ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 34 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Mitä tuollainen kustansi?..
    TR maksaa 10 taalaa kuussa: http://www.trainerroad.com/pricing

Road machine pron tehokäyrä taitaa olla sama kuin perusmallilla, se löytyy tuettujen listalta.

TR on väline tehopohjaisen harjoittelun ohjaukseen, mutta voi kai sitä käyttää myös pelkkään datan keräämiseenkin.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Minkälaisia painorajoja noilla laitteilla on? (Itsellä 125kg)

Tuleeko suurempi paino takapyörälle/-linkulle?

Onko painoraja vain pyöräkohtainen, vai kestääkö itse harjoitusvastus "mitä vaan"?
    Trainereiden painorajat on mallikohtaisia, takapyörälle tulee pienempi paino sillä taakse tuleva paino makaa linkun päällä joka tukeutuu traineriin, renkaan ja trainerin välinen kireys säädetään useimmissa laitteissa ruuvista kääntämällä.

Trainer-renkaatkin näköjään kuluvat käytössä aika pian. Runsaat pari tkm ajettu contin kumi alkoi eilen pullistelemaan kulutuspinnastaan. Renkaan pinta ei ole juurikaan kulunut, vika näyttää olevan pikemmin renkaan sisäisissä rakenteissa; sisäpuolikin näyttää täysin ehjältä. Googlaamalla löysin vastaavanlaisia vikoja muillakin contin käyttäjillä.

Renkaassa on aina käytettäessä ollut 8bar paine. Vastus on kevyesti rengasta vasten, ne normaalit kaksi kierrosta kinetic road mahcinessa.
    Rule #1: Obey The Rules

Hollow Men Guest
    Tacxin Trainerrengas antautui myös 4200km jälkeen. Sisärakenne myöskin paskana, lopussa pintakin repeillyt. Siirryn takaisin loppuunajettuihin maantierenkaisiin. Ei siitä mitään lisäarvoa treeneihin saanut, ehkä inan verran luisti vähemmän alkukiihdytyksessä.

Kuukauden päivät olen Taxin Flow T2200 :lla tallissani mankeloinut.ihan kivalta laite on tuntunut.näytössä on kaikki tarpeellinen mitä tämmöinen tavallinen kuntoilija tarvitseekin.Laitteen tilasin Bike 24:stä sekä sinisen päällykumin.toimitus kesti muutaman päivän.ei mitään miinusta kaupankäynnistä.parituntinen menee pyörän pällä ihan kivasti.jytät soimaan sekä pieni tuuletin puhaltamaan niin kyllä matkataittuu (näytöllä)mukavasti.pitäis laatia jokin treeniohjelma niin tulis jotain järkeä reeneihin.
    kärrykelejä ootellessa,,,sii juuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lepper Katso viesti
    parituntinen menee pyörän pällä ihan kivasti.
    Mielipuolista touhua sanon minä, joskus väkipakolla parituntisia vääntänyt mutta pääasiassa tuota laitetta käytän loppuverryttelyyn.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Mielipuolista touhua sanon minä, joskus väkipakolla parituntisia vääntänyt mutta pääasiassa tuota laitetta käytän loppuverryttelyyn.
    Joo, mielummin talvella hiihtää kun sisällä trainerilla vääntää. Kuitenkin ite kerran (joskus 2) viikossa vääntäny. 1-1.5h. Fudismatsi telkkaan pyörimään ja rullaamaan. Ei se telkkarii kattoessa ihan tappavan tylsistyttävää oo...

Hollow Men Guest
    Kukin tyylillään, mutta sitä en ymmärrä että: Joku vääntää parituntisen väkipakolla. Onko se sinulle työ vai harrastus? Ilmeisesti työ, koska ei harrastamisesta mitään tule väkipakolla. Suomi, maa jossa kaikki osaa ja haluaa hiihtää...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hollow Men Katso viesti
    Kukin tyylillään, mutta sitä en ymmärrä että: Joku vääntää parituntisen väkipakolla. Onko se sinulle työ vai harrastus?
    Jos kestävyyslajeja treenaa edes harrastuksekseen, niin ei treenikerrat läheskään aina mitenkään mukavia tai nautittavia ole. Itsensä pakottaminen kuuluu hiukkasen lajin luonteeseen.

Jos on 2-3 tuntia aikaa treenille, niin mieluummin yrittää hypätä tunniksi suksille. Viikolla on vaan usein aika sen verran kortilla, että tunnin traineritreeni mahtuu ohjelmaan paljon paremmin. Jos olet valinnut asuinpaikkasi yhtä huonosti kuin allekirjoittanut, niin keli heittää lisäksi kapuloita rattaisiin. Tietty tosikurjistelija hiihtää -30 pakkasessakin viiden tunnin lenkkejä duunin jälkeen, mutta mun kaltainen kermaperse ei tohon kykene.
    6.7 WTF/kg

Mä olen nyt pakkaskauden alettua polkenu tunnin päivittäin, joskus parikin tuntia.. Tuntuu hemmetin hyvältä ja tota on alkanu kroppa ja mieli oikein odottamaan
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

Hollow Men Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Jos kestävyyslajeja treenaa edes harrastuksekseen, niin ei treenikerrat läheskään aina mitenkään mukavia tai nautittavia ole. Itsensä pakottaminen kuuluu hiukkasen lajin luonteeseen.
    Taitaa olla vaan väärä laji valittuna. Kyllä mun mielestä "väkipakolla treenin läpivetämiseen" tarvitaan enemmän kuin "aina mitenkään mukavia tai nautittavia" fiilis. Varsinkin jos vaan harrastaa.

Taitaa olla vaan väärä laji valittuna. Kyllä mun mielestä "väkipakolla treenin läpivetämiseen" tarvitaan enemmän kuin "aina mitenkään mukavia tai nautittavia" fiilis. Varsinkin jos vaan harrastaa.
    Meitä on moneen junaaan, tai tapoja harrastaa monenlaisia. Tietenkin minullakin on harrastuksia, joita tehdään fiiliksen mukaan. Jos ei huvita, niin sitten ei tehdä. Mutta jos harrastus on jokin, joka vaatii suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä, vaikkapa kestävyyslajit ihan amatööripohjalta, niin silloin suhtautuminen tekemiseen on toinen.

Enkä halua tässä liikaa kestävyyslajeja korostaa. Sama se on vaikka joukkuelajeissakin. Läheskään aina ei tee mieli, kiinnosta tai jaksa lähteä harjoituksiin, mutta jos on sitoutunut joukkueen tekemiseen, niin sinne tulee lähdettyä. Kyllä se palkinto tulee jossain vaiheessa.

jep jep,ppikkup on ihan oikeilla raiteilla.elikkä on hokannu jutun ytimen,ja muutama muukin kirjoittaja. kauas on pitkä matka mutta perille päästyä on eufoorinen olotila

Hollow Men Guest
    Lainaus ENTISELTÄ huippulupaukselta: "Urheilijan pitäisi ymmärtää, että huonona päivänä ei kannata treeneissä lyödä päätään seinään. Mutta kun se halu on kova, on malttia vaikea pitää mukana."

Oma kommentti, joka sekin kyllä lainaus: "Pitää oppia erottamaan laiskuus ja väsymys toisistaan."

Viime talvena (1.10-31.3) tuli 27x kahden tunnin treeni, ja kaiken kaikkiaan traineritreenejä oli 79kpl, pituudeltaan 45min-3h. Silti olen sitä mieltä "väkipakolla" treenaaminen ei kannata. Tilalle lepo. Mutta jos jo pelkästään lepäilee, niin...
    Hollow Men muokkasi tätä : 20.02.2012 at 12.09

Juu näin on. Myös trainerilla treenaaminen on asennekysymys. Jos on jonkinlainen tulos/aika tms. tavoite, niin sitten treenaa. Jos tavoitteena on hupi, niin sitten treenaa sillä mentaliteetillä. Mulla on tavoitteena mennä kesäkuussa pitkää matkaa kovaa (henkilökohtainen eli jollekin mun tavoitevauhti on kruisailua) fillarilla. Sitä varten joutuu myös treenaamaan pitkään ja kovaa fillarilla. Ulkona ei maantiepyörällä oikein pysty, joten sitten sisällä trainerin päällä.

Vetäsin eilen 3 h 20 minuuttia trainerilla ja tämä sisälsi 2x10min n. 90-95% FTP:stä ja 30 min 85-90% vedon. Muuten pk:ta +90 kadenssilla. Mielenkiinto hommaan säilyy mulla siten, että harjoitus on strukturoitu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Juu näin on. Myös trainerilla treenaaminen on asennekysymys.
    ...
    Mä oon lisännyt motivaatiota ja parantanut asennettani lisäleluilla Eli mulla on ollut jo muutamia vuosia Tacxin Fortius käytössä ja se kytkettynä PC:hen (Versio 3.8) eli Real Life Videot + muut virtuaalireitit. Nyt tämän talven "uutuutena" halusin löytää jotain joka saisi mut raahautumaan satulan vielä useammin ja pidemmäksi aikaa kuin ennen, koska kesällä pitäisi lähteä ruattiin järveä kiertämään. Sitten löysin netistä Tour de Francen GPS reitin (tai oikeastaan reitit) etappi etapilta ja täytyy sanoa, että homma on mahdottoman mukavasti addiktoivaa! Vielä kun tuossa 3.8 versiossa toimii Google plug-in hyvin niin 2-3 tuntia menee helposti ilman, että tulee minkäänlaisia ahdistuksia! Suosittelen kaikille, joilta tarvittava infra löytyy!
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    ... koska kesällä pitäisi lähteä ruattiin järveä kiertämään.
    Arvatenkin kesäkuussa meinasit järven kiertää. Jos näin, niin sama järvi mullakin mielessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Arvatenkin kesäkuussa meinasit järven kiertää. Jos näin, niin sama järvi mullakin mielessä.
    Joo, kesäkuussa olisi tarkoitus kiertää se pitkulainen järvi.
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Mä oon lisännyt motivaatiota ja parantanut asennettani lisäleluilla Eli mulla on ollut jo muutamia vuosia Tacxin Fortius käytössä ja se kytkettynä PC:hen (Versio 3.8) eli Real Life Videot + muut virtuaalireitit. Nyt tämän talven "uutuutena" halusin löytää jotain joka saisi mut raahautumaan satulan vielä useammin ja pidemmäksi aikaa kuin ennen, koska kesällä pitäisi lähteä ruattiin järveä kiertämään. Sitten löysin netistä Tour de Francen GPS reitin (tai oikeastaan reitit) etappi etapilta ja täytyy sanoa, että homma on mahdottoman mukavasti addiktoivaa! Vielä kun tuossa 3.8 versiossa toimii Google plug-in hyvin niin 2-3 tuntia menee helposti ilman, että tulee minkäänlaisia ahdistuksia! Suosittelen kaikille, joilta tarvittava infra löytyy!
    Ostin joulukuussa Fortiuksen ja treeniohjelmana on Tacx Trainer Software 2.0.5 joka toimii minun kannettavalla ilman päivityksiä ihan hyvin mutta päivitykset aiheuttaa ongelmia. Mutta Fortius on ehdottomasti parempi traineri kuin mitä vanha Tacx Basic. Uusi Tacx Trainer Software 4 kiinnostaisi mutta se tietäisi samalla uuden tietokoneen ostoa. Ainakin esittelyvideolla uudet virtuaalireitit näyttää hienoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Ostin joulukuussa Fortiuksen ja treeniohjelmana on Tacx Trainer Software 2.0.5 joka toimii minun kannettavalla ilman päivityksiä ihan hyvin mutta päivitykset aiheuttaa ongelmia. Mutta Fortius on ehdottomasti parempi traineri kuin mitä vanha Tacx Basic. Uusi Tacx Trainer Software 4 kiinnostaisi mutta se tietäisi samalla uuden tietokoneen ostoa. Ainakin esittelyvideolla uudet virtuaalireitit näyttää hienoilta.
    Mä oon kanssa kuolannut tuota 4versiota, mutta kun just puol vuotta sitten hankin 3sen ja päivitin tietokoneen... Sem verran oli startti vaikeuksia, loppujen lopuksi Polarin USB-lukijan yhteensopivuuden kanssa, että päätin siirtää nelsen hankinnan ensi syksyyn. Mutta mikäli joku sen päivittää niin olisi kiva kuulla kokemuksia

Lainaus ENTISELTÄ huippulupaukselta: "Urheilijan pitäisi ymmärtää, että huonona päivänä ei kannata treeneissä lyödä päätään seinään. Mutta kun se halu on kova, on malttia vaikea pitää mukana."
    Sinä voit quotettaa vaikka mitä ENTISTEN huippulupausten heittoja mutta en missään nimessä allekirjoita noita sun sanojas. Niikun joku tossa ylempää mainitsikin niin kestävyysurheilussa tunnit on sen verran korkeella (mikäli haluaa menestyä edes jollain tasolla) niin treenaminen ei todellakaan ole aina mukavaa, useimmiten kyllä. Tulee sinne lenkille siitä huolimatta aina lähdettyä.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Hollow Men Guest
    Te ette nyt ollenkaan erota toisistaan kahta asiaa. En kai minäkään odota että treeneissä aina olisi "mukavaa" mutta minun mielestäni on kaksi eri asiaa vetää treeni läpi

A: "Väkipakolla". Silloin kun pitäisi levätä.
    B: Tehdä treeni silloin kun laiskottaa.

Tapauksessa B minä teen treenin.

Se on vaan hyvä että TE teette myös tapauksessa A.

Niin, ja se entinen huippulupaus, olisi voinut olla nykyinen huippu jos olisi tehnyt ennen niin kuin itse nykyään opettaa... Mutta, jättäkää te vaan tarvittava lepo pois, se sopii mulle. Sijoituskin voi nousta...

Vuosia sitten minäkin tein ja ajattelin niin kuin te. Sitten opin.

Jos pitää kiireen ym. vuoksi jättää yksi väliin:

-treeni
    -lepo
    -hyvä ravinto

Väliin jää se treeni.

Mä en usko että väkipakolla tehty tuottaa muuta kuin jorman otsaan, tokihan siinä kroppa tekee työtä mutta fiilis kärsii väkisin suorittamisesta niin se on mun mielestä hemmetin iso miinus .. ennemmin vähän harmemmin, ja hyvällä fiiliksellä kuin päivittäin ja väkisin.

Tosin mun näkemys pohjautuu ihan mukavuus harrastamisen tuottamiin kokemuksiin, toki jos touhua reenaa oikein vakavasti niin silloin pitää nautinnollisuudesta pystyä tinkimään.

Sitten on vielä tämä xD

Ainiin oli mulla asiaakin: Kontin printteri-tuubi on kestänyt aika hyvin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi Katso viesti

Tää kuva on niin totta

Ulkona on paljo helpompi tehdä ihan minkä tahansa tasoista liikuntaa..

Hollow Men Guest
    Todennäköisesti suurin osa teistä kuitenkin treenaa aina samalla teholla, ei kovaa eikä hiljaa. Siis tuo reipas. Siis kesän vauhdiksi muutettuna, aina 30km/h. Ensimmäinen vauhdinnosto 58+km/h pudottaa, ja pukuhuoneessa nähdään...

Jeps...mä treenaan talvella trainerilla aika pitkälle aina samaa tai melkein samaa vauhtia jos lämmittelyt, palauttelut ja jäähdyttelyt jättää pois laskuista. Enkä heilu kovin kauaa peesissä kun vauhti nostetaan 6-kymppiin. Lepään taatusti riittävästi, kalusto alkaa olemaan ihan ok, mutta silti ahdistaa jos joutuu ajomiesten kanssa baanalle.

Tosin silloin ennen vanhaan olisi varmaan ollut parempi pitää se pari lepopäivää per viikko ja treenata vähän kovemmilla tehoilla.

Trainerilla ajamisesta puheenollen. Taidan painella tonne kellarin puolelle.
    6.7 WTF/kg

Te ette nyt ollenkaan erota toisistaan kahta asiaa. En kai minäkään odota että treeneissä aina olisi "mukavaa" mutta minun mielestäni on kaksi eri asiaa vetää treeni läpi

A: "Väkipakolla". Silloin kun pitäisi levätä.
    B: Tehdä treeni silloin kun laiskottaa.
    On ihan ok vetää itsensä fyysisen (tai käytännössä 90-prosenttisesti henkisen) uupumuksen tuolle puolelle, vaikka kroppa ja pää käskee lopettamaan, eikä muutenkaan tekisi mieli. Mutta emme kait mekään niin typeriä ole, että omaa kehoa ei kuitenkin kuunneltaisi. Jos on levättävä, niin silloin on levättävä.

Tietenkin omaa palautumistaan (hyvä indikaattori on leposyke) on tarkkailtava, jos tosissaan treenaa. Jos olo muuttuu treenikertojen myötä vain uupuneemmaksi ja tehot laskee laskemistaan, niin senhän pitäisi olla viimeinen merkki sille, että kohta tarttis vähän höllätä.

Hollow Men Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Mutta emme kait mekään niin typeriä ole, että omaa kehoa ei kuitenkin kuunneltaisi. Jos on levättävä, niin silloin on levättävä.
    Eikun väkipakolla vaan. Kestävyysurheilun kuninkaat...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •