Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
Sen enempää enää jeesustelematta vielä vähän noista nastarenkaiden eroista. Kun noissa nastarenkaissa tuntuu erot olevan vielä suurempia kuin kesärenkaissa.
-"Rullaava" marathon winter 26x1.75 painaa vähän reilun kilon eikä oikeasti rullaa mihinkään.
-Perus Ice Spikerikin painaa sen kilon 2.1" leveänä eikä sekään rullaa mihinkään
-ISP painaa 2.35" -levyisenäkin vaan 850g (29x2.25, 890g) ja rullaus ja pito aivan eri luokkaa tuohon Marawintteriin verrattuna.
-ISP 2.1" onkin sitten kovalle jääpolulle jo todella hyvä xc-piikkikumi. Painoa 695g.

Ihmettelen vaan, että tuollaista kevyempää ja rullaavampaa nastarengasta ei tehdä crossarikoossa, missä siitä olisi vielä enemmän iloa. Nyt joutuu crossailijat ja työmatkapyöräilijät taistelemaan noilla mukarullaavilla ankkurirenkailla ja vaan maastopyöriin on tarjolla parempia nastarenkaita.

Taitaa Nokialaisissakin olla kevyin se maastokäyttöön tehty 300 2.2".
Itse itseäni tuolta paikallisketjusta lainaten ihmetellään tähänkin ketjuun, että miksiköhän noita parempia nastarenkaita tehdään ainoastaan maastureihin. Onhan nuo kapearenkaisiin pyöriin saatavilla olevat nastarenkaat nyt aivan luokattoman huonoja verrattuna parhaisiin (ISP) maasturinastarenkaisiin. Hämmentävää kun kevyimmät ja rullaavimmat nastarenkaat on ne ~360 nastaa sisältävät maasturirenkaat. Jos pohjaksi otettaisiin joku hyvä cyclokesärengas ja laitettaisiin siihen kohtuudella noita aluvaippaisia piikkinastoja niin paino jäisi jonnekin reiluun puoleen kiloon, pitoa olisi hyvin ja rullaavuuskin aika hyvä. Tai ihan vaan ISP ohuempana, pienemmillä nappuloilla ja vähän vähemmällä nastamäärällä.