GarminGiantElectrobike
Sivu 25 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jiiaa Katso viesti
    Mikä olis hyvä shortsi missä hieman pidempi lahje? Kurjaa kun housun kuminauha puristaa reiden puoleenväliin.. muuten housut istuu hyvin. Vai pitääkö mun vaan ostaa isompia housuja

Nyt on ollu käytös jotku halpiais BBB.t
    Jos Sinulla on piiiitkät reidet niin Assoksella on shortseja joissa on pitkät lahkeet (Longleg):

http://www.ribblecycles.co.uk/sp/roa...eg/ASSOZBBS310

Ystävällisesti kiittää!

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jiiaa Katso viesti
    Ystävällisesti kiittää!
    Ribblellä postikulut ovat korkeat. Vaikka jossain muualla hinta saattaisi olla korkeampi niin postikulujen kanssa hinta voi jäädä alemmaksi.
    Riippuen siitä kuinka paljon tilaat kerralla.

Jos nyt yhet tilais kokeeksi ettei oo sitte montaa väärää kokoa huuto.netissä myynnissä Mä vähä googletan ja tutkin hintoja!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Sitähän just kysyin, että voiko olla oikein, että 56 on sopiva. Ne kun siis eivät ne ole löysät. Eivät lainkaan löysät. Kyllä varmaan hiukan snadimmat menis jalkaan, mutta että kolme pykälää pienemmät...rasvaatteko te ittenne vaseliinilla, että saatte housut jalkaan?

Että olisko noissa kuitenkin väärä lappu sitten. Ei, kyllä mä olen vaan niin nöösi, että teen tämänkin väärin. Täytyy vaivautua kauppaan tai tilata vaikka viiskakkoset ja kokeilla miten käy. Varmistetaan nyt vielä, että farkkujen päällehän nämä puetaan?
    Kyllä te oikeassa olette, että koko 56 on pakko olla ihan liian iso. Ostin nimittäin 52:t ja tuntuis, että oikea on 50 tai tämä. Mutta mitä tulee noihin mun vanhoihin Löfflereihin, niin eivät ne näitä isommat ole. Ehkä vähän tiukemmat jopa. Ja niissä kyllä lukee lapussa 56 ja XXL. Onneksi kehtasin tuon täällä myöntää enkä ostanut vain toisia 56:ia. On noissa varmaan väärä lapuke ja ehkä ne siksi aikoinaan olivat Bike Planetin poistokorissa... joku iso ukko varmaan palauttanut... Ja ei, eivät myöskään väitä olevansa naisten mallia tms. Tätä kokoa silloin ihmettelin, mutta kun olin ne sovittamalla enkä lappuja tuijottamalla ostanut, niin en antanut asian häiritä.

Raijkaard Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Mulla tuli 270 km lenkin jälkeen persreiästä verta. Rasvaus unohtu, pitänee ens kerralla laittaa kans vielä vähän enemmän pehmustetta.
    Ja satula.

Etsin kuorihousuja lähes ympärivuotiseen käyttöön ja mielellään sellaiset jotka on tarkoitettu pyöräilyyn ts. saumat pois välilihasta / vahvistettu istuimen kohdalta. Tällä hetkellä käytössä tavalliset ja kalliit GoreTex-housut enkä haluaisi ajaa niitä persiistä rikki.

En halua / tarvitse trikoita, joten ne on automaattisesti pois valikoimista.

GoreTex on tullut monessa ulkoilulajissa todettua parhaaksi vaihtoehdoksi, joten hintakaan ei nyt ihan suurin este ole. Tarkoitus on kuitenkin löytää oikeasti (>28000mm) vedenpitävät joka sään housut jotka kuitenkin hengittää ja kestää pitkään käytössä. Eli jos on muiden valmistajien vastaavia tuotteita niin mielellään otan ehdotuksia vastaavia, en kuitenkaan kuulu mihinkään GoreTex-lahkoon.

Pyörälenkeillä talvella menee tietty vaipat + tekninen alusasu alle ja pahimmilla pakkasilla vielä väliasu ja näiden päälle sitten nuo kuorihousut. Duuniin lähtiessä olisi mukavaa vain vetäistä nämä kuorihousut esim. farkkujen päälle syksyisin.

Ilmeisesti pitää jostain MTB-osastolta katsella tuollaisia, mutta onko kenelläkään kokemusta tai vastaavassa käytössä olevia GoreTex housuja? Netissä eilen illalla selailin, mutta tuon hintaisia housuja pitäisi päästä mielellään ihan kokeilemaan tai sitten tilaamaan suomalaisista nettikaupoista.

Mulla on tällaiset ja ne toimii juuri työmatkakäytössä kylmällä säällä. Pitää myös ja vettä - ja hikeä. Ei mikään hifi-tuote, mutta toimiva perustuote:
    http://www.alwaysriding.co.uk/craft-...pants-754.html

Näistä on kalliimpikin versio, mutta siitä ei ole kokemusta.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Ilmeisesti pitää jostain MTB-osastolta katsella tuollaisia, mutta onko kenelläkään vastaavassa käytössä olevia GoreTex housuja? Netissä eilen illalla selailin, mutta tuon hintaisia housuja pitäisi päästä mielellään ihan kokeilemaan tai sitten tilaamaan suomalaisista nettikaupoista.
    Jos jalat ei oo tavallista pidemmät eikä pakarat tavallista isommat (i.e. olet ns. normaali) niin Endura Venturi II vois olla ihan påp. Kalvon väittävät olevan parempi ku texmex ja kyllä se vettä pitää eikä ne nyt erityisen hikisillekään ole tuntunu.

Nyt kun työmatka on tilapäisesti oivan lyhyt niin käytän noita juurikin siten, että vetäsen ne vaan normaalihousujen päälle ja hilpasen toimistolle. Toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raijkaard Katso viesti
    Ja satula.
    huutonaurua...!!
    Joo, satula kannattaa muistaa.

Pitää myös ja vettä - ja hikeä.
    Siis... pitää hien mukavasti sisällä? Kerran tällaiset ns. pressuhousut omistaneena täytyy varmaan katsella vielä vaihtoehtoja.
    Matka tyssää lyhyeen esim jossain +15 asteisessa vesisateessa jos vaatteet ei hengitä - puhumattakaan jäätymisestä talvella kun hiki jää asun sisään.

eikä ne nyt erityisen hikisillekään ole tuntunu.
    Eli mun pitää tosiaan katsella niitä tyyriitä GoreTexejä, kun haluaisin ne hiettömät pöksyt.

Taitaa mennä Gore ALP X GT :t tilaukseen. Pitää vielä tutkia jotain tollasta eVent tekstiiliä .. hitto ku ei tajuu patonkia.

Edit: Täytyypä tutkia vähän tarkemmin noita kaikkia eri materiaaleja, ettei mee GoreTex-maniaan mukaan. Nyt kun näihin oikeen uppoutuu niin näitähän alkaa löytämään vaihtoehtoja.
    kevytlenkki muokkasi tätä : 07.02.2012 at 22.44

Mä oon goren housuilla ajanut kaikki kelit missä ei sortseilla pärjää ja hyvin toimii. Joku toinen malli mutta varmaan hyvät nuokin. Osta tarpeeks pitkälahkeiset että ulottuu polkiessa sadesuojan/kengän päälle, muuten voipi tulla sukat vesikelillä märäks vaikka olis mitä texiä kengässä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Mulla tuli 270 km lenkin jälkeen persreiästä verta. Rasvaus unohtu, pitänee ens kerralla laittaa kans vielä vähän enemmän pehmustetta.
    Ei auttanu lisäpehmuste, pitää siis harjoitella lisää.

Ajeleeko kukaan Endura Singletrack Trousers yllään pakkaskeleissä? Miten toimii kylmemmällä (-20c) kerrosten päällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Siis... pitää hien mukavasti sisällä? Kerran tällaiset ns. pressuhousut omistaneena täytyy varmaan katsella vielä vaihtoehtoja.
    Matka tyssää lyhyeen esim jossain +15 asteisessa vesisateessa jos vaatteet ei hengitä - puhumattakaan jäätymisestä talvella kun hiki jää asun sisään.

...
    +15 astetta ja vesisade ei ole Craftin housujen paras alue, koska hiki pysyy sisällä. Talvella ne toimii. Muutamien tuntien PK-lenkit niillä menee, mutta ei ne ole mihinkään kunnon hikiliikuntaan soveltuvat lämpimällä säällä.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mako Katso viesti
    Ajeleeko kukaan Endura Singletrack Trousers yllään pakkaskeleissä? Miten toimii kylmemmällä (-20c) kerrosten päällä?
    Ajelen. Miks ei toimis; jos malli muuten istuu niin eihän noissa muuta puutetta ole kun wallan matala vedenpitokyky jolla oikeella pakkasella ei juuri
    ole väliä. Itte tungen alle tuulisuojatut boxerit, g-formin polvisuojat sekä virttyneet löffen ws-hiihtobibsit ja oon tarennu ajella (metsässä) niillä
    keleillä mitä näitä edellisinä talvina on ollu tarjolla.

Olen käytellyt Skinssin housuja viime kesästä lähtien. Hyvät ovat olleet, paremmin istuvat kun Löfferit, joita kaapista myös löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bianchirookie Katso viesti
    Olen käytellyt Skinssin housuja viime kesästä lähtien. Hyvät ovat olleet, paremmin istuvat kun Löfferit, joita kaapista myös löytyy.
    Ostin joskus kolme-neljä vuotta sitten moiset ensimmäisiksi pyöräilyhousuiksi. Harmittavasti vaan katkeilee ne keltaiset langat, jotka ovat saumoissa. Luultavasti vain kämmäsin pesun kanssa... Ekat kun olivat, niin en älynnyt ottaa henkselimallisia. Kyllä noillakin ajelee ja ovat hyvin joustavat ja samalla tukevat, mutta ovat kyllä jääneet vähäiselle käytölle em. syyn vuoksi. Skinssin kokotaulukko on hyvinkin yksiselitteinen. Pituus ja paino vain kohdalleen, niin tuli sopivat. Ei olis huono taulukon malli muillekaan.http://www.bike24.com/i/p/6/8/21986_00_y.jpg
    appmot muokkasi tätä : 28.02.2012 at 12.08 Syy: parempi linkki

Parien Löfflerin Hot Bondien jälkeen testiin Assoksen T FI.Mille_S5. Odotukset on aika korkealla noiden housujen suhteen.

Aloittelijalle kohtuuhintaiset/halvat pitkät housut sekä shortsit, vinkkejä merkistä ja mallista mitä kannattaisi katsella? Ja ihan perus maantielenkkeily kyseessä ja kesäkauteen sopivat pöksyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Relg Katso viesti
    Aloittelijalle kohtuuhintaiset/halvat pitkät housut sekä shortsit, vinkkejä merkistä ja mallista mitä kannattaisi katsella? Ja ihan perus maantielenkkeily kyseessä ja kesäkauteen sopivat pöksyt.
    Yhet (lyhyet) housut ja jatkolahkeet varmaan kannattavampi ratkasu. Itellä lisäks vielä optiona vetää paksummat housut siihen päälle jollon selvii aika viileessäkin. Halvemmalla pääsee siis näin, kun ei oo ku yhet vaippapöksyt. Syksyyn / kevääseen toki voi ostaa pitkät pökät jos on ylimäärästä paaluu. Paras hinta/laatu suhde on usein tarjouksissa. Eikä oo mitään yhtä oikeeta merkkiä. Jotkut sopii toiselle jne. Sitäpaitsi proffat ajaa sillä merkillä mikä sponssaa eli kaikki ne on ihan hyvii.

P.S. Älä osta halvinta mallia.

ehkä tollaset:

http://www.bike-components.de/produc...se---Men-.html

Jos vähänkin enemmän tulee sitä ajoa niin olis hyvä olla toisetkin ajohousut käytössä. Kestävät paljon pidempään sillä tavoin.

Työmatkalle ja muuhun asiointikruisailuun tarttis hankkia pöksyt. Kapeat tai ainakin reilusti kapenevat lahkeet pitäis olla käytännöllisyyden vuoksi, mutta trikoot ei tule kysymykseen kuitenkaan. Mukavat viileämmän/kosteamman päivän housut siis, kevät-kesä-syysajoihin lähinnä. Jotain tällaista:

Saa vinkkailla vaihtoehtoja ja mielellään jakaa omia kokemuksiaan about vastaavista housuista!
    Mud, sweat and beers.

^Mulla on kanssa työmatka ja muuhun käyttöön hakusessa housut ja olen kanssa katsellut juuri noita Enduran Hummvee pökiä.

Itse olen ollut tosi tyytyväinen Craftin Performance Bike Rain Pantseihin. Pitää jalat kuivina, mutta hengittää sadekelin housuiksi silti kohtalaisesti. Plussaa työistuvuudesta (ei lepata tuulessa), erinomaisesti muotoilluista lahkeista (kiristetään teippauksilla mutta avataan vetoketjusta) ja säädettävistä henkseleistä, jotka saa tarvittaessa irti.

http://www.craft.se/products.html?tx...5Blvl3%5D=Bike

Moi!

Ensimmäinen maantiepyörä tulossa ja täytyy varmaan hankkia myös asianmukaiset trikoot. Vanhalla pyörällä tuli viime kesänä ajeltua parin tunnin mittaisia lenkkejä ja kyllähän tuo välilihan seutu tahtoi kivistää ja veitikka meni tunnottomaksi.

Mitä mieltä esim. noista: http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-bi...ect/aid:296978
    Olen about 180cm pitkä ja 82-84kg painoa. L-koko lienee passeli?

Vuoden päivät on ollut käytössä samaten nämä Craftin housut:

http://www.craft.se/fi/products.html...5Blvl3%5D=Bike

Pitää vettä, mutta hengittää hyvin. kaikki ajot +5 - -15 olen ajanut näillä. kovan käytön seurauksena lahkeissa on repeämiä ja persiissä on vahvikkeen saumat ratkenneet. Seuraavat talvihousut ovatkin sukkikset, jotka kestävät rymyämistä kokemukseni mukaan paremmin, kun eivät tartu polkimiin yms.

Nämä on nyt tilattu:

http://fi.rosebikes.eu/tuote/gore-bi...d--/aid:282999

Kalliinpuoleiset, mutta olettaisin toimiviksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torres Katso viesti
    Mitä mieltä esim. noista: http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-bi...ect/aid:296978
    Olen about 180cm pitkä ja 82-84kg painoa. L-koko lienee passeli?
    Ei välttämättä. Mulla on sama pituus ja kymmenen kiloa vähemmän painoa ja bibsit kokoa L ja XL. Ei tosin Rosen, mutta eipä ole tähän mennessä minkään valmistajan medium-kokoinen bibsi mahtunut päälle (ottaa kiinni reisistä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Työmatkalle ja muuhun asiointikruisailuun tarttis hankkia pöksyt. Kapeat tai ainakin reilusti kapenevat lahkeet pitäis olla käytännöllisyyden vuoksi, mutta trikoot ei tule kysymykseen kuitenkaan. Mukavat viileämmän/kosteamman päivän housut siis, kevät-kesä-syysajoihin lähinnä. Jotain tällaista:

Saa vinkkailla vaihtoehtoja ja mielellään jakaa omia kokemuksiaan about vastaavista housuista!
    Mulla on viime syksystä asti ollut Race Face Ambush housut. Noissa ei oikeastaan ole mikään erityisen kapea lahje mutta sentään lahkeet saa tarralla kiristettyä, jotta pysyvät pois tieltä. Materiaalit, vetoketjut ja muut vaikuttais olevan vahvaa tavaraa ja kangas hylkii vähän vettä kuten pitikin. Työn laatukin noissa on ollut kunnollisen näköistä. Bonuksena lahkeet saa polven paikkeilta irti jolloin noista saa shortsit. Tietyillä keleillä muuntautuvuus voi olla työmatkakäyttössäkin kätevää, esim juuri keväällä kun aamulla on vielä vilpoista mutta päivät alkaa olemaan todella lämpimiä. (Ei ole kyllä niitä kelejä vielä näkynyt). Näin puolen vuoden aktiivisen käytön jälkeen vaikuttaisivat laadukkailta ja olen ollut tyytyväinen ostokseen. Maksoivat muistaakseni satasen plus toimituskulut, eli ei nyt mitenkään halvat.

Lueskelin Enduran housuista, että puntin pituus oli monille mun kaltaiselle pitkäkoipiselle ollut liian lyhyt, joten en uskaltanut niitä tilata. CRC:n asiakaspalvelustakin tarkistin asian ja mitat kuulosti sellaisilta, että jos puntin mitta olisi riittänyt, niin vyötärö olis ollut liian iso.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Ei välttämättä. Mulla on sama pituus ja kymmenen kiloa vähemmän painoa ja bibsit kokoa L ja XL. Ei tosin Rosen, mutta eipä ole tähän mennessä minkään valmistajan medium-kokoinen bibsi mahtunut päälle (ottaa kiinni reisistä).
    Mulla ei ole mitkään voimanostajan reidet...

Pirun hankalaa, kun lähellä ei ole liikettä, missä pääsisi testaamaan. Säästyisi turhalta arpomiselta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •