GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 38 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1111
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Samoja kokemuksia. Edelliset 26x2.1" ISP on nyt ajettu neljä talvea maastossa, joista kaksi aika vähälumisia. Yhteensä kahdesta renkaasta lähtenyt yksi nasta! Nyt uudesta 29x2.25" ISP eturenkaasta lähti ensimmäisellä maastolenkillä kaksi reunanastaa. Sisäänajoa tuli varmaan se vajaa 100km kovalla pinnalla, josta noin puolet asfalttia. Toki noita ihan reunimmaisia nastoja ei kyllä oikein saa ajettua sisään, joten ovat vielä aika ulkona ja herkässä irtoamaan. Keskinastat ovat kyllä painuneet syvemmälle, joten toivottavasti pysyvät paremmin.

    Tällä perusteella nuo nastarenkaat kyllä kannattaa hommata jo alkusyksystä, että ehtii huolella ajamaan asfaltilla sisään. Muuten saattavat olla yhden talven jälkeen entiset. Onnistuiskohan sisäänajo trainerilla
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  2. #1112
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Bike-Componetsistä näköjään saa Scwalben varanastoja 1,95 / 10kpl. Jos ei takuu pure ISP:hen, niin kokeilen noita.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  3. #1113
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Heh, kävin joutessani laskemassa yhden testifillarin takarenkaasta irronneet nastat. Rengas on upouusi Schwalben 29 Ice Spiker Pro Evo ja nastoja on noin viidellä ajokerralla irronnut 47 kappaletta.

    Sisäänajo on tietysti lyöty laimin täysin, kelit ovat olleet likimain kokonaan lumettomia, ajomaastot osin kivikkoisia ja ajo surutonta. Veikkaan, että kunnon lumikeleillä nastoja ei olisi irronnut juuri yhtään.

  4. #1114
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    No ainakin eilisen perusteella jäi sellainen tuntuma. NS ei ainakaan tuollaisessa 10cm nuoskalumessa vedellyt isommasti. MW:stä sellainen muistikuva parilta talvelta, että veteli aika pahasti pehmeällä lumella.
    Samaa mieltä. Viime talven Marathon Wintereillä ajoin ja kovasti luikersivat jos oli pehmeä pohja tai loskaa. Ihan hyvät kovalla pinnalla ja jäällä. Nyt hankin Nokian W240 40-622 eturenkaaksi ja parin päivän kokemukset hyvin myönteiset. Irtolunta ja pehmeää pintaa on jo sattunut ja tänään kotiin tullessa jo loskaakin. Irtolumella tosi hyvän tuntuiset, loskassa nyt vähän nuljuivat mutta muistaakseni mara wintereillä vastaavassa kelissä meno oli tosi tuskallista ja turhauttavaa. Laitoin w240 maantiepyörästä lainatulle aksiumin vanteelle johon asentui ongelmitta, ajatuksena oli että saisi sitten kelienkin mukaan vaihdella eturengasta. Nyt tuntuu että taitaa mw jäädä ihan turhaksi, koska en rullaavuudessa huomannut ainakaan selvää huononemista ja muuten ajo-ominaisuudet paranivat huomattavasti. Takarenkaana edelleen mw ja toimii näin ihan ok.

  5. #1115
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Löysin pari ISP:n nastaa fillarin pesun yhteydessä. Onko jotain näppärää kotikikkaa millä ne saisi takaisin paikalleen (vaikka liiman kera?)?

  6. #1116
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Mä oon nastoja pistäny pudonneiden tilalle ihan kahdella pienellä talttapääruuvarilla, se pitää vain tunkea sinne koloonsa ensin vinottain jonka jälkeen sen saa painettua sinne asentoonsa. Menee helpoiten hyvässä paineessa olevaan kumiin. Tongit ei itellä tossa hommassa auttaneet, talttapää on parempi kun sillä saa voimalla painettua.
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  7. #1117
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Löysin pari ISP:n nastaa fillarin pesun yhteydessä. Onko jotain näppärää kotikikkaa millä ne saisi takaisin paikalleen (vaikka liiman kera?)?
    Tommosen saa ostettua joko erikseen tai sit tassuttelee varuste.net:iin (mainosmainos) ja ostaa kumisaappaan nastoitussetin (pikku pussillinen nastoja) jossa tuo tulee kaupan päälle.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  8. #1118
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Tommosen saa ostettua joko erikseen tai sit tassuttelee varuste.net:iin (mainosmainos) ja ostaa kumisaappaan nastoitussetin (pikku pussillinen nastoja) jossa tuo tulee kaupan päälle.
    En ole tuollaista ennen nähnytkään. Toinen pää on varmaan ontto ja nastat asetetaan siihen ja työnnetään paikalleen?

  9. #1119
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Juups, se nasta laitetaan työkalun päässä olevaan reikään ja muljautetaan koloonsa.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  10. #1120
    Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Löysin pari ISP:n nastaa fillarin pesun yhteydessä. Onko jotain näppärää kotikikkaa millä ne saisi takaisin paikalleen (vaikka liiman kera?)?
    Locktitellä on muuten jokin liima (luin itse selosteesta) jonka käyttökohde esim. nastojen liimaus renkaaseen..!
    Luulen että jopa itsellä on sitä jossain. Netin Locktite sivut auttaa, epäilen että olisi ollut sitä mustaa...?

  11. #1121
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Perkule. Olen sisäänajanut 29 ISP renkahia lähinnä asfaltilla. Melu onkin ollut melkoinen säestettynä tappajasepelin rouskunnalla. Yllätyksekseni huomasin, että sangen moni nasta oli pudonnut. Kolme vuotta vanhat 26 ISPt ovat pitäneet nastansa aivan eri tavoin. Ostin gummit Saksasta, josta siis tilaan, kiitos vinkkien, korvaavat nastat. Jos olisin ostanut Suomesta, olisin kiikuttanut kauppaan takaisin. Oli muuten hinnoissa eroa: Keravan Lundbergillä pyydettiin 115 euroa, bike-componentissa riitti 60 euroa.

  12. #1122
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Itellä on ollut ajossa ISP 2,1 26" varmaan semmoiset 150km ja kaikki nastat on vielä tallessa. Ja tosiaan tänä syksynä hankittu...
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  13. #1123
    Otin lähikuvan tommosesta ISP nastasta, laitanpa nyt tännekin jos joku muukin haluais tutkia


  14. #1124
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Sotkamo
    Viestit
    76
    Itse vääntelin 15 uutta nastaa Winter Marathoniin. Aikaa meni paljon ja sormiin sain vesikellot. Bike-discountista oli se työkalu harmittavasti loppu.

  15. #1125
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaiksi Katso viesti
    Itse vääntelin 15 uutta nastaa Winter Marathoniin. Aikaa meni paljon ja sormiin sain vesikellot. Bike-discountista oli se työkalu harmittavasti loppu.
    Tuolla työkalulla homma on aika nopea, helppo ja vesikelloja aiheuttamaton toimenpide.

    Se liima millä nastat kannattaa liimata on Locktiten 480.

  16. #1126
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Seutula
    Viestit
    207
    Teinpä ilmaa pumputellessa inventaarion omiin 29-ISPeihin, edestä oli karannut 7 nastaa ja takaa 9. Kaikki reunanastoja. Ajettu se 50 kilsan totutusajoa ja saman verran sitten tottuneempaa ajoa. Luulen, että ovat lähteneet sivukosketuksissa kiviin.

  17. #1127
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Semmoisen nastatyökalun saa tehtyä, kun esim vanhan romurautaruuvarin kärjen sahaa poikki ja poraa kärkeen reiän. Ruuvarin kärjen halkaisija pitää olla hiukan pienempi kuin nastan laipan. Itse tein vastaavan pyörötangosta, johon tykkäsin viilan kahvan päähän, toimii, eikä tuu rakkoja käsiin. Kuivana nasta ei oikein uppoo, mutta tuo Loctiten 480 toimii hyvin ja sit se nasta lähtee enää sen nappulan kanssa irti

    Nastoja kannattaa kysellä Tikka Spikes:lta. Valmistivat aikoinaan Contin ja Nokian fillarikumeihin noita alurunkoisia nastoja. Ostin sieltä joskun 1000 kpl:n pussillisen ja ne maksoi jotain reilun 20€ luokkaa...
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  18. #1128
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pethe Katso viesti
    Teinpä ilmaa pumputellessa inventaarion omiin 29-ISPeihin, edestä oli karannut 7 nastaa ja takaa 9. Kaikki reunanastoja. Ajettu se 50 kilsan totutusajoa ja saman verran sitten tottuneempaa ajoa. Luulen, että ovat lähteneet sivukosketuksissa kiviin.
    Jep, reunanappuloita lähtenyt täälläkin parit kappaleet samoista renkaista ensimmäisen maastolenkin aikana. Sitä reunimmaista nasta-/nappulariviä kun meinaa olla vähän hankalampi sisäänajaa... Tarttee laittaa lisänastoja ja työkalu seuraavaan tilaukseen ja hakea loctiteä kaupasta.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  19. #1129
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Useamman vuoden vanhoista WXC300:sta eilisen tarkastuksen perusteella irronnut vain yksi nasta! Kertooko sitten liian vähäisestä käytöstä vai mistä

    Eturengas nousi jalkapuNpulla ja litkulla vanteelle, takarengas ei sitten niin millään. Eikä se eturengaskaan näytä oikein pitävän ilmaa vaikka kuinka pyörittelin ja ravistelin, aamulla täysin tyhjä. Noh, sisägummeilla niillä on ajettu edellisetkin talvet.

  20. #1130
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Olipa muuten karata pyörä lapasesta tänään, kun painoin jarruja vähän turhan voimallisesti hiljentäessäni sulalla betonikannella pysähdyksiin. Pyörä oli hetken aikaa täysin hallitsemattomassa luisussa Ice Spikereiden nastat sileää betonia vasten. Jaiks. Eikä nopeutta ollut lähtötilanteessakaan kuin korkeintaan 15 km/h.

    Kivat skraidut jäi betoniin muistoksi.

  21. #1131
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Omat 2.35 ISP olleet nyt noin 30km asvaltilla ja kerran kahden tunnin maastolenkillä sunnuntaina kunnon lumipeitteessä. Yhtään nastaa ei ole irronnut, ja aika hyvin on painunut nastat, reunoilta hieman vielä pullottaa. Jos tulee vielä sulaa keliä, niin pitää käydä vähän pyörittelemässä jollain reilulla baarin paineella.
    ISP tubeless readyt muuten tiivistyivät ilman litkuja vanteille, joiden reiät on jo aiemmin tukittu toisella tubelessviritelmällä. Testattu saippuavedellä eikä mistään tuntunut vuotavan. Litkut tietysti laitoin silti perään.

  22. #1132
    Mikä tuo ISP renkaiden kyljessä oleva painemerkintä 2.0-4.0bar oikein on, kun tuo sisäänajokin pitäisi ilmeisesti tehdä paljon alhaisemmilla paineilla? Mun mielestä renkaat on aika kovat jo 1bar paineella. Voikohan noita ISP renkaita edes käyttää niin alhaisella paineella että sivunastatkin asettuis paikoilleen?

  23. #1133
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viltsi Katso viesti
    Mikä tuo ISP renkaiden kyljessä oleva painemerkintä 2.0-4.0bar oikein on, kun tuo sisäänajokin pitäisi ilmeisesti tehdä paljon alhaisemmilla paineilla? Mun mielestä renkaat on aika kovat jo 1bar paineella. Voikohan noita ISP renkaita edes käyttää niin alhaisella paineella että sivunastatkin asettuis paikoilleen?
    Kaipa se on paineluku, jolla Schwalben mielestä ei pitäisi tulla snakebitejä. Kyllä mäkin ajoin niillä jossain 3 barissa vielä kun pääkaupunkiseutu oli lumeton. Surkeimmassa kelissä (raskasta vastasatanutta lunta) paineet saa tosiaan pudottaa yhteen bariin tai jopa sen alle.

    Schwalben painesuositus 2.1" ISP:lle ja 2.35" ISP:lle ei muuten ole sama (2.0/4.0 vs 1.6/3.5)

  24. #1134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Schwalben painesuositus 2.1" ISP:lle ja 2.35" ISP:lle ei muuten ole sama (2.0/4.0 vs 1.6/3.5)
    Mulla on bike-discountista tilatut 2.35" ISP renkaat joissa on merkintä 2.0-4.0bar, vaikka tuotekuvauksessa luki juuri tuo 1.6-3.5bar. Liekö tuo suositus sitten muuttunut hiljattain tai jotain?

  25. #1135
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Asensin tänään 26kpl uusia nastoja Ice Spiker Pro:sta kadonneiden tilalle. Nokian nastatyökalulla homma sujui hienosti ja nopeasti. Keskinappuloihin tuo asentaminen oli paljon vaikeampaa, ne ovat niin paljon jäykemmät kuin sivunappulat. Olisikohan eri seosta vai johtuuko se kiinnityspisteestä?

    Ice Spiker Pro 29":n suosituspaineet ovat 1.8-3.7bar. Olen ajanut 1.2-1.8 paineilla...

  26. #1136
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Vähän oli taas Marathon Winter ns. kärmes noissa jäätyneissä sohjourissa. Kuka käski tulla kippurasarvisella töihin.
    p bonk muokkasi tätä : 12.01.2012 at 13.46
    A Gentleman will walk but never run

  27. #1137
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Jep, reunanappuloita lähtenyt täälläkin parit kappaleet samoista renkaista ensimmäisen maastolenkin aikana. Sitä reunimmaista nasta-/nappulariviä kun meinaa olla vähän hankalampi sisäänajaa... Tarttee laittaa lisänastoja ja työkalu seuraavaan tilaukseen ja hakea loctiteä kaupasta.
    Mä ajelin reunanastoja sisään pyörä kallellaan ja löysillä paineilla .. kyllä niitä reunanastoja silti kivikossa irtoilee.

  28. #1138
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mä ajelin reunanastoja sisään pyörä kallellaan...
    Mahtaa olla huvittavan näköistä Riittävän pientä rinkulaa prisman parkkipaikalla jokunen sata kierrosta. Vaiko RR-tyyliin sivulla roikkuen
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  29. #1139
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Jep, reunanappuloita lähtenyt täälläkin parit kappaleet samoista renkaista ensimmäisen maastolenkin aikana. Sitä reunimmaista nasta-/nappulariviä kun meinaa olla vähän hankalampi sisäänajaa... Tarttee laittaa lisänastoja ja työkalu seuraavaan tilaukseen ja hakea loctiteä kaupasta.
    Täällä kanssa bingo reunanappuloitten suhteen,kuitenkin viellä enemmistö tallessa
    Metikössä kyllä tuppaa aina irtoamaan kun johkin kiveen riipasee mukavasti.
    ISP 2.1 käytössä ja 2.0bar paineilla ajellu.

  30. #1140
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Tänään niistä nastoista olisi ollut hyötyä jäällä ja vesisateessa,kotiin tultua laitoin talvikumitetut pyörät alle ja testasin että nyt uskaltaa oikeesti taas kantata eikä ajaa kuin sivuvaunullista moottori-pyörää.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •