HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 94 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2791
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243


    Sellainen Rotta siinä sitten tuli! Testilenkki ajettu ja hymy on korvasta korvaan Virallista painoa
    en vielä tiedä, mutta eiköhän se reippaasti alle ysin jäänyt. Kevyt ja rivakka kaveri työmatkoille
    noin bauttiarallaa tonnin budjetilla (sis. talvikumet). Jarruletku pitää vielä lyhentää.
    Mud, sweat and beers.

  2. #2792
    IncBuff Guest
    Miksi vain takajarru?

  3. #2793
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miksi vain takajarru?
    Varmaan bar spinniä varten

  4. #2794
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    299
    Minkäs verran Whippeteillä on painoa ajokunnossa?
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  5. #2795
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padi Katso viesti
    Varmaan bar spinniä varten
    Mä en näistä hipstereiden pelleilyistä tajua, mutta eihän tuo bar spinnaa kun letku ottaa kiinni?

  6. #2796
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pinohiiri Katso viesti
    Minkäs verran Whippeteillä on painoa ajokunnossa?
    Tällä hetkellä 11.4kg, ei muita sisureita sattunut olemaan kasatessa, niin nyt on tuollaiset 200g painavat käytössä, myös putkiosat on aika raskasta tekoa.
    Rungon paino sisältäen drop outit tasan 1500g 18" koossa, osasarjana xt ja jarrut formula rx 180 levyillä.
    Kunhan jäät lähtee, on kyllä siirryttävä tubeless aikaan.

  7. #2797
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miksi vain takajarru?
    En mä oikein keksiny mihin etujarrua tarvisin. Pysähtyy se tuollakin riittävän tehokkaasti ja säästyi sekä rahaa että painoa.
    Mud, sweat and beers.

  8. #2798
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Eikös tuolla logiikalla olisi kannattanut laittaa pelkkä etujarru= lyhyempi letku=vähemmän painoa toki jos eí omista kuin takajarrun, niin sittenhän tuo on taloudellisesti kannattavampi

  9. #2799
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Eikös tuolla logiikalla olisi kannattanut laittaa pelkkä etujarru= lyhyempi letku=vähemmän painoa toki jos eí omista kuin takajarrun, niin sittenhän tuo on taloudellisesti kannattavampi
    Kummalla jarrulla jarruttaisit mieluummin huonolla alustalla (jää, lumi, hiekka, sepeli)? Pidin tuota käytännöllisyyttä kuitenkin aikalailla ykkösprioriteettina, siksi myös esim. teräsrunko...
    Mud, sweat and beers.

  10. #2800
    Raijkaard Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Sellainen Rotta siinä sitten tuli!
    Jos saa kysyä, niin minkä mittainen olet koipien ja pituuden suhteen, ja mikä runkokoko toi on? Nätti rotta!

  11. #2801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mä en näistä hipstereiden pelleilyistä tajua, mutta eihän tuo bar spinnaa kun letku ottaa kiinni?
    Ei haittaa jos on tarpeeks letkuissa mittaa. Mun puksu barspinnaa 360 astetta hienosti vaikka letkuja on kaks ja yks vaijeri kaupan päälle

  12. #2802
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raijkaard Katso viesti
    Jos saa kysyä, niin minkä mittainen olet koipien ja pituuden suhteen, ja mikä runkokoko toi on? Nätti rotta!
    180 senttiä on vartta, farkkujen lahkeet on 31-32". Runko on M. Stemmi on 120 millinen, mutta se on turhan pitkä mulle. Vaihtunee 100 milliseen piakkoin. Ja kiitokset!

    PS. Cotic tarjoaa hyvää palvelua kyllä myös runkokoon valinnassa, sähköpostilla tavoittaa hyvin.
    Mud, sweat and beers.

  13. #2803
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Neuvolaankin päästiin, painoa oli 8,92kg Shimanon A530-polkimien kanssa.
    Mud, sweat and beers.

  14. #2804
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Ajaako joku vielä pyörän väritykseen sopimattomilla ajolaseilla? Paha tyylirikko!!


  15. #2805
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252


    Mistäs nuo olet Pexi hankkinut? Sopis munkin settiin...Vai oletko itse modannut?

  16. #2806
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    ^ Päheen näköisiä Gulffeja!
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  17. #2807
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Projektina olisi tehdä hiilikuituinen levari-cc , mutta osaluettelosta puuttuu tällä hetkellä runko. Mä haluaisin, että siinä olis sisäiset kaapelivedot ihan esteettisyyssyistä. Tällä hetkellä tarkkailussa olevista...

    Likadiscossa kiinnostaa hinta, mutta ei noi vaakaputken päällä raapivat vaijerit (joo, oikeaa cycloa kannetaan olkapäällä, mutta mä en )
    Kirvesmies puhuttelis monin tavoin, mutta sekä saatavuus että hinta tuntuu olevan täysiä mysteerejä kyselyistä huolimatta.
    Grammonviilaus vois olla mukavata, mutta taas kerran saatavuus ja mahtolliset kulut ja tullit voivat nostaa tuon pertti peruskäyttäjän lompakon ulottumattomiin.
    Seagalin ukon pyörä näyttää enemmän kuin hyvältä, mutta ei näy vielä missään listauksissa, joten saatavuus/hinta?
    Meridakin on liittynyt kohdelistaan omalla panoksellaan, eikä vaihtoehto olisi ollenkaan hullumpi. Kunhan taas löytäis runkosetille hinnan...

    Olisko vaihtoehtona myös 29er täysjäykkis? Onkohan tuollaisessa jotain probleemia maantiesarjan kanssa levyjarruilla vai onko se vaan vähän turhan järeä ulkonäöltään?

    kaikki muut osat suunnilleen löytyy (kiekot, Force osasarja, putkiosat rungon mukaan myöhemmin), mutta runkoa vailla. Olisko the raadilla jotain jäätäviä ehdotuksia edellämainittujen lisäksi?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  18. #2808
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Mistäs nuo olet Pexi hankkinut? Sopis munkin settiin...Vai oletko itse modannut?
    Omaa tuotantoa ovat. Rudy Projectin Rydonit oli kasattu ruuveilla siten, että mitään teippauksia ei tarvinnut tehdä, joten oli nopea homma. Kynäruiskulla maalia kolme-neljä kerrosta, pintaan toiset kolme kerrosta lakkaa kilikalipullosta, välissä aina hetki kuivausta kuumailmapuhaltimella. Aikaa meni kyllä toista tuntia ja ehkä muutama olutkin.

    Mutta on hieno tuo Gulffisi; vanteet, numerolätkä ja vielä nuo vaihtajavivut - törkeän viimeisteltyä jälkeä!

  19. #2809
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    Nyt kun kaksi vuotta haudottu tätäkin projektia on jo aika tehdä asialle jotain, kun itsekseen ei ole edennyt.Rautaromut jotka lähtee hiekkapuhallukseen ja maalaukseen siistittynä ja oiottuina. Runko ja kaikki kuvan osat tulevat samaan väriin ja satulatolppa, ohjainkannatin ja ohjaustanko tulevat jollain toisella värillä. Mahdollisesti mustalla ja runko osineen mahdollisimman lähelle sa-int väriä.Modernisoidakin täytyy kun nyt on kerran mahdollista. Ajattelin asentaa vanhojen fauberien tilalle pyörätohtorin sovitteet jasiis kasettikeskiön ja jonkun miehekkään kampisatsin johon olisi tarkoitus askarella isänmaa henkinen bash.Samalla välitystä täytyy keventää. Tämänhetkinen 19-52 ratastus oli aivan liian raskas tuollaiseen edustuspyörään.Takarattaaksi on jo hankittu uusi 19 hampainen ja asennettu paikoilleen takanavan huollon yhteydessä. Onko ehdotuksia sopivaksi eturattaan kooksi?

  20. #2810
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Las Woikas
    Viestit
    72
    ^^ Sulla saattaisi olla pulverimaalaus hyvä vaihtoehto. Yleensä sama firma sekä hiekkapuhaltaa ja pulverimaalaa, niin säästyy roudaamisia/kustannuksia ja pinta on kestävä.

  21. #2811
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Suomi-Ruotsi
    Viestit
    171
    Välitykset riippuu maastosta, käyttötarkoituksesta ja ajajan kunnosta.

    Jos ne vanhat Fauber kammet on kunnossa, niin edullisemmaksi tulis säätää välitystä takarattaalla. Mutta saahan Faubereihin pienempiä eturattaitakin kun 52T. Mulla on itsellä 46T. Pyörätohtorilta löytyy 48, 44, 40 ja jopa 32 hampainen Fauberiin.

  22. #2812
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    ^^Appiukolla on firma joka hoitaa pintakäsittelypuolen alusta loppuun, säästyy paljon kustannuksia. Ellei ota huomioon kuinka paljon kustannuksia
    appiukon tytär mulle aiheuttaa .

    ^Käyttötarkoitus pyörällä on siis ihan kaupunki ajoa ja naatiskelua, hoidetaa raskaampi puoli toisilla pyörillä.

    Vanhat fauberit olivat niin kieroksi vääntyneet että oikein häijyä teki polkea pyörällä. Ehkä se sitten on tuo 44 tai 46 etupäähän.

  23. #2813
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Uusi fixi-projekti alkaa taas. Rakentuu varmaan aika nopsaan, kun suurin osa osista tulee Nishikistä, joka todennäköisesti saa itselleen viimeisen maininnan eli rip.


  24. #2814
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Projekti valmistui kakkosvaiheen osalta, Kempeleen kiekkotohtori viritteli uudet custom-kiekot raamin alle. Ykkösvaiheen rengastuksesta tultiin 1,1kg keposempaan suuntaan, luulisi tuntuvan jo jossain..tavoite 10.x kg kokonaisuudsta ei vielä ihan toteutunut, mutta ei se kaus jäänyt: 11.2kg näytti digitaali.





    18" Scandal Super Raw runko
    Syntace Vector tanko
    Lizard Skins Northshore lukkogripit
    Thomson X4 stemmi
    Fox F100 RL keula
    Hope ohjainlaakeri (2F pickn mix)
    Look Quarzt pedaalit
    SRAM X9 2x10 voimansiirto
    SRAM X9 vaihteet
    Avid Elixir 5 jarrut
    Thomson Elite satulaputki
    Hopen klamppi
    Selle Italia XC satula
    Schwalbe Rocket Ron 29x2.25
    Notubes ZTR Crest 29" kehät
    DT Competition pinnat
    Hope Pro 2 Evo navat
    Hope pikalinkut
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  25. #2815
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    32
    Nyt pitäis omaan xc projektiin valita uusi kampisetti deoren tilalle painonsäästö mielessä kestävyydestä tinkimättä. Näitä oon miettiny:
    Muita huomioimisen arvoisia kampisettejä?

    Shimano SLX
    Shimano XT

    Ja kalliimmasta luokasta nää:

    Sram x9
    Sram xo
    Sram xx
    FSA K-force light

    Pyörään on tulossa sramin x9 vaihteet ja vivut ja tarkoituksena olis saada mahdollisimman toimintavarma setti kevyehköön xc/työmatka ajoon. Aihiona toimii no saint angel. Olisiko jollain kokemusta mitä ei kannata hommata tai miksi joku noista ylivoimaisesti paras juuri tohon käyttötarkoitukseen? Tietenki vaakakupissa painaa myös hinta/laatusuhde.

  26. #2816
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tuosta, niin ei mene pahasti pieleen, lienee aikalailla sama setti tuon x9:n kanssa.
    96,24 posteineen.

  27. #2817
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JWH Katso viesti
    Nyt pitäis omaan xc projektiin valita uusi kampisetti deoren tilalle painonsäästö mielessä kestävyydestä tinkimättä.
    Oletko ajatellut tupla- vai triplakampia? Osa antamistasi kampiseteistä on saatavilla molempina, osa vain toisena vaihtoehtona. Triplakampien 22-24t mummurieska voi pakan välityksistä ja ajotyylistä riippuen olla ihan käytännöllinen, taikka sitten ei.

    Truvativin Stylot on kyllä legendaariset, nykymittapuulla ehkä ns. susirumat mutta muuten loistavat.

    -Lauri

  28. #2818
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Oletko ajatellut tupla- vai triplakampia? Osa antamistasi kampiseteistä on saatavilla molempina, osa vain toisena vaihtoehtona. Triplakampien 22-24t mummurieska voi pakan välityksistä ja ajotyylistä riippuen olla ihan käytännöllinen, taikka sitten ei.

    Truvativin Stylot on kyllä legendaariset, nykymittapuulla ehkä ns. susirumat mutta muuten loistavat.

    -Lauri

    Kiitos linkistä Iglumies!

    Noh tällähetkellä mulla on tossa triplakammet ja oon ajatellu luopua pienimmästä rattaasta, kun ei sillä ole ollu paljoa käyttöä muutenkaan joten mun valinta kolahtaa enemmänkin sinne tuplakampiin. Ulkonäkö on myös yks peruste hankinnalle... noi nykyinen deoren kampisetti ei oikein iske, vaikka onki toiminu ja toimii edelleen loistavasti. Niin styloja katselinki tossa aikasemmin, mut on niin lähellä deoren ulkonäköä.
    Race Facella jotain huomionarvoisia kampisettejä? Miten noi Shimanon mallit on verrannollisia esim Sramin malleihin? Mihin malliin xt on verrattavissa?

    Jos nyt tulee päädyttyä tuplakampiin, niin 3x9 voimansiirto vaihtuu tohon 2x10 satsiin.
    JWH muokkasi tätä : 27.03.2012 at 21.52

  29. #2819
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    32
    Saintti saa kammiksi Sramin XX joten osalistalla jää vielä X9 takavaihtaja ja vaihdevivusto 2x10 kokoonpanolla. X9 etuvaihtajan XX etuvaihtajan hintaero on niin pieni, että taitaa XX mennä etuvaihtajan osalta tilaukseen.
    Pikkuhiljaa osasarja vaihtuu shimanosta sramiin

  30. #2820
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Vähän huonosti noita projektikuvia, mutta laitanpa tällaiset evoluutio jutut.. eli linkit pariin kuvagalleriaan, missä näkyy kuinka tällähetkellä ajossa olevat pyörät ovat muuttuneet nykyiseen ulkoasuunsa:

    http://s183.photobucket.com/albums/x225/Kemizti/Canyon/ <<-- Canyon Nerve XC:n muutosprosessi..

    http://s183.photobucket.com/albums/x...mizti/Intense/ <<-- Intense Uzzi VPX:n kehitys nykyiselleen..

    http://s183.photobucket.com/albums/x...ti/GaryFisher/ <<-- GaryFisher Cobia:n todella maltillinen evoluutio..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •