GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 9 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Sitä tässä vähän mietinkin kun kyseinen henkilö ei ole hirveän pitkä mutta jalat ovat, eli selkä on varmaan ihan oikean kokoinen tuolle 16" koolle. Millaisella pyörällä ajaisit jos olisit 8cm lyhyempi mutta yhtä pitkillä jaloilla varustettu?

Satulahan voi olla korkealla, ei siitä haittaa ole ainakaan tässä tapauksessa, kunhan pyörä on muuten sopiva.
    Jos olisin selästä 8cm lyhyempi, en ajaisi ainakaan 18,5":lla, sillä olen sen koulukunnan miehiä, että runko saa olla inansa pieni muttei missään nimessä liian iso. Nämähän ovat toki makuasioita, joku tykkää pidemmästä rungosta ja lyhyemmästä stemmistä (äidistä), toinen lyhyestä rungosta ja pitkästä stemmistä (tyttärestä). Joten luultavasti 173cm lyhytselkäiselle 16":nen voi olla sopiva, tai ei ainakaan liian iso, eli parempi kompromissi… Toki myös käsien pituus vaikuttaa jonkin verran asiaan. Pahoja aina nämä kokoasiat ja nettitilaukset, varsinkaan kun ei tunne/näe kyseessä olevaa kuskia tai pyörää.

Viimeaikaisten omakohtaisten kokemusten myötä korostaisin, että tolpan olisi (erityisesti hiilikuiturungossa) varmuuden vuoksi hyvä olla 400mm, jotta sen varmasti saa tarpeeksi ylös, ja jotta tolppaa jää riittävästi rungon sisään. Itsellä meni nimittäin juuri Canyonin hiilarijäykkisrunko 800km kaahailun jälkeen takuuvaihtoon Koblenziin, kun seat tubeen ilmestyi kiristyshalkion alareunaan halkeama. Pyörässä oli vakiona 350mm Ritcheyn tolppa, jota pidin asennossa 8/10, eli täysin sallituissa rajoissa ja muutoinkin tehtaan ohjeistusten mukaisissa momenteissa ym., mutta en halkeaman ilmestymisen myötä voinut olla ajattelematta, että suhteellisen lyhyt rungon sisään jäänyt osa tolpasta olisi vaikuttanut asiaan.

-Lauri

Noita ZR Team kokoja ihmettelen. Aika lyhyeltä näyttää muihin maastureihin verrattuna joka vähän sekoittaa nuppia.
    Fillari tulisi 173/82 mittaiselle henkilölle ja mietin että onkohan 16" liian lyhyt. Homma pitäisi selvittää tämän päivän aikana kun ZR Team 7.0:n hinta olisi mukavat 749€ (Miten voi olla? Formula RX, XT/SLX/Reba. Aika hurjaa...).
    Mitäs tämä fit-kalkulaattori sanoo asiasta:

http://www.competitivecyclist.com/za...LCULATOR_INTRO

?

Muuten olen sitä mieltä, että hieman liian pienen rungon voi kompensoida täysin sopivaksi pitkällä (set-back) satulatolpalla ja tarvittaessa sentin-pari pidemmällä stemmillä. Hieman liian iso runko sen sijaan on aina hieman liian iso.

Competetive Cyclist oli sitä mieltä että pituus olisi oikea juuri 16" ja 18" kokojen välillä. Pienempi lähti tilaukseen ja toivotaan että satulatolpassa riittää säätövara ettei heti tarvitse hankkia uutta.

Competetive Cyclist oli sitä mieltä että pituus olisi oikea juuri 16" ja 18" kokojen välillä. Pienempi lähti tilaukseen ja toivotaan että satulatolpassa riittää säätövara ettei heti tarvitse hankkia uutta.
    Omassa 16" rungossa on ETT 580 ja tuossa 18" Radonissa on vielä sentin lyhyempi ETT mitä nykysessä 16" rungossa on.

Mä olisin ottanu 18" vaikka nykynen on 16"...

Jep, Radonin sivujen mukaan tuossa 18" Teamissa on vaan 570mm ETT. Tuo Team-mallin geometria on todella lyhyt verrattuna esim. Raceen, jossa 18" koossa on jo 583mm ETT. Bike-discountin sivuilla näytti olevan virheellinen geometriataulukko, jossa ei oltu ilmoitettu Teamille ETT:tä ollenkaan, mutta suoraan vaakaputkea pitkin sen pituudeksi ilmoitettu mukamas 570mm.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tässä mietiskeltyäni tuntuu silti että valinta on oikea. Pitkät jalat huomioon ottaen satula tulee aika taaakse jolloin 18" olisi äkkiä kömpelö (vaikutus korostuu entisestään suht lyhyen selän takia). Kyseinen henkilö ajaa maantiellä 52cm kokoisella fillarilla satula nostettuna taivaisiin ja tuo Radoni tulee lähinnä talvipyöräksi joten stemmi saa olla pitkäkin jos on tarve.

Parin viikon toimitusajan kuluttua nähdään kuinka väärässä olen.

No jos tykkää bemaksilla ajaa niin eihän siinä sitten mitään sitten.

Mun mitat on 175cm/82cm ja mulla oli aikoinaan tuollainen 18" Race, jossa oli 583mm ETT. Fillari oli sopiva 100mm semmillä. Kaverilla on tuollainen 18" Team ja sekin tuntuu jo vähän turhan lyhyeltä. En voisi kuvitellakaan ajelevani 16" Teamilla. Siinä olisi tanko jo sylissä. Noissa Team-malleissa on kyllä ihan tarkoituksella todella pysty ajoasento, koska ovat lähinnä kauppareissuihin tarkoitettu.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tuo 16" Team tuli tänään. Järkevältä se näyttää säädettynä ja kuski oli sitä mieltä ettei edes piskuista stemmiä saa vaihtaa pidempään. Otin kännykällä surkean kuvankin:

Edit:
    Paino tosin korkeampi kuin ilmoitettu, 12.5kg näytti henkilövaaka Shimanon peruspolkimilla. Ilman polkimia lienee n.12.1kg.

Tuo 16" Team tuli tänään. Järkevältä se näyttää säädettynä ja kuski oli sitä mieltä ettei edes piskuista stemmiä saa vaihtaa pidempään.
    Hienoa että tuli oikean kokoinen, tolppa ei vielä tosiaan kovin korkealla ole. Ja jos ajan myötä tullee sellainen olo, että runko on liian lyhyt, niin se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin se, että toteaisi sen olevan auttamatta liian iso… Niin ja voihan sen stemminkin päivittää. Painon kanssa vaikuttaa olevan sama juttu kuin Canyonilla, eli valmistajan ilmoittama paino on alakanttiin.

-Lauri

IncBuff Guest
    http://www.bike-discount.de/shop/a43...-team-7-0.html

Nyt pitäisi olla hinta/laatu kohdallaan. Tekis mieli tilata vaikka jäykkäperälle ei erityistä tarvetta olekaan.

jakali Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/shop/a43...-team-7-0.html

Nyt pitäisi olla hinta/laatu kohdallaan. Tekis mieli tilata vaikka jäykkäperälle ei erityistä tarvetta olekaan.
    Tapaninpäivänä oli mustasta samainen tarjous, sellainen onkin nyt tulossa . Hieman vain mietityttää onkohan 20" runko sopiva 182 senttiselle (inseam 88), mutta se selvinnee ensi viikolla...

Tuskin ainakaan kovasti. Itsellä 18" raami ja kuskilla mittaa 170 cm.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Olen ostamassa pyörää itselleni sekä myös isäni on uuden fillarin tarpeessa. Ollaan katseltu Cube ltd race 2012 ja Radon ZR Race 7.0 2012 saman hintaisia mutta kummassa saa rahalle enemmän vastinetta? onko 18" runko passeli kun jalassa mittaa 80 cm ja kuski 176-178cm. Isällä työ matkaa päivässä noin 20km miulla pikkase vähemmä. onko cuben keula parempi kuin tuo radonin rock shox sid rl? Kiitos jo etukäteen vastauksista. t: juuso

Tarviiko työmatkalla maasturia?

Molemmat keulat ovat varmasti hyviä, mutta paremmuus taitaa olla makuasia. Tuohon hintaan molemmat varmasti rahanarvoisia keuloja. Ainakin 176 cm:lle tuo 18" passeli ja miksei myös pari senttiä pidemmällekin.

Jos ympärivuotisesti ajaa, niin itse ainakin olen pitänyt maasturia hyvänä työmatkapyöränä, mutta tuolla matkalla kesäisin saattaa kaivata menevämpääkin peliä, esim cycloa?

Radonissa on muutama pointti millä kiilataan Cuben edelle:
    -Kammet XT
    -Vivut XT
    -Jarrut XT
    -Kevyempi

Keulan paremmuus on makuasia, itse ottaisin mielummin Foxin kuin RS:n. Jos kuitenkin valinta pitäisi suorittaa näistä kahdesta vaihtoehdosta, valintani olisi Radon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Tarviiko työmatkalla maasturia?
    Kohtuulliseen matkaan voi yhdistää metsäpolkuja, hiekkatietä. Hybridistä ei ole tykännyt

jakali Guest
    Eilen illalla sain ZR Team 7.0:n ja ensimmäisten kilometrien jälkeen tuntuu hyvälle ja 20" runkokin vaikuttaa passelille.

Black Sin

Onko kokemuksi Radonin Black Sin sarjan pyöristä? Lähinnä rungosta.Omaa silmää mielyttäviä jäykkäperiä.

Black Sin 10.0 taitaa olla jo jonkin tason osilla koottu ettei ainenkaan ennen ekaa lenkkiä tarvitisi päivitellä....

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_18406_.htm

Renkaat vaihtaisin

Ihan varmasti on toi Black Sin hyvä pyörä. Ja tosiaan palikat on semmoisia, ettei tarvitse heti vaihdella. Vielä kun tilaat fillariosan kautta, niin mahdolliset takuuasiat saa hoidettua helpommin.

Ps. Toi on kyllä hyvännäköinen pyörä
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oksanen Katso viesti
    ......Vielä kun tilaat fillariosan kautta, niin mahdolliset takuuasiat saa hoidettua helpommin.
    Joo! Olenkin jossain vaiheessa jo laitellut postia ja kysellyt mahdollista koeajoa.Taisi kyllä olla puhetta yläpään kuitu Skeen pyöristä....kuume on sitten muuttanut muotoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti narisevaklossi Katso viesti
    Onko kokemuksi Radonin Black Sin sarjan pyöristä? Lähinnä rungosta.Omaa silmää mielyttäviä jäykkäperiä.
    Tuskin tuo scheissea on. Pärjännyt Bike-lehden vertailussakin, joskin täysin eri osilla (ja eri hintaisena):

http://www.radon-bikes.de/xist4c/dow...oId_14103_.pdf

Runkoa kehutaan jäykäksi. Ajoasento lienee aika matala ja kapoinen eli ilmeisen "kisakireä". Tuotahan voi tietysti jossakin määrin säätää stemmillä & stongalla mieleisekseen.

Jos ostat tuollaisen ja haluat päivittää minkä tahansa osan parempaan, minä voin ostaa (halvalla) sen vanhan osan .

arctic biker Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti narisevaklossi Katso viesti

Black Sin 10.0 taitaa olla jo jonkin tason osilla koottu ettei ainenkaan ennen ekaa lenkkiä tarvitisi päivitellä....

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_18406_.htm
    Oon nyt viime vuosina saksantaitoani koittanu kohentaa ostamalla noita saksan maastopyörälehtiä, hintaluokassaan ylivoimanenhan black sin toki on.

arctic biker Guest

Koe-ajo

PHP-koodi:
    JooOlenkin jossain vaiheessa jo laitellut postia ja kysellyt mahdollista koeajoa 
    Tossa keväällä sain toisen versenderin jäykkäperän. Mun häätyy ihailla tätä porukkaa joka parkkipaikkaa kiertämällä tietävät pyörästä kaiken tarpeellisen Mulla meni jotain kuukausi ja 500km ennenkuin kun sain ittelleni selväksi noi ajoasennon hienosäädöt.

Vuoden 2011 Radon Slide AM 140 7.0 on nyt ollut alla useamman kuukauden. Kaikin puolin olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta pari moitittavaa pientä seikkaa on matkan varrella tullut vastaan. Ensimmäinen oli ketjujen hakkaaminen alhaalla menevään vaijeriin, minkä sain näppärästi ruoriin sähköliikkeestä ostetulla ohuella kierreputkella. Sain tuohon vinkin täältä Fillarifoorumista ja sähköliike pyysi parin metrin pätkästä 50 senttiä. Valitettavasti ei ollut kolikoita mukana ja kun tarjosin maksua 20 euron setelillä, niin vastaus oli "kiitos ja hei", joten halvaksi tuli

Toinen ongelma on kulminoitunut nyt talvella, kun on pakkasta ja paikoittain lunta ja vettä. Takarenkaan ja haarukan väli on erittäin pieni (2,35" renkaat käytössä) ja siihen pakkautuu helposti jäätä sen verran, että se alkaa rahista ikävästi rengasta vastaan. Tänään 3,5 tunnin lenkillä jouduin putsaamaan kyseisen kohdan kolme kertaa.

Lisäksi, ei niinkään ominaisuutena tai ongelmana, mutta omassa X9:n takavaihtajassa oli suurella todennäköisyydellä toinen ketjuohjuri viallinen. Se päästi kuukauden käytön jälkeen kosteutta laakeripesään ja ruostui kokonaan kiinni. Putsasin sen kerran, mutta sama ilmeni heti uudestaan, joten ostin kaupasta uuden rattaan ja nyt on pelittänyt taas kunnolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    .......Mun häätyy ihailla tätä porukkaa joka parkkipaikkaa kiertämällä tietävät pyörästä kaiken tarpeellisen Mulla meni jotain kuukausi ja 500km ennenkuin kun sain ittelleni selväksi noi ajoasennon hienosäädöt.
    100% näin,mutta kuitenkin tavaran näkeminen/hiplaaminen on myös yksi pointti koeajon ohella...Ainenkin mulle.Eihän toi ole kuin vaan 3x tonnin mankeli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    PHP-koodi:
    JooOlenkin jossain vaiheessa jo laitellut postia ja kysellyt mahdollista koeajoa 
    Tossa keväällä sain toisen versenderin jäykkäperän. Mun häätyy ihailla tätä porukkaa joka parkkipaikkaa kiertämällä tietävät pyörästä kaiken tarpeellisen Mulla meni jotain kuukausi ja 500km ennenkuin kun sain ittelleni selväksi noi ajoasennon hienosäädöt.
    Saattaa toki olla, että ne muut on selvittänyt oman mieliasentonsa ja ulottuvuutensa, ennenkuin ostavat umpimähkään ja sovittavat sitten asentonsa pyörään sopiviksi.... hymiö

Radoneista puheen ollen kannattaa suhtautua pienellä varauksella valmistajan ja bd:n ilmoittamiin painoihin. Muuten ne on kyllä hinta/laatusuhteeltaan melkein yhtä hyviä kuin bd:ssä myynnissä olevat Solutionitkin

Onko kellään Radonin maantiepyörien mitoituksesta kokemuksia ja voiko 56cm runko muka olla oikea 173cm pitkälle ja 82cm sisäsauman omaavalle miehelle? Olisin ostamassa ensimmäistä maantiepyörää ja netistä tilaaminen houkuttaisi vaikka toisaalta paikallisesta ostamalla varmaan saisi todennäköisemmin oikean kokoisen.

Ongelma nyt siinä, että sisäsaumaksi mittailin 82 tai 84cm riippuen mittauksesta ja pituutta minulla on 173cm. Radonin taulukkojen mukaan 165-171cm pitkälle sopii 53cm runko ja 171-178cm pitkälle menisi 56cm runko. Tämän perusteella 56cm olisi sopiva, mutta toisaalta kun Radonin ohjeiden mukaan kertoo sisäsauman 0,665:llä, niin sain runkokooksi alle 56cm jolloin varmaankin pitäisi valita pienempi eli 53cm runko, koska pituuden puolesta olen aivan 56cm rungon alarajoilla ja ainakin joidenkin kirjoitusten mukaan vähän liian iso runko on huonompi kuin vähän liian pieni.

Bike-discountin sivut sanovat myös, että

"If the theoretical value lies between two sizes, the following rule of thumb can be applied:
    • rather the smaller frame size when riding sportsmanlikely
    • rather the next frame in size when riding tour-orientated"

Canyonin pyörien mittataulukko antaa minulle sopivaksi runkokooksi 53cm, mutta toisaalta runkohan ei ole sama joten näitä ei voi varmaankaan suoraan verratakaan. Competitive cyclistin mittarilla en ole vielä mitannut, mutta yritän illalla jos saisin otettua tarvittavat mitat tarpeeksi tarkasti.

Kiinnostusta on nyt bike-discountissa herättänyt ainakin http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46868/r1-4-0.html ja http://www.bike-discount.de/shop/k94...t-compact.html , joista Radonista on ainakin tällä hetkellä 53cm koot loppu. Itselleni sopivin olisi varmaankin jokin 54 tai 55, mutta kun sellaista ei nyt ole tarjolla näissä vaihtoehdoissa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •