GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 78 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2311
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Traktorissa etu- tai takalanana, se on varren päässä. Ja jos kone heiluu sentin, varren päässä liike on kertautuva. Ihan sama kelluuko lana
    jonkin jalaksen tai muun varassa. Jokainen kuoppa antaa työkoneelle lisää pomppivaa liikettä. Tähän aikaan talvesta jää ja lumihohka on
    paikoitellen jo useita senttejä.
    Olet väärässä. Kelluva aura tarkoittaa sitä, että varsi voi liikkua ylös-alas suunnassa vaikkapa 30 cm ilman että sillä on vaikutusta auralevyyn.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #2312
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Ja asiaan. Onko se muka kaikissa uusissa ja vanhoissa traktoreissa joilla katuja liipataan.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  3. #2313
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Sen tarkemmin tietämättä käytännössä ainakin ei_kalleimmissa ihan vaan löysäksi menevä hydrauliikka. aura tai perälevy ui pitkin tienpintaa, joko raapien terällä tai tassujen varassa.
    Kai siitä jotain hyötyä on ajaa levy jäykkänä, koska sellaista aaltoilua on tuo omakin kotitie että, ja ihan tuoreella traktorilla paikallinen urakoitsija tuntuu tuuppaavan. Maastopyörällä mitä hauskinta ajaa, mutta autolla ei pahemmin naurata...
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  4. #2314
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Kai siitä jotain hyötyä on ajaa levy jäykkänä...
    Ei ole, enkä usko paikallisen urakoitsijasikaan niin tekevän. Sen sijaan vauhtia tuntuu käyttävän liikaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #2315
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Pakko tehdä tunnustus, tän neljän talvipyöräilyaktiivivuoden jälkeen tuli ensimmäinen luovuttaminen. Pääsin 500m päähän kotiovelta kunnes käännyin ympäri vaihdoin kotona vaatteet, keittelin rauhassa kahvit ja lähdin autolla töihin.

    Jääsohjo oli sulanu sen verran, että eturengas upposi kovaan sohjoon ja teki etenemisestä uskomattoman raskasta, takarenkaan kuviointi meni samasta sohjosta niin tukkoon että siitä hävisi pito lähes täysin, loppusohjo sitten pakkautui lokarin ja renkaan väliin. Eli eteneminen oli lähes mahdotonta ja fillaria ei pystyny oikein edes taluttamaan kun takarengas ei pyöriny sen lokarin alle pakkautuneen lumen takia.

    Mut nyt noi kelvit sais raavittua varmaan asfalteille asti joten peukut pystyyn että auraporukka jaksaa olla tänään aktiivinen.

  6. #2316
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Niimpä. Raapimalla polanteet mahdollisimman ohueksi kustannukset vähenisivät hiekoituksesta ja hiekan keruusta. Mutta näinhän kunnallisbyrokraatti ei asiaa näe.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  7. #2317
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Jääsohjo oli sulanu sen verran, että eturengas upposi kovaan sohjoon ja teki etenemisestä uskomattoman raskasta, takarenkaan kuviointi meni samasta sohjosta niin tukkoon että siitä hävisi pito lähes täysin, loppusohjo sitten pakkautui lokarin ja renkaan väliin. Eli eteneminen oli lähes mahdotonta ja fillaria ei pystyny oikein edes taluttamaan kun takarengas ei pyöriny sen lokarin alle pakkautuneen lumen takia.
    Kauppareisulla sama homma. Lähdin vielä kiertämään muutaman lisäkilsan toivossa, mutta se oli vikatikki. Sitten pitikin miettiä miten pääsee helpoiten kauppaan lähinnä ajorataa pitkin, mutta kuitenkin niin ettei häirittis autoja niin kovasti. Märkää oli.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Mut nyt noi kelvit sais raavittua varmaan asfalteille asti joten peukut pystyyn että auraporukka jaksaa olla tänään aktiivinen.
    Laitoin Espooseen tänään toivomuksen, että kalusto lähtis liikenteeseen, jotta loska saatais pois (myös KLV:t), mutta ennen kaikkea ennen mahdollisia ja kaiketi todennäköisiä pakkasia.

    Summa summarum: Tänään oli talven huonoin keli. Ei tartte miettiä lenkille lähtöä.

  8. #2318
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Nii-in. Tamperelainen tapa ainakin viime talvina on ollut, ettei sohjoa aurata pois, vaan odotetaan että ihmiset kulkevat väylät perunapelloksi ja pakastumisen jälkeen täytetään urat sepelillä. Keväällä sit vapun jälkeen alotellaan hissukseen katujen puhdistusta.
    Tämän talven olen kulkenut työmatkaa kauemmaksi autolla ja onhan ollut juhlaa työmatkat. Aina on aamuyöstä ollut reitit hyvässä kunnossa ja työmatkat helppoja ja miellyttäviä. Suorastaan perin mukavaa ja joutuisaa tämä työmatka-autoilu. Olen muuttumassa hyvää vauhtia autoilevaksi pösilöksi. Nyt kun ajattelee niin hyötypyöräily ei lainkaan niin tehokasta kaikin puolin, mitä aiemmin olen aatellut...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  9. #2319
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Itsokin kuvaus kevlien hoidosta kuulostaa ihan Hämeenlinnan tyyliltä :-)
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  10. #2320
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Pakko tehdä tunnustus, tän neljän talvipyöräilyaktiivivuoden jälkeen tuli ensimmäinen luovuttaminen. Pääsin 500m päähän kotiovelta kunnes käännyin ympäri vaihdoin kotona vaatteet, keittelin rauhassa kahvit ja lähdin autolla töihin.
    Minulla meni hieman toisin päin: lähtö kotoa maaseudulta oli ihan ok, mitä nyt vähän vettä satoi, mutta klv:t olivat aivan hyvässä kunnossa - kunnes tulltiin Turun kaupungin puolelle. Osittain aivan kurmuilla, ei (onneksi?) edes sepelöity ja liukas koska vesikerros oli jään päällä. Yhdet lipat vedin eräässä mutkassa, kun etupyörä lipesi jään juonteessa alta. Laskeutuminen tapahtui tietysti sepelin päälle, siinä kohdassa sitä oli aivan kiitettävästi, mutta nirhamilla selvittiin. Kahdenkympin matkalla ne viimeiset kilometrit urbaanilla alueella olivat kaikkein vaikeimmat ja varovaisuutta vaativat. Huomiseksi pakastaa, taitaa tulla lisää ekstriimiharjoitusta!

  11. #2321
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Laitoin Espooseen tänään toivomuksen, että kalusto lähtis liikenteeseen, jotta loska saatais pois (myös KLV:t), mutta ennen kaikkea ennen mahdollisia ja kaiketi todennäköisiä pakkasia.
    Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan ensi yönä olisi odotettavissa pakkasta, joten huomenissa voi olla liikkuminen aika elämyksellistä kun tuo loskamassa jäätyy. Ja lisää vastaavaa sulamis-jäätymis-sykliä odotettavissa mahdollisesti myös parina seuraavana päivänä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  12. #2322
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Täällä myös pyörä vaihtunut autoon. Veikkaan että palaan pyörän selkään vasta kun lumet on sulaneet. En itse ainakaan nauti tuosta loskassa kiemurtelusta tahi perunapellolla rynkytyksestä yhtään.

  13. #2323
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Meni kyllä töistä palatessa pahasti hermot kelin kanssa niinkun varmaan monilla muillakin. Ice spikerit oli yhtä tyhjän kanssa. Ihan kun olis ajanu slikseillä.
    Nyt on muutamana päivänä satanut lunta ihan kivasti, mutta teitä on aurattu aika laiskasti. Nyt sitten kaikki sulaa mössöksi ja kaupungin puolesta varmana vaan odotellaan että ne sulais kokonaan pois. "Mitä niitä enää auraamaan"
    Ei auta. Huomenna taas fillarilla töihin.

  14. #2324
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    En ymmärrä valitusta. Ajelin kippurasarvella Porvooseen ja takaisin. Paljas asvaltti koko matkan, lämmintä ja mukavaa. Taidatte ajaa vääriä reittejä.

  15. #2325
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Niimpä. Raapimalla polanteet mahdollisimman ohueksi kustannukset vähenisivät hiekoituksesta ja hiekan keruusta. Mutta näinhän kunnallisbyrokraatti ei asiaa näe.
    Vaan nyt oli Aitolahdentien klvltä raavittu sohjo pois ja tätä ihmettelin tyytyväisenä kotiin polkiessa

  16. #2326
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Kevät lähestyy!!
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  17. #2327
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Aamulla sujui vielä joten kuten ajo, mutta illalla oli jo liian pehmeää. Pari kilsaa tappelin ja sitten ajotielle.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  18. #2328
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    mun mielestä niitteen päällä on inhottava ajaa, etenkin kun ovat jäässä. etu pyörä yrittää asettua kiskoille ja takapää vikuroi mukana epämiellyttävästi. tasaiseksi tallotut/ajetut väylät on fantsumpia.
    Ai-van. Voiko tuota enää paremmin sanoa? Tosin tuo on varmaankin lähinnä kapeampien renkaiden ongelma, mutta tuttua on.
    Ja voi sen sanoa vähän paremminkin, kun kirjoittaa "Etupyörä"

  19. #2329
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Summa summarum: Tänään oli talven huonoin keli. Ei tartte miettiä lenkille lähtöä.
    No ilmankos duunimatkalla meinas usko loppua, tuntui että ei tää voi olla näin vaikeeta.

  20. #2330
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Vaan nyt oli Aitolahdentien klvltä raavittu sohjo pois ja tätä ihmettelin tyytyväisenä kotiin polkiessa
    Samoin Linnainmaalla ja Rautaharkossa oli tehty loskatöitä. Hallilantien kelvi oli sen sijaan hyvin jännittävässä kunnossa.
    H. Moilanen muokkasi tätä : 24.02.2012 at 09.54 Syy: kadun nimi korjattu oikeaksi
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #2331
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Samoin Linnainmaalla ja Rautaharkossa oli tehty loskatöitä. Muotialantien kelvi oli sen sijaan hyvin jännittävässä kunnossa.
    Muotialantien kohta oli tosiaan jätetty sohjoksi eilen ja tänään varmaan aamulla aika urat... on se rakettitiedettä toi lumen auraus

  22. Tällä kertaa sukkasuosituksia, erittäin laadukkaat ja sopivan paksut villasekoitesukat talvikäyttöön löytyy Dressmannilta hintaan ~12 eur pari. Nämä on kestäneet paremmin kuin monet kalliimmat laskettelusukat, eivät tunnu nukkaantuvan. Ei myöskään jalkoja painavia saumoja. Näitä on käytetty menestyksellä talvijuoksussa, laskettelussa, hiihdossa ja pyöräilyssä, voin suositella.

    Sukka on sini-harmaa, siinä on punainen raita ja teksti WoolMax.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  23. #2333
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Tuli noista varusteista mieleen seuraavaa: olen jo muutamia vuosia käyttänyt säärystimiä talviajossa - jopa teddykarvasuojusten päällä. Ostin joskus paikallisesta Partiovarusteesta parin. On todella hyvä juuri eilisen (ja taitaa tulla tänäänkin kotimatkalla) kaltaisessa loska/p***a/sohjo/suolakelissä. Voi hanan alla huuhtaista puhtaaksi ja ripustaa kuivumaan, ei sotkeenu lahkeet niin paljon.

  24. #2334
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.315
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Muotialantien kohta oli tosiaan jätetty sohjoksi eilen ja tänään varmaan aamulla aika urat... on se rakettitiedettä toi lumen auraus
    On se rakettitiedettä, ainakin toisille. Työmatkaan kuuluva Kangasalantien pätkä oli niin ikään jäätynyttä sohjoa aamulla. Nyt sitä jäätä oli sitten päivän aikana yritetty aurata tasaisemmaksi ja samalla roiskittu sepeliä päälle. Itse kyllä pääsee etenemään maasturin kumeilla mutta eilen töistä palatessa katselin kun joku oli kiemurrellut kapearenkaisella siinä sohjossa. Ei juuri suoraa linjaa ollut.
    Vai mitä, Tetsa

  25. #2335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Tällä kertaa sukkasuosituksia, erittäin laadukkaat ja sopivan paksut villasekoitesukat talvikäyttöön löytyy Dressmannilta hintaan ~12 eur pari. Nämä on kestäneet paremmin kuin monet kalliimmat laskettelusukat, eivät tunnu nukkaantuvan. Ei myöskään jalkoja painavia saumoja. Näitä on käytetty menestyksellä talvijuoksussa, laskettelussa, hiihdossa ja pyöräilyssä, voin suositella.

    Sukka on sini-harmaa, siinä on punainen raita ja teksti WoolMax.
    Tällaisia merinovillaisia oon ite käyttänyt tän talven ja tyytyväinen olen. Pituutta on riittävästi eli polven alapuolelle. Kaikenlisäksi halvimmat mitä nopeesti löysin:

    http://www.sukkanet.fi/product_info....0ab8febea89029
    Siitä ali missä aita on matalin.

  26. #2336
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Jänskää oli tänäänkin käydä asioilla pyörällä, kun eilen jäätyneen perunapellon pinnalle oli satanut parin sentin kerros uutta lunta. Yhtään peilijäätä en kyllä löytänyt tuon alta, mutta välillä oli onneksi vaihtelua tuomassa pehmeitä pätkiä ja kuumaiseman mieleen tuovia kuoppia lumipatjassa. Ja parissa risteyksessä piti ottaa aika rauhallisesti, kun tien vieressä oli kolmen metrin korkuinen lumikeko katkaisemassa näkyvyyden.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  27. #2337
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Julkisessa keskustelussa tuodaan usein esiin hyötypyöräilyn edut, joista itsekin toistuvasti pyörän selässä nautin. Samaan aikaan on ollut havaittavissa lievää negatiivista asennetta ns. extreme-pyöräijöitä kohtaan. Pyörästä kun pitäisi tehdä koko kansan kulkuväline, mikä toki toteutuukin keväästä alkaen varsin hyvin jatkuen aina loppukesään. Pointtini on se, että tänäkin talvena on vaadittu toistuvaa extreme-henkeä ainakin pääkaupunkiseudulla. Pyöräilystä nauttiminen on tullut kirjaimellisesti sankaritekojen ja "pääsinpäs kuin pääsinkin perille"-asenteen seurauksena. Ja riemu on vasta alkamassa.

  28. #2338
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    88
    En halunnut uutta topiccia avata tälle avautumiselleni joten totean sen tähän väliin: Mikä v**** niitä hiihtäjiä oikein vaivaa?! Täällä Tampereella ei ainakaan voi misään maastossa mennä metriäkään kun joku hiihtäjä patu tulee itkemään. Jos minä yksinäni pyöräilen pienen pätkän latu-uran reunaa päästäkseni pienemmälle polulle niin johan on joku jo hiihtosauvalla minut hakkaamassa... Mistä tämä hiihtäjien mailman omistamis asenne oikein tulee??

  29. #2339
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Oliskohan sen asenteen syynä se, että ladut on tehty hiihtäjille. Jos velodromille tulisi joku hiihtämään pertsaa, niin tuskinpa siitäkään erityisemmin pidettäisiin. "Minä yksinäni", kun toistuu tarpeeksi monta kertaa vuorokaudessa, niin latu-ura on äkkiä pöperöä, ellei se ole erityisen kova. Minä saatan fillarilla ylittää poikittaisen latu-uran, ja teenkin sen neljä kertaa päivässä, koska niitä on vedetty minun käyttööni tehdyille kevyenliikenteen väylille poikittain. Helpoimmalla pääsee, kun pysyy pyörällään pois laduilta.

  30. #2340
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    No johan olet kummille poluille eksynyt. Ehdottoman suurin osa käyttökelpoisista talvipoluista Tampereelle kulkee siten ettei latuja pitkin tarvitse kulkea päästäkseen poluilta toiselle. Yleensä tarvitsee vain ylittää latu ja harvakseltaan on sellaisia paikkoja jossa joutuu kulkemaan pari kymmentä metriä ladun viertä pitkin.

    Talvella on syytä antaa nanokyborgien hiilikuitu-ulokkeineen rauhassa melskata laduillaan. Hiihtokausi ei kuitenkaan ole kuin 4-5 kuukautta. Idässä ja etelässä ainakin pystyy poluilla ladut välttämään.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •