Mistä muuten ostit tuon KM:n rungon? Niin ja kysyisin vielä strategisia mittoja ja rungon sopivuutta, olen ite miettiny KM:n 22" tai Ogre 24" välillä, että kumpi olisikaan sopivampi..
Mistä muuten ostit tuon KM:n rungon? Niin ja kysyisin vielä strategisia mittoja ja rungon sopivuutta, olen ite miettiny KM:n 22" tai Ogre 24" välillä, että kumpi olisikaan sopivampi..
Siitä ali missä aita on matalin.
Ostopaikka: http://www.charliethebikemonger.com/...sale-135-c.asp
Tuolla on runkosettiä ja valmista pyörää tarjolla. Ei pahaa sanottavaa kaupasta. Posti toimitti kotiovelle. Jostain syystä ostin koko pyörän, vaikka käytin siitä vain runkosetin, jarrut, tolpan ja satulan. Joku mielenhäiriö kävi tilatessa. Ompahan taas osia ylimääräisenä tai sitten ne päätyy torille. Pituutta siis 192 cm ja jalalla mittaa lienee 94 cm ainakin. Yhtään pidempää runkoa en ottaisi. Emäputki voisi olla vaikka 2 cm pidempi. Muuten tykkään tuosta pyörästä ja geometriasta.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
No niin saapuihan se runkokin. Ei ihan silloin kun oli tarkoitus mutta eipä tässä nyt niin älytön hätä ollutkaan. Kummoista projektikertomusta tästä ei saa kun komponentit oli valmiiksi hankittuna, eli senkun ruuvaili kiinni. Kammiksi tuli kuitenkin Deoren sijaan SLX:t, muutoin yllä oleva lista piti kutinsa.
Ohessa muutama kuva työmatkalta. Pakko oli päästä kuitenkin koittamaan vaikkei tuo nyt mikään optimi työmatkafillari olekaan.
![]()
Isot peukalot Salomon sielukkaalle pyörälle. Miellyttää silmääni isosti.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Huikea tuo Quarterhorse! Onnittelut Salomolle hyvästä mausta. Ihastelin mallin ensimmäisiä promokuvia ja hel#¤%in hyvältä näyttää myös "todellisuudessa". Laitahan tosiaan ajofiiliksistä juttua kun pääset tositoimiin.
Kiitokset, kyllä tuo omaakin silmää miellyttää! Ajokokemukset ovat vielä toistaiseksi klv:ltä kun poluille en ole ehtinyt. Ensi viikkokin menee mutkamäessä joten tovi menee ennen kuin tuosta mitään kunnollista pystyy sanomaan. Jos nyt tuohon edelliseen 29eriin (GF Rig) vertaa, niin onhan tuo kovasti jytkymmän oloinen mutta toisaalta taas ketterämmän tuntuinen. Sinänsä tuntuu varsin kompaktilta paketilta. Keulakulmahan tuossa on kovasti loiva 29:ksi, eli 67,5 astetta tuolla 140mm Reballa ja chainstay todella lyhyt (416-430mm), eli siinä mielessä ei ihan perinteinen 29". Veikkaisin että hauskaa tuon kanssa tulee olemaan.
Jonkin aikaa pähkäilin että otanko sillä keraamisella pinnoitteella vaiko custom -värillä. Päädyin kuitenkin custom -väriin jostakin syytä. Pinnoite ainakin kuvien perusteella olisi ollut kyllä hyvän näköinen sekin, ja ilmeisesti melko kestävä. Tuo väri ei noissa kuvissa kovin hyvin tule esiin. Tuolta jos katsoo niin meikäläisen runko on se punainen noista customeista: http://www.2soulscycles.com/index.ph...id=100&lang=en
Itse asiassa tuo runko tulee vielä vaihtumaan koska pojilla sattui pieni tössi tuossa ensimmäisen erän valmistuksessa. Halusivat viime tingassa muuttaa konstruktiota jotta pienimmäksi eturattaaksi saisi isomman kuin 22T. No, kaikki muuten hyvin mutta muutoksen johdosta mikäli haluaa käyttää 2.4" rengasta, dropouttien pitää olla melko takana (tai vähintään puolessa välissä). Ei sinänsä mikään iso juttu mutta toisaalta lupaus oli että 2.4 sopii vaikka dropoutit olisivat aivan edessä. Itsellä tuossa on nyt alla 2.4 Ardentit ja tilaa jää noin 5mm kun dropout asettuu about puoleen väliin säätövaraa. Sinänsä propsit asiakaspalvelusta koska diili on nyt semmoinen että kunhan saavat uuden satsin valmiiksi (alkukesästä(?)), lähettävät uuden rungon ja meikäläinen joko myy tuon, tai lähettää takaisin ilman lisäkustannusta.
Hieno QH! Tuo ei ole kyllä paras juttu, että rengasta ei saa täysin eteen. Asiakaspalvelu tosin näyttäsi toimivan. Onnea hienosta rungosta. Tuo on kyllä itselläni ollut kärkipäässä seuraavaksi rungoksi.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
No mä ostan sitten sulta KM:n pois. Kunhan ensin saan oman tän hetken projektin kasaan ja kyllästyn siihen..
Siitä ali missä aita on matalin.
Juu, eihän se ihan optimi homma ole. Toisaalta, omalla kohdalla tuo ei ole niin merkityksellistä koska ainakin nyt ajan sinkulana ja tuo 2.4 mahtuu. Dropoutit ovat kuitenkin siinä kohtaa mihin sattuvat osumaan silloin kun ketju on kireällä. Vaihteellisena tietty olisi kiva että koko säätöväli olisi käytössä. Ilmeisesti 2.25 kumilla tuo säätöväli on kokonaisuudessaan käytössä tuollakin rungolla. Joka tapauksessa tuossa puolessa välissäkin chainstay on melko lyhyt (~423mm). No, firman tapaan hoitaa asia olen kyllä varsin tyytyväinen ja ehdottivat muutamaa eri toimintamallia miten homma hoidetaan. Itselleni tuo yllämainittu sopi parhaiten.
Salomo muokkasi tätä : 11.02.2012 at 07.51 Syy: typo
Katoppas vaan, että takahaarukka on todellakin noin lyhyt. Eihän tuossa sitten ole ongelmaa, jos nytkin menee 2.4" Ardent. Mutta hyvä tietää, että tarkoitus on, että 2.4" mahtuisi myös koko matkalle.
Pikkukara katsoo vain sieltä Charlien valikoimista![]()
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Pienempi valmistui (keulaputki vielä lyhentämättä ja lokaritkin tulossa) jonkin aikaa sitten, mutta vasta nyt pääsi ulos sen kuvailemaan. Koeajolenkillekään ei kuski ole vielä tarennut lähteä. Enemmän tuntuu kasaajaa polttelevan, kuin kuskia
Vähän isommat kuvat löytyy tuolta.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kyllä on nätti Salsa. Tuollainen oli mulla esikuvana, kun tein ensimmäisen rungon pojilleni vuosia sitten. Nimenomaan 26" maastokiekoille, mutta maantiegeometrialla. Ei siis aivan noin pitkällä takahaarukalla. Vasta viimekesänä luovuin siitä ja nyt molemmat pojat mahtuu jo 28":lla ajamaan. Nuorimmainen haluaa ajaa cyclocrossilla jopa talvella! Eli saimpas koukutettua yhden maantiekuskin lisää...
Tuo Salsan konsepti on kylä viksu.
Räkätautipäivän kunniaksi vaihdoin työmatkaprojektiini valkoisten heijastinteippien tilalle mustat
jotka näyttää pimeässä valokeilaan osuessaan jotakuinkin tämmöisiltä
(päivänvalossa salamalla otettu kuva)
^no jumalauta!
En tiedä, kehtaako tätä edes laittaa tänne näiden Gulf-projektien yms. jälkeen.
Kuten kuvasta näkyy, kyseessä on jokusen vuoden ikäinen Raleigh. Tarkoitus olisi tehdä siitä ensin ajokuntoinen (vaihteet & jarrut lyöntiin) ja jos intoa ja rahaa riittää niin lenkkikaveri maantielle.
listalla olisi one onen 456 carbon mielipiteitä ko rungosta
Tollanen tumma väritys on aina paremman näköinen luonnossa. Varsinkin jos sen omistaa itse.![]()
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Toivoa, onko sitä..?
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Oranssi Salsa on upea vastaus paljon pohdittuun ongelmaan pikkuriikkisestä rossi/maantierungosta. Jos kuski on alle 160, tuo on kaunis ja varmasti toimiva ratkaisu.
Kiitosta vaan, vähitellen eteenpäin tuon kanssa. Mukavahan tuota on käpistellä kasaan, toivotaan että viikonlopuksi sais testit aikaiseksi.
Jääkäriprojekti on hautumassa toistaiseksi, jos sitä tarkoitit...?
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Jääkäri on siitä hyvä, että pieni lisäpatina ei tee sille yhtään huonoa![]()
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Kuva hämää kyllä myös. Tuskin satulakulma näyttää aivan noin loivalta todellisuudessa.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kirjanmerkit