear is a mindkiller -
Yksi hyvä peruste harrastesarjan pitämiseen on, että Kilpa-sarja on (ainakin Aktiassa) vakuutusteknisesti SM-tason kilpaurheilua ajasta/sijoituksesta riippumatta ja tähän ei myönnetä vakuutuksia mistään lisähinnasta. Jos osallistuu kisoihin kilpasarjassa, on myös harjoittelu automaattisesti harjoittelua SM-tason kilapurheilua varten ja vakuutuksen ulkopuolella.
Kirjanmerkit