GarminMPMessutElectrobikeGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ei tarvitse enää pyristellä täpärillä -20:ssä. Viime talvena meni Canyon Nerven Fox RP2:sta Pro-Pedal ominaisuus, tänä talvena Specialized Epicin Brainista Brain. Pro-Pedalia ei tullut hirveästi kaivattua Canyonissa mutta Brain kuuluu Epiciin kuin nenä päähän. No, onneksi jälleenmyyjä hoitaa jälkimmäisen ilomielin takuuseen.

    Muutenkin tuntuu olevan tämä hydrauliikka aika arkaa pakkaselle. Avid Elixir 5:t alkoi toimia todella epäjohdonmukaisesti, etujarrun kahvaan syntyi lisää väljäliikettä samalla kun takajarrun kahva jäykistyi täysin. Kahvan etäisyyden säädöllä ei juurikaan vaikutusta. Sulattamisella sen sijaan oli, samoin kuin keulaan. Reba jäykistyi melkein kuin jäykäksi haarukaksi ja alkoi joustaa vasta sulattamisen jälkeen. SRAMin vaihteet sentään pelasi kuin rasvattu. Vaikkei niitä oltu edes rasvattu.

    Täytyy kaivaa hybridi naftaliinista ja hankkia siihen jotkut valtavat renkaat joihin minimipaineet ja kruisailemaan. Mehtään ei ole kuitenkaan asiaa ennen kuin lumitilanne helpottaa - kaikki lähipolut tukkeessa puunrungoista.
    Ohhoh, melko liuta ongelmia. Mahtaako sulla tulla paljon lyhyitä semi-lämpimässä tallissa säilyttämisiä, niin että pyörä on aina kosteana kun viet sen pakkaseen? Itselläni ei ole varsinkaan jarrujen ja keulan kanssa ollut mitään ongelmia koskaan talvisin. Jarrunesteet (oikeanlaiset) on tehty pakkasta kestämään, ja keulan ongelmat viittais siihen että öljyissä on jo vettä seassa (harmaat vaihdossa). Jarruongelmat vois selittyä sillä että itse sylintereihin pääsee jäätä, en tunne ko. jarrujen rakennetta kylläkään.

    Mitä tulee talviajoon sopivaan pyörään, niin onhan se selvä että täysjousitettu maastopyörä on usein röykkyisille talviteille sopivin, harva varmaan moottoripyöräpuolen enduroonkaan katupyörää pitää parhaana vaihtoehtona. Eipä silleen etteikö esim. CC:llä _selviäisi_ talviajosta, mutta maasturi tarjoaa ajoasennon jossa hallinta on helppoa, ja jousitus takaa pidon ja mukavuuden.

    Lisäys vielä, vaijereita ei tosiaan kannata alkaa rasvailemaankaan ellei ole varma että ko. rasva ei jäykisty pakkasessa.
    Ketjureaktio muokkasi tätä : 07.02.2012 at 10.57 Syy: muu syokkays
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •