GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 75 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2221
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Talvella huonolla kelillä pyörällä liikkuessa suosittelisin polkemaan 50-100% normaalia kovemmalla teholla, niin pääsee töihin ajoissa.
    Tämä hoituu kun alla on sinkula ja polkee vakiokadenssilla.

  2. #2222
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Tämä menee jo rajusti ot:ksi, mutta mitähän vaatisi treenaamiselta, että esim. Finlandia 70km kulkisi?
    Riippuu melkoisesti siitä, mitä tarkoittaa että se "kulkisi". Maaliin pääsee varmasti vaikka ei tekisi mitään muuta. Veljeni, joka polkee työmatkaa noin saman verran, mutta ei juurikaan muuten, polki Tahkon 60 km hieman päälle neljään tuntiin täysjäykällä maasturilla. Kyllä ainakin omasta mielestäni silloin jo ihan hyvin kulkee. Meidän 17- ja 18-v neitokaiset, jotka ovat päättäneet, että ensi kesänä kulkee, polkivat juuri sunnuntaina Focusleidien porukassa 110 km/ 6,5 h peekoota lumipöperössä.

    ...piti vielä lisätä, että itse ainakin yritän treenatakin työmatkojen ohella, mutta silti aina vaan tuntuu ettei oikein "kulje" vaikka mitä tekisi...
    stenu muokkasi tätä : 15.02.2012 at 20.55
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #2223
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Tämä hoituu kun alla on sinkula ja polkee vakiokadenssilla.
    Samaa mietin eilen kotiin polkiessa. Paitsi, että välillä oli sellainen takatuupparituuli, että ei juuri tarvinnut polkea ja pyörä liiteli kinosten päällä kuin itsekseen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #2224
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Eile joku uhmas keliä ja puski menemään Trekin 69er sinkulalla Kuusisaaressa kohti Espoota iltasella. Siinä näyssä kyl kiteytyi tahto vetää pyörällä kelil ku kelil. Hieno pyörä.

  5. #2225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Ei se pyöräilykään aina kivaa ole, mutta toisinaan touhusta jopa nauttii - autoilu taas on prseestä joka ikinen kerta.
    Komppaan tätä. Aina välillä on PAKKO autoilla, mutta aina PÄÄSEE pyöräilemään. Oli keli mikä oli, mutta nautin aina pyöräilystä, jopa silloin kun se ottaa päähän ;-) Ihan ilman sarkasmia. Hmm...eli olen siis masokisti, itseasiassa kun tarkemmin ajattelen. Eikun en olekaan, koska en nauti autoilusta. Mites tämä nyt menee?

  6. #2226
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Töissä oli puhetta aurauksesta ja yksi puhui et autotiet jaetaan 1,2,3 kiireellisyysluokkaan (1. kiirein) niin kellään tietoa onko kevyenliikenteen väylillä mitään vastaavaa? Sen nyt tietää et kevyenliikenne tulee jossakin kaukana autoteiden jälkeen... Meinaan tällä viikolla polkenu päivittäin töihin 9 aikaa aamulla ja joka kerta ollu yön/edellisen päivän lumet viellä tiellä tai autotien lumet aurattu kevarille. Pakko rupee pyöräileen ainoastaan sillon kun ei ole tiedossa lumentuloa, kun tuntuu aikaa menevän hirveästi 10km matkaakin kun bussilla pääsis mukavasti lähes ovelta-ovelle. Luulis et noita suosittuja kevyenliikenteen väyliä koitettais edes aurata ennen kun työmatkalaiset tulee.

  7. #2227
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Talvella huonolla kelillä pyörällä liikkuessa suosittelisin polkemaan 50-100% normaalia kovemmalla teholla, niin pääsee töihin ajoissa.
    Tänään oli mennen tulle sellainen kiire, että oli pakkokin ajaa juuri niin ripeästi kuin konkeli liikkui. Mikä ei keskivauhteina ole kummoista - mutta näkyy sykkeessä.
    Alkuperäiseen kysymykseen: tällaisella kelillä auraamattomilla osuuksilla tupla-aika aurattuun talvikeliin verrattuna ja 150% kesäkeliin (ja maantiefillariin) verrattuna. Siksipä kello soi tuntia tavallista aikaisemmin...
    10k-kerhon jäsen

  8. #2228
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Töissä oli puhetta aurauksesta ja yksi puhui et autotiet jaetaan 1,2,3 kiireellisyysluokkaan (1. kiirein) niin kellään tietoa onko kevyenliikenteen väylillä mitään vastaavaa?
    Riippunee kaupungista. Tampereen järjestelyistä en osaa sanoa, mutta Helsingissä on kanssa tuollaiset kolme kiirellisyysluokkaa, ja käsittääkseni ainakin aiempi periaate Helsingissä on ollut, että tuo kiireellisyysluokka päti kaikkiin kadun osiin (ajorata, jalkakäytävä ja pyörätie), vaikka tämä ei välttämättä aina käytännön toteutuksessa näy samalla tavalla.

    Tosin nyt olisi jotakin pyrkimystä siihen, että talvikunnossapitoa varten määriteltäisiin erikseen 1. kiireellisyysluokan pyörätiet.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  9. #2229
    DeLillo Guest
    Tänään oli kyllä kotimatkalla hieman haasteita. Osa Helsingin ja Vantaan pyöräteistä oli auraamatta ja kävelijät olivat sopivasti tampanneet epätasaista uraa, jossa crossarin rengas ei tahtonut kantaa. Koskemattoman lumen puolella sai sitten tuupata tosissaan.

  10. #2230
    pölhö Guest
    Muistaakseni viime talvena oli Hesarissa kartta, jossa oli nekin klv:t, jotka eivät ole ajoradan kupeessa, jaoteltu kolmeen kiireisyysluokkaan. Ja tuon järjestyksen kyllä myös huomasi käytännössäkin.

  11. #2231
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Töissä oli puhetta aurauksesta ja yksi puhui et autotiet jaetaan 1,2,3 kiireellisyysluokkaan (1. kiirein) niin kellään tietoa onko kevyenliikenteen väylillä mitään vastaavaa? Sen nyt tietää et kevyenliikenne tulee jossakin kaukana autoteiden jälkeen... Meinaan tällä viikolla polkenu päivittäin töihin 9 aikaa aamulla ja joka kerta ollu yön/edellisen päivän lumet viellä tiellä tai autotien lumet aurattu kevarille. Pakko rupee pyöräileen ainoastaan sillon kun ei ole tiedossa lumentuloa, kun tuntuu aikaa menevän hirveästi 10km matkaakin kun bussilla pääsis mukavasti lähes ovelta-ovelle. Luulis et noita suosittuja kevyenliikenteen väyliä koitettais edes aurata ennen kun työmatkalaiset tulee.
    http://www.tampere.fi/tampereinfo/vi...65LKf8QUG.html

    Ja kannattaa laittaa myös palautetta, jos vaikka jotakin joskus tapahtuisi.

  12. #2232
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Espoon kunnossapitoluokat löytyy oheisen sivun alalaidasta: http://www.espoo.fi/fi-FI/Asuminen_j...vikunnossapito
    Itse olen kokenut, että ongelma ei useinkaan ole taivaalta kelville satanut lumi, sillä kevyt pakkaslumi harvoin haittaa merkittävästi menoa - etenkään jos kelviltä löytyy tallaamattomia kohtia. Ongelma on tuo ajoradoilta kelville lingottu lumi, joka tekee etenemisestä täysin mahdotonta, ja siinä vaiheessa ei auta vaikka kelvi olisi aurattu vartti sitten jos sen päälle on lingottu se 10cm pöperöä ajoradalta heti perään. Ja kun sopparissa auraustiheys määritellään taivaalta tulevan lumen mukaan, niin tuohon kadulta lingottuun lumeen ei ilmeisesti tarvitse edes reagoida.

  13. #2233
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    .. Pakko rupee pyöräileen ainoastaan sillon kun ei ole tiedossa lumentuloa, kun tuntuu aikaa menevän hirveästi 10km matkaakin kun bussilla pääsis mukavasti lähes ovelta-ovelle. Luulis et noita suosittuja kevyenliikenteen väyliä koitettais edes aurata ennen kun työmatkalaiset tulee..
    Niinpä. Olen noudattanut tänä talvena periaatetta että jos edellisenä iltana/yöllä on lumipyryä, on turha lähteä seuraavana aamuna koittaa polkea fillarilla duuniin koska ne vilkkaatkaan väylät ei ole aurattu kuin vasta joskus seuraavan päivän kuluessa. Tämä on tietysti jossain määrin kalustokysymyskin. Maasturi kunnon läskeillä takaa paremmat etenemisedellytykset kuin nyt alla oleva hybridi/retkipyörä kapeammalla rengastuksella. Haaveissa on täpäri talvipyöräksi.

  14. #2234
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Töissä oli puhetta aurauksesta ja yksi puhui et autotiet jaetaan 1,2,3 kiireellisyysluokkaan (1. kiirein) niin kellään tietoa onko kevyenliikenteen väylillä mitään vastaavaa? Sen nyt tietää et kevyenliikenne tulee jossakin kaukana autoteiden jälkeen... Meinaan tällä viikolla polkenu päivittäin töihin 9 aikaa aamulla ja joka kerta ollu yön/edellisen päivän lumet viellä tiellä tai autotien lumet aurattu kevarille. Pakko rupee pyöräileen ainoastaan sillon kun ei ole tiedossa lumentuloa, kun tuntuu aikaa menevän hirveästi 10km matkaakin kun bussilla pääsis mukavasti lähes ovelta-ovelle. Luulis et noita suosittuja kevyenliikenteen väyliä koitettais edes aurata ennen kun työmatkalaiset tulee.
    On ne kelvit Tampereellakin jaettu eri luokkiin. http://www.tampere.fi/tampereinfo/vi...65LKf8QUG.html Tuolta löytyy tietoa. Työn suorittaminen on sitten aivan eri asia.

  15. #2235
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Kun nyt Tampereesta puhutaan, niin pakko kehua tämän viikon kelejä. Kvl:t on ollut ihan priimassa kunnossa joka päivä, kun ei tuota lunta ole juurikaan tullut. Pakkasta just sopivasti ja tuulikin on ollut aika maltillista. Meinas mennä jo leikkimisen puolelle kun oli niin hauska Hervannasta laskea tulemaan kohti keskustaa Pitäis varmaan mennä tuonne Kauppiin polkuja katsomaan niin kauan kuin näitä kelejä vielä kestää. Tulispahan kokemusta muustakin talvipyöräilystä kuin työmatkan kihnuttamisesta.

  16. #2236
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Muuten oli hyvin aurattu Tampereelle pakkaspäivinä Koivistonkylä ja Nekala mutta ihmettelin sitä sepelin määrää mikä täytyy ajaa auratulle väylälle..? se pakkaslumi on petollisen liukasta?

  17. #2237
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikkulauri Katso viesti
    On ne kelvit Tampereellakin jaettu eri luokkiin. http://www.tampere.fi/tampereinfo/vi...65LKf8QUG.html Tuolta löytyy tietoa. Työn suorittaminen on sitten aivan eri asia.
    Tietääkö kukaan, onko Turusta olemassa vastaavaa? Itse en löytänyt.

  18. #2238
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veloantti Katso viesti
    Komppaan tätä. Aina välillä on PAKKO autoilla, mutta aina PÄÄSEE pyöräilemään. Oli keli mikä oli, mutta nautin aina pyöräilystä, jopa silloin kun se ottaa päähän ;-) Ihan ilman sarkasmia. Hmm...eli olen siis masokisti, itseasiassa kun tarkemmin ajattelen. Eikun en olekaan, koska en nauti autoilusta. Mites tämä nyt menee?
    Musta on ihan hauska ajaa autolla aina kerran kuussa tai muutaman viikon välein.

  19. #2239
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    10
    No niin pääsinhän töihin ja takas pyörällä 35% kauemmin meni ( ja syke samaten 35% korkeammalla.) 10 km siivu.

  20. #2240
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Yllättävän hyvin noita kevyenliikenteen reittejä aurataan. Esim. Viikintie on aika hyvin aurattu jo ennen 06:00, mutta jotkut muut 1. kiireellisyysluokassa olevat aurataan vasta 09:00.
    Tuossa kartta miten HKR/Stara noita aurailee .... http://www.hel.fi/hki/hkr/fi/Kadut/Hoito/Hoitoluokitus

  21. #2241
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Minkähän takia rantaradan vartta länteen kulkeva kevari on jotain Ö-luokitettua väylää, kun se kuitenkin talvellakin näyttäisi olevan aika paljon pyöräilty reitti keskustaan. Ja hyvä reittihän se onkin, autoteiden vartta kulkevat kevarit on aina vähintään loskassa ja usein ajoradalta sivuun auratussa lumessa. Radanvartta saa polkea puhtaassa lumessa. Aina välillä sitä on vaan aika reilusti siellä, varsinkin Valimon ja Pitäjänmäen välisellä pätkällä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #2242
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    402
    Ongelma taitaa olla että kelvien aurausluokituksessa lähdetään ajoradan tärkeydestä eikä siitä miten vilkkaasti se on liikennöity todellisuudessa. Pitäis koota kartta jossa näkis miten kovassa käytössä eri kelvit on ja sen perusteella rakentaa kartta aurattavasti pyörätieverkosta ja luokitella siinä näkyvät pääväylät 1 luokkaan jne.
    Esim. itäkeskus-sörnäinen välille 1. luokanreitti koko matkalle kun nykyisellään se on 2. tai 3. luokkaa lähes koko matkan vähän reitin valinnasta riippuen.
    "The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"

  23. #2243
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Nastarenkaita alle laittaessani ajattelin, että olen tyytyväinen, jos ajan tänä talvena 1000km nastakauden aikana aiempien vuosien vaivaisten satasten sijaan. Tonni täyttyi sitten tänään. Parhaat kelit ja lomaviikko on vielä edessä.
    -

  24. #2244
    Liittynyt
    02/2008
    Viestit
    29
    Huomiseksi luvattu kunnon pyryä niin piti vielä äsken illalla käydä pieni lenkki heittämässä todella hyvällä ilmalla.

  25. #2245
    DeLillo Guest
    Tänään ei kyllä viitsi pyöräillä, koska pääkaupunkiseudulla on tullut jo yön aikana tosi paljon lunta ja sade jatkuu koko ajan.

  26. #2246
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    just rokki keli eli lähen lenkille

  27. #2247
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Ågeli
    Viestit
    14
    Kävin ajelemassa Oulunkylä-Pukinmäki-Tapaninvainio-Paloheinä-Oulunkylä. Tulikohan kilsoja vähän yli kymppi. Aikaa meni 1,5 h pitkin kevyenliikenteenväyliä. Raskasta oli, eipä taida jaksaa tänään lähteä hiihtämään, raskasta olisi ladullakin.

  28. #2248
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Nyt on mitä parhain fillarikeli kun on kallis sunnuntai eikä aurat oo ihan täydessä ajossa. Kävin vaan juuri kolaamassa pihan ekan kerran ja teen parhaani, että innostun lähtemään ulkoiluttamaan puolipaksupyörää vielä tänään.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  29. #2249
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    514
    Yep

    Mä surffailin tänään pääasiassa Länsimäki - Kontula välillä kevyenliikenteenväyliä vajaa 16km.
    Raskasta oli, keskari 11km. Ei näkynyt muita pyöräilijöitä.
    Onneksi tuossa vanhassa maasturissa oli sen verran paksut nastarenkaat, muuten ei
    olisi tullut pyöräiltyä olleskaan.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  30. #2250
    pölhö Guest
    Onneksi minäkin ajoin pitkän lenkin eilen... tänään kävin pyörällä vain uimahallilla, menomatka meni tosi verkkaisesti, paluumatka nopeammin (reitti ripeämpi kotiin päin), peräti 19 min/4 km.

    Melkein toivoin omistavani leveärenkaisemman ja vaihteellisen arkipyörän (nyt alla fiksi 32 mm-kumeilla), mutten sentään kuitenkaan.

    Mutta kyllä tuokin oli kivempi tapa liikkua kuin mikä tahansa moottorillinen vaihtoehto :-)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •