ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 19 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #541
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kyllä alle 2500€ pyörissä voi unohtaa sekä CCDB't että BOSsin jousitukset. Itsekin olen pärjännyt 1x9/10 setupilla, mutta asia on niin että 2x9 kokoonpanosta on helpompi siirtyä 1x9'ään kuin toisin päin. Samoin ISCG täbejä ei tarvitse käyttää jos ei halua, mutta mukava ne on olla olemassa jos joskus tulee tarve (esim. Hammerschmidt kampia tuskin saa BB adaptereihin kiinni).

    Kaiken kaikkiaan uskomattoman hyvät osat hintaan nähden.

  2. #542
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Kyllä alle 2500€ pyörissä voi unohtaa sekä CCDB't että BOSsin jousitukset...Samoin ISCG täbejä ei tarvitse käyttää jos ei halua, mutta mukava ne on olla olemassa jos joskus tulee tarve (esim. Hammerschmidt kampia tuskin saa BB adaptereihin kiinni).
    Totta. Mutta eipä siihen hintaluokkaan kyllä Hammereitakaan laiteta.
    Mud, sweat and beers.

  3. #543
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Minä kokoinen? Viskaappa puntariin, mitä painaa nykyään. Vaihdoitko speksejä.....
    "16" oli koko mutta viime vuoden mallia kun sai vähä edullisemmin...mutta vähä eroo alkuperäsestä Fox Float 36RCL fit keula..navat ja headset ja jarruvivut kullan väriset.

  4. #544
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Gravitydropper toimii hisseissä hyvin modaamattakin. Vaijeri lähtee tolpan alaosasta joten ankkuri ei ota siihen, ja liukuputkea suojaa muodikas haitarikumi .


    SB-66:ssa on muuten Coven tapainen uritettu ISCG-adapteri, joka siis toimii myös hammerin kanssa.
    Att inte cykla är att gå för långt

  5. #545
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Totta. Mutta eipä siihen hintaluokkaan kyllä Hammereitakaan laiteta.
    No melekee http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_13061_.htm

  6. #546
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sulo Katso viesti
    Wouh, tuossa on kyllä palikoita hintansa edestä ainakin!
    Mud, sweat and beers.

  7. #547
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304

  8. #548
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    52
    Mites YT Wicked. Limited mallissa olisi valmiina Bosia edestä ja takaa. Ostoskoriin sitä ei näköjään saa...
    http://www.yt-industries.com/en/bike.../wicked-160sl/

    Tätä versiota saa ostettuakin
    http://www.yt-industries.com/shop/in...oduct&info=162

    Taitaa olla kokemukset näistä aika ohuelti.

  9. #549
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Muistanko väärin, että Kanjoneiden kanssa oli jotain häikkää? Valmistusfiboja rungoissa tjsp?
    Mud, sweat and beers.

  10. #550
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Muistanko väärin, että Kanjoneiden kanssa oli jotain häikkää? Valmistusfiboja rungoissa tjsp?
    En ole noita kanjoneita pahemmin seuraillut mutta strivessä ainakin taisi olla joitain feeluja.

  11. #551
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sulo Katso viesti
    Tuo lienee vanhempi malli kun on huonommat kiekot ja 9-vaihteet?

  12. #552
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Radonin sivuilla kannattaa melkeinpä surffailla saksankielisellä puolella, sillä ainakin 2011-malleissa englanninkielisissä oli todella paljon virheitä osissa, kun taas saksankielisellä puolella tiedot olivat oikein.

  13. #553
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Oon myös kerännyt heiman muistilistaa, toivoen, että tämä jotenkin helpottaisi pyörän valintaa. Tuleeko raadilla mieleen jotain puuteita/tarkennuksia/korjauksia?

    *Standardi läpiakselit edessä ja takana (ainakin spessulla oli jotain 142+ virityksiä)
    tuo 142 on se takapää standardi mikä tulee yleistymään enska pyörissä, ainakin toivottavasti. Itsellä on 142 enkä varmasti osta enää runkoa missä on vanha pikalinkku kiinnitys. Takapää on ihan eri jämäkkä 142:lla.

  14. #554
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    142/135 maxle/12mm läpiakseli, same shit different package.

    Joo, ohan se 142 kivempi laittaa paikalleen kun on dropoutit.

  15. #555
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    142x12 on se uusi standardiakseli, mutta spessulla on tosiaan tuo 142+, missä pakka tulee muutaman millin ulommas. Spessun 142+ runkoon kyllä sopii vaihtajan säädöllä tavallinen 142x12 napa, mutta tuo spessun 142+ napa ei taasen mahdu pääsääntöisesti muihin runkoihin.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #556
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lisenssimaksujako spessu tolla kiertää?

  17. #557
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    142x12 on se uusi standardiakseli, mutta spessulla on tosiaan tuo 142+, missä pakka tulee muutaman millin ulommas. Spessun 142+ runkoon kyllä sopii vaihtajan säädöllä tavallinen 142x12 napa, mutta tuo spessun 142+ napa ei taasen mahdu pääsääntöisesti muihin runkoihin.
    Ei helvata Spessu!
    Onko porukoilla muuten tietoa, käykö Shimanon E-thru (142x12) -akselin tilalle maxle 142?
    Tosiaan tuo 142mm on yleistynyt jo hurjasti tämän(kin) kategorian pyörissä, onneksi monet vanhat navat saa konvertoitua uuteen standardiin
    Love me, love my bike.

  18. #558
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Mikäs akselityyppi niissä Trekin ABP-systeemeissä muuten on? Käykö niihin joku norminapa vai pitääkö käyttää Bontrageria tjsp?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Ei helvata Spessu!
    No niinpä.


  19. #559
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikäs akselityyppi niissä Trekin ABP-systeemeissä muuten on? Käykö niihin joku norminapa vai pitääkö käyttää Bontrageria tjsp?
    Käy ihan normi 135mm pikalinkku(napa, pikalinkku pidempi?) tai sitten niihin on nykyään myös sitä 142x12 maxle settiä.
    Love me, love my bike.

  20. #560
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Ei helvata Spessu!
    Niinpä niin. Mullakin on nyt tuossa kiekkopäivityksen jäljiltä 29er Epicin orkkistakakiekko lähinnä romurautana nurkissa, kun ei siitä ole kakkoskiekoksikaan. Ei ole paljon iloa kakkoskiekosta, jos aina tarttee säätää vaihtaja uudestaan. Samaan vaivaan sitten vaihtaa suoraan sen renkaan siihen ykköskiekolle. Edes pieni järki spessullakin, että standardinmukaisen 142x12 navan saa tuohon sentään kiinni.

    Mutta eiköhän tuo xc-kurjuutin jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi spessuksi kunnes (vahva epäilys) luopuvat näistä omista standardeistaan, vaikka muuten hyviä pyöriä ovatkin.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  21. #561
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    http://www.mbr.co.uk/news/just-in-yt...es-wicked-150/ tuossa on lontooksi jotain jupinaa noista YT:stä ...
    The end of the road is just the beginning...

  22. #562
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Noissa 142 x 12 mm akseleissa oli muistaakseni eroja keskenään, mutta 142 napoja voi käyttää kaikkien akseleiden kanssa.
    Esim. tuohon Shimanon E-Thru:n tilalle ei taida sopia Maxle tai DT Swissin RWS. Voin tarkistaa vielä asian kotona, mutta muistaakseni DT Swississä on erilainen tuo kahvan puoleinen kartio akselissa kuin Shimanolla. Maxle näyttää kartion kohdalta jokseenkin samanlaiselta kuin DT Swissin akseli.

    Maxle:

    DT Swiss:


    Shimano E-Thru:


    Tuosta vielä RM:n Product Managerin selityksiä 142 x 12mm akselista.
    Hri muokkasi tätä : 27.01.2012 at 10.48 Syy: Kuvat lisätty

  23. #563
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ jou, sama kuva mullakin tuosta yhteensopivuuskysymyksestä Shimano vs. muut. Mut sit muistelen et
    myös maxlen ja DT:n kahvanpuoleinen kartio on hiukan erimallinen ja saattaa mennä ristiin tai sitten ei.

    Jotta tuo x12- systeemi olis vielä sekavampi, niin jokunen runkovalmistaja tekee vielä omia akseleitaan
    ja vastaavasti muotoileen noi dropoutin ulkopuolet eri lailla. Mulla on yks noista ja siinä 142x12 askeli ei
    oo kahvallinen, vaan toimii päästä 6mm kuusioavaimella - akseli uppoaa kiristäessä kokonaan poraukseen
    ja pääty on dropoutin pinnan tasalla. Syntacen oma x12 toimii tuossa, samoin DT:n RWS- akseli, mutta
    johtuen tuota kahvasta + kartiosta, DT:n viritys jää aika ulos = ei perustetta käytölle.

    Muuten kyllä olen tuon systeemin kannattaja, vaikka moinen perä tulikin fillariin ns. puskista - tilatessa
    speksit vielä kerto normaalista 12*135:sta. Ne uralliset dropoutit on oikeesti kätsyt ja onhan toi tukeva,
    vertaa sitä mihin tahansa. Onneks kaikki neljä takakiekkoa konvertoitu tuohon siististi.

  24. #564
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    No pärkkeleen pärkkele. Paska judanssi tuo spessun epästandardi.

    Kysäsempä nyt tässä ketjussa kun tarkoitus on kaikesta huolimatta hoitaa enduro evoon kakkoskiekot niin oonko käsittänyt oikein ,että tällä setillä
    http://www.bike24.com/1.php?content=...;pgc=6621:6622
    saa hope II takanavan konvertoitumaan 142x12 sydeemiin kun valitsee tuolta Syntace X12 thru-axle systemin.

    Tarkoitus ois laittaa hope/flow kiekoille kunnon sade/mutakelin renkaat. Aattelin vielä leikkiä kitkuilla niin ei viittis kokoajan renkaita vaihdella.
    Jos takavaihtajan pikasäädön vara vaan riittää niin eipä sen säätäminen kohilleen pitäs hirveen iso vaiva olla.


    - Fear is a mindkiller -


  25. #565
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jos takavaihtajan pikasäädön vara vaan riittää niin eipä sen säätäminen kohilleen pitäs hirveen iso vaiva olla.
    Joudut säätämään myös ne rajoitinruuvit molemmille reunoille. Itse jouduin myös jarrusatulan keskittämään uudestaan, että taitaa silläkin puolen olla hienoinen ero.

    Tuolla lisää t(/n)arinaa aiheesta.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  26. #566
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^^ syklopaatti - toi linkki ei kerro mitä noissa seteissä sisällä on tai ei ole. Täys konversio-setti sisältää paitsi nuo 142:n vaatimat
    pidemmät päätykupit, myös 12mm akselin napaan sekä sen X12- läpiakselin. Tartteeko tuota koko settiä, riippuu siitä millainen
    akseli siellä navassa nyt on. Jos siihen on sopinut aikaisemmin 12mm akseli, selviää päätykuppien vaihdolla. Jos siellä on 10mm
    sisäreiällä oleva askeli, niin sit tarttee sekin vaihtaa.

  27. #567
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Juu 10mm akseli on nyt eli siis täys-setti pitää hommata. Tai siis tommonen.http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=47535
    Ota näistä nyt selvää mikä menee mihinkin.

    Voi v"ttu jos rajoitinruuvejakin pitää alkaa säätämään. Saattaa tosiaan päästä helpommalla ,että ajaa samalla takarenkaalla tai sit sisureilla ja vaihtaa vaan kumin.
    Pitää se konversiosetti varmaan hommata jos ajaa kiekon paskaks niin ei tule ajotaukoo tai kisa jää ajamatta.
    Voihan se olla ,että ne säädot oppii nopeeta ulkoo tyyliin tota ruuvia kierros ulos ja tota puol sisään ja vaijeria.....ja se on siinä.

    Ei s""tana.. Pääsis ,ehkä helpoimmalla kun ostas toisen rovalin kiekkosetin ja möis stanit pois.
    - Fear is a mindkiller -


  28. #568
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    ^ Oli siellä kuvakin taka-akselin konversiokitistä:



    Vanhempaan Pro 2 napaan pitää ainakin vaihtaa tuo akseli ja siinä konversiopaketissa ei tule itse akselia mukana. EVO -malleihin muistelen lukeneeni että selviää pelkillä päätykuppien vaihdolla, mutta en tähän hätään löytänyt kyseistä tekstinpätkää.

  29. #569
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hri Katso viesti
    ...EVO -malleihin muistelen lukeneeni että selviää pelkillä päätykuppien vaihdolla...
    Ei selviä jos jos haluaa 12mm akselin. 10mm bolt-thru onnistuu kuppien vaihdolla.


  30. #570
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Evo -malleissa tosiaan selviää pelkillä kuppien vaihdolla. Mulle ainakin tuli Just Riding Alongilta vakiona pikalinkkukupeilla ja lisävarusteena otin mukaan x12 konversiosetin, mikä oli siis vaan isommalla reiällä olevat kupit, mitkä oli ihan käsin vaihdettavissa minuutin työllä. Tämän perusteella olettaisin, että Evossa on vakiona jo riittävän iso akseli kaikille kiinnitystavoille.

    -> syklopaatii, myy ennemmin ne spessuspeziaalit pois, jos johonkin saat hävitettyä ja jätät standardikamaa itselles. Sitten jossain vaiheessa, kun päivittelet kiekkoja niin sulla on sentään siinä vaiheessa kahdet sopivat. Tai voin mä myydä sulle yhden joutilaan ja sisäänajetun 142+ navankin toki
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •