GiantElectrobikeGarmin
Sivu 32 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #931
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Hmm. Ehkä mä tilaan kuitekin Flow kehillä. Samalla ajattelin, että vois vaihtaa käyttämään 12 mm läpiakselia, kun pyörän (Meta 5.5.1) mukana tuli aikanaan 12 mm läpiaksellille tarkoitetut vaihtopalikat (valmiiksi kiinnitettyinä olleiden QR-korvakkeiden lisäksi). Pikalinkuista 12 mm läpiakselille siirryttäessä saavuttanee muutakin etua kuin hankalamman käytön...?

    Eli jos valitsen tilauksessani navan taakse 12 mm thru axle versiona niin tarvinnen enää sen 12 mm akselin eli esim superstarilta tämän?
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=405

    Pyörän takahaarukan sisäleveys on 135 mm ja niiden 12 millin reiällä varustettujen korvakkaiden leveys 9 mm eli yht 153 mm.

    Niin ja se mitä lupasin selvittää oli, että vaihtavat halutessani tilaukseen suoraan teräksisen vapaarattaan alumiinisen tilalle. Postikulut ovat 12 puntaa eli tilaukseen pitää lisätä 12 kpl yhden punnan hintaisia magic coineja.

    edit: Mukana tulee kuulemma vielä Superstarin Custom rim tape. Minkälaista se on? Toimiiko tubelekseen muuttamiseen vai pitääkö Stanin litkujen ym tilauksen (ei saa superstarilta) yhteydessä tilata stanin omaa 25mm teippiä joka tapauksessa?
    kauris muokkasi tätä : 21.02.2012 at 16.30

  2. #932
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Superstarin vannenauha on ihan perus vannenauha. Ei käy tubeless konversioon. Stanin teipit kii ja litkut sisään.
    Respect is not given, it is taken.

  3. #933
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hmm. Ehkä mä tilaan kuitekin Flow kehillä. Samalla ajattelin, että vois vaihtaa käyttämään 12 mm läpiakselia, kun pyörän (Meta 5.5.1) mukana tuli aikanaan 12 mm läpiaksellille tarkoitetut vaihtopalikat (valmiiksi kiinnitettyinä olleiden QR-korvakkeiden lisäksi). Pikalinkuista 12 mm läpiakselille siirryttäessä saavuttanee muutakin etua kuin hankalamman käytön...?

    Eli jos valitsen tilauksessani navan taakse 12 mm thru axle versiona niin tarvinnen enää sen 12 mm akselin eli esim superstarilta tämän?
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=405

    Pyörän takahaarukan sisäleveys on 135 mm ja niiden 12 millin reiällä varustettujen korvakkaiden leveys 9 mm eli yht 153 mm.

    Niin ja se mitä lupasin selvittää oli, että vaihtavat halutessani tilaukseen suoraan teräksisen vapaarattaan alumiinisen tilalle. Postikulut ovat 12 puntaa eli tilaukseen pitää lisätä 12 kpl yhden punnan hintaisia magic coineja.

    edit: Mukana tulee kuulemma vielä Superstarin Custom rim tape. Minkälaista se on? Toimiiko tubelekseen muuttamiseen vai pitääkö Stanin litkujen ym tilauksen (ei saa superstarilta) yhteydessä tilata stanin omaa 25mm teippiä joka tapauksessa?
    Eikö 10mm akseli piisais? Pysyy käytettävyys likimain 5mm linkun tasolla eikä liene perseen alla mitään eroa 10mm vs. 12mm.... oma perse kun ei ole huomannut mitään eroa edes 5mm vs. 10mm
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=221
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=287

    Itse aattelin Switchilleni näin tehdä. Hopelle tein jo ja näin ollen kun kaikissa fillareissa on normit dropoutit niin kiekot sopii vielä kaikkiin pyöriin fiiliksen mukaan.
    Eri tietty jos on vaan se yksi fillari jossa kiekkoa käyttää ja tulee käyttämään niin toki.

    12 puntaa kiekkosetin toimituskulut? Syksyllä se oli 22 puntaa, jonka tosin katsoin sivujen infosta ja maksoin kyselemätä


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Erittäin tyytyväinen oon kiekkoihin ollut.
    Kannattaa jossain välissä kurkata vapaarattaan sisään, ettei jätä sitten metsään jos on paskominen alullaan. Tosi helppoa napa purkaa, kun kerran on.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  4. #934
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Eikö 10mm akseli piisais? Pysyy käytettävyys likimain 5mm linkun tasolla eikä liene perseen alla mitään eroa 10mm vs. 12mm.... oma perse kun ei ole huomannut mitään eroa edes 5mm vs. 10mm
    siirtäisin varmaan nämä vanhat kiekot työmatkamaasturiin ns pysyvästi ja uudet tulisivat olemaan pysyvästi täpärissä. Välillä pyörää tulee kuitenkin kuljetettua autossa ilman vanteita ja pultin avaaminen on tietty työläämpää kuin nykyisen pikalinkun.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    12 puntaa kiekkosetin toimituskulut? Syksyllä se oli 22 puntaa, jonka tosin katsoin sivujen infosta ja maksoin kyselemätä
    Joo kyllä ne kahtatoista puntaa ehdottivat sähköpostissa:

    ...
    Hi there, thank you for the interest in our wheelsets/rims the price of
    postage costs outside of the UK mainland can be found below:

    Please note for the countries stated below we can ship one or two wheel
    boxes for the prices stated
    ...
    Austria, Denmark, Finland, Italy, Portugal, Spain, Sweden, £12
    ...

  5. #935
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Hmm. mietin vielä Tomsson tuota sun kysymystä tai ehdotusta. Siis tarvitseeko mun tilata tuo sun ylemmän linkin mukainen osa ja vaihtaa se napaan ja sen lisäksi ostaa tuon alemman linkin (mustat loppuneet superstarilta) 10mm pikalinkku? Sitten noita kiekkoja voisi käyttää kaikissa pyörissä, joissa on normaalit pikalinkkudropoutit?
    edit: tjaa. Tai vissiin voin siis tilata suoraan noi kiekot tuolla 10 mm Thru axle adapterilla asennetutina jolloin tarvitsen vain tuon 10 mm läpiakselilinkun joka oli alemmassa linkissä. Eikös juu? Voisi olla kyllä ideaa vaan saako sillä mitään etua nykyiseen perinteiseen pikalinkkunapaan ja käytössäni olevaan shimanon xt-pikalinkkuun?

    edit:
    No mutta! Edessä mulla on pikalinkulle tarkoitettu Revelation keulana ja siinäkin vanhoissa kiekoissa xt:n napa ja xt:n pikalinkku. Voisko siihenkin tilata tällaisen 9mm pikalinkkuläpiakselin ja saada jäykkyyttä etupäähänkin? Ja kiekkoihin valitsisi eteen tilatessa napavaihtoehdon 9 mm Adaptor? Saako tällä mitään hyötyä vai tuhlaanko vaan rahojani?
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=286
    Hemmetti kun sitä on pudonnut pahasti kärryiltä näistä nykypäivän vaihtoehdoista.
    kauris muokkasi tätä : 21.02.2012 at 19.47

  6. #936
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Juuri näin. Takanapa 10mm läpi-, eli through akselilla ja voit vaan käyttää tuota 10mm pikalinkkua aivan kuin 5mm:kin. Ainut merkittävä ero käytön kannalta on että niitä jeesaavia pikkujousia ei ole.
    Itse en saa tuosta mitään hyötyä irti, mutta onhan se kiva olla

    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=288
    Jep. Etupäähän sopii tuo 9mm pikalinkku, mutta silloinkin pitää napaan valita nuo yllä linkatut läpiakselinappulat Switchin etunapaan. XT:hen et saa. Etupäässä eron voi huomata, joskaan ei tuo niin jäykkäksi tee kun viralliset 15mm tai 20mm akselit jotka jo olemisellaan tukee keulan alajalat ihan eri malliin.

    edit. kai tuosta etuakselista jonkinlaisen hyödyn saa
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=286
    Tomsson muokkasi tätä : 21.02.2012 at 20.14 Syy: XT maininta
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  7. #937
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Kiitos neuvoista. Tilaus laitettu menemään
    1 x + Stans Rims Superdeal - Crest or Flow On Switch EVO Hubs = £220.00
    Adaptor Included - Rear 10mm Thru Axle Adaptor
    Adaptor Included 9mm Adaptor
    Options Stans Flow Black, Red Switch EVO
    1 x 10mm Rear QR Through Axle = £7.99
    Colour Red
    1 x 9mm Front QR Through Axle = £7.99
    Colour Red
    12 x Magic Pound Coins! = £12.00

    Hintaa euroina vain hippasen yli 300. Ei paha mielestäni.

    Seuraavaksi pitäisi löytää sopiva puoti, jos saisi Stanin litkua, 25mm teipin sekä ilmeisesti tarviin myös noihin kehiin sopivat venttiilit ja venttiilin jonkun avaustyökalun sopuhintaan postikuluineen vai kannattaisiko käydä lähikaupoissa. Uudet renkaatkin ehkä voisi hommata vaikka noi jo löytyvät hyväkuntoiset mountain King 2.4 protectionit saattaisi ilmeisesti tiivistyä tarpeeksi.

    edit: Jos päätän ostaa uudet kumit, niin vahvoilla ovat Contin Rubber Queenit 2.4 leveenä. Tässä ketjussa on aikaisemmilla sivuilla ollut paljon juttua siitä pitääkö Stanin kehille ostaa Ust vai normi-versiot. Osa väitti, että ustit on liian kireät muille kuin virallisille ust-vanteille. Joku taas sanoi, että ei ustit pyörii tyhjää vanteella. Ketä tässä nyt pitää uskoa? Ostanko Flow kehille ust- vai ei ust-mallit esim. contilta???
    kauris muokkasi tätä : 21.02.2012 at 20.52 Syy: ust vai ei ust

  8. #938
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Kannattaa jossain välissä kurkata vapaarattaan sisään, ettei jätä sitten metsään jos on paskominen alullaan. Tosi helppoa napa purkaa, kun kerran on.
    Kurkattu on eikä ollut vielä ainakaan mitään merkkejä murtumista ja rasvaakin oli hyvin sisällä vielä.
    Respect is not given, it is taken.

  9. #939
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ostin Hopen Pro2 (ei EVO) navoilla olevat kiekot. Nyt pitäisi takapää saada konvertoitua QR-->12X135. Kun omaan vain puutteelliset saksan taidot, niin onko tästä tuo tyyppi 3 oikea ratkaisu? Ja pitääkö napa purkaa aina atomeiksi ja vaihtaa akseli jos haluaa vaihdella QR ja 12X135 välillä?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #940
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Kiitos neuvoista. Tilaus laitettu menemään
    1 x + Stans Rims Superdeal - Crest or Flow On Switch EVO Hubs = £220.00
    Adaptor Included - Rear 10mm Thru Axle Adaptor
    Adaptor Included 9mm Adaptor
    Options Stans Flow Black, Red Switch EVO
    1 x 10mm Rear QR Through Axle = £7.99
    Colour Red
    1 x 9mm Front QR Through Axle = £7.99
    Colour Red
    12 x Magic Pound Coins! = £12.00

    Hintaa euroina vain hippasen yli 300. Ei paha mielestäni.

    Seuraavaksi pitäisi löytää sopiva puoti, jos saisi Stanin litkua, 25mm teipin sekä ilmeisesti tarviin myös noihin kehiin sopivat venttiilit ja venttiilin jonkun avaustyökalun sopuhintaan postikuluineen vai kannattaisiko käydä lähikaupoissa. Uudet renkaatkin ehkä voisi hommata vaikka noi jo löytyvät hyväkuntoiset mountain King 2.4 protectionit saattaisi ilmeisesti tiivistyä tarpeeksi.

    edit: Jos päätän ostaa uudet kumit, niin vahvoilla ovat Contin Rubber Queenit 2.4 leveenä. Tässä ketjussa on aikaisemmilla sivuilla ollut paljon juttua siitä pitääkö Stanin kehille ostaa Ust vai normi-versiot. Osa väitti, että ustit on liian kireät muille kuin virallisille ust-vanteille. Joku taas sanoi, että ei ustit pyörii tyhjää vanteella. Ketä tässä nyt pitää uskoa? Ostanko Flow kehille ust- vai ei ust-mallit esim. contilta???
    Mulla Crest kehät ja niillä RubberQueen 2.2 renkaina, tiivistyminen oli aika työn takana. Schwalben fat albert ja muddy mary taas meni paikoilleen ja tiivistyi "heittämällä". Mun mielestä Flow ja Crest ei ole UST kehiä joten niille kuuluisi laittaa tavallinen kumi. Ustit taitaa olla jäykempiä rungoltaan joten rullaavat maastossa huonommin kuin tavalliset kumit ja onhan ne ustit painavammat, joten laittaisin tavalliset kumit. Mitään tyhjänpyörimisiä tai hörppäämisiä ei ole tapahtunut, ehkä mä en vaan aja tarpeeksi rajusti..

  11. #941
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ostin Hopen Pro2 (ei EVO) navoilla olevat kiekot. Nyt pitäisi takapää saada konvertoitua QR-->12X135. Kun omaan vain puutteelliset saksan taidot, niin onko tästä tuo tyyppi 3 oikea ratkaisu? Ja pitääkö napa purkaa aina atomeiksi ja vaihtaa akseli jos haluaa vaihdella QR ja 12X135 välillä?
    Kyllähän se täytyy atomeiks laittaa jos akseli holkin meinaat vaihtaa 12x135,seksi

  12. #942
    Liittynyt
    02/2009
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ostin Hopen Pro2 (ei EVO) navoilla olevat kiekot. Nyt pitäisi takapää saada konvertoitua QR-->12X135. Kun omaan vain puutteelliset saksan taidot, niin onko tästä tuo tyyppi 3 oikea ratkaisu? Ja pitääkö napa purkaa aina atomeiksi ja vaihtaa akseli jos haluaa vaihdella QR ja 12X135 välillä?
    Mitä eroa on evoilla ja pelkillä pro2 ?

  13. #943
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kona28 Katso viesti
    Mitä eroa on evoilla ja pelkillä pro2 ?
    Ainakin se, että evot saa konvertoitua kaikkien standardien välillä noin minuutin työllä ja ilman työkaluja pelkät päätyholkit vaihtamalla. Ei-evoon pitää vaihtaa akselikin.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  14. #944
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...Seuraavaksi pitäisi löytää sopiva puoti, jos saisi Stanin litkua, 25mm teipin sekä ilmeisesti tarviin myös noihin kehiin sopivat venttiilit.... kannattaisiko käydä lähikaupoissa....
    Hi5Bikesissa noita ainakin on. Ellei sitten Herttoniemi ole liian kaukana Espoosta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    ...evot saa konvertoitua kaikkien standardien välillä noin minuutin työllä ja ilman työkaluja pelkät päätyholkit vaihtamalla. Ei-evoon pitää vaihtaa akselikin.
    Tarkalleen ottaen muut standardit kuin 10mm pulttikiinnitys. Se vaatii oman akselin, jossa kierteet sisäreunassa.


  15. #945
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Joo Kyllä sitä välillä joutuu Herttoniemeen menee vaikka on se hullua että sinne matkatessa aikaa kuluu pari tuntia ja pelkät bensat maksaa noin 6 euroa. Jos ei ole päivän päälle niin maailmalta tilaaminen käy melko houkuttelevaksi.

  16. #946
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Postittaahan ne sulle Herttoniemestä seuraavaksi(!) päiväksi...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arisaast Katso viesti
    ...Yläfemmasta tulee usein tilattua kun hinnat usein samaa tasoa kuin ulkomailtakin. Kamat aina seuraavana päivänä postissa....


  17. #947
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Hyvä muistaa. Postitse ei ole tullut heiltä tavaraa tilattua mutta hyvään hintaan ostettua paikan päältä muutamia varsinkin sovittamista edellyttäviä kamoja. Tosipyöräilijä ajaisi toki postin hyödyntämisen tait auton käytön sijaan tuonnekin pyörällä ja saisi samalla hyvän pitkän pk-lenkin. Mutta lopetan nyt tämän offtopicin. Kiitokset vielä keskusteluun osallistuneille.

  18. #948
    jaykay Guest
    Olen hankkimassa kevyempiä kiekkoja täpäriini ja bongasin tollaset pyörähuollon sivuilta http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=53 Tollaset palttiarallaa puolitoista kiloiset olis hakusessa ja noissa ainakin hinta näyttäs olevan kohdallaan. Omassa cyclossani on Rovalin Sl- kiekot ja ovat kyllä hyväksi havaitut. Merkki taitaa olla Spessun tuotantoa vissiin. Onko kokemuksia? Samallahan sitä tulis tuettua kotimaista liikettä, vaikkakin palvelu ko firmassa ailahtelee melko reippaasti välillä.

  19. #949
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Kiekot pitäisi päivittää vanhaan spessun enduroon ja nämä olisi yksi vaihtoehto: http://www.crankbrothers.com/wheel_tech_iodine2.php
    Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia näistä uudemmista versioista? Alkuun niillä taisi olla häikkää vapaarattaan kanssa.

    Maviccia ja Eastonia kanssa harkinnassa mutta jostain syystä nuo Iodinet kiinnostaisi.

  20. #950
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Noissa crankbrotherseissa tuo "nippa" + pinna olivat aivan poskettoman kalliita. En muista tarkalleen paljon, mutta pari vuotta sitten oli kyse kympeistä. Lisäksi jos ei osta itse varastoon niin harvassa pyöräliikkeessä noita on.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  21. #951
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    EIkös noissa Crank Brothersin navoissa ole ollut pahoja tiiviste/laakeriongelmia? Ilmeisesti soveltuvat hyvin kuiviin Kalifornian ajo-olosuhteisiin...

  22. #952
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Ite en kyllä ostais mitään Crank Brothersin tuotteita. Kokemusta pumpusta ja Joplin 4:sta. Premium-hintainen pumppu ei toiminut edes uutena ja Joplin 4 kesti kaks lenkkiä. CB:n polkimissa ilmeisesti laakerit on kulutustavaraa. En yhtään ihmettelisi, jos tilanne olis sama kiekoissa/navoissa. Mutta jos tommoset kuitenkin hankkii, niin kannattanee ensin varmistua takuun/varaosien nopeesta toimivuudesta/saatavuudesta. Ellei sitten tilaa varaosia valmiiksi pakkiin (laakerit, pinna+nippa ja mahdolliset erikoistyökalut). Tosin kannattaa tsekkaa CB:n sivuilta, että tuotteista löytyy huoltotoimenpiteet kattava manuaali. Joplin 4:lle ei nimittäin aikoinaan löytynyt sellaista, sillä ilmeisesti olivat ajatelleet, että asiakkaiden kuuluu lähettää kamat viralliseen huoltoon.

  23. #953
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Jep, pinnat on kyllä kalliit mutta jos tuo laakeriasia pitää paikkansa niin parempi varmaan unohtaa nuo. Eikä tuo mehukatinkaan esimerkki houkuttele tuon firman tuotteisiin. Ne vähät kommentit mitä mtbr:n foorumista löysin noista kiekoista niin aika iso osa ei ollut positiivista.
    Kaippa se täytyy valita Eastonin tai Mavicin tuotteista.

  24. #954
    -10 fuel ex8 tartteis uudet vanteet (takavanne ei kestä).
    Mitkäs olis järkevimmät laittaa alle, ei oma ajelu nyt niin rajua ole
    Painoa on taas tullut 90kg.
    juho_u muokkasi tätä : 29.02.2012 at 23.43

  25. #955
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Hmm, kaikissa kevyissä MTB-kiekkoseteissä (esim. Enve AM Carbon tai bike-components.de:stä Whizz Wheels DT 240s+Flow) näyttäis tulevan DT Aerolite -pinnat. Kestääkös tommoset ultrakevyillä pinnoilla rakennetut kiekot raskaampaa käyttöä enskassa ja bike parkeissa? Esim. tolle edellämainitulle Whizz Wheelsin setille mainitaan kuskin painorajaksi 85kg, mikä on sinänsä aika huvittavaa/pelottavaa.
    mehukatti muokkasi tätä : 01.03.2012 at 16.05

  26. #956
    Tommoset tuli tilattua, tulipahan tuettua kotimaista liiketta http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=53
    Toivottavasti noilla tekee jotain

  27. #957
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hmm, kaikissa kevyissä MTB-kiekkoseteissä (esim. Enve AM Carbon tai bike-components.de:stä Whizz Wheels DT 240s+Flow) näyttäis tulevan DT Aerolite -pinnat. Kestääkös tommoset ultrakevyillä pinnoilla rakennetut kiekot raskaampaa käyttöä enskassa ja bike parkeissa? Esim. tolle edellämainitulle Whizz Wheelsin setille mainitaan kuskin painorajaksi 85kg, mikä on sinänsä aika huvittavaa/pelottavaa.
    EX1750'ssa on kai noi pinnat, en ole kuullut että ois katkeillut.

  28. #958
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Kevyet kiekot olis tarkoitus hankkia nyt keväällä ja niillä on tarkoitus ajaa marakisat ja mahdollisesti osa kesän ajoista. Toiset kiekot on treeniajoon ja huonommille keleille. Kehä on jo selvillä (=Crest) mutta navat ja pinnat vielä hakusessa. Kuskilla on massaa on 66 kg ja joustoa 120 mm. Akselit qr15 ja x12.

    Onko teillä Novatecin navoista hyviä tai huonoja kokemuksia? Esim. kestävyys ja välitysnopeus/-tiheys. Toisena vaihtoehtona on Stanin ztr 3.30, joihin luotan jostain syystä enemmän. ZTR:n navoissa on käsittääkseni suht nopea välitys eli 12 ast/30 hammasta vapaarattaassa. Novatecista ei löydy juuri mitään tietoa.

    Pinnoiksi on vaihtoehtona revot tai compit. Kevennys revoilla houkuttaisi mutta joutuuko noita jatkuvasti rihtaamaan? Comppi olis huolettomuuden suhteen varma valinta. Notubes myy Crestit revoilla ja tuhdimmat kiekot super compeilla, joten peruscomppi tuntuu nyt hieman överiltä. Supercomppiin ei nyt kuitenkaan ole mahdollisuutta kun saatavuus järkihintaan tuntuu vaikealta.
    Haka muokkasi tätä : 10.03.2012 at 21.04

  29. #959
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Just riding along väsäsi mulle kiekot Crest kehällä ztr navoilla ja supercomp pinnoilla. Ei ole tarvinnut tehdä mitään kiekoille vaikka niitä ei ole säälitty yhtään. Toki puntari näyttää mulle 65kg lukemia millä voi olla osuutta asiaan. Toi setti painoi muistaakseni alu nippeleillä 1420g. Nyt jos olisin ostamassa kiekkoja ostaisin nämä samat ja samasta paikasta.

  30. #960
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    ...vaikka niitä ei ole säälitty yhtään.
    Ok, eli sulla on ollut suht huoletonta elämää kiekkojen kanssa. Vielä pähkäilen että olisko revoilla sama juttu eli sopiiko arkiajoon. Supercompit on käsittääkseni suunniteltu levyjarruille ja revot on jotain vanhempaa perua.

    Novatecin navoista löytyi jotain lisätietoa:
    http://rideitfixit.blogspot.com/2012...from-ebay.html

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •