HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 55 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #1621
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Jatkuvasti laahaa, siksi en ensimmäiseksi tuota levyä tarkistanut.

  2. #1622
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Jatkuvasti laahaa, siksi en ensimmäiseksi tuota levyä tarkistanut.
    Tuskin sitten on levyssä vika. Kokeile toistaa tuo elaston ohje, mutta pulttien irroittamisen jälkeen pumppaa kahvaa enemmän, vaikka parikymmentä kertaa.

  3. #1623
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    Tuskin sitten on levyssä vika. Kokeile toistaa tuo elaston ohje, mutta pulttien irroittamisen jälkeen pumppaa kahvaa enemmän, vaikka parikymmentä kertaa.
    Jos yllämainittukaan ei auta, ehdottaisin, että laitat jarrulevyn ja -palan väliin laahaavalle puolelle ohuen muovin- tai vaikka paperinpalan (itse käytän hommaan patenttiratkaisuna yliopiston kalenterin kansilehtisestä leikattua n. 1mm muoviliuskaa) painellessasi jarrua pohjaan ja kiristäessäsi lopulta jarrusatulan. Tällöin levyn ja palan väliin jää hieman suurempi väli kun vapautat kahvan. Joskus ei ole tuokaan auttanut, vaan olen hyvän valon kanssa silmämääräisesti kiristänyt satulan niin, että molemmille puolille levyä jää riittävä rako, mikä on vaivalloisempaa mutta tällä keinolla saa aina laahauksen pois, jos levy vain on suora.

    -Lauri

  4. #1624
    Liittynyt
    02/2008
    Viestit
    29
    Mikä pyörätarvikeliike olisi läHimpämä Helsingin keskustaa(kamppia)?

  5. #1625
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Relg Katso viesti
    Mikä pyörätarvikeliike olisi läHimpämä Helsingin keskustaa(kamppia)?
    Olisivatko Annankadun liikkeet? Fillarikellari ja se toinen vastapäätä. http://g.co/maps/64c4g

  6. #1626
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jos yllämainittukaan ei auta, ehdottaisin, että laitat jarrulevyn ja -palan väliin laahaavalle puolelle ohuen muovin- tai vaikka paperinpalan (itse käytän hommaan patenttiratkaisuna yliopiston kalenterin kansilehtisestä leikattua n. 1mm muoviliuskaa) painellessasi jarrua pohjaan ja kiristäessäsi lopulta jarrusatulan. Tällöin levyn ja palan väliin jää hieman suurempi väli kun vapautat kahvan. Joskus ei ole tuokaan auttanut, vaan olen hyvän valon kanssa silmämääräisesti kiristänyt satulan niin, että molemmille puolille levyä jää riittävä rako, mikä on vaivalloisempaa mutta tällä keinolla saa aina laahauksen pois, jos levy vain on suora.

    -Lauri
    Tulee tietysti huomioida, ettei esim. AMK:n kalenterista leikatulla palasella päästä yhtä tieteelliseen lopputulokseen Rymypyörän itse-epäkeskittävien Avidin Elixir R:ien kanssa olen käyttänyt tuota jälkimmäistä metodia riittävällä menestyksellä. Muuten ovat pirun vaikeat saada hiljaisiksi.

  7. #1627
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Mäntyharju
    Viestit
    7
    Mikähän olis levein ust rengas jonka voi huolettaa laittaa Shimanon XT 778 kiekkosettiin pyörimää? 23,3mm ilmottavat vanteen leveydeks. Onko kellään omakohtaista kokemusta?

  8. #1628
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Takapakka pitäisi vaihtaa hampaiden suuruuden takia, saanko mitään etua ostamalla ultegran pakan verrattuna esim. halvempaan tiagran tasoiseen? Kulutuskestävyys tottakai parempi ja hieman kevyempi mikä ei minua taasen kiinnosta, onko muuta hyötyä? Pyörässä on muuten shimanon halvimpia osia.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

  9. #1629
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kestävyydestä ei voi kyllä olla varma. Itse ajoin viime talvena kaksi XT-pakkaa maasturissa loppuun. Sitten siirryin teräksiseen Deoren pakkaan ja kulutuskestävyys parani roimasti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #1630
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Mistä leuanvetotanko 100cm leveään oveen joka kestää 90kg lihaa roikkumassa ilman että tarvitsee itse askarrella rautaputkesta? Löytämäni ovat olleet max 96kg ja aika usein siinäkin pituudessa kestäneet 75kg. Plussaa jos Turusta.

  11. #1631
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    152

    kampien pituus?

    Kuski 186cm.
    Jalan sisäpituus 88cm.
    Maantiepyörä slouppi 59cm.

    Ostanko 172.5mm vai 175mm kammet? Nykyset on 172.5 eikä sinänsä mitään vikaa kun ei paremmastakaan tiedä.
    2007 Bianchi
    1997 Kuwahara

  12. #1632
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    968
    Käykö Campan 11spd eturattaat 10-ketjulle?

  13. #1633
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma Katso viesti
    Ostanko 172.5mm vai 175mm kammet?
    Mä oon pelkkä maastopyöräilijä vaan mutta sanoisin että 175 mm ilman muuta. Enemmän vartta josta sitä vääntöä lähtee.

  14. #1634
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    882
    Pyöräkuume: Lush Carbon vai Lush SL ???? Kannattako "täti"pyöräilijän hankkia carbonia ?

  15. #1635
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Mistä löytäisin vanhaan maantiepyörään osia? Tarvetta olisi 26mm satulatolpalle (250 - 300mm pitkä) ja kierteelliselle kutospakalle. Pyörätohtorilta kysyin, mutta sieltä ei löytynyt.
    Ananasakäämä!

  16. #1636
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46

  17. #1637
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Tuoltapa en huomannutkaan katsoa. Tuhannet kiitokset!
    Ananasakäämä!

  18. #1638
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Mikä siinä palvelimessa tökki kun perjantaina iltapäivällä ilmoitettiin foorumin olevan sulki koko wiikonlopun?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  19. #1639
    pyörä123 Guest
    Mulla on semmone nopee kysymys, että kun maalaan omasta pyörästä muutaman osan valkoisella, esim. ohjaustangon. Niin kestääkö se maali hyvin siinä jos ostaa jotain automaaleja? Mikä ois hyvä merkki maalille ? Onko pohjamaali välttämätön kun ei viittis maksaa 10 € turhaankaan

  20. #1640
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Pohjustus on välttämätöntä. Pieni hionta että maali tarttuu paremmin Esim. 250 karkealla vesihiomapaperilla. Puhdistus
    asetoonilla tai vastaavalla. Pohjamaalin tarkoitus on tehdä parempi tartuntapinta. Siinä on yleensä osin syövyttävämpi vaikutus
    eli tarttuvampi kuin pintaväri. Lisäksi pintamaalia menee vähemmän kun pohjalla kuultaa vaalea yhtenäinen väri.
    Ohuita kerroksia ohjeen mukaan. Jos maalauksesta haluaa säästää, jättää alkuperäisen.
    Maalaamisesta lisää maalaus for dummies- hakusanoilla. Muistaakseni.
    Juu automaalit on hyviä
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  21. #1641
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    [ot]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona
    Mikä siinä palvelimessa tökki kun perjantaina iltapäivällä ilmoitettiin foorumin olevan sulki koko wiikonlopun?
    Aateekooviat hoidetaan kuntoon työkalulla josta tavan kuolevaisella ei ole pienintäkään aavistusta. Hoitometodit ovat humautus, kumautus ja tömäytys - gurutason työkalu tunnetaan nimellä kakkosnelonen. Pahaan pulmaan käytetään ravtakankea ja tosi paha rasti hoituu atomipommilla. Lyhin aatekoo aikayksikkö on odotus.
    [/ot]
    Shimaani muokkasi tätä : 11.03.2012 at 12.57 Syy: hakasulkeet
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  22. #1642
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Miten hiilikuitu käyttäytyy pakkasella? Esmes -15 astetta.. Onko se herkempi esim. kolauksille tjs? Onko sillä jotain kylmä kuuma efektejä niinkuin metallin lämpölaajeneminen?

  23. #1643
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Noi on hiilikuitua, pakkasta -50--60 astetta lentokorkeudessa... ei siellä ylhäällä tietty varmaan paljon mikään kolise.
    Kaar ittelles vaa

  24. #1644
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Eli kaipa ne meikäläisen ajonkin sitten kestää ;-D!!! Kiitos vastauksesta!

  25. #1645
    belmont Guest
    Tere,

    Miten saan säädettyä Shimanosta (Shimano AM 505, 180/160mm) jarrukahvan vastetta? Nyt tuntuu että jarrukahvan liikerata on turhan pitkä. Eli haluaisin pienemmällä painolla enemmän jarrutehoa.

  26. #1646
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Pitäis palat säätyy lähemmäs levyy ihan kahvast painamal .. onks tehoo hävinny jarruist ? voi olla tarvetta ilmaukselle ..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #1647
    belmont Guest
    Fillari on tuore niin tehossa ei häviötä. Vaste ollut alusta saakka tommonen löysä. Täytyy virittää palat lähemmän levyä, tai tyytyä tilanteeseen...

  28. #1648
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    jos katot sinne jarrusatulaan niin palat pitäis olla likimain kiinni siin levys .. about 1mm rako ... jos enemmän nii koita painella kahvaa ja jos ei riitä nii oon ite tehny nii et oon ottanu renkaan vekee ja varovast painellu kahvasta ettei korkkaa sylinterit ulos ja jos palat tullu liikaa nii rengasraudalla(muovilla) painellu niit takas sisäänpäin ..
    The end of the road is just the beginning...

  29. #1649
    belmont Guest
    Ok, tattista vinkistä. Eiköhän se tolla parane, täytyy varovasti painella rengas irti jos ei muuten tokene.

  30. #1650
    belmont Guest
    Näköjään tämä mun kyssäri on ihan väärällä osastolla mutta jatketaan nyt tähän.

    Palat kyllä on noin millin päässä levystä mutta silti jarrukahvan saa painaa käytännössä tankoon kiinni että täysi teho irtoaa.

    Voiko kuitenkin olla niin että uusissakin jarruissa saattaa ilmaa olla systeemissä? Ja oliko ilman poisto letkuista niin yksinkertaista että öljykansi auki ja jarrukahvalla kevyttä pumppausta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •