GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 44 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2040

Aihe: Pori #6

Kun ei pääse hiihtämään, niin pitää yrittää kinkkua sulattaa muulla tavalla.
    Eilen 14 km reipas juoksulenkki ja tänään aamupäivällä 1600 m uintia.
    Iltapäivällä avasin maantiekauden ja pyöräilin 85 km Luvian, Pyssykankaan,
    Nakkilan ja Ulvilan kautta takaisin Poriin. Myötätuuleen meni parhaillaan
    jopa 40 km/h. Tie oli pääosin kuiva ja tielle kaatuneet puutkin oli ehditty
    raivata pois.

Mitähän tekisi suksille kun lumitilanne on nyt niin huono. Pitäisikö ne polttaa,
    kuten entinen hiihtäjä Kuuni Haimi Peteliuksen sketsissä:
    http://www.youtube.com/watch?v=GO7mM5zgoaI

Tänään klo 18 led-lenkki kopilta!
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

Pieniä 25 m puuskia luvassa. Menee myötikseen taas kivasti ja kilpakumppanit kykkii kotona

Mä olen kopilla, missä sä oot
    Ihminen...Tuo maapallon pikku kusiainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomppa Katso viesti
    Mä olen kopilla, missä sä oot
    Lähdettiin n. 18.05 Kapen ja Jonin kanssa. Joka tapauksessa kello oli yli 18 useamman minsan.
    Odottelin tarkoituksella,kun ajattelin josko se pesk tulee mukaan. Se kun tulee aina pikkasen myöhässä.

Harvoinpa sitä maantiepööörällä Joulukuun lopulla pääsee.

Joni ja kape kopilla siis ja Tomppakin sitten myöhemmin Kape tuli peesissa mukavasti, mutta yritin kyllä välttää sitä vanhojen äijien tapaa niitata muut vauhdilla, kun xc:llä perässä tullaan. No kumminkin pikkasen maxia koitettiin ja 58.5 saatiin. Kapella suttas jo aika lailla
    No hyvä lenkki ja päästiinpä kuuntelemaan ,kun kuuset rusahteli Harjakankaalla poikki.

http://connect.garmin.com/activity/136800089

Mä kävin mm. Massilla ja hyppyritornissa.
    Massi on pilalla :/ Ajoin vaan sen polun mastolta hyppyrille, tai siis kannoin ja ajoin. Useita kaatuneita puita jo sillä pienellä pätkällä. Aarikankallion polullakin on pari kaatunutta. Hemmetti, siivooko tommosia kukaan, vai pitääkö sinne itte mennä leikkaamaan pala välistä pois? Ei oo mikään pieni savotta. Ei sillä että nyt kiirus oli, mutta jos edes kevääksi.

Muuten kyllä sikasiisti vetää myrskyssä ihan sama mihin suuntaan!
    Hyppyritornissa vähän pelotti kun meinas ajolasit lähteä päästä...
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Ei oo mikään pieni savotta. Ei sillä että nyt kiirus oli, mutta jos edes kevääksi.

...
    Kyllä sitä koloa moottorisahalla tulee äkkiä. Huomenna pitää mennä vielä mökille katsomaan, menikö uusia puita kumoon. kaksi Huskua auton perään, jos se toinen vaikka tilttaa. Jos ne on tukkipuita, niin sitten pitää vähän katsoa, mistä katkoo. Sellainen 5.2 m on OK mitta ja se kelpaa sitten sahalle. Toki se mitta alkaa muistaakseni 3.6 ja siitä 30 cm välein.
    Mutta paras antaa metsänomistajan hoitaa homman, kun ei se mikään tie ole. Ja hoitaahan se.

Mä olin pari minsaa siis myöhässä, ei paniikkia. Ei ihan niin kauhee tuuli mitä ajattelin sen olevan. 27km reipasta liikuntaa riitti mulle tänään. Ajoin näköjään samaa reittiä outokummulle saakka teidän perässä ja meinasin tulla suosmerelle mutta jatkoin matkaa kohti ulvilaan
    Ihminen...Tuo maapallon pikku kusiainen.

On kyllä ollut melkonen keli. Käytiin tänään Tampereella ja saletisti yli tuhat puuta kumossa tolla välillä niin että tielle näki.
    Suurin osa juurineen kumossa mutta monta näkyi niinkin että keskeltä poikki.
    Paikoin kymmenekin puuta ryppäässä kumossa, kuin pommin jäljiltä.
    Muutama puu makasi langoilla edelleen.

Kallossa oli eilen sikana porukkaa. Kallon Pengertien alkupäähän saakka jonoa. Aika hyvin oli tukka putkella luotsiaseman pihassa...
    Komeat oli aallot. Ihan suoraan mereltä kohti rantakallioita.
    Pieneksi tuntee itsensä.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    *nips kuva* Harvoinpa sitä maantiepööörällä Joulukuun lopulla pääsee.

Joni ja kape kopilla siis ja Tomppakin sitten myöhemmin Kape tuli peesissa mukavasti, mutta yritin kyllä välttää sitä vanhojen äijien tapaa niitata muut vauhdilla, kun xc:llä perässä tullaan. No kumminkin pikkasen maxia koitettiin ja 58.5 saatiin. Kapella suttas jo aika lailla
    No hyvä lenkki ja päästiinpä kuuntelemaan ,kun kuuset rusahteli Harjakankaalla poikki.

http://connect.garmin.com/activity/136800089
    Jykä sää oot hidas
    Itte vetäsin Nissilänmäki-Hpää välin aukeella 61,8km/h tasasella , mutta tuulesta ei sitten puhuta . Varmasti olisi mennyt enemmänkin maantievälityksillä, mutta nyt yksinkertaisesti jalat ei jaksanut enään pyöriä enempää. Kadessi taisi olla hiukan vajaa 130 lokin käyrästä lukien.

Kevyesti tuo lenkki ajettiin, välillä puuskaan vaan tarvitsi vähän puskea. Noormarkusta kotiin oli ihan kevyttä.
    Itselle lenkkiä 3h7/69km.

Takasin tullessa kun pääsin Tampereentielle huomasin, että Mynsteri on pimeänä. Pääsen kirkolle ja huomaat, että Vanhakyläkin, joten kotona ei sähköjä. Kiersin sitten vähän ja näköjään oli koko Vanha-Ulvila pimeänä, Palolaitoksen ja terkkarin kohdalla oli jo valoja.

Tomppa: Minäkin olin kakskol minuuttia GPS-ajan mukaan hyöhässä kun vastatuuli Kopille tullessa hidasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Jykä sää oot hidas
    I/o2mPAD7LpS0/s128/wink.gif[/img]. Varmasti olisi mennyt enemmänkin maantievälityksillä, mutta nyt yksinkertaisesti jalat ei jaksanut enään pyöriä enempää. Kadessi taisi olla hiukan vajaa 130 lokin käyrästä lukien.

i.
    Mitä 61 tarvii kierroksia. Jos sulla takana on 11, niin voip olla tuo 130
    Maantiepyörässä 44/11 tekee854 cm joka on enemmän kuin 18 sarjan sallittu 52/14 793 cm. Silllä kulkee 120 rpm 57.0 Maastiksessa kehä on pikku riikkisen pienempi, mutta ei Contilla paljoakaa. Se on sitten vähän. Spinnissä ajetaan usein se 200. Suomen ennätys on 305 kiinteällä välitysellä valokennojen välissä ajettuna, joten menes kokeileen uusiks. Noilla kierroksilla tippusit oman sarjan kisassa saman tien maantiellä

Continental MontainKing Supersonic, 26x2.4", 2128 mm (Fin-76). Joku on saanut tuollaiset lukemat. Race King on samaa luokkaa korkeudeltaan 2.2. 23 mm maantierengas on 2110-2140. Oletusmitta tuohon kadenssiin on 2135. Joten aika hyvin pitää tuo taulukko paikkansa myös maastikseen.

Mulla oli eilen 52 14 tuossa 58.5 vauhdissa. Olisi lisää tuumaa takana ollut, mutta voima loppu, ei pyöritys.
    Mä nyt pikkasen keuhkoon tästä. Se on junnuille erittäin tärkeä asia se pyöritys. kun okein kovaa mennään, on pyörittävä. Tätä pitää myös harjoitella. Ja vanhoille körmyille on erittäin tärkeää yrittää säilyttää se joskus hankittu. Ei tässä iässä enää mikään lähde nopeesti enää

16 sarja muuten ajaa 42/13 tuumilla ja nekin pysyy mukana tuossa 60 vauhdissa hyvin jonkin aikaa. Toki kaikilta loppuu paukut jos se veto kestää pitkään. Mutta lyhyessä spurtissa se lähemmäs 200 pitää mennä

Miten sitä sitten reenataan: yksi hyvä tapa on tehdä 5-10 Mikkihiirikiriä. Eli Vaikka se keskiratas edestä ja takaa keskelle myös. 10 sek täpöillä. 2 min tauko ja uusiksi. Voi hyvin yhdistää pitkään lenkkiin. minä teen joskus niin että alamäessä vauhti ylös, pikkulimppu päälle ja taakse suurin ratas. ja sitten ketjut kiinni

Onneksi en ole maantiekuski tai edes oikein pyöräilijä, niin ei niin väliä pyörittämisellä .
    (Nooh, kyllä Tervala kehotti opettelemaan pyörittämään heinäkuun leirillä.)

Joskus olen lenkillä ollessa testinä pyöritellyt ja olisiko mennyt yhdellä jalalla 130 ja molemmilla jotain 160 (se vähän mitä mittarista siinä vaiheessa näki).
    Välitykset minulla juuri tuo 44/11 ja kisakiekoilla jossa Ultegran pakka pienin on 12.

Mittasin metrimitalla renkaan kehän ja se oli noin 2135mm, mutta mitta en saanut mittaa aivan tiukkaan renkaan pintaa pitkin ja renkaan painuma ei ollut huomioitu. Joten arviolta 2130mm+painuma. Renkaan korkeus vanteelta: 54mm ja vanteen ja renkaan korkeus: 71mm.

Miten muuten mahto sivutuulessa olla pyörien sivupinta-ala, kun välillä katsoi, että olisin joutunut kallistamaan melkein eniten. Mahtaisiko maastokumi olla niin korkea, että tuuli olisi ottanut eniten minuun kiinni.
    Ja renkaiden ääni tuossa kuuttakymppiä ajaessa oli hieno ja RK:ssa ei edes ole pahaa kuviota.

Jykä: Tänään olin uimassa ja joku mies siinä oli katsellut ja vinkkasi käsivetoa, että opettelisi vaikka niin, että peukalot käy reisissä, ettei nostaisi kättä liian aikaisin ja sanoi kyllä sen olevan rankkaa kun sen kunnolla tekee - niin se myös oli. Sanoin siinä, että olen Tarmolaisten kanssa käynyt uimassa ja siellä korjattu uintia. Siittä se veikkasi, että sinä oli ollut siellä - tunsi jostain. Hän oli itse opettanut aikoinaan kymmenisen vuotta uintia.

Onneksi en ole maantiekuski tai edes oikein pyöräilijä, niin ei niin väliä pyörittämisellä .
    (Nooh, kyllä Tervala kehotti opettelemaan pyörittämään heinäkuun leirillä.)

Joskus olen lenkillä ollessa testinä pyöritellyt ja olisiko mennyt yhdellä jalalla 130 ja molemmilla jotain 160 (se vähän mitä mittarista siinä vaiheessa näki).
    Välitykset minulla juuri tuo 44/11 ja kisakiekoilla jossa Ultegran pakka pienin on 12.

Mittasin metrimitalla renkaan kehän ja se oli noin 2135mm, mutta mitta en saanut mittaa aivan tiukkaan renkaan pintaa pitkin ja renkaan painuma ei ollut huomioitu. Joten arviolta 2130mm+painuma. Renkaan korkeus vanteelta: 54mm ja vanteen ja renkaan korkeus: 71mm.

Miten muuten mahto sivutuulessa olla pyörien sivupinta-ala, kun välillä katsoi, että olisin joutunut kallistamaan melkein eniten. Mahtaisiko maastokumi olla niin korkea, että tuuli olisi ottanut eniten minuun kiinni.
    Ja renkaiden ääni tuossa kuuttakymppiä ajaessa oli hieno ja RK:ssa ei edes ole pahaa kuviota.

Jykä: Tänään olin uimassa ja joku mies siinä oli katsellut ja vinkkasi käsivetoa, että opettelisi vaikka niin, että peukalot käy reisissä, ettei nostaisi kättä liian aikaisin ja sanoi kyllä sen olevan rankkaa kun sen kunnolla tekee - niin se myös oli. Sanoin siinä, että olen Tarmolaisten kanssa käynyt uimassa ja siellä korjattu uintia. Siittä se veikkasi, että sinä oli ollut siellä - tunsi jostain. Hän oli itse opettanut aikoinaan kymmenisen vuotta uintia.
    Eikös meillä sitten ollut silloin uintikerralla tuosta peukalosta puhetta? Erittäin hyvä neuvo ja on siitä jonkun kanssa ollut puhetta tänäkin syksynä. Mua on opettanut Pasi Rönni joka on uimahallissa hommissa. Ja sitten Jari Korpi, joka on muuttanut muualle. Mutta kyllä olen kilpauimareilta muiltakin oppia saanut ja Lotalla niitä valmentajia on ollut kolme.
    Pasilta ainakin saa sellaisia hyviä pikku vinkkejä jotka toimivat käytännössä. helposti nuo uimavalmentajat kiinnittävät liian pieniin asioihin huomiota, kun isot on ongelma. Toisin on kisauimareiden tietysti.

Tuo renkaan mitta ei ole milleistä kiinni. 10 mm eri tekee sen alle 0.5 prosenttia joka 100 kierroksen vauhdissa tekee sen saman luvun.
    Kyllä niistä kierrosreeneistä hyödyt. Lisää se kumminkin vauhtia. Ja kai se suunnistuksessa kuitenkin jotain merkkaa sekin. En tosin tiedä, kuinka paljon. Sen tiedän että vaikka menis Cancellaran vauhtia eikä löydä rasteja niin ei taida pärjätä

Tuulipinta. mulla oli alla Ksyrre jossa on pikkasen profiilia. Kyllä mä luulen, että se suurin vastus tulee ajoasennosta joka on pystympi ja antaa tuulelle enemmän sitä pintaa. Sivuvastaisessa sen varsinki huomaa.

Nykänderi Guest
    Käytiin Kontti-Olavin kanssa testaamassa joululahja-Garmina. Toimiihan se http://connect.garmin.com/activity/137050250 XC:llä oltiin liikkeelä ja mulla on melkein 600 nastaa alla. Ropina on melkoinen kun asfalttilenkkiä painaa. Onko kokemuksia siitä, kuinka nopeasti nastat menettävät parhaan teränsä? Nuo uudet talvikumit rullaavat paljon kevyemmin kuin Feltin ensiasennusrenkaat. Huomenna olisi vapaapäivä. Olisiko ketään lähdössä CC-lenkille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nykänderi Katso viesti
    Käytiin Kontti-Olavin kanssa testaamassa joululahja-Garmina. Toimiihan se http://connect.garmin.com/activity/137050250 XC:llä oltiin liikkeelä ja mulla on melkein 600 nastaa alla. Ropina on melkoinen kun asfalttilenkkiä painaa. Onko kokemuksia siitä, kuinka nopeasti nastat menettävät parhaan teränsä? Nuo uudet talvikumit rullaavat paljon kevyemmin kuin Feltin ensiasennusrenkaat. Huomenna olisi vapaapäivä. Olisiko ketään lähdössä CC-lenkille.
    Jotkut niitä sääli ja vaihtaa kelin mukaan. kovametallikärki pitäis niissä olla. Auton alla kestävät monta talvea. Eipä juurikaan kulu pyörässä, jonka paino kuskeineen on aika vähän. Nastojen irtoaminen metsässä jossain kalloipätkällä lienee suurempi ongelma. Se nastan runko on pehmeämpää metallia, joka hiukan kuluu ja kovametali tulee paremmin esiin. Nasta vaan paranee ajamalla. Mulla on tuolla tallissa yli 10 vuotta vanhoja nastiksia. Nastat ok,mutta kumi alkaa murtumaan, sekä kovenemaan. Eli ei pidä enää vanhaan malliin. mutta siis säilytys syö ajoa enemmän.
    Huomenna olis sitten taas spinni illalla klo 19

Eilinen ilta meni päivystäessä myrskyä, joka oli jopa 12 m/s ja
    puuskissa vajaa 20 m/s.

Nyt kävin tarkastamassa Normarkku - Palus reitin, jossa tie oli aivan
    kuiva ja tienposkessa oli aika paljon kaatunutta puuta. Maantiepyörällä
    oli hyvä pyöräillä kun tien pinta oli kuiva vaikka pakkasta oli yhdestä
    kahteen astetta. Tosin jos tien pinta on kuiva, niin pakkastahan voi olla
    miten paljon vaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesk Katso viesti
    Eilinen ilta meni päivystäessä myrskyä, joka oli jopa 12 m/s ja
    puuskissa vajaa 20 m/s.

. Tosin jos tien pinta on kuiva, niin pakkastahan voi olla
    miten paljon vaan.
    Niin jos pakkasta on vaikka 20 astetta, niin on jopa todennäköistä, että tie on aika kuiva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Eikös meillä sitten ollut silloin uintikerralla tuosta peukalosta puhetta?
    Eipä tuosta ollut puhetta. Kerroit vedosta sen, että kämmen kokoaika altaan päätyä vasten. Mutta tossa peukalo jutussa tajuaa vetää koko matkan eikä veto jää kesken. Samalla kun käsi pysyy oikeassa asennossa kokoaika niin käsistä loppuu voimat, kun ei löysäile.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nykänderi Katso viesti
    Ropina on melkoinen kun asfalttilenkkiä painaa. Onko kokemuksia siitä, kuinka nopeasti nastat menettävät parhaan teränsä? Nuo uudet talvikumit rullaavat paljon kevyemmin kuin Feltin ensiasennusrenkaat.
    Uusilla (XC-) nastarenkailla on jopa suotavaa ajaa ensin muutama kymmennen kilsaa asvaltilla kevyesti, jotta nastat asettuu kunnolla. Varmin keino saada nastarenkaat tuhottua, on painua niillä suoraan metsään.
    Kaar ittelles vaa

Eipä tuosta ollut puhetta. Kerroit vedosta sen, että kämmen kokoaika altaan päätyä vasten. Mutta tossa peukalo jutussa tajuaa vetää koko matkan eikä veto jää kesken. Samalla kun käsi pysyy oikeassa asennossa kokoaika niin käsistä loppuu voimat, kun ei löysäile.
    Näin on. vedon loppuun saakka viemistä voi tarkkailla niin että seisten koittaa ,mihin peukalo ylettää ja koettaa sitten "raapaista" samaa kohtaa uidessa.

Nykänderi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Uusilla (XC-) nastarenkailla on jopa suotavaa ajaa ensin muutama kymmennen kilsaa asvaltilla kevyesti, jotta nastat asettuu kunnolla. Varmin keino saada nastarenkaat tuhottua, on painua niillä suoraan metsään.
    Kiitos rohkaisevista sanoista. Pistin siis asfalttismirgelin käynttin ja kävin taas terottamassa nastoja. http://connect.garmin.com/player/137223559 . Vilkerintiellä löytyi jäätä ylämäestä, ei sutinut. Myrskyn kaatamat puut oli pätkitty pois. Kyllä siellä olisi heti myrskyn jälkeen saanut kantaa fillaria, kuusen runkojen yli, aika paljon.

Tupa oli täynnä tänään. Pitää alkaa hommaamaan lisää pyöriä varmaan. 8 Tarmolaista ja muutama täysin uusi kasvo mukana. Hyvä meininki tuleeaina ,kun on porukkaa. Sa itsekin sellaisen hyvän draivin päälle. Hyvä kun taas Karhuhalliin saa jalat toimimaan.

Vuoro siis on lauantaina normaalisti vaikka aattopäivä onkin.

Eilen kävin Massilla ajellen katsomassa tuhoja ja samalla pyörittelin hyperkadessivetoja. Otin väliajatkin siten, että pelkkä vetäsy pätkä väliaikaan niin mukana ei olisi backpedalling virheitä. Mutta arvakkaa vaan olinko unohtanut vaihtaa kelloon lajimoden Pyöräilyksi - en, joten se ei tunnistanut anturia ja nyt en tiedä miten pyöri. No tulipa ainakin treenattua.

Massin radalta omalta puolta niin monta puuta yli radan, etten jaksanut enään edes laskea. Kun sitä juuri syksyllä harvennettiin, niin nyt harventu miltein 20% lisää. Muiden mailta oli 8 puuta radalla. Sähköt on jokusesta kohdasta maassa.
    Kyllä se myrsky sai tuhoa aikaan. Selkäkankaalla en ole vielä käynyt katsomassa.

Tänään myöhemmin "raappimaan" itseä , nyt seuraavaksi sitä urheilun kolmatta perusrakennetta (treeni, safka ja ...).

http://connect.garmin.com/activity/137640431 Heikko esitys. Vaikka pääasiassa peesailin ja sitten koitin vetää kierroksen kirejä, ei maksi edes ylittänyt 46:tta ja Watittkin jäi alle 1000. No on tässä reenattukin ja eilen illalla rämmein metsässä puita inventoimassa. Oli aika reissu, kun yksi kiipeilin puiden yli säkkipimeässä kiinaihme päässä. Jossain vaiheessa alkoi selkää raapia pikku pelko. Tuli mieleen, että jos se vehje just nyt tilttaa. Olen sankassa kuusimetsässä kaukana tieltä ja pimeää on kuin pirun hanurissa ja känny ei toiminut edes.

Huomenna oli ajatus mennä kopille maastopyörällä pitkästä aikaa. Eli 11 siellä sitten.

Pitkästä aikaa maastossa tänään, kun sain Konan eilen ajokuntoon. Ja keli näytti pitkästä aikaa paremmalta. Pikkuhiljaa paikat jäätyy, mutta pirun märkää siellä on. Monta paikkaa piti kiertää, taluttaenkin. Eniten silti vituttaa se kaatuneiden puiden määrä poluilla. Kesän ukkosmyrskyn jäljiltä ei ole siivottu about mitään, eli huono on ennuste. Melkein vaatisi että selvittää maanomistajat ja pyytää luvan että saa pätkiä moposahalla ne polkuja tukkivat puut. Metsäautotie Myllyhaasta siitä kaatuvalta ladolta järvikalliolle, kolme puuta kumossa, kahdesta pääsee tosin ali. Ainut valopilkku oli kun järvikallion päässä maassa maannut mänty oli pätkäisty ja polku menee nyt alkuperäistä uraa. Mutta tasapuolisuuden vuoksi järvikalliolla oli sitten kolme uutta puuta kumossa polun yli. Länteen päin menee ajamalla ohi, toisinpäin tuskin.
    Ihan ei tajua kun maanomistajat kitisee puun hinnoista, sitten ne jätetään mätänemään metsään. Oli hinta mikä tahansa, niin tuolla tavalla tappio on varma. Vaikka sitten klapikauppiaalle myisi. No, osa voi tietty olla perintömetsiä joissa nykyinen omistaja ei ole välttämättä ikinä edes käynyt.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Ihan ei tajua kun maanomistajat kitisee puun hinnoista, sitten ne jätetään mätänemään metsään. Oli hinta mikä tahansa, niin tuolla tavalla tappio on varma. Vaikka sitten klapikauppiaalle myisi. No, osa voi tietty olla perintömetsiä joissa nykyinen omistaja ei ole välttämättä ikinä edes käynyt.
    Se on vähän hankala juttu näin "kaupunkimetsänomistajalle" . Tuollainen isokin tukkipuu voi olla 1 kiintokuuntion kokoinen. Saat siitä 50-70 euroa. Minä saan sen erittäin hyvin poikki ja oksittua,mutta sitten se kuljetus. Kyllä pitää saada kasaan kunnon kuorma ennen kuin kannattaa maksaa siitä jollekin. Konemies kun ottaa äkkiä sen 50 egee tunnilta. Ja iso tukkipuuta on hankala lyödä haloiksikaan. Itse kyllä aioin metsän siivota, mutta mulle sillä on muutakin arvoa kuin se puun hinta. Tykkään katsella siistittyä metsää. Traktoria kyllä tekis mieli, mutta kai tyydyn kuitenkin palkkaamaan jonkun. Ja mönkijä on noissa hommissa aivan lelu. Kokeiltu on. Sinne jää sutimaan ja mahastaan kiinni. )

Ja jos nyt menee isoilla koneilla metsään, ne menee sinne akseleita myöden. Ajaminen on hankalaa sen jälkeen ja kuusen juuret menevät pilalle. Sitten ne kuivuu pystyyn ja vahinko on entistä suurempi. Pakkasta pitää tulla ensin.

Antaa nyt talven muhia, mutta jos keväälläkään ajokelien alkaessa ei mitään tapahdu kinttupoluille kaatuneille ja mätäneville puille, niin tämmönen mahtuu reppuun toisin kuin konesaha.
    http://www.erikoistukku.fi/trailblaz...ha-p-1284.html
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Yksi ongelma noiden tuulenkaatojen kanssa on se, että metsässä on niin märkää tällä hetkellä, että niitä ei yksinkertaisesti saa pois sieltä kuin käsin kantamalla. Omasta metsästä on nyt puut siivottu polulta, oikeastaan siivottua on täällä länsipuolella Hollingille asti. Siitä eteenpäin saa varautua pyörän nosteluun puiden yli. Kaikenlaista pienempää oksaa nousee muuten tällä hetkellä todella helposti vaihtajan mukana, joten tarkkana saa olla.

Kuinkan muuten Noormarkun reitti, varmasti joitain puita on kumossa, mutta miten veden korkeus matalissa paikoissa, joko on laskemaan päin?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •