Onneksi en ole maantiekuski tai edes oikein pyöräilijä, niin ei niin väliä pyörittämisellä .
(Nooh, kyllä Tervala kehotti opettelemaan pyörittämään heinäkuun leirillä.)
Joskus olen lenkillä ollessa testinä pyöritellyt ja olisiko mennyt yhdellä jalalla 130 ja molemmilla jotain 160 (se vähän mitä mittarista siinä vaiheessa näki).
Välitykset minulla juuri tuo 44/11 ja kisakiekoilla jossa Ultegran pakka pienin on 12.
Mittasin metrimitalla renkaan kehän ja se oli noin 2135mm, mutta mitta en saanut mittaa aivan tiukkaan renkaan pintaa pitkin ja renkaan painuma ei ollut huomioitu. Joten arviolta 2130mm+painuma. Renkaan korkeus vanteelta: 54mm ja vanteen ja renkaan korkeus: 71mm.
Miten muuten mahto sivutuulessa olla pyörien sivupinta-ala, kun välillä katsoi, että olisin joutunut kallistamaan melkein eniten. Mahtaisiko maastokumi olla niin korkea, että tuuli olisi ottanut eniten minuun kiinni.
Ja renkaiden ääni tuossa kuuttakymppiä ajaessa oli hieno ja RK:ssa ei edes ole pahaa kuviota.
Jykä: Tänään olin uimassa ja joku mies siinä oli katsellut ja vinkkasi käsivetoa, että opettelisi vaikka niin, että peukalot käy reisissä, ettei nostaisi kättä liian aikaisin ja sanoi kyllä sen olevan rankkaa kun sen kunnolla tekee - niin se myös oli. Sanoin siinä, että olen Tarmolaisten kanssa käynyt uimassa ja siellä korjattu uintia. Siittä se veikkasi, että sinä oli ollut siellä - tunsi jostain. Hän oli itse opettanut aikoinaan kymmenisen vuotta uintia.
Kirjanmerkit