FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 89 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 189 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Salla Guest
    Uusia sauvoja mielessä- kummallakin tyylillä etenen. Mitä suosittelette n. 70-100e/pari sauvaksi?

http://www.haijaa.fi/verkkokauppa/in...pl?ryhma_id=33

Yokon 99e spesiaalitarjous on houkutteleva. Kokemusta kyllä ei ole. One way, Exelin ja Rexin sauvoista kokemusta. Jos uusia sauvoja hankkisin, ottaisin One wayt tai jos lompakko kestää Swixin triacit. Noh, jos on painoa sanotaanko yli 80 kg ja hiihdät paljon ja vedät loikalla mäkiä ylös, ota mahdollisimman jäykät kepit ja keveyskään ei haittaa. Kaikilla sauvamerkeillä on halvemman pään "100% carbonia" sauvoja, jotka on tehty "jäte" hiilikuidusta. Sauvatuntuma lumeen on silloin kova/huono. Kyllä niilläkin hiihtelee, jos on tiukka budjetti.

http://www.fortesport.fi/sauva_one_w..._pr_20123.html

Menee hieman yli budjetista mutta kepeä sauva ja jäykkyyttäkin pitäisi piisata.
    Walk the line..

Salla Guest
    One wayt on olleet mielessä.. tällänen n. 55kg naispuoleinen olen.. Pitänee käydä kaupoissa tutkailemassa valikoimaa näin pakkasilla..

Salla Guest
    http://www.haijaa.fi/verkkokauppa/in...l?ryhma_id=218

Millaiset mahtaa olla nuo One wayn diamond cross sauvat? 79e

Haijaalta tuli viime talvena tilattua sukset. Liike tuttu.

myydään tahma karhut luisteluun halvalla... hiihtäjä ei kestä pakkasta ja sukset tarpeettomat, hiihtäjä noin 68 kg ja suksilla hiihdetty noin 98 km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti

www.fortesport.fi/sauva_one_way_diamond_storm_10_max_pr_20123.html

Menee hieman yli budjetista mutta kepeä sauva ja jäykkyyttäkin pitäisi piisata.
    Tuollaiset OW:n Diamondit on ja "varasauvoiksi" hankin tällaiset: http://www.fortesport.fi/sauva_exp_1..._EXP20001.html Jäykkyyttä vähintään OW:n
    verran, hinta on hieman edullisempi. (Forten etusivulla taisi olla tarjous ilmaisesta toimituksesta lähimpään MH:n toimipisteeseen) Em. sauvaa löytyy myös Häijäältä samaan hintaan. http://www.haijaa.fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=30

usko juntunen muokkasi tätä : 31.01.2012 at 21.40

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salla Katso viesti
    http://www.haijaa.fi/verkkokauppa/in...l?ryhma_id=218

Millaiset mahtaa olla nuo One wayn diamond cross sauvat? 79e

Haijaalta tuli viime talvena tilattua sukset. Liike tuttu.
    Diamond crossit ovat jäykät ja suht kevyet. Ko. mallilla hiihtelin itsekin mutta annoin pois. Materiaali on sitä halvempaa hiilaria, joka tärskäyttelee lävitse. Mutta elä huoli, voittaa monet muut saman hintaluokan kepit mm. jäykkyydellään. Tyttökaverini on hiihdellyt ko. mallilla kohta 2 vuotta ja eikä järin ole jupissut.
    Walk the line..

Mulla on Vaudin Speed Race 100% carbon -sauvat ja on kyllä tähän asti parhaat, mitä oon kokeillu. Vielä kun sattui saamaan ne halpissauvojen hinnalla, niin en valita. Vauhdin hihna on ainakin mun käteen selkeesti tukevampi ja parempi kuin OneWayn tai Exelin. Sompa kantaa hyvin.
    Freude am Fahren.

Sotketaan lisää tätä sauva-asiaa... Olen hiihtäny viimeisten vuosien aikana diamond stormilla, lekin supersharkilla ja hm-carbonilla,
    kahdella erivuotisella swixin Star/ CT1:llä, triaxsilla sekä yksillä exelin kepeillä sekä lumella että hiekkapohjalla rullilla enkä minä kyllä osaa
    noiden putkien osalta isoja eroja tehdä. Joku on pätkän jäykempi kun toinen, kaikki noi notkahtaa jonkun verran.

Paljon merkittävämpää on mulle ollut se mitä niissä on putkien päissä. Sommissa on isoja eroja enkä itse ottais sauvaa jonka putken
    alapään muoto / läpimitta tai kiinnitys-tsydeemi ei oo öbaut vakio. Niitä varaosia kun tarttee kumminkin joskus ja nopeestikin ...
    Kahva + hihna on vielä merkittävämpi juttu, Lekin pikakiinnitteinen hihna on musta periaatteessa paras mut kestää vain puoli talvea. Swixin uudempi
    hanskahihna on lähes yhtä hyvä. Muut tulee kaukana. Käytän itse suht suoraa (swixin) korkkikahvaa ja iänikuisen vanhaa swixin palikkakahvaa
    (...se sven fisher-malli...) öbaut yhtä paljon. O-W:n korkit ei oo kestäny, eikä varaosina hommatut startin korkitkaan.

Samaa mieltä PaH:in kanssa, hihna merkitsee harrrastuskäytössä enemmän. Käytössä on ollut Swixin, Exelin ja OneWayn paremman pään hihnoja eikä yksikään niistä ole oikein vakuuttanut... OneWay on ehkä ollut paras.

Lekiltä löytyy hanskaan leivottu zydeemi
    http://www.leki.com/skiing/skiingGloves.php?aID=128
    jota näkee helpon kiinnitettävyyden ja irrottamisen vuoksi ampumahiihtäjillä. Vaikuttaa oivalta systeemiltä, kiinteä hihna pysynee paikoillaan optimipositiossa.
    Onko kellään kokemuksia Lekistä?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Elkki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Samaa mieltä PaH:in kanssa, hihna merkitsee harrrastuskäytössä enemmän. Käytössä on ollut Swixin, Exelin ja OneWayn paremman pään hihnoja eikä yksikään niistä ole oikein vakuuttanut... OneWay on ehkä ollut paras.

Lekiltä löytyy hanskaan leivottu zydeemi
    http://www.leki.com/skiing/skiingGloves.php?aID=128
    jota näkee helpon kiinnitettävyyden ja irrottamisen vuoksi ampumahiihtäjillä. Vaikuttaa oivalta systeemiltä, kiinteä hihna pysynee paikoillaan optimipositiossa.
    Onko kellään kokemuksia Lekistä?
    Pari talvea olen kohta Lekeillä hiihtänyt ja ainakin One Way -sauvoihin verrattuna kahva istuu huomattavasti paremmin käteen eikä kahvojen korkkimateriaali ole kulunut nimeksikään. Tälle talvelle hommasin "paremman mallisen" remmin, jossa kiristys on kahteen suuntaan ja olen tykännyt. Sama lenkki käy luonnollisesti niin pertsan kuin vapaan sauvoihin. Hanskoista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Thermosta ja Shark Cruiserista olen kuullut vain hyvää. Jälkimmäisenä mainitut on jo ostoslistalla

Huono puoli noissa tahtoo tosiaan olla lenkkien kuluminen ja sauvojen hinta. Ainakin Pro Carbon -sauvan mukana tuleva lenkki kesti vajaan talven mutta uudet maksaa vain reilun pari kymppiä..

Ampumahiihdon lisäksi tuo irroitussysteemi osoittaa hyvyyttään pitkissä massahiihdoissa. Etenkin kylmällä ilmalla on aika paljon mukavampi louhia vyölaukusta tavaraa ilman, että tarvitsee kohmeisia näppejä sahrata takaisin remmeihin.

->Elkki. Mistä päin Lekit hankit, löytyykö Suomesta mitään edustusta?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Forte Sportista ainakin löytyy Lekiä.

Kulutustavaraa ovat nuo Lekin hihnojen lenkit ja samanlaiset näyttävät olevan myös noissa hanskallisissa.
    Viis taisin saada "takuuseen" parissa talvessa. Lekit kannattaa ostaa sit oikean pituisena, jos sellaisia meinaa -
    kahva on sillai muotoiltu sisältä et putken irroitus on pain in the ass - ainoa sauvaputki noissa jonka olen saanut
    kuumailmapuhaltimella sulamaan kahvan irroituksen yhteydessä ...

Salla Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    http://www.youtube.com/watch?v=_PMvz...eature=related

Pitää alakaa kohta suksia tervaamaan...On, on ne vaan hienot maisemat hiihellä! Ee ihmislasta ahista kun tuonne pääsee, tai niin no pikkusen ehkä kun lähetään
    Vuontispirtiltä kohti Montelin majaa
    Kyllä on upeat maisemat.

Salla Guest
    http://www.repovesi.com/files/download/REP2012.pdf

Tuonne olisi tarkoitus mennä hiihtämään. Upeat paikat. Kesän vakiokohde.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Forte Sportista ainakin löytyy Lekiä.
    Kuuluu myös Vuokatti Ski Servicen valikoimaan.

Olen hiihtänyt joillain halpis-Yokoilla, ja One Wayn paremmilla sauvoilla ennen Lekiä. Näistä tuo viimeinen on mukavuudessa ehdoton ykkönen, jäykkyyksiin en osaa ottaa kantaa. Mallina Super Shark, ja pari senttiä lyhennetty 160 cm putkesta. Vanhemmissa remmeissä se peukalon ja etusormen välissä oleva punainen kiinnityslenkki kului nopeasti, mutta uudemmissa sama lenkki on jotain paremmin kestävää materiaalia ja väriltään valkoinen. Noin 1000 km jälkeen ei havaittavaa kulumista.

Sen sijaan vanhemmat Cruiser-sormikkaat ovat kuluneet kaudessa kämmenestä lähes puhki. Tämän vuoden Thermoissa vaikuttaisi olevan paremmin kulutusta kestävä kämmenpuoli, mutta vähäisillä kilometreillä ei voi luvata varmaksi. Toisaalta ei minulla Lillsportin sormikkaat ole yhtä talvea pidempään kestäneet. Lekit ovat tosin pari kymppiä kalliimmat. Korkkikahvassa ei näy mitään kulumista, kun taas One-Wayn kahvat kastuessaan olivat varsin herkät. PaH:n mainitsemaa metallilenkkiä en ole saanut Lekin remmeistä tai sormikkaista rikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Tarkoitan nyt vähän vakavampaa kisailua kuin koulujenvälisiä. Ja retkihiihto on asia erikseen, eivät ne kisakamat oikea varuste mökkimetsiin ole...
    Nö ei siellä koulujenvälisissä pärjännyt sen paremmin kuin muissakaan kisoissa. Mun ikäluokassa meidän koulussa oli 150-180 oppilasta joista kaksi parasta valittiin koulujenvälisiin. Pääkaupunkiseudulla sitten varmaan tuhansia. Jos haluaa olla paras oman ikäisistä muutamasta tuhannesta on se jo vähän vakavaa. Valitettavasti jäi johonkin puolivälin paremmalle puolelle.

Ärsyttää vaan toi välinekeskeinen ajattelu, hiihtotekniikasta se on kiinni.
    Smo muokkasi tätä : 02.02.2012 at 07.16

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Nö ei siellä koulujenvälisissä pärjännyt sen paremmin kuin muissakaan kisoissa. Mun ikäluokassa meidän koulussa oli 150-180 oppilasta joista kaksi parasta valittiin koulujenvälisiin. Pääkaupunkiseudulla sitten varmaan tuhansia. Jos haluaa olla paras muutamasta tuhannesta on se jo vähän vakavaa.
    Kaksikielisessä pienessä pohjalaiskylässä oli hiihto elämää suurempi asia. Koulujen väliset kamppailut maamiesseuran takapihalla oli veristä ja raakaa puuhaa. Ja vakavaa. Kunnia se oli niille jotka pääsi edustamaan omaa koulua. Jos omat hävisi niin ei ollut selkääntaputtajia. Mahtaakohan ne järjestää enää koulujenvälisiä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Å Katso viesti
    Kaksikielisessä pienessä pohjalaiskylässä oli hiihto elämää suurempi asia. Koulujen väliset kamppailut maamiesseuran takapihalla oli veristä ja raakaa puuhaa. Ja vakavaa. Kunnia se oli niille jotka pääsi edustamaan omaa koulua. Jos omat hävisi niin ei ollut selkääntaputtajia. Mahtaakohan ne järjestää enää koulujenvälisiä?
    Järjestää varmaan mutta onko enään hiihto ykköslaji....? jos joku tietokone peli jossa hiihdetään ja sisällä saa olla lämpimässä

Karhu volcan skating 182 cold on suksi.... kuka tulee koeajaan noin vuoden vanhoja sata kilometriä hiihdettyä suksia 68 kg painavalle ? tarvin rahaa tietokonepeliin noin 90 e

Onko hiihtokausi jo ohi? Äsken kun ajoin Aholahden hiihtkeskuksen ohi niin ei näkynyt yhtään suksivaa. Kävi kyllä mielessä testata miten Nokiat luistaa kovalla baanalla, ihan menee hyvät liikuntapaikat hukkaan
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    myydään tahma karhut luisteluun halvalla... hiihtäjä ei kestä pakkasta ja sukset tarpeettomat, hiihtäjä noin 68 kg ja suksilla hiihdetty noin 98 km
    Laitoin privaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakkis Katso viesti
    Laitoin privaa...
    Vastaan kohta kun ehdin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Järjestää varmaan mutta onko enään hiihto ykköslaji....? jos joku tietokone peli jossa hiihdetään ja sisällä saa olla lämpimässä
    Eikös Nintendo wii tai Sega megadrive voisi tehdä tuollaisen pelin, onhan niitä fillaripelejäkin. Pirkan hiihto sisätiloissa -> huoltopaikoilla taklailua, suksien irroittamista, pidon lisäämistä ja Hämeenkyrön lentokentällä vessakäynti.
    Loistava bisnesidea.

Noista sauvoista vielä. Pojalla on luistelusauvoina nuo OW:n Diamond Stormit. Lauantaina sellainen katkesi suoraan työnnössä. Ei, ei ollut aiempaa iskua tai muutakaan näkyvää vikaa sauvassa. Onneksi ei mennyt kisassa vaan hiihdettäessä loivaa ylämäkeä luistotesteissä. Muuten poika on ollut erittäin tyytyväinen ko. sauvoihin. Kahvat ovat tosiaan korkeiltaan kuluvaa sorttia, mutta toisaalta ne kuluvat käyttäjän käsien mukaan. Meillä jopa vaihdettiin vanhat kuluneet kahvat uusien tilalle.
    Tuo edellä mainittu EXP:hän on ilmoituksen mukaan samaa putkea kuin OW:n tämän kauden ykkössauva. Viime talvella ainakin Intersporteissa myytiin jonkinlaiseen kamppanjahintaan OW:n sauvaa, joka oli heidän mallistossaan käsittääkseni seuraava Diamond Stormista alaspäin. Se oli aivan oivallinen sauva ainakin kuntoilijalle ja juniorihiihtäjille jopa kilpasauvaksi. Itse pidän Swixin Teamia (CT2 ?) hyvänä sauvana. Se on hieman tuota CT ykköstä painavampi ja löysempi mutta ilmeisesti samalla selvästi kestävämpi. Kyllä aivan hyviä sauvoja löytyy jo 70 - 100 euron hintaan. Kahvat, hihnat ja sommat voi siten jossain määrin valita mieltymysten mukaan. Kuten aiemmista viesteistä ilmenee, on niissä isojakin eroja ainakin kestävyydessä ja käyttömukavuudessa. Joskus toisen merkin osia voi vaihtaa toisen valmistajan putkeen, mutta tämä ei aina onnistu. Nämä jutut kannattaa kysyä asiantuntevilta myyjiltä tai kokeneemmilta hiihtäjiltä.

Yhden Diamond Storm- putken olen saanut työntämällä rikki minäkin. Hiekkapohja, jyrkähkö ylämäki ja reipas lyönti - raks. Ei menny poikki vaan
    halkes pitkittäin säleiks. Takuu tarjosi uuden. En silti pidä tuota indikaationa yhtään muita heikommasta laadusta.

CT1 (Star?) ja CT2 (Team) Swixeistä ovat aika erituntuisia sauvaputkia, CT1 on kepoisampi ja jäykempi enkä erota sitä tuntumaltaan Triaxista,
    CT2 taas on raskaamman oloinen ja karvan letkumpi. Helevatun kestäviä ovat kumpikin. Mun vanhin CT2-pari on kai 10v vanha ja sitä on tuupattu
    hiekkaan / asfalttiin kovametallipiikeillä jokusen 10tkm edestä eikä tuossa putkiosassa vielä vuodet näy.
    Lumelle preferoin kumminkin ykköstä, rullahiihtoon (tasatuuppaukseen) taas kakkosta - ribaundi ei oo ihan yhtä ärhäkkä.
    Noi Swixin normisauvat on ehken kaikkein helpoimpia varaosamielessä, niihin käypää kahvaa + sompaa löytyy niin omista kuin vieraista valikoimista.

Eikö nuo OneWayn sauvat ole maailmancupeissakin ihan kulutustavaraa? Sprinttikisoissa ainakin näyttää kuluvan keppi/erä. Lekeillä olen nyt lykkinyt pari talvea, yhden käsihihnan metallilenkin olen saanut poikki. Vika ei sitten ollutkaan mun björgenmaisessa habassa vaan ne ei vissiin ihan ikuisia ole muillakaan. Cruiser-hanskoilla olen nyt muutaman satasen hiihdellyt tänä talvena ja olen ihan tyytyväinen ollut, vähän ehkä hankalampi saada se lenkki kahvaan kiinni.

Onko Exel lopettanut suksisauvahommat kokonaan kun ei enää missään näy?

Exel myi sauvansa Karhulle

Karhu on ostanut Exelin urheilusauva-puolen. Exel keskittyi sitten teollisuuskomposiittien ja putkien valmistamiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Diamond crossit ovat jäykät ja suht kevyet. Ko. mallilla hiihtelin itsekin mutta annoin pois. Materiaali on sitä halvempaa hiilaria, joka tärskäyttelee lävitse. Mutta elä huoli, voittaa monet muut saman hintaluokan kepit mm. jäykkyydellään. Tyttökaverini on hiihdellyt ko. mallilla kohta 2 vuotta ja eikä järin ole jupissut.
    Ostin tuollaiset. Swixin Team CT2-sauvat, jotka meillä myös on, menevät samaan kastiin ja ovat myös tositoimeen luisteluhiihtoon hiihtotaitoiselle liian notkot. Joustoa on liikaa. Vertaus hintaluokkaan lienee erittäin pätevä ja osuva. Tärskyjä noista ei kyllä saa, ellei kuitu ole pahemman kerran irronnut sisäpuolelta. Valuvikaisen merkki.

Hiihtelen Exelin Wold Cupeilla ja Avanti Formuloilla. Perinteiseen joustavampi käy mutta luistelussa en huonokuntoisenakaan sulata Crossia Tai Swixin CT2 -sauvaa.

Aikuinen hajottaa hiihtosauvan harvoin, ellei osallistu sprinttiin. Ostaisin mieluimmin kisasauvan, jos kerran osaan hiihtää. Jyvitettynä 10-15 vuodelle hintakaan ei ole paha. One Waylle kannattaa toki ostaa kaikki suojavarusteet (sauvaputki, pehmusteet) mukaan. Putki lienee hiilikuitua mutta käyttäytyy toisinaan kuin lasi.

Kannattaa aina muistaa että suurin kulu hiihtämisestä tulee yleensä siitä kun ulkoilutetaan autoa ladunalun parkkipaikalle (seuraavaksi suurin kulu on voiteet). Itse hiihtäminen on silkkaa säästöä. Siitä kannattaa tehdä luksusta, jos vaan voi. Tulee tehtyä enemmän.

Tähän on syytä linkittää Villen sauvavinkit.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •