FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 21 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #601
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti

    Ei s""tana.. Pääsis ,ehkä helpoimmalla kun ostas toisen rovalin kiekkosetin ja möis stanit pois.
    Ratkaisin 142+ ongelman ostamalla halvalla käytetyn spessun 142+ takanavan (kiitokset myyjälle).
    Nyt pitää vielä pähkäillä vanne yms... Mavicin ex 823:sta oon aatellut ,mutten oikein tiedä onnistuuko se esim dt comp pinnoilla kun mavicin tubeless vanteissa on ne erikoiset nipanreijät.

    Laitoin asiasta kyselyä Hi5;teen mutteivat oo vastailleet. Siellä oli 823:sia edullisesti kaupan.
    Nuken generator kiinostas myös kun sitä saa törkeen keltasena.
    Sit pitäs vielä ratkaista ,että kasaako itte vai kasauttaako.

    Sorry meni vähän offtopiciks. Pitää varmaan jatkaa tuolla kiekon kasaustopikissa.
    - Fear is a mindkiller -


  2. #602
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Bike-Discounttiin on muuten ilmestyny Radonin slide ED 8.0 ja 9.0 myyntiin, toimitukset tosin alkaa vasta viikolla 17.

    Speksit vaikuttaa ainakin omaan silmään todella mukavilta.

    Slide ED 8.0 2.499,00 €

    Frame Slide Enduro Series Alu 7005
    Fork Fox Perfomance 36 Talas 160 R QR 20
    Rear Shock Fox Float RP23 BV
    Travel Gabel: 160/120mm; Hinterbau: 160mm
    Wheelset Easton Havoc
    Brakes Formula The One, 203/180mm
    Crankset Race Face Atlas FR
    Bottom Bracket Race Face Atlas FR
    Shifters SRAM X9 Trigger, 10-speed
    Rear Derailleur SRAM X9, 10-speed
    Front Derailleur SRAM X9, 10-speed, Low Clamp/ 34,9mm
    Cassette Shimano XT CS-M771, 10-speed 11-36
    Chain SRAM PC-1051 10-Speed
    Tyres Schwalbe Hans Dampf
    Stem Easton Havoc
    Handlebar Syntace Vector 7075
    Seatpost Rock Shox Reverb, 31,6 x 420mm
    Headset FSA Orbit Z
    Grips Radon Schraubgriff by Velo
    Saddle Radon Lite by Velo
    Pedals Aluminium Bärentatze
    Weight 13,6 kg in RH 16" ohne Pedale
    Colours alu raw/orange

    Slide ED 9.0 2.799,00 €

    Frame Slide Enduro Series Alu 7005
    Fork Fox Factory 36 Talas 160 Fit RLC
    Rear Shock Fox Float RP23 BV
    Travel Gabel: 160/120mm; Hinterbau: 160mm
    Wheelset Easton Havoc
    Brakes Shimano Saint K-M810, 203/180mm
    Crankset Race Face Atlas FR
    Bottom Bracket Race Face Atlas
    Shifters Shimano Saint SL-M810, 10-speed
    Rear Derailleur Shimano Saint RD-M810, 10-speed
    Front Derailleur Shimano SLX FD-M665, 10-speed, 34,9mm Topswing
    Cassette Shimano XT CS-M771, 10-speed 11-36
    Chain Shimano CN-HG93
    Tyres Schwalbe Hans Dampf
    Stem Easton Havoc
    Handlebar Syntace Vector 7075
    Seatpost Rock Shox Reverb, 31,6 x 420mm
    Headset FSA Orbit Z
    Grips Radon Schraubgriff by Velo
    Saddle Radon Lite by Velo
    Pedals Aluminium Bärentatze
    Weight 13,9 kg in RH 16" ohne Pedale
    Colours alu raw/orange
    Kalle H muokkasi tätä : 03.02.2012 at 22.57
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  3. #603
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Canyon nokittaan sitten vielä float keulalla (joka on vissiin hieman "smootimpi" kuin talas), DHX 5.0 iskarilla sekä hammerschmidt-systeemillä. Myös Crankbrothersin putkiosat miellyttää omaa silmää. Tosta tosin uupuu hissitolppa joka Radoneissa on vakiona, myös radoneissa olevat havocit voi(?) olla kanjonin kesärinkuloita paremmat.

    Miten hitossa pieni ihmenen osaa näistä valita sen oikean?

    Canyonin torque 7.0 trailfow (2599€)


    Frame Canyon New Torque
    Rear Shock Fox DHX 5.0 Factory
    Fork Fox 36 Factory FLOAT FIT RC2
    Headset Cane Creek Serie 10
    Rear Derailleur SRAM X9 Short Cage
    Shifters SRAM X9
    Brake levers Avid Elixir 7
    Brakes Avid Elixir 7
    Hubs SUN Ringlé Drift 2.1
    Cassette Shimano Deore 11-36 10-speed
    Rims SUN Ringlé MTX 29
    Tyres Maxxis Minion DHF [60a] 2,5'', Ardent DHR [60a] 2,4''
    Cranks Truvativ Hammerschmidt AM
    Chainrings 24
    Bottom Bracket Truvativ Hammerschmidt AM
    Stem Crankbrothers Iodine 2
    Handlebar Crankbrothers Sage 2
    Grips Canyon Bracelets Lock On
    Saddle SDG Fly RL CroMo Rail
    Seat post Crankbrothers Cobalt 2
    Pedals none included
    Frame sizes S, M, L
    Colour stealth
    light white - black
    Weight 15,10
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #604
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Canyonissa paremmat kammet, ja mun mielestä vähän parempi keula. Toisessa taas aika paljon paremmat kiekot... Jos muuten ei väliä niin päätyisin ekaan kiekkojen vuoksi. Saako sitä fillariosasta?

  5. #605
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Slide ED on kyl komias peli ... Miettisin tota rungon kokoa kun tehollinen vaakaputki on 602mm ja itellä pituutta 190 ja inseam 92 et on vissii suht lyhyt ohjaamo itelle???
    The end of the road is just the beginning...

  6. #606
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Geometriasta vielä pikkusen. Itsellä ei käytännössä oo lainkaan kokemusta järeemmistä pyöristä, joten kyselen täällä siksi tyhmiä.

    Joustot:
    Canyon trailflow: 170mm edessä & 180mm takana
    vs.
    Radon slide ED: 160mm edessä & 160mm takana

    Kulmat:
    Canyon trail flow: 66,1 & 72,6
    vs.
    Radon slide ED: 66,6 & 74

    Opiskelin jo netistä, että ton kanjonissa olevan Float keulan voi venäyttää 18 senttiseks poistamalla sen sisältä yhden avararuudettimen (tein ko. operaation jo yhdelle RL-keulalle.) Tuolloin kulmat vissiin "laiskistuu" vielä noin asteella, joten numeroiksi tulee ~65,1 & ~71,6. Rupeeko toi torque oleen sitten jo ihan mahdoton metsäpoluilla käytössä, jos (toivottavasti kun) tollasen tuunaksen tekee?

    Mistähän syystä tossa on oletuksena vähemmän joustoo edessä kun takana? Eikös noissa oo usein ennemminkin toisinpäin. Markkinointi koneisto sanoo seuraavaa, pitäiskö uskoa?

    "Factory FIT RC2 with 170mm of travel reacts precisely to even the smallest bumps. The reduced length guarantees greater pressure on the front wheel and more playful, agile handling in comparison to a 180mm fork." --lähde Canyon.com
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  7. #607
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ei sillä ole periaatteessa väliä että takana on enemmän joustoa, mulla on omassa pyörässä sama tilanne. Noista kulmista tuskin huomaat sitä puolen asteen eroa edessä, mutta takana ero on isompi ja satulasta kiivetessä sen jo varmaan huomaa selvästi.

    Markkinointipuhe pitää paikkansa, pidempi keula loiventaa sekä keula että satulakulmaa ja siirtää painoa taaksepäin. Lisäksi se nostaa keskiötä joka voi olla hyvä tai huono juttu...

  8. #608
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Slide ED on kyl komias peli ... Miettisin tota rungon kokoa kun tehollinen vaakaputki on 602mm ja itellä pituutta 190 ja inseam 92 et on vissii suht lyhyt ohjaamo itelle???
    Kuullostaa aika lyhyeltä puunkiertoon. Mulla taitaa olla 610 ja pituutta saman verran. Oma tuntuu lyhyeltä, mutta mä tykkäänkin lyhyistä... En kuitenkaan varmaan lyhyempään siirtyis ellei ajo olisi pääosin alamäkeen.

  9. #609
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Kandee muistaa et raadoneissa on reeverbbi vakiona ja kanjonissa ei. Itse en ainakaan ostais pöörää jossa on hammerschmidt kokeilematta, ekaks luulin että haluan moisen mut parin koeajon jälkeen en enää halunnutkaan.

  10. #610
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Miten Canyon Torquen 24 eturattaalla päsee lujaa eteenpäin ?
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  11. #611
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Miten Canyon Torquen 24 eturattaalla päsee lujaa eteenpäin ?
    Hammerschmidt:ssä on planeettavaihde.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #612
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Kandee muistaa et raadoneissa on reeverbbi vakiona ja kanjonissa ei. Itse en ainakaan ostais pöörää jossa on hammerschmidt kokeilematta, ekaks luulin että haluan moisen mut parin koeajon jälkeen en enää halunnutkaan.
    Canyonin hissitolpan puutteen olen kyllä tiedostanut, tollanenhan on tietysti helppo asentaa jälkikäteen, joskin budjetti karkaa käsistä entistä pahemmin. Toisaalta tillanen perustolppa voi olla paremi esim sappeessa, jossa mennään käsittääkseni ankkurihisseillä mäkeä ylös.

    Joissakin arvosteluissa on mainittu HS-systeemin ylivaihteen "tahmeudesta", oliko tuo juuri se syy miksi et tykännyt ko. systeemistä vai oliko siinä jotain muuta vikaa? Omaan silmään toi vaikuttaa kyllä fiksulta: kompakti paketti (hyvä maavara), nopeat vaihdot (?), ei etuvaihtajaa takarenkaan tiellä... yms. Painossa toi tosin taitaa ottaa pari sataa grammaa nokkiinsa perinteiseen vaihtajaan verrattuna.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  13. #613
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Canyonin hissitolpan puutteen olen kyllä tiedostanut, tollanenhan on tietysti helppo asentaa jälkikäteen, joskin budjetti karkaa käsistä entistä pahemmin. Toisaalta tillanen perustolppa voi olla paremi esim sappeessa, jossa mennään käsittääkseni ankkurihisseillä mäkeä ylös.

    .
    Onhan niitä hissitolppia joissa johtoo ei oo typerästi vedetty takapuolelta. Esim. Spessun command post ja on niitä muitakin.

    Ite noussut juurikin command post black litellä ankkurihissillä ylös ilman mitään ongelmia. Tolppa ei ollut milläänsäkkään. Nousuja tosin oli vaan noin 15.
    Henkilököhtaisesti en ostas hissitolppaa missä johto menee takapuolelta (reverb) jos tarkoitus ois paljon hissipyöräilyä harrastaa.

    Jotkut ilmeisesti modannut noita reverbejä paremmin hissiin soveltuvaks.
    - Fear is a mindkiller -


  14. #614
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    Ei se tolpan takana kulkeva johto ole kovin ongelmallinen ankkurihisseissä. Aivan yhtä helppoa on pitää ankkuria p*****n takana kuin tolpan takana.

  15. #615
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Harmi vaan ettei Command Post oikeen toimi kisakäytössä.

  16. #616
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Jos pyörää käyttää paikoissa jossa hissillä mennään ylös ja alas tullaan vauhdilla, niin hissitolppa on suht turha kapine.

    Jos välttämättä haluaa käyttää hissitolppaa tuollaisissakin paikoissa, niin Gravity Dropper ei ole moksiskaan minkään sortin hisseistä. Päinvastoin liukuputken suojana olevassa haitarigummissa pysyy ankkuri hyvin paikoillaan. Myös tankovivut on simppeleitä sekä kestäviä. Vaijeri on myös fiksussa paikassa.

  17. #617
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Jos pyörää käyttää paikoissa jossa hissillä mennään ylös ja alas tullaan vauhdilla, niin hissitolppa on suht turha kapine..
    Miksi?

  18. #618
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    jkl
    Viestit
    52
    Suomessa on niin lyhyet mäet, ettei niissä ehdi paljon satulaa nostaan ja laskeen!
    Hissitolppa on kaupungissa hyvä, kun voi valoissa laskea satulan alas nii ylttyy jalat maahan!

  19. #619
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bonzorno Katso viesti
    Suomessa on niin lyhyet mäet, ettei niissä ehdi paljon satulaa nostaan ja laskeen!
    Mitä Ihmettä,,,,,,,,,,,, Just lyhyiden mäkien takia hissitolppaa tarvitaan, ehtii nostaa ja laskea

  20. #620
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Canyonin hissitolpan puutteen olen kyllä tiedostanut, tollanenhan on tietysti helppo asentaa jälkikäteen, joskin budjetti karkaa käsistä entistä pahemmin. Toisaalta tillanen perustolppa voi olla paremi esim sappeessa, jossa mennään käsittääkseni ankkurihisseillä mäkeä ylös.

    Joissakin arvosteluissa on mainittu HS-systeemin ylivaihteen "tahmeudesta", oliko tuo juuri se syy miksi et tykännyt ko. systeemistä vai oliko siinä jotain muuta vikaa? Omaan silmään toi vaikuttaa kyllä fiksulta: kompakti paketti (hyvä maavara), nopeat vaihdot (?), ei etuvaihtajaa takarenkaan tiellä... yms. Painossa toi tosin taitaa ottaa pari sataa grammaa nokkiinsa perinteiseen vaihtajaan verrattuna.
    Paino, tahmasuus ja pitää kanssa muistaa että aina 'granny' ringi edessä, kaikki takajousituksen ratkaisut ei välttämättä toimi optimaalisesti noin pienillä rataskoolla ja sen hinnalla alkaa ostamaan jo hiilari kampisettejä jotka painaa sen 7-800g, eli painoero alkaa kasvaa jo 6-700g alueelle, epäilen että uusi versio on kohta ehkä jo tulossa koska SRAMhan ei tuota aktiivisesti oikeen edes markkinoi.

  21. #621
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Semmoselle ken pitäytyy 2x9/10- syteemissä Hammerschmidt on hyvä vaihtoehto. 24-piikkisellä rattaalla overdrive vastaa
    38:a - toinen ratas minkä tuohon saa on 22, jolloin overdrive-välitys on 36. Jonkun aikaa kun HS:llä ajaa niin ylivaihteen
    vastusta ei oikein edes noteeraa, äänen kyllä mut siihenkin tottuu. Maavaranhan tuolla saa maksimoitua ja huolettomia
    kapineita on nuo AM-setit, FR:ssä ei pölytiivistys toimi yhtä hyvin. Jos fillariin on alunalkaen pultattu HS, niin todennäköisesti
    perä toimii auttavasti ton kokosen rattaan kanssa. Painossa tuossa ottaa ain takkiin.

    Ajoin itse ~750 tuntia HS:llä ja systeemi oli sisältä ihan uutta vastaava. Kampia oli toinen setti menossa ja hiilaribashi oli
    jo aika roisin näköinen, mut silti väitän et toi on niin bomb-proof kun kampisysteemi vain voi olla. Ainoa syy miksi mun HS
    ei oo enää mun HS, vaan kaverin, on et 24/38 edessä ei ollu kumminkaan mun juttu - päätin et pärjään yhdellä eturattaalla.

    Muoks: se yhden eturattaan viritys johon siirryin, oli SixC kammet + 32T titamiini-eturatas ja Truvativin HS-specifi bb vaihtu
    ekana Hopeen ja sittemmin Pacen keskiöön, painoerosta ei haisua mut varmasti semmonen on. Painoeroa en IRL oo noteerannu.

  22. #622
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Tuolle tahmasuudelle varmaan löytyy googlettamalla prosentteja. Äkkiä parkkipaikalla kokeillessa en huomannu juurikaan eroa. Canyoniin (ja useimpiin muihin nelilinkkupyöriin) Hammeri sopii poljettavuuden kannalta erittäin hyvin, koska poljettavuus on niissä usein hyvä pikkurattaalla ja surkea isommilla. Painosta sen verran että jos muutama sata grammaa keskiön seutuvilla antaa muutamaa sadasosasekuntia enempää takkiin per kisapätkä niin yllätyn.
    Att inte cykla är att gå för långt

  23. #623
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Jos pyörää käyttää paikoissa jossa hissillä mennään ylös ja alas tullaan vauhdilla, niin hissitolppa on suht turha kapine
    Totta, jos kyse on normi bike park -ajelusta. Eihän kellään DH-pyörässäkään oo hissitolppaa. Mut sit kun keskuksissa alkaa yleistyy pidemmät enskareitit, joissa joutuu myös polkemaan enemmän, niin hissitolppa on mielestäni ihan paikallaan. Sama kisoissa.
    mehukatti muokkasi tätä : 04.02.2012 at 17.45

  24. #624
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Harmi vaan ettei Command Post oikeen toimi kisakäytössä.
    jos viittaat tällä siihen ,ettei aina osu kohdalleen tiputus esim kakkosasentoon niin oon eri mieltä. Viime kesän 2400km command postia käytin aktiivisesti. Kymmeniä kertoja per lenkki ja voin sanoa ,että napsahtaa kohdalleen aina. Kisassa kun keskittyy täysillä niin pomminvarma tolppa. Vaatii tosin vähän totuttelua.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #625
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Miksi?
    Niin, miksi hissimäissä tarvittaisiin säätötolppaa? Satulahan on paree pitää alhaalla hississä ja paree pitää alhaalla alamäessäkin... Toki jos jossain parkeissa on traileja joista on pitkät siirtymät hisseille, niin silloin vois toki olla säätötolpasta hyötyä.

    Voihan se tosiaan olla enskapyörässä kiinni parkkivisiiteillä mutta rikki noita on porukalla näyttänyt menevän siinä käytössä. Esim. nuo tankonamiskuukkelit paukkuu kun yleensä sojottavat otollisesti pannutustilanteissa, Reverbin letkukiinnitykset tolpan yläpäässä yms.

    Ite pidin viime kesän aina säätötolppaa enskapyörässä mutta varmaan 98% fillarin liikkumista kilometreistä se oli lähinnä turhaa painoa. Lenkeillä: ei tarvetta, parkissa(Åre): ei tarvetta, enskakisoissa: joskus tarvi tai ainakin luuli tarvitsevansa, lähireenimäki: pikkunyppylä ja ei hissiä joten ihan mukava siellä, autossa kuljetuksessa myös näppärä.

  26. #626
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Tuo Canyon on houkutellut minuakin. Osasarja on ihan käsittämättömän hyvä hintaan nähden. Onneksi olen saanut vielä vastusteltua, sillä se tuntuu jotenkin niin overkilliltä. Joustoa on enemmän kuin paikallisissa mäissä korkeuseroa.

  27. #627
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Lenkeillä: ei tarvetta
    En ymmärrä, lenkillähän tulee kokoajan vastaan sekä ylä- että alamäkiä.

  28. #628
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    En ymmärrä, lenkillähän tulee kokoajan vastaan sekä ylä- että alamäkiä.
    Ei täällä.

  29. #629
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    61
    Radon Slide Ed 8.0 tilattu. Toimitusaika 14 vkoa ://///

  30. #630
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Ensi kesän enskavehje talvivarustuksessa. Pirun hauska ajettava, äsken piti käydä ottamassa vaan kuvat, mutta innostuin leikkimään niin että hiki tuli. Orkkiskokoonpanoon on muutettu lyhyempi stemmi, gripit, hissitolppa ja renkaat, sekä lisätty bashring ja ketjuohuri.

    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •