^ tekee - mm schwalbe, nokian yms - kuu-ukkeli kertoo enempi![]()
^ tekee - mm schwalbe, nokian yms - kuu-ukkeli kertoo enempi![]()
Phillari sentteri Hyvinkäällä myi minulle pari vuotta sitten Nokian gumekset. Ei ihan halvat, mutta ainoa paikka josta silloin 24 tuumaista sai. Schwalbea ei ollut kellään, eikä netistä löytynyt mistään.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kouvolassa saa 24" nokialaisia ihan Prisman hyllystä, olikohan W106 malliltaan.
suoni-tyresin kaksneljäkybäset on just hyvät. miks joku ostaa jotain sakemannien muka talvirenkaista, ku täällä on kuiteski Talvi ja ehkä osaillaankin jotain.
Fucked up and ready to die.
Mount & Groundissa ym jäykissä renkaissa nastat pysyy, ne irtoo niistä pehmeistä taittuvista. Isojopossa tuolla kartanolla taitaa olla 26 renkaat.. kumi puhki.
Kyllä ne näemmä eastoneille tiivisty ne ISPit. Täynnä valkosta täplää mutta siitähän ne saa pyyhittyä pois.![]()
Toiseen konaani oli pakko ssaada myös talviasetukset. Varaston perältä kaivoin suhuässä marathon winterit.
Takakumista nyt lähtenyt 25 nastaa n.300km. Täällä jo aikaisemmin linkitettyjä nokian saapasnastoja asensin tilalle.
Hieman" korotti", miten lie toimivatko. Kokeilen viikonloppuna.>>>>> Vas Nokian nasta>> Oik Sch-mara-winter alkuperäinen
![]()
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Jos omat lyhyet nastatkin tahtoo mennä läpi, niin on kai aika helppo arvata, miten nuo toimii.
-
Bike-Componentsissa 10 nastan pussi Schwalben nastoja maksaa 1,95. Plus tietysti postikulut. Sieltä saa "oikeat" nastat sekä Marathon Wintereille että Ice Spiker Prolle.
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.
No hyvä puoli tossa setissa on että saa ainakin tuon nastatyökalun mukana?
Bike-componentsista saa ostettua myös tuon työkalun erikseen.
Jos tarvii ison satsin nastoja, niin Tikka Spikesilta saa 500 tai 1000 alumiinirunkoista nastaa hintaan 0,04255€ (plus alv tuohon)/nasta. Eivät vaan toimita yksityisille kuin postiennakolla, mikä nostaa hintaa aika tuntuvasti.
Tikan alumiinirunkoiset nastat ovat samoja, mitä on ainakin Nokian Freddies Revenz Litessä ja Schwalbe Ice Spiker Prossa. Varmaan Nokian WXC:ssä ja Extremessäkin on samat nastat?
Nokian ja Schwalben teräsrunkoisista nastoista ei ole tietoa, mutta varmaan nekin on Tikan tuotantoa.
Joo toi työkalu taitaa olla vain taivettua onttoa metalliputkea eli sellainen saattaa löytyä myös kotoota esim ruuvarin muodossa, jossa on vaihtokärkipää. Tällaisen vinkin luin täältä palstalta (ettei vaan ollut tämä sama ketjukin). Sitten se paras liima lienee se locktiten kumiliima, joka täällä on myös vinkattu mutta hinta taisi olla vähän suolainen yli 20 euroa. Nyt en muista mallimerkintää tarkemmin mutta kuulemma nappula irtoaa ennemmin kuin sillä liimalla liimattu uusi nasta.
Jostain syystä ainakin teollisuusEtolassa [mainosmainos] se 480 on kylmäkaapissa.
Jokin aika meni ettiessä liimahyllystä![]()
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Juu, 40ml oon noihin 29-kumeihin aina laittanu ja ainakin mulla on pysyny renkaat hyvin ilmoissaan. Kyllä tostakin määrästä jää renkaan sisälle jonkun verran "hölskyvää", joten kai toikin nyt jotain paikkaa. Mulla on aina myös varasisuri mukana, joten matka ei lopu vaikka litku loppuisikin. Suurempi päärä on varmaan varmempi, mutta itse ainakin koen mm. renkaiden vaihdon helpommaksi kun litkua on hieman vähemmän.
Jos mulla olis kaks vannesettiä niin laittain varmaan enemmän litkua, kun tuolloin rankaiden vaihtoja tulis tehtyä vähemmän.
Kalle H muokkasi tätä : 25.02.2012 at 21.41
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Schwalbe Ice Spiker Pro ja pitoa riittää![]()
Mjoo kyllä noi mun SMW't oli viimeiset mitä ko mallia hankin.. ei oikein käy järkeen että renkaaseen pitää jokaisen lenkin jälkeen lisäillä nastoja. Ajellaan nuo huonoksi asti ja katsotaan sitten mitä laitetaan tilalle.
Itse itseäni tuolta paikallisketjusta lainaten ihmetellään tähänkin ketjuun, että miksiköhän noita parempia nastarenkaita tehdään ainoastaan maastureihin. Onhan nuo kapearenkaisiin pyöriin saatavilla olevat nastarenkaat nyt aivan luokattoman huonoja verrattuna parhaisiin (ISP) maasturinastarenkaisiin. Hämmentävää kun kevyimmät ja rullaavimmat nastarenkaat on ne ~360 nastaa sisältävät maasturirenkaat. Jos pohjaksi otettaisiin joku hyvä cyclokesärengas ja laitettaisiin siihen kohtuudella noita aluvaippaisia piikkinastoja niin paino jäisi jonnekin reiluun puoleen kiloon, pitoa olisi hyvin ja rullaavuuskin aika hyvä. Tai ihan vaan ISP ohuempana, pienemmillä nappuloilla ja vähän vähemmällä nastamäärällä.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Mites vielä tuosta Ice Spiker Pron nastojen lisäilystä. Oletteko tunkeneet niitä tyhjään vanteelta irroitettuun renkaaseen vai vanteella olevaan tyhjään renkaaseen vai vanteella paineiden kanssa olevaan? Mulla irtosi uusien renkaiden sisäänajossa onneksi vain yksi sivunasta takaa. Satasen verran on nyt tullut ajeltua lähinnä paljaalla asvaltilla. Lisäksi tosi siirtymää kevyenliikenteenväylillä, jotka ovat olleet enemmän tai vähemmän jäisiä.
Toisekseen tämän yhden nastan kiinnittämiseen ei kyllä viitsi ostaa 27 euron liimaputelia. Menisköhän joku epoksiliima tai pikaliima yhtä hyvin.
Menee ihan hyvin paikallaan olevaan paineistettuun renkaaseen. Sitä nastaa ei tartte runnoa voimalla, ilman sitä asennustyökalua mulla homma oli kiinni lähinnä sorminäppäryydestä.
Itse oon laittanut nastoja sekä irtonaiseen renkaaseen että vanteella paineistettuna olevaan. Kumpikin tuntuu onnistuvan aivan yhtä hyvin.
Mistäs kotimaan puljusta löytyis halvimmat ISP:t kaksysiin? Leppäsen pyörä myy koossa 57-622 hintaan 82,50 € (ale), mutta löytyykö mistään halvemmalla? Jos ei, niin tilaukseenhan nuo lähtee.
Aika akuutti posti.
Huonoa makua joo. Ehdotan vuoden kikpannia!
Juhannus ja keskutelu nastarengaista pomppaa ylös ..
saishan sillä nyt porukkalenkillä keskustelun aikaiseksi kun antais rossarissa piikkien rapista, pistäis vielä somisteeksi pipon päähän![]()
Kirjanmerkit