ElectrobikeGarminMPMessutGiant
Sivu 2 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 742

Aihe: Hyvät talvihanskat?

Näillä mennään...Sinisalon/Yokon hiihtohanskat pikkupakkasella, ja Sinislon Arctic Lobsterit sitten kylmemmällä kelillä. Oikeasti kylmällä ilmalla jotkut kintaat käteen ja vielä jotain aluhanskaa alle...

Sidi Guest
    Tänään näillä 4 tuntia räntäsateessa, alle kukin laittaa hanskat makunsa mukaan, GoreTex kalvo teipatut saumat.

http://www.terra-nova.co.uk/isroot/t...22HBP_L500.jpg

Lidlin hiihtosormikkaat ollu -15 asti, siitä kylmemmillä ei viime talvena tullut liikuttua mutta olisi Levelin rukkaset kylmemmälle.

Oiskohan noi lämpimät
    https://www.ulkoilukauppa.com/index....jainti_id=4142
    Tilipäivää täytyy kyllä odotella jos noi meinaa ostaa.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Oiskohan noi lämpimät
    https://www.ulkoilukauppa.com/index....jainti_id=4142
    Tilipäivää täytyy kyllä odotella jos noi meinaa ostaa.
    Pari viikkoa ovat tuollaiset sähköhanskat olleet minulla käytössä. Hansikas itsessään on aika lämmin ja sormien alkeassa paleltua, voi kytkeä lämmityksen päälle. Lämpöä riittää jonkun aikaa. Akkujen kesto on rajallinen. Kahdella pienimmällä teholla ei lämpöä juuri sormiin tule ja suurimmalla teholla lämpöä riittää ehkä tunniksi.

Lämpöelementit ovat sormien päissä ja lämpöä menee liikaa hukkaan.

Kohtuulliset toiminnaltaan, kouluarvosana 7-.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi Katso viesti
    Samanlaiset kuin mulla...

Minulla on kaappi täynnä kaikenlaisia ja hintaisia ajohanskavirityksiä ja mikään ei vielä tyydytä.

Back to basic ja rukkasiin. Jos noihin rukkasiin leikkaisi keskelle halkion ja antaisi suutarin ommella niistä lobsterit, olisi ilmeisesti edulliset ja toimivat hanskat käytössä.

di luca Guest
    Jo aiemmin oon mainostanut Trekin kolmisormihanskoja (onko se ameriikaks lopsteri!?). Niissä menee varsi hihan päälle, joka on tärkeä omanaisuus. Muutenkin erittäin hyvät ja lämpimät. Miks kukkkaan ei komppaa??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Jo aiemmin oon mainostanut Trekin kolmisormihanskoja (onko se ameriikaks lopsteri!?). Niissä menee varsi hihan päälle, joka on tärkeä omanaisuus. Muutenkin erittäin hyvät ja lämpimät. Miks kukkkaan ei komppaa??
    Itselle ostin tommoset äskettäin, mutta ei vielä käyttökokemuksia. Täytyy laittaa tänne kokemukset kunhan kerkee muutaman pakkaslenkin niillä ajamaan.

Itse ostin nuo Prisman Zoneixt ja hajosivat saumasta kahden päivän normaalin käytön jälkeen. Edelliset Zonexit kyllä kestivät muistaakseni jotain kolme vuotta, vähän erilaiset olivat.

Markus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    Paikallinen Prisma myy Zonexin talvihanskoja, jotka on lämpimät ja muutenkin hyvät, kunhan leikkaa rannekiristystarrat pois. Hinta on jottain 20€. Suosittelen, hintalaatusihde tosi hyvä.
    MarkusJ

di luca Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Jylhä Katso viesti
    Itse ostin nuo Prisman Zoneixt ja hajosivat saumasta kahden päivän normaalin käytön jälkeen. Edelliset Zonexit kyllä kestivät muistaakseni jotain kolme vuotta, vähän erilaiset olivat.

Markus
    Minun hanskat on kyllä kestäneet hyvin. Noita Trekkejä kjuitenkin pidän, kun lämmittää ranteita paremmin. Sulla varmaan huonot yksilöt tai mulla poikkeuksellisen hyvät.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Ei lue mitään hipora-windstopper-thinsulate-texapore -juttuja, mutta toimii, eikä haise eläimelle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Hintaa tosin on niin vähän, että sillä ei vielä piireihin pääse Dura-ace -kerhon talvilenkillä.

(kuva)
    Samanlaiset kuin mulla...
    Mulla kans! Ei vain ole tullut pyöräillessä käytettyä, vaikka kovemmilla pakkasilla onkin joskus käynyt mielessä kokeilla. Tosin kun tavallisia markettinahkakintaita saa samalla rahalla useammankin parin, niin en noita nyt ihan halvoiksikaan sanoisi. Mistähän vielä löytyisi vastaavanlaiset nahkasormikkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Joitakin vuosia sitten ajoin jopa yli 30 asteen pakkasella lenkkejä ja juuri täällä ehdotin käyttämään kovilla pakkasilla "vantukkaita" eli villasta kudottua rukkasia - esimerkiksi lobstereiden päällä.

NO - sehän torpattiin välittömästi. Mutta se on vanha patentti, joka toimii edelleen. (Silloin alla oli jonkinlaiset tuulenpitävät nahkakintaat, joissa sisällä fleeceä).
    Joskus pikkulapsena tuli käytettyä paljon vanttuita. Vanhemmat naispuoliset sukulaiset niitä neuloivat... Eipä ole enää pahemmin neulojia, mutta eipä pystyisi sellaisia käyttämäänkään. Vähän hiljaisempikin tuulenvire puhaltaa läpi, eivätkä omat näpit enää sitä pakkaskeleillä kestä.

Ainakin jos joku tulee itselleni ehdottamaan kerrospukeutumista, jossa kuorikerros laitetaan alle ja lämpökerros päälle, kyllä se saa lähinnä pudistelemaan epäuskoisena päätä. Ei se lämpökerros tietysti siinä päälläkään turha ole, mutta toisin päin teho olisi paljon parempi.

Nii juu, ja tällä hetkellä on käytössä ne samat Taubert Ice-Climber -hanskat joita olen varmaan useammankin vuoden vastaavissa viestiketjuissa maininnut. Kaikki mahdolliset Gore- ja WS- (sisähanskoissa) -kalvot on joskus löytynyt, mutta lienevät murentuneet jo aikoja sitten. Kun satunnaisista tekonahkasomisteistakin tuppaa jo päällinen irtoilemaan pois. Vähän kun kylmenee, vaihtuu sisähanska paksumpaan fleesesormikkaaseen (mallia "hinta 5€"), ja sitten kun alkaa oikeasti olla pakkasta, päällihanska vaihtuu tumpuksi.

Valmistaja ei nyt muistu mieleen, mutta ehkä nelisen vuotta sitten ostin kintaat Intersportista, ja silloin ne olivat muistaakseni paksuimmalla vuorella varustetut tumput mitä löysin. Ainakin tavallisten kalvottomien kangaskäsineiden joukossa. Vuori on todella kevyttä ja pehmeää, ilmankos ovatkin kohtuulämpimät. Tarvittaessa voi sitten vielä vaihtaa alushanskankin kinnasmalliseksi, tai käyttää vaikka molempia.

Ranteet ovat molemmissa myös hyvin suojassa, ja kintaissa tuota vartta on jopa naurettavuuksiin asti. Muita siis naurattaa silloin, kun näkevät pyöräilykamani, ja itseä taas silloin, kun pitää lähteä polkemaan läpi tuulen ja tuiskun.

Kävin ostamassa Spessun Subzero talvihanskat. Niissä on erilliset sisähanskat. Kerrotaan käyttökokemuksia, kunhan vain pakkaset saapuisivat.
    www.kaupinkanuunat.net

Migelson Guest
    Nostan vanhan aiheen ylös. Tarvitsisin hyötypyöräilyä varten hanskat, joilla kehtaa ajaa -35 asteen pakkasellakin kädet lämpiminä. Onko sellaisia olemassa? Tai jos ei niin millaista hanskayhdistelmää (kerrospukeutuminen) suosittelette?

Nahkarukkasten alle villalapaset.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Mielenkiintoisen näköistä, mutta oma koko on 11 eli väliä on liikaa, vaikka ovatkin runsaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Kävin ostamassa Spessun Subzero talvihanskat. Niissä on erilliset sisähanskat. Kerrotaan käyttökokemuksia, kunhan vain pakkaset saapuisivat.
    Pari vuotta oon nyt Spessun Subzeroilla ajellut ja mun tuntuma yllättäen on se, että maastokäytössä hanska on jopa lämpöisempi ilman sisähansaa. Hyvin on noilla tarjennut. Ulkohanska on notkea ja lasketteluhanskoihin verrattuna ohut kuin pierunkuori, mutta lämmin. 20 pakkasasteen tuntumassa jotain ssähanskaa jo alkaa kaipaamaankin, mutta kun mulla ei ole psolar tai vastaavaa maskia, niin meinaa jo naama jäätyä noissa keleissä ja lenkillelähtö ei enää tunnu niin mukavalta. Matalilla sykkeillä ajaessa 20 pakkasilla myös Laken talvipopot alkavat kaivata toista sukkaa ohuen urheilusukan päälle...
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

pölhö Guest
    Onko kukaan kokeillut rautakaupan "työrukkasia", siis talviversiota irrotettavalla sisävuorella? Scorpionin Facebook-ryhmässä oli viime talvella sellainen testauspalsta, jossa kehuttiin kaikkein lämpimimmäksi ja kuulemma cyclon vaihteitakin onnistuu käyttämään.

Tähän saakka ajelut sujuneet hiihtosormikkailla, joiden sisällä on villasormikkaat (siis EI puuvilla, vaan villa). Tämänaamun nelituntinen -20 asteen molemmin puolin sai kuitenkin kaipaamaan järeämpiä kintaita.

Thinsulaten halpis-lasketteluhanskat tuntuvat yllättävän lämpimiltä.
    10e vain kitymarketista. Jos menee littanaan voi ostaa parin vuoden päästä uudet.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

pölhö Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Thinsulaten halpis-lasketteluhanskat tuntuvat yllättävän lämpimiltä.
    10e vain kitymarketista. Jos menee littanaan voi ostaa parin vuoden päästä uudet.
    No just tollaiset (ja just Cittarista, oli vielä kevätalessa 5 €) mulla villasormikkaiden päällä on. Taitaa olla kolmatta vuotta ja alkaa vasta nyt repeillä saumoista. Tosin kilsoja noilla ei ihan älyttömästi kertynyt, tätä talvea ennen lähinnä kevään ja syksyn ajot (+ juoksulenkeillä).

Craftin Split Finger Bike Glovesit ansaitsevat myös lämpimät suositukset. Niiden kanssa kädet ovat poikkeuksetta pysyneet pidempään lämpiminä kuin varpaat. Saksien varsi on sen verran pitkä ja väljä, että sen saa teipattua takin hihojen yli, mikä on yllättävän monessa italialaisessa "talvi"-pyöräilykäsineessä ongelma. Saksien mukana saa Craftin omat alussormikkaat. Sormikkaat tuntuvat epätavallisen väljiltä, mutta toimii silti (tai juuri siksi). Varsinaisen rukkasosa

Craft muuten myy melkein saman näköistä hiihtohanskaa, joihin Bike-sakset on helppo sekoittaa. Niissä lienee eroa ainakin kämmenpuolen kulutuspinnoissa.

näillä tarkenee forssassa

Tänään lenkillä kädet hikoilivat, olen iloisesti yllättynyt.

Paitsi kauniin väriset, myös varsin toimivat.

#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Nahkarukkasten alle villalapaset.
    Jep!
    Mulla rukkasten sisässä fleese sormikkaat, jotka olen ajatellut vielä vaihtaa fleese kintaiksi tai lapasiksi.
    Cyklon vaihteetkin toimii noilla vielä.
    Hupun ja kypärän alla tämmönen, mutta on kudottu jostakin materiaalista, villasta?

Köyhäilypuolelta löytyy tälläiset

http://www.varusteleka.fi/product/la...tyt/_33V0YAX6S

Pitkät varret, joten ranteet saa hyvin peitettyä. Tunti ajelua -22 ja lopputuloksena hikiset sormet.

pölhö Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoS Katso viesti
    Köyhäilypuolelta löytyy tälläiset

http://www.varusteleka.fi/product/la...tyt/_33V0YAX6S

Pitkät varret, joten ranteet saa hyvin peitettyä. Tunti ajelua -22 ja lopputuloksena hikiset sormet.
    Nuo alkoivat kiinnostaa toden teolla. Ei tietty ne kaikista näteimmät, mutta enpä muutenkaan ole edustavimmillani Bianchin-vihreässä buffissa ja lääketeippi nenän ja poskien päällä.

Ei sillä, että minä pihi olisin. Niin hemmetin itara vain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Pari vuotta oon nyt Spessun Subzeroilla ajellut ja mun tuntuma yllättäen on se, että maastokäytössä hanska on jopa lämpöisempi ilman sisähansaa.
    Saman huomasin tänään kun lähdin lenkille enkä löytänyt toista sisähanskaa joten oli vain toisessa kädessä. No tunnin polkemisen jälkeen huomasin että oikea käsi jossa ei ollut sisähanskaa ei palellut ollenkaan vaikka sisähanskallista kättä alkoi jo paleltaa, otin sisähanskan pois sitten toisestakin kädestä ja lenkin loput neljä tuntia meni sitten paleltamatta.
    Kai se ilmavuus on sitten tärkeämpää kuin materiaalin määrä.

M-K Guest
    Itselläni on kevyemmälle pakkaselle Yokon hiihtohanskat ja kovemmille Hofler Sport neopreenihanskat. Pakko todeta että nämä Hoflerit on parhaimmat talvihanskat mitä olen omistanut. Hintakin oli alennuksessa vain 13 euroa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti

Tänään lenkillä kädet hikoilivat, olen iloisesti yllättynyt.
    Samanlaiset täällä. Ovat kyllä yllättäneet positiivisesti nyt parin kympin pakkasilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •