Mökki varailtu ja valmistautuminen tämän vuoden tahkoon voi alkaa. Varmasti aikalailla erilainen reissu tulossa kuin viimevuonna. Niin ja 60km lähdetään taas polkemaan ihan omaa kelloa vastaan.
Mökki varailtu ja valmistautuminen tämän vuoden tahkoon voi alkaa. Varmasti aikalailla erilainen reissu tulossa kuin viimevuonna. Niin ja 60km lähdetään taas polkemaan ihan omaa kelloa vastaan.
Respect is not given, it is taken.
Jos mielenkiinto kaikkiin tiepätkiin riittää niin 120km menee samaan tahtiin ku 60km.
Kyllä mä sanoisin että tuonne seitsemän tunnin pintaan ja allekkin saat mentyä aivan tuolla samalla treenillä.
Mä oon ainakin tuohon seitsemään tuntiin saanu könyttyä itteni aivan marakisapohjalta. Tosin tuo jälkimmäinen kierros on aina aika tervanjuontia.
Tottakai pitkänmatkan treenaaminen auttaa mutta en mä kyllä jaksa...eikä oikein oo aikaakaan tehdä tuollaisia monituntisia treenejä.
Normilenkit taitaa olla 2-3h
Tosin mun ei kannata ketään ruveta neuvomaan...Kun en oo kun kahdeksan kertaa(muistaakseni) ajanu Tahkon 120.![]()
Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!
Hyviä ja perusteltuja kommentteja, kiitos!
Mitenkähän tuo tankkaus puoli ajon aikana kannattanee suorittaa, normaaliin tapaan jokunen geeli+urheilujuomaa kuten normi matkoilla vai ehkäpä hiukan jotain kiinteämpää(banaania,rusinaa,energia patukkaa)? Lähes koko päivän mittaisella "retkellä" saattaa tulla nälkä eikä pelkkä sokeri litku uppoa toivotulla tavalla...
Pelkkä läpäisy ei ole se haaste omalla kohdalla vaan se että löytyisi se oikea rasitustaso jolla pitää suht tasaisena vauhti loppuun asti ilman totaali nitkahdusta... Kyllähän se niin on että jo ekan yrittämän jälkeen on asiassa viisaampi joten sitä odotellessa.
Nyt vaan ulkoilua koneistoon ja helmikuun alussa sormi napille, kyl se siitä![]()
kuuro auttaa sokeaa tjsp...
selkeitä tankkaus paikkoja on alun asvalttipätkä toisella kierroksella, kinahmin takasuora, eli pitkä tieosuus molemmilla rundeilla, sekä tiepätkä ennen loppunousua. Tuo tarkoittaa 5 tankkauspaikkaa seitsemään tuntiin. Itse vedin noissa pätkissä aina ison Maximin geelipussin, olisko joku 100g/kpl (~80gHH). Juomaliuos taisi olla joku 5%, jota meni 5litraa (keli oli kuumin mahdollinen suomen oloissa?) Jos tarvitsee leipää, banaania, tai muuta kiinteätä matkan aikana, niin jo se yksistään todistaa, että ollaan liikkeellä läpäisyasenteella. Hiilaria kerpele, sano!![]()
Eli hiilaria naamaan niin paljon kuin vatsa vetää, mun tapauksessa 100g/h (ylikin, koska vedin kierrosten välisellä +5min juttelutauolla 2kpl korpeliittipiirasta).
Mitäs vielä...niin joo suolaa voi tarvita, etenkin kuumassa kelissä, vaikkei sitä koskaan ennen ole tarvinnutkaan "lyhyillä" 4h lenkeillä. Annosteluohjeena olkoon "kramppien alettua mielummin kourallinen nopeasti nieltynä oksennusta vältellen, kuin hippunen kielen alle sulamaan"
Nöy problem jtg ät 180km. KUN lähdet, miä kuittaan maksun. Diil?
Joku kompa tässä nyt on...
Mutta kiinni hitsas! Paas ilmoitus sisään. Rahat saat täysimääräisenä takas jos en ilmesty viivalle.
No jos mä lähetän postia järjestäjälle saatesanoilla: "On se senverran hölömö että saattais se vaikka läpäistä ja onhan se jo melkein alottanu treenauksenkin". Eiköhän näillä perusteilla numerolappu irtoa, taikka sitte muutetaan kööpenhaminaan.
Mökki varattu ja eiköhän sitä 120km matkalle lähdetä!
www.mckramppi.com
No sen takia sinne ei mukamas päästetä amateureja, kun nehän latistaisivat mittelön hohtoa vahingossa pärjätessään. Ajatteles, että jos tommonen toppahousu kuten sinäkin ajaisi palkintopallille 200km treenillä... *juu ei aseteta ulkoisia paiseita*
Mites täysin hypoteettinen keskeytys sanktioidaan?
...Vai että palkintopallille. Jos nyt ehtis palkintojenjakoon.
Sotaa ei lähdetä häviämään, joten sanktioista on turha keskustella, mutta triangelilla hapetus maistuu aina!
Tahko MTB:n sivuilta ja naamakirjastakin bongattua:
2012 matkoista on tullut hieman kyselyä. Perusmatkojen suhteen tutut ja turvalliset matkat ovat ennallaan. Tosi pitkänä matkana tänä vuonna on vuorossa neljä kierrosta eli 240 km. Pysymme siinä suhteessa siis jo aiemmin toteutuneessa 180/240 km vuorottelussa.
Lisäksi yöpyöräily (60 km) on viime vuoden tapaan ohjelmassa sekä uutena juttuna iltapäivän 25 km ilman ajanottoa.
Osaisiko joku luonnehtia 25 km reitin vaativuutta lapsia ajatellen? Millaisella ajokokemuksella/kunnolla tuonne voisi lähteä ilman että reissu muuttuu pelkäksi kärsimykseksi?
Iltapäivälähtö on hyvä idea, ainakin teoriassa mahdollista ajaa itse yksi kierros ja lähteä perheen kanssa lyhyelle matkalle jälkeenpäin.
Pyöriä
Enpä tarkemmin tiedä vaativuutta, ei se kuitenkaan mitään tienpohjaa kai ole. Viime vuonna jäi hyvin mieleen äiti/tytär pariskunta, jossa tyttö ehkä noin 7-8-vuotias. Ohi menin vasta loppumatkasta, joten pääsivät varmaan perillekin. Jos tuloksia oikein tulkitsin niin aikaa heillä kului noin 5,5 tuntia. Ohituskohdassa oli kyllä ihan kunnon maastoa. Sitkeä sissi tuo tyttö.
https://picasaweb.google.com/1080371...CNrrg7D1jbzzUQ Muutama kuva 25km reitiltä. Josko jotain apua.
Riippuu minkä ikäisistä lapsista kyse? Sanoisin että kohtuullisen vaativa pätkä lapsia ajatellen. Lähdön jalkeeen ei juurikaan tiepätkiä. Nousuja sensijaan on ihan kohtuullisesti, ensimmäinen jo muutama kilometri lähdöstä. Loppunousu Tahkon päälle on aikamoinen. Mutta, kuten jo aiemmin mainittiin reitin on kiertänyt kovin pieniäkin maastopyöräilijöitä. Jos mahdollista reittiin kannattaa tutustua etukäteen. Tuo 25km pätkä on helposti "saavutettavissa" ja löytyy helposti myös mulloinkin kuin tapahtumapäivänä.
usko juntunen muokkasi tätä : 22.01.2012 at 20.15
Usko puhuu asiaa...
Meidän junnut ovat tuota matkaa ajelleet, 11-14v maastopyörä koululaiset.
Nämä ovat kuitenkin lajia harrastaneet 3-5 vuotta ja lähes kaikkien kanssa käyty reitti ajamassa etukäteen ennen kilpailua.
Reitti sisältää pahoja nousuja ensikertalaisille, suosittelen ennakkoon tutustumista.
Reitti ollut merkitty jo ainakin torstaina.
www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
korsonkaikumtb.sporttisaitti.com
Meillä nyt syksyllä 13 täyttävä poika on ajanut tuon 25 km reitin pari kertaa. Varovaisen kiinnostunut on ollut lähtemään kesällä 45 km lenkille. Ei siis mitenkään kilpaa ajettu, vaan lähinnä normaalia lenkkivauhtia. Aikaa on mennyt vähän alle 2,5 tuntia.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kiitos Tero puhelusta ja palautteestasi. En aio muuttaa mielipidettäni tapahtumasta enkä aio muuttaa aiemmin tänne kirjoittamiani viestejä. Jotta peli olisi tasapuolista kummallekkin niin poistan foorumin suoman anonymiteettini ja paljastan että viestien takana olen minä Sami Tervakari. Mistä lie nimimerkki tullut.
Cycling El Burro
Hitaasti mutta epävarmasti.
Kiitos vastauksista tuota 25km reittiä koskien. Perheen pienin on kesällä vielä hetken 8v., eikä kovin tosissaan pyöräillyt. Silloin tällöin tunnin-parin lenkkejä helpoilla poluilla ja siirtymillä. Täytyy tehdä jonkinlaista testilenkkiä keväällä niin voi yrittää arvioida tilannetta. Vaikeinta taitaa olla vakuuttaa herra itse, kun halut on kovat.
Pyöriä
Varmasti vaativin ja vaarallisin paikka lienee tuo loppulasku. Siinä jos pääsee vauhti karkaamaan niin vauhtia onkin melkoisesti. Siitä kun ottaa lipat niin voi loukata pahastikkin. Lisäksi vaarana on noissa muissakin paikoissa nopeammat kuskit. Taitoa niillä on varmasti väistää pienempiä, mutta aina voi käydä vahinkoja etenkin laskuissa.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Hyvä että vuorovuosittainen pitkänmatkan traditio jatkuu. On enemmän motivaatiota ajaa talvella kun tietää mikä odottaa.
Saapa nähdä milloin toi meidän kohta 6v tyttö alkaa haluamaan kanssa ajamaan Tahkolle, kun on syntymästään saakka, lähes joka vuosi tuolla mukana ollutViime kesä ajeltu maasto lenkkejä ja ensi kesänä uudella pyörällä varmaan vielä enemmän ja pidempiä, kun tuntuu tuota intoa olevan.
Positiivista oli huomata kun TahkonMTB:n netti sivuja kävin katsomassa, että siellä on jo ensi kesän aikataulu ja muutakin informaatiota saatavilla. Ei sillä että noilla mitään vielä tekisi, mutta viime vuonna taisi tulla suurin osa infosta todella myöhään tuonne sivuille, jos en väärin muista.
Ja itse aiheeseen, valmistautuminen aloitettu parin Alppitalo huoneiston varaamisella. Alkaa muodostua vakio kämpäksi vähitellen tuo paikka meidän porukalle.
Hemmetti!
Joku k*sim*lkku on varannut porukan monivuotisen perinnemökin jo nyt! Ja sen naapurikämpäkin, GRRrrr
Muuten voiskin olla valmis...
Nyt meni pasmat sekaisin, hälytysmeili lähti justiinsa asianosaisille![]()
JackOja muokkasi tätä : 30.01.2012 at 13.25
Vaikea sanoa, että valmis vai ei. Ainoastaan Vuokatti MTB 46km matkalta kokemusta tähän saakka.
Maantiellä tullut tehtyä muutamia reiluja 200km lenkkejä, mutta eipä se niin raskasta ole kuin maasturointi näillä nousuilla.
Matkaksi meinasin 120km. 60km ehkä liian "lyhyt" kun noin kauaksi kotoa uskaltaa ja toisaalta 240km tarkoittaisi palauttelua aina ensi vuoden Tahkoa varten.. Kai se on vaan hullujen hommaa, meinasin vielä nauttia iltamenoista tapahtuman jälkeen ja pisimmän matkan ajon jälkeen se ei olisi mitenkään mahdollista.
Nyt vaan hiihtäen/juosten kuntoa alle ja jonkun verran maasturilla ajamista. Meni iskarit maasturista ja en nyt jaksaisi niitä heti uudestaan korjauttaa jos on joku ominaisuus, ettei kestä pakkasta.
Moro,
Mökki varattu ja haaveena ajaa 120Km tänä vuonna. Tosin tavoitteena vain päästä maaliin. Voi sitten kertoa ajaneensa![]()
/Tomppa
2 mökkiä, ilmastoinnilla varustettuna (enää ei öitä hikoilla), varattu ja lähtijöitäkin on kohta 20 kasassa. Ajamiseen on kai aina valmis, jos ei ajasta puhuta![]()
Mökkikin ehti jo taas vaihtua.
Valmis? Henkisesti joo kahdelle kiekalle, muuten vaatis hiukka treeniajoa.
Onko koskaan ajateltu 120km joukkue sarjaa? aivan kuten 60km matkalla?
www.mckramppi.com
Matka päätetty (240km), mökki varattu, rengasvalinta tehty, pyörään tehty osapäivitys, reenit aloitettu![]()
Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin
Kirjanmerkit