ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 72 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2131
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Liki 23,5 keskaril pääs tänään kotiin, näin kovaa en ole ajanut sitten lumien tulon.

  2. #2132
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Millaisella kalustolla täällä jengi ajelee talvet? Onko talvella pääosin polkuja ja pyöräteitä vai onko kaikilla jo se 3kpl erityyppisiä pyöriä varastossa odottelemassa sopivaa lenkkiä / keliä?
    Työmatkat menee talvisin 29” Lynskey Ridgeline + Rohloff + Nokian Extreme 294 –yhdistelmällä. Valoja ja heijastimia on riittävästi ja kuskilla vielä neonkeltainen potta päässä.

    Kevyeksi tuota ei voi kehua, mutta pahakin keli menettelee, kun joustokeula tasoittaa sekä iskuja että painojakaumaa ja isot pyörät eivät töki lumessa, railoissa tai kuopissa.

    Useamman talven kokemuksella 29” ja Rohloff –yhdistelmä voittaa avovaihteet ja 26” –kombinaation Etelä-Suomen talvikeleillä mennen tullen.

    Lumettomalla/jäättömällä kelillä on sitten kevyempää vaihtoehtoa alla.
    Hiski muokkasi tätä : 06.02.2012 at 21.51

  3. #2133
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiski Katso viesti
    Useamman talven kokemuksella 29” ja Rohloff –yhdistelmä voittaa avovaihteet ja 26” –kombinaation Etelä-Suomen talvikeleillä mennen tullen.

    Lumettomalla/jäättömällä kelillä on sitten kevyempää vaihtoehtoa alla.
    Jepjep. En itteni kiusaksi halua häkkyrävaihtajaa. Se että voi paikallaan vaihtaa on loistava ominaisuus Rohlossa.

    Lumeton/jäätön kausi kun alkaa ja vaihteet vaihtuvat sinkulakiekkoon niin ACH kuinka kevyttä elämä onkaan.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  4. #2134
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Ei tarvitse enää pyristellä täpärillä -20:ssä. Viime talvena meni Canyon Nerven Fox RP2:sta Pro-Pedal ominaisuus, tänä talvena Specialized Epicin Brainista Brain. Pro-Pedalia ei tullut hirveästi kaivattua Canyonissa mutta Brain kuuluu Epiciin kuin nenä päähän. No, onneksi jälleenmyyjä hoitaa jälkimmäisen ilomielin takuuseen.

    Muutenkin tuntuu olevan tämä hydrauliikka aika arkaa pakkaselle. Avid Elixir 5:t alkoi toimia todella epäjohdonmukaisesti, etujarrun kahvaan syntyi lisää väljäliikettä samalla kun takajarrun kahva jäykistyi täysin. Kahvan etäisyyden säädöllä ei juurikaan vaikutusta. Sulattamisella sen sijaan oli, samoin kuin keulaan. Reba jäykistyi melkein kuin jäykäksi haarukaksi ja alkoi joustaa vasta sulattamisen jälkeen. SRAMin vaihteet sentään pelasi kuin rasvattu. Vaikkei niitä oltu edes rasvattu.

    Täytyy kaivaa hybridi naftaliinista ja hankkia siihen jotkut valtavat renkaat joihin minimipaineet ja kruisailemaan. Mehtään ei ole kuitenkaan asiaa ennen kuin lumitilanne helpottaa - kaikki lähipolut tukkeessa puunrungoista.

  5. #2135
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    443
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Ehdottomasti täysjousto! .... Jäykkistalviin ei ole enää paluuta. Nyt jäykistelee vain ajaja
    My vote goes to this! Ajanu talvella hypridillä, cc:llä, jäykkäperäsellä ja nyt täpärillä. Täpäri mulle paras pidon ja pehmeyden suhteen. Vähiten syö miestä. Päivämatka on 38km. Yhtä en vaihda: täpäri talvella. Tai noh lukkikset, Noksun WXC300, 1000lms valoo - emmä vaihda noitakaan kyllä.

  6. #2136
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    84
    Onko ihan hullua hommaa lähteä -30 lukemiin tuolla syksyllä laitetulla CC:llä(Kona JTS)? Onko vaarana että jotain menee rikki? Mitkä osat noissa yleensäottaen ovat vaarassa kovilla pakkasilla? -27 meni vielä ihan ok mitä nyt ketju vähän kangisteli pysähdyksissä.

  7. #2137
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Sotkamo
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Falkonna Katso viesti
    Onko ihan hullua hommaa lähteä -30 lukemiin tuolla syksyllä laitetulla CC:llä(Kona JTS)? Onko vaarana että jotain menee rikki? Mitkä osat noissa yleensäottaen ovat vaarassa kovilla pakkasilla? -27 meni vielä ihan ok mitä nyt ketju vähän kangisteli pysähdyksissä.
    Ei kait siellä mikään rikki mene. Korkeintaan jähmeästi vaihteet toimii. Eikös pyöräilyä vähän harrasteta niin, että jos jokin menee rikki se vaihdetaan uuteen

  8. #2138
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Eipä ainakaan viikonloppuna (yli -30 C molempina päivinä) minun tai minun kanssa ajaneiden pyörästä mitään rikki mennyt. Mitä nyt poskista nahka lähtee, mutta sehän onkin jo eri asia
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  9. #2139
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Falkonna Katso viesti
    Onko ihan hullua hommaa lähteä -30 lukemiin tuolla syksyllä laitetulla CC:llä(Kona JTS)? Onko vaarana että jotain menee rikki? Mitkä osat noissa yleensäottaen ovat vaarassa kovilla pakkasilla? -27 meni vielä ihan ok mitä nyt ketju vähän kangisteli pysähdyksissä.
    jos jokin menee rikki on hyvä syy tehdä kukkaroa keventäviä päivityksiä

  10. #2140
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Millaisella kalustolla täällä jengi ajelee talvet? Onko talvella pääosin polkuja ja pyöräteitä vai onko kaikilla jo se 3kpl erityyppisiä pyöriä varastossa odottelemassa sopivaa lenkkiä / keliä?
    Ohops. Tajusin, että mullahan on juuri tuo tilanne. Eli kolme erilaista talvikelpoista fillaria odottelee varastossa kullekin sopivaa keliä tahi lenkkiä. Tosin krossarilla en ole vielä tänä talvena ajellut, mutta voisihan senkin kevyitä peekoopyörittelyjä varten vihdoin joku päivä alle ottaa. Lähinnä olen ajellut läskipyörällä, mutta toki myös täpäri on lumisille poluille päässyt. Läski on kyllä aivan ykköstalvipyörä. Täpärilläkin on toki ilo ajella, mutta sen kanssa henkilökohtainen pakkasraja on jossain viiden asteen kieppeillä. Johtuen lähinnä varpaiden jäätymisestä lukkisten ja kehnohkojen talvipopojen vuoksi. Ja jotenkin nuo maastopyörän lukuiset liikkuvat osat tuntuvat kovalla pakkasella pelittävän kehnommin.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  11. #2141
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Millaisella kalustolla täällä jengi ajelee talvet? Onko talvella pääosin polkuja ja pyöräteitä vai onko kaikilla jo se 3kpl erityyppisiä pyöriä varastossa odottelemassa sopivaa lenkkiä / keliä?
    En aja metsässä niin fiksi riittää. Toinen talvi menossa, mitään vaihtoa ei ainakaan nyt ole näköpiirissä. Kesäksi on sit useampi menopeli valittavana kelin ja fiilisten mukaan. No on mulla hätähätävarana Trekin jäykkäperä.

  12. #2142
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Oma talvipyöräily koostuu lyhyistä työmatkoista ja parista kolmesta 20-50 km klv/keskuspuistolenkista viikottain.

    Yksi oleellinen juttu talvipyöräilyssä on siinä että aina ei voi nähdä millaista alustaa edessä oikeasti on: lumen/sohjon alla voi olla jäätä, kuoppia, kiviä jne.

    Kätevimmältä ja turvallisimmalta on toistaiseksi tuntunut 26" mtb nastarenkain. Alunperin HT mutta keulan vaihdon jäykkään hiilikuituiseen, keulan keveneminen tuntuu toisaalta miellyttävältä mutta toisaalta jäykkä keula lyö käsille, ehkäpä pehmeämmät gripit seuraavaksi. Kaksysäriä tai lumipyörää olisi kiva joskus päästä kokeilemaan.

    CC:llä en tykkää ajaa pehmeässä lumessa/sohjossa koska ajoasento siirtää liikaa painoa etupyörälle, ykwim.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  13. #2143
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    CC on ollut alla koko talven - kun muita ei ole. Tasan yhtenä päivänä oli niin huonossa kunnossa väylät, että ajattelin noutajan tulevan ennen kuin pääsen perille. Pari kertaa on kaaduttu kun etupyörä on tipahtanut mukakovalta autonrengasuralta pehmeään höttöön, mutta sekin on tapahtunut syrjäisillä pihakaduilla.

    Pitäisiköhän (pitäisi!) ottaa loppuviikolle muutamia tunteja enemmän unta per yö. Tänä aamuna tullessani duunin pihaan aloin hamuilla kypärän remmiä auki. Taisin näyttää vähän hölmöltä kun kaavin kaulaani ja taputtelin päätäni vain todetakseni, ettei kypärä ole tullut mukaan . Ilmankos sain hieman ihmetteleviä katseita osakseni. Seuraavalla kerralla pitänee lähteä yöpuvussa.

  14. Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ei tarvitse enää pyristellä täpärillä -20:ssä. Viime talvena meni Canyon Nerven Fox RP2:sta Pro-Pedal ominaisuus, tänä talvena Specialized Epicin Brainista Brain. Pro-Pedalia ei tullut hirveästi kaivattua Canyonissa mutta Brain kuuluu Epiciin kuin nenä päähän. No, onneksi jälleenmyyjä hoitaa jälkimmäisen ilomielin takuuseen.

    Muutenkin tuntuu olevan tämä hydrauliikka aika arkaa pakkaselle. Avid Elixir 5:t alkoi toimia todella epäjohdonmukaisesti, etujarrun kahvaan syntyi lisää väljäliikettä samalla kun takajarrun kahva jäykistyi täysin. Kahvan etäisyyden säädöllä ei juurikaan vaikutusta. Sulattamisella sen sijaan oli, samoin kuin keulaan. Reba jäykistyi melkein kuin jäykäksi haarukaksi ja alkoi joustaa vasta sulattamisen jälkeen. SRAMin vaihteet sentään pelasi kuin rasvattu. Vaikkei niitä oltu edes rasvattu.

    Täytyy kaivaa hybridi naftaliinista ja hankkia siihen jotkut valtavat renkaat joihin minimipaineet ja kruisailemaan. Mehtään ei ole kuitenkaan asiaa ennen kuin lumitilanne helpottaa - kaikki lähipolut tukkeessa puunrungoista.
    Ohhoh, melko liuta ongelmia. Mahtaako sulla tulla paljon lyhyitä semi-lämpimässä tallissa säilyttämisiä, niin että pyörä on aina kosteana kun viet sen pakkaseen? Itselläni ei ole varsinkaan jarrujen ja keulan kanssa ollut mitään ongelmia koskaan talvisin. Jarrunesteet (oikeanlaiset) on tehty pakkasta kestämään, ja keulan ongelmat viittais siihen että öljyissä on jo vettä seassa (harmaat vaihdossa). Jarruongelmat vois selittyä sillä että itse sylintereihin pääsee jäätä, en tunne ko. jarrujen rakennetta kylläkään.

    Mitä tulee talviajoon sopivaan pyörään, niin onhan se selvä että täysjousitettu maastopyörä on usein röykkyisille talviteille sopivin, harva varmaan moottoripyöräpuolen enduroonkaan katupyörää pitää parhaana vaihtoehtona. Eipä silleen etteikö esim. CC:llä _selviäisi_ talviajosta, mutta maasturi tarjoaa ajoasennon jossa hallinta on helppoa, ja jousitus takaa pidon ja mukavuuden.

    Lisäys vielä, vaijereita ei tosiaan kannata alkaa rasvailemaankaan ellei ole varma että ko. rasva ei jäykisty pakkasessa.
    Ketjureaktio muokkasi tätä : 07.02.2012 at 10.57 Syy: muu syokkays
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  15. #2145
    Raideri Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Millaisella kalustolla täällä jengi ajelee talvet? Onko talvella pääosin polkuja ja pyöräteitä vai...
    Eipä ole ihan vielä kolmea...

    Itellä työmatkaa se 50km, josta pyöräilen 22km, tästä reilu puolet metsäautotietä työkaverille ja loput pyörätietä. Aikaa palaa normaalisti n.1h, maksimissaan mennyt 1h 20min jumalattomassa vastatuuli tuiskussa. Pyöränä Bianchi jab 7100, michelin hot 2,5" kumeilla ja matalilla paineilla, cc:lla en ole vielä kokeillut kun on niin uusi tuttavuus minulle.

  16. #2146
    pölhö Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    En aja metsässä niin fiksi riittää. Toinen talvi menossa, mitään vaihtoa ei ainakaan nyt ole näköpiirissä.
    Sama. Niillä mennään millä kesälläkin, vain kumeja vaihdettu leveämpiin: arkiajeluun (<20 km/suunta) fiksi (kesäkumit 25 mm, talvella 32 mm), viikonloppulenkkeilyyn keskuspuiston siisteimmillä väylillä maantiekonkeli (kesä 23 mm, talvella takana 28 ja edessä 25, kun ei isommat mahdu...) ja vastuksella tri-pyörä (pääsee kesällä sitten maantielle).

    Jos jotain saisi vaihtaa, niin tietty maantiepyörän cyclocrossiin, joka välttäisi kesälläkin ihan hyvin mulle, mutta sallisi talvella tuhdimmat nakit.

    Minkäänlaisia joustokeulia en ole eläissäni kokeillut, joten en osaa niitä kaivatakaan

  17. #2147
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Tänään poikani ajoi joulun jälkeen ensimmäistä kertaa omalla pyörällä 2½ km päiväkotiin. Teillä ei ollut lunta eikä pakkasta ollut kuin -5°C. Tällä välin on kuljettu Hamax Kiss -turvaistuimessa, pulkalla ja pari kertaa suksillakin. (Hiihtopäivinä vein aamulla sukset ja sauvat polkupyörään kytketyn pulkan kyydissä ja pojan turvaistuimessa, ja vaimo haki pojan kävellen.)

    Omassa pyörässäni on samat renkaat kesät talvet: Schwalbe Marathon Plus 28-622. Viime perjantaina, kun autoilijat törmäilivät, pyöräteillä oli reilusti irtolunta ja tilaa. Ajoin yhteensä 32 km ja kaaduin vain kerran eräällä auraamattomalla pikkutiellä, kun lipsahdin sivuun autonrenkaanjäljestä.

  18. #2148
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    CC:llä mennään talvella, niin kuin kesälläkin huonommat kelit ja alustat. Ei sillä, etteikö suorallakin tangolla ajaa voi. Ainakin joku, mutta en minä. Crossari vaan tarjoaa ajoasennon, jossa hallinta on helppoa ja turvallista, sekä mukavuus kohdillaan. Ei viitsi jollain kurjalla maasturin räyskällä kituuttaa, kun parempaakin on tajolla. Paksummat renkaat voisin ottaa talviajaksi täryväylille. Seuraavaa crossaria hankkiessa katsonkin, että siinä voi vaikeuksitta käyttää 40-50 millisiä.
    HMK muokkasi tätä : 18.02.2012 at 17.11
    -

  19. #2149
    IncBuff Guest
    Tänään oli kylmä. -32 lähtiessä ja eka aamu kun sinkula jäykistyi jo menomatkalla.

  20. #2150
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Millaisella kalustolla täällä jengi ajelee talvet? Onko talvella pääosin polkuja ja pyöräteitä vai onko kaikilla jo se 3kpl erityyppisiä pyöriä varastossa odottelemassa sopivaa lenkkiä / keliä?
    Onhan niitä varastossa enemmänkin, ja siellä ne myös pysyy kunnes kevät tulee. Talvella ajan lähinnä Pugsleylla. Periaatteessa minulla olisi näillä keleillä ajamiseen kelvollisia pyöriä muitakin: krossari on osissa korjaustelineessä yläkerran olohuoneessa ja täpäri on nojannut kellarin oveen siitä päivästä kun ensimmäinen hiutale osui maahan. Jos nyt Pugsli sattuisi esimerkiksi hajoamaan niin sitten asiaa pitäisi miettiä.

    Arkiajoon minulla on pari romupyörää, kotona fiksi ja keskustassa kolmivaihteinen roskiksesta napattu raato, josta tosin pitää varmaan mielenterveyden takia vaihtaa napa toimivaan, tuo siinä oleva toimii vähän miten sattuu. Näiden rengastuksella ei kannata maastosta haaveilla, mutta eipä ole tarvinnutkaan, katuja on toistaiseksi aurattu.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  21. #2151
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    149
    Aamulla satoi osan matkaa vettä, joka jäätyi näpsäkästi vaatteisiin, sillä pakkasta oli joku viisi-kuusi astetta. Kuin olisi ajanut haarniska päällä... Jäänpalat vaan lenteli, kun riisui takkia kuivumaan.

  22. #2152
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ei tarvitse enää pyristellä täpärillä -20:ssä. Viime talvena meni Canyon Nerven Fox RP2:sta Pro-Pedal ominaisuus, tänä talvena Specialized Epicin Brainista Brain. Pro-Pedalia ei tullut hirveästi kaivattua Canyonissa mutta Brain kuuluu Epiciin kuin nenä päähän. No, onneksi jälleenmyyjä hoitaa jälkimmäisen ilomielin takuuseen.

    Muutenkin tuntuu olevan tämä hydrauliikka aika arkaa pakkaselle. Avid Elixir 5:t alkoi toimia todella epäjohdonmukaisesti, etujarrun kahvaan syntyi lisää väljäliikettä samalla kun takajarrun kahva jäykistyi täysin. Kahvan etäisyyden säädöllä ei juurikaan vaikutusta. Sulattamisella sen sijaan oli, samoin kuin keulaan. Reba jäykistyi melkein kuin jäykäksi haarukaksi ja alkoi joustaa vasta sulattamisen jälkeen. SRAMin vaihteet sentään pelasi kuin rasvattu. Vaikkei niitä oltu edes rasvattu.

    Täytyy kaivaa hybridi naftaliinista ja hankkia siihen jotkut valtavat renkaat joihin minimipaineet ja kruisailemaan. Mehtään ei ole kuitenkaan asiaa ennen kuin lumitilanne helpottaa - kaikki lähipolut tukkeessa puunrungoista.
    Hope Tech X2 pari talvea, ei ongelmia, Foxin floatti ilmajousella, ei ongelmia, takaiskari on ollu vieterillä mutta sekään ei ole ollut milläskään.

    Nyt on ollut WB Loop keula -17c ei ongelmia, MT6 mineraalilitkuilla, ei ongelmia, DHX 5.0 Air on kans toiminu ku buikki (yllättävää kyllä kuinka paljon tuo on saanut epä-kehuja koko iskari).

    29er kiekot ja kelvitkin menee 36 eturattaalla suurimman osan ajasta hauska peli tuo Prime.

  23. #2153
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Olipa taas mukavaa parin viikon tauon jälkeen ajella aamulla hybridillä töihin - mittari näytti perillä 21,3 km, pitihän sitä hieman kierrellä kun aikaa oli. Mukava lämpötila talvipyöräilyyn (-4 C). Toki kontrastia oli, Tansaniassa viime viikolla + 35 C ja paluu Helsinkiin jossa silloin oli vielä -20 C. Kiipeilyssä muuten kipeytyy aivan eri lihakset kuin pyöräilyssä, varsinkin silloin kun mennään alamäkeen.... Off topic: Kilimanjaro valloitettu eli Uhuru Peak 5895 m, kröhhmm...

  24. #2154
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuoppi Katso viesti
    ... Off topic: Kilimanjaro valloitettu eli Uhuru Peak 5895 m, kröhhmm...
    Lisää offaria: Harvoin olen kateellinen, mutta nyt kyllä vähän.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  25. #2155
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^^ sakuvaan - unohdit listasta Reverbin

    Mun fillari asuu ulkolämpötilassa aina, edellinen härveli pääs kerran kahdessa talvessa sisään lämmittelemään ja nykyinen vasta
    yhden kerran. Kun päivä- / viikkotolkulla pakkanen on parissa kympissä tms, niin kyllä sen noissa joustavissa osasissa huomaa.
    Ilmakeuloista EXM150 ja Deville hidastuu selvästi (kovalla) pakkasella ja max joustomatkasta jää ehkä kolmannes piiloon, VAN-
    vieterikeula tekee ihan saman, mut pykälää lievempänä. Vieteri-iskaritkin tahmaa havaittavasti, ihan samanverran kun testiaineiston
    ilmaiskarit. Kaikkein vähiten lämpötila on muuttanu RP23:n (toi tuorein versio) toimintaa.

    Jarrujen kanssa (Hopea X2/M4, Formulan Onea) jos jotain on tarttenu säätää, niin syynä on umpeenjäätyvät satulat tms.
    Voimansiirron kanssa ainoa ongelma koskaan pakkasella oli aikanaan Hammerschmidtin rattaan vierustaan pakkaantunut lumi joka nosti ketjun
    piikkien ulottumattomiin, takavaihtajan kans zero problemo evör.

  26. #2156
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Reverb olikin mun rosvosektori

    Mutta on niitä muutenkin lauennu vaikka ei olis kylmääkään...

    Kerran on etuvaihtaja jääny isolle rieskalle kun vivusto jäätyi loskasta, nyt eio sitäkään ongelmaa kun DM vaihtajan vivusto on käytännössä sellasessa paikassa ettei loska lennä sinne. Näppärää.

  27. #2157
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Sattui olemaan muun asian perästä kamera ruokatunnilla mukana. Sää oli eilisen lumipyryn jäljiltä kuulas ja ilmakin lauhtunut aamusta jo siihen -25 asteen pintaan. Ilmankos pyöriä näytti olevan liikkeellä ja parkissa aika runsaasti. Tällaista kalustoa täällä tänään:

    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/
    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/
    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/

    Ei paljon näy nastoja, täpäreitä, lukkiksia tai valojakaan. Heijastimetkin on vähän niin ja näin ja vaatetus taitaa olla pääasiassa H&M:n talvimallistoa, mutta eipä se näytä kaupungille fillaroivia teinityttöjä paljon haittaavan. Tuli vain mieleen, kun joku aiemmin kyseli, että onko talvipyöräilyssä tarkoitus katsoa, kuka on se kaupungin kovin jätkä. Kun on itse varustautunut viimeisen päälle pakkasta vastaan ja samoissa valoissa odottaa mummiksella polkeva 13-kesäinen tyttölapsi ohuessa villakangastakissaan, niin ei siinä itseään mitenkään poikkeukselliseksi luonnonvoimien kesyttäjäksi tunne.

  28. #2158
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Oli iloisen näköisiä polkijoita, kauhea kiitovauhti ja lämmintä.

  29. #2159
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Sattui olemaan muun asian perästä kamera ruokatunnilla mukana. Sää oli eilisen lumipyryn jäljiltä kuulas ja ilmakin lauhtunut aamusta jo siihen -25 asteen pintaan. Ilmankos pyöriä näytti olevan liikkeellä ja parkissa aika runsaasti. Tällaista kalustoa täällä tänään:

    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/
    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/
    http://www.flickr.com/photos/ppikkup...n/photostream/

    Ei paljon näy nastoja, täpäreitä, lukkiksia tai valojakaan. Heijastimetkin on vähän niin ja näin ja vaatetus taitaa olla pääasiassa H&M:n talvimallistoa, mutta eipä se näytä kaupungille fillaroivia teinityttöjä paljon haittaavan. Tuli vain mieleen, kun joku aiemmin kyseli, että onko talvipyöräilyssä tarkoitus katsoa, kuka on se kaupungin kovin jätkä. Kun on itse varustautunut viimeisen päälle pakkasta vastaan ja samoissa valoissa odottaa mummiksella polkeva 13-kesäinen tyttölapsi ohuessa villakangastakissaan, niin ei siinä itseään mitenkään poikkeukselliseksi luonnonvoimien kesyttäjäksi tunne.
    Onhan tuota tullut aikoinaan paljonkin kuljettua kaikenlaisilla pyörillä ja sen tapaisilla työmatkaa, koulumatkaa, kauppaan ym. Nastarenkaita en tiennyt olevan olemassakaan, päällä tavalliset farkut, pipo ja toppatakki. Se vaan on niin, että noista mankeloijista harvempi taitaa ajaa enemmän, kuin 10-15 min matkoja siellä pakkasessa, eikä paljon muulloinkaan. Kolmituntinen lenkki vaatii vähän erilaisia varusteita pakkasella.

    En nykyisenkään 10 minuutin työmatkakävelyn takia viitsi edes pitkillä kalsareilla varustautua. Ei siinä ehdi kylmä tulla. Joskus -25 asteessa saatan toppahousut vetäistä farkkujen yli, mutta en aina. Pitää kumminkin sitten perillä taas kuoriutua niistä.
    -

  30. #2160
    arctic biker Guest

    Extremekelien pyörä

    Usein kuulee ja lukee kommentin että pyörä jäätyy pakkasella.Useimmin silloin tarkoitetaan jähmeää poljettavuutta. No jotain kokemusta kun itelläkin on... Ja toki synteesi mitä oon foorumin sivuilta lukenut.

    Navat. Rasvoissa on eroa minkä oon ikävä kyllä joutunut huomaamaan. Novatecin D 712SB takanavalla ja saman sarjan etusella olen nyt rapiassa -30C joutunut ajamaan muutaman kerran ja pyörii!

    Ketju. ihkauuden Kmc:n kymppiketjun kanssa jouduin tekemisiin ihan vasta, ei se aivan tönkki ollut... Naftaliotukseen, eli ketjuun ohuen ohut öljy.

    Keskiölaakeri. Simpan H2 on helposti avattava eli puhdistus ja pakkaskelin vaseliini, mitä tähän ja kuppi/kartio napoihin sitten laitetaan onkin sitten eri asia, ehkä ehdotuksia?

    Jarrut. jotenkin aattelen että nestelevareitten tiivistevalinnoissa ei meijän keliolosuhteet ole kovin tärkeä asia eli mekaaniset, Avid BB7, vasen jarrusatula auki ja putsataan se vaseliini pois, tilalle hyvin vähän öljyä. Vaijerinkuoriin aseöljyä

    Singlespeed. mitä ei ole niin se ei tässä tapauksessa voi jäätyä
    Ja hyväksi lopuksi, täysjäykkä 29!

    Ja ne pedaalit perhana unohin, toki flätit, mitkä niistä pyörii herkimmin pakkasella nii en tiijä. itelle oon tehny tämmösiä foorumille kelpaamattomia virityksiä...
    arctic biker muokkasi tätä : 07.02.2012 at 18.49 Syy: lisäsin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •