ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 16 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #451
    JTG Guest
    Muista s-paatti sitten mennä valtuutettuuun liikkeeseen vaihtamaan kumes jos puhkeaapi. Runkotakuu raukeaa, jos itse kajoaa pyörän asennuksiin. Eikä ole vitsi.

  2. #452
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Muista s-paatti sitten mennä valtuutettuuun liikkeeseen vaihtamaan kumes jos puhkeaapi. Runkotakuu raukeaa, jos itse kajoaa pyörän asennuksiin. Eikä ole vitsi.
    Jaa. Mulla on stumpjumpper ja siinä on menny takaiskari ,satula ja satulatolppa takuuseen.
    Hyvin on takuu toiminut eikä oo paljoo kyselty vaikka oon vaihtanut ite pyörään yhtä sun toista. Osan oon ruuvannu irti ja vieny liikkeeseen ,että rikki on. Uutta on tullu.

    Taitaa olla aika kauppiaskohtasia nuo jutut.
    Jospa tässä minun rungossa nyt ei ois valmistusvirhettä. Kolarointiahan takuut ei korvaa ja ajamalla minä en tuota rikki saa.
    Jos niin isosti opin ajamaan niin jippii. Aika vaihtaa demoon.
    - Fear is a mindkiller -


  3. #453
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    nonniin... Ensiajo Evolla takana.

    Wauuuu...mikä pyörä.
    Harmittavasti oli lunta tullut viime yönä just senverran ettei poluilla oikein päässyt täysillä päästelemään.
    Mitä pätkiä löysin missä pystyi ajamaan niin uskomattoman vähän tuo niinsanotusti notkuu polkiessa.
    Minä luulin jousivehettä paljon notkummaks. Sillähän pysty kiipeemään jopa putkelta ihan hyvin ja alamäkeenhän tuo on täysi peto.

    Aika sanattomaksi vetää tuo kierrejousituksen tuntuma. Sitä ei niinkun huomaa sitä joustoa ajaessa ollenkaan ja silti sitä on loputtomasti.
    Se niinkun poimii kaikki patit silleen...Äääh..vaikee selittää. ,mutta jos joku miettii jousivehjettä niin täältä vahva kyllä.

    Jousetkin osoittautui sopiviksi tälläselle 90kg ajovarustuksessa kuskille.


    Nyt onkin tiukka paikka miettiä ,että mitä hittoa minä teen sillä stumpjumpperilla.

    Minä oon höpissy tässä ketjussa liikaakin joten jätetään areena seuraavalle enduropyörän-speksaajalle.
    Jos joku miettii uuden ostoa niin suosittelen käymään kokeilemassa Enduro expert evoa.
    - Fear is a mindkiller -


  4. #454
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    Juurikin näin. Porukka turhaan miettii, että pitkäjoustoisella pyörällä polkeminen olisi vain yhtä notkumista. Enemmän polkemisen tehokkuuteen vaikuttaa jousituksen rakenne, iskari ja ajo-asento. Itselläni kävi viime kesänä aivan samoin kuin syklopaatille, kun laitoin tuon Zenithin alle. Kesän jälkeen mietin vain, että mihinköhän tarvin edes tallissa olevaa vanhempaa 140mm joustavaa pyörää, kun Zenith 170mm joustavana ei ole yhtään sen huonompi poljettava, mutta alamäissä huomattavasti parempi ja nopeampi ajaa. No, kesän jälkeen purinkin tuon vanhan pelin, myin osat ja ripustin rungon tallin seinälle...

    Sen verran hyvät kokemukset jäi viime kesältä 170mm joustosta, että olisi itse asiassa tarkoitus ensi kesänä kokeilla vielä hivenen pitempää joustoa yleiskäytössä. Siis siinä tapauksessa, että joku poistaa tuon Zenithin rungon minulta.

  5. #455
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Huomenna tai ylihuomenna pitäisi tulla se 2012 Enduro Comp, mietityttää vaan se koko, onko XL sittenkin liian iso vai olisiko pitänyt ottaa L:än isommalla stemmillä. No, lupasivat pistää lyhyemmän stemmin valmiiksi kiinni, sormet ristissä ettei tullut liian isoa.

  6. #456
    Pähkäilin aikani pitempi joustosen ostoa ja tämmönen tuli eteen niin piti ostaa pois. Eli 2011 dune rr.
    ISP:t nakkasin alle. Ei hirveästi pyörästä vielä osaa sanoa ku kaikki polut ja reitit on lumen alla.

    Mietin että riittääköhän takaiskarissa säädöt kun yli 100kg on sen päällä..? Tiellä ajelussakin kumirinkula siirtyy niin että alapuolelle jää iskarinvartta vain 2-3cm..
    Voihan se olla että metsässä ajelee hivenen eri asennossa kuin tiellä, pitänee siis vain odotella kesää.

    (anteeksi erittäin huono kuva)

  7. #457
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Sägi katsotaan yleensä paikallaan seisten tai tasaisesti takaperin pyöritellen. Jos sägi on kohdallaan ja iskari lyö liikaa läpi voi yrittää lisätä paineita, mutta silloin oikea ongelma on liian heikko sisäänpäin vaimennus (Markus Fillariosassa voisi auttaa).

  8. #458
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jus Katso viesti
    Mietin että riittääköhän takaiskarissa säädöt kun yli 100kg on sen päällä..? Tiellä ajelussakin kumirinkula siirtyy niin että alapuolelle jää iskarinvartta vain 2-3cm..
    Jos en nyt käsittänyt tätä postausta jotenkin ihan väärin, niin et ole ilmeisesti säätänyt sagia kuntoon iskarista/iskareista?

  9. #459

    Viesti

    Sagia olen yrittänyt saada kohilleen laittamalla lisää ilmaa iskarii, mutta kuinkahan paljon sinne arvaa ilmaa iskeä?
    muistaakseni sielä on nyt yli 200psi ja sagi 20-30%.

  10. #460
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jus Katso viesti
    Sagia olen yrittänyt saada kohilleen laittamalla lisää ilmaa iskarii, mutta kuinkahan paljon sinne arvaa ilmaa iskeä?
    muistaakseni sielä on nyt yli 200psi ja sagi 20-30%.
    RP23:ssa ainakin on suositeltu maksimi 300 PSI:tä. En ole varma, onko tossa RP23:ta käytössä, mutta Foxin sivuilta löytyvät tiedot muistakin malleista.

  11. #461
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jus Katso viesti
    Sagia olen yrittänyt saada kohilleen laittamalla lisää ilmaa iskarii, mutta kuinkahan paljon sinne arvaa ilmaa iskeä?
    muistaakseni sielä on nyt yli 200psi ja sagi 20-30%.
    Onko tuossa RP23 HV/XV tai vastaava iskarina. Näyttäisi ainakin speksien mukaan olevan. Mulla elopainoa about 96 kg ja ilman virityksiä isolla ilmasäiliöllä iskarista sai salonkikelpoisen yli 200 paineilla, jolloin siitä hävisi kaikki herkkyys. Tämä kaiketi on ongelma sellaisilla herroilla, joita ei punnita neuvolassa. Ilmatilaa pienemmäksi niin pitäisi toimia. Fillariosan Markus voi varmasti muokata tuota. Minä muokkasin Foksin kiekoillla itse.

    MPI muokkasi tätä : 11.01.2012 at 00.08
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  12. #462
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    20-30% on liian iso skaala, kyllä pitäisi tarkemmaksi päästä... Ja tietysti varmistaa myös valmistajan suositus.

    Ja tosiaan, kyllä mä saatan asfalttilenkikläkin käyttää kohtuullisen suuren osan joustostani, foxin ilmaiskareilla jopa suuren osan.

  13. #463
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Nyt rupee kyllä tuo täpäri kuume nousemaan sen verran pohdinnan jälkee olis 3 pyörääi loppu suoralla,Orange Alpine 160 sekä Orange Five Pro sekä
    2008 Commencal Meta 666 Team. joka oli käytettynä torilla.

    mietityttää ny lähinnä että riittääkö tuo fiven 140mm jousto vai ottaisko suoraan jokapaikanhöylän Alpine 160 isommalla 160mm joustolla.
    Commencal metassakaan tuskin mitään vikaa on.Onko porukalla enskassa miten käytössä Fiveä vai onko just lähinnä tuota Alpine 160?
    Ainoo mikä Orangeissa vähän kirpasee on tuo hinta.

    Ja näytti torilla olevan Alpinekin myynnissä, http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=5107
    Mitä mieltä porukka on tuosta Lyrik R keulasta?Itsellä ei pahemmin kokemusta noista keuloista ole eli jos nyt sijoittaa uuteen Orange alpineen niin joutuuhan siittä maksamaan melkein sen 1000€ enemmän Foxin keulalla.

    Lähinnä mietityttää tuon käytetyn keula ja vastapainona tatulla näytti olevan MTB centterissä hyvät tarjoukset vireillä fivestä.









  14. #464
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Noissa vanhemmissa 666 rungoissa on todenäköisesti aika jyrkät kulmat verrattuna nykypäivän tarjontaan, Alpinessa lienee loivemmat.

    Aika pitkään ihmiset ovat ajelleet 140mm joustavilla pyörillä, ja vieläkin ajavat. Itseasiassa suomessa ei nyt hirveästi ole paikkoja jossa moisella ei saisi ajettua. Isompaan pyörään vaihtaessa lähinnä vaikeat paikat helpottuu, ja ehkä avautuu vähän uusia mahdollisuuksia...

    Oranget ovat vähän kalliimpia kuin Commencalit, ja vastaavasti säilyttävät myös arvonsa paremmin, molemmat kuitenkin ovat hyviä pyöriä.

  15. #465
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Onko porukalla enskassa miten käytössä Fiveä vai onko just lähinnä tuota Alpine 160?
    Jos tuloksia ja aikoja kattoo niin Five oli ainakin viime kaudella parempi enskassa Herrat Salin ja Ojala ajoivat vitosella ja keikkuivat molemmat tasaisesti siellä listojen kärkipäässä. Alpinea ei kärkisijoilla näkynyt ja muutenkin saattoi olla vähemmän edustettuna, kuin Five. Yo. herrat tosin keikkuisivat siellä kärkisijoilla pyörästä riippumatta, joten ihan varmoja johtopäätöksiä tästä ei voine tehdä Mikä lie kalusto sitten ensi kaudella, herrat voinevat itse kommentoida ellei ole suuria salaisuuksia
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #466
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Jos Fiveä halaajaa niin nyt ois oiva tilaisuus saada rahoilleen vastinetta kunnolla http://www.mtbcentre.fi/news.php?news=328 siinä on pro:n hintaan vähän vielä parempaa palikkaa tarjolla... tosin rajoitettu erä.

  17. #467
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Ja näytti torilla olevan Alpinekin myynnissä, http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=5107
    Mitä mieltä porukka on tuosta Lyrik R keulasta?Itsellä ei pahemmin kokemusta noista keuloista ole eli jos nyt sijoittaa uuteen Orange alpineen niin joutuuhan siittä maksamaan melkein sen 1000€ enemmän Foxin keulalla.





    Voisin lienee tähän vastata Jos oikeasti haluaa Alpinesta "kaiken" irti kannattaa hankkia eteen ja taakse kierrejousellista joustoa, maksaa hiukan ja tuo painoa hiukan lisää. Lyrik R toimii ihan kivasti, ottaa patit pois, tietenkin rahalla saa parempaa, samoin on tuon RP23: sen kanssa toimii, mutta rahalla saa parempaa. Tulehan Hyvinkäälle kokeilemaan ja anna palaa, niin kovaa, kuin suvikumeilla uskallat kyllähän tuohon hintaan on sitten tarpeen mukaan varaa speksata parempaa joustopalikkaa, jos siltä tuntuu.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  18. #468
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Korsholm Mustasaari
    Viestit
    269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Mikä lie kalusto sitten ensi kaudella, herrat voinevat itse kommentoida ellei ole suuria salaisuuksia
    Ajoin tosiaan Fivellä viime kauden kisat, kuten edellisenkin. Runko on ollu pienessä kestotestissä, kun sillä on ajettu nyt enska kisoja 2,5 kautta ja kaikki muutkin ajot kotimaassa kyseisenä ajanjaksona. Ensi kaudelle tulee todennäköisesti viivalle samanlainen singlepivotti, mutta jouston määrä on vielä hieman auki!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Voisin lienee tähän vastata Jos oikeasti haluaa Alpinesta "kaiken" irti kannattaa hankkia eteen ja taakse kierrejousellista joustoa, maksaa hiukan ja tuo painoa hiukan lisää.
    Mä ajoin mun Fiveä aluksi ilmaiskarilla ja -keulalla, sitten vaihdoin van 36 keulalleElkan patruunalla ja Elkan iskarin taakse. Painoa tuli lisää, mutta ainakin omaan makuun pyörä muuttui paljon mukavammaksi. Olen ajanut ilmajousitetulla Alpinella ja teräsvieteri Alpinella Åressa, kierrejouset on mielestäni hyvä valinta jos ei painon lisäys haittaa. Five kierrejousi-iskarilla ja 160mm keulalla ei eroa kovinkaan paljoan Alpinesta, geometriat ovat melkeen samat. Fiev on vähän paremmin poljettava ja jotenkin näppärämpi kierrellä kiviä ja kantoja kun taas Alpine on kivikossa ja juurakossa tukevampi ja vakaampi kulkija.
    Orange mountain bikes

  19. #469
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Aika pitkään ihmiset ovat ajelleet 140mm joustavilla pyörillä, ja vieläkin ajavat. Itseasiassa suomessa ei nyt hirveästi ole paikkoja jossa moisella ei saisi ajettua. Isompaan pyörään vaihtaessa lähinnä vaikeat paikat helpottuu, ja ehkä avautuu vähän uusia mahdollisuuksia...
    Hissienskaan tuo 140mm riittää mun mielestä hyvin. Se on sitten lähinnä omista mielihaluista ja tottumuksista kiinni, jos tuntuu että 160(+) millinen täpäri on parempi. 140 millinen on kuitenkin ollut ihan hauska väline jopa kotimaisessa park-ajossa, että eiköhän sillä enskailekin ihan mukavasti Ja tuosta vaikeiden paikkojen helppoudesta pidemmällä joustolla lisäisin, että toiset paikat helpottuu, mutta toiset samalla saattavat vaikeutua: näppäryys ahtaammissa jumppakinkamissa jonkin verran kärsii, kun kalusto on "ylimitoitettua".

    Ite laitoin syksyllä nokalle 160mm Lyrikin, ilmalla, ja perä joustaa tosiaan sen 140 milliä. Mun makuun oikein sopiva setuppi, jos ajatellaan nimenomaan hissienskaa.
    Mud, sweat and beers.

  20. #470
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Hyvä että välillä tulee suosituksia lyhempijoustosistakin. Tuntuu välillä karkaavan vähän liian raskaaseen suuntaan suositukset. Pätkät pyritään edelleen tekemään siten että ne soveltuu parhaiten 130-170 -milliselle pyörälle. Tulevalle kaudelle pyritään tekemään pidempiä kisoja kun edellisinä kausina, joko pidemmillä pätkillä tai erikoiskokeiden määrillä. Kärkipää ajaa lujaa pyörällä kun pyörällä, ja siellä riittää voimaa runnoa freeride/dh-pyörilläkin, ääriesimerkkinä Janne jonka watit mitataan dynossa. Mutta sanoisin että kevyehkö 130-160 -millinen am-pyörä on järkevin valinta normikuskille. Sillä jaksaa mukavasti ajaa lenkkipolkujakin. Kuskin fysiikka ja ajotyyli ratkasee. Kissamainen, ajolinjansa valkkaava kuski on nopeampi lyhytjoustosella, kun taas sarvikuonokuski menee lujempaa mörssärillä.

    Ketjun suosiosta päätellen ensi kaudelle on tulossa hyvin uutta porukkaa viivalle, mikä on loistava juttu!
    Att inte cykla är att gå för långt

  21. #471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jus Katso viesti
    Pähkäilin aikani pitempi joustosen ostoa ja tämmönen tuli eteen niin piti ostaa pois. Eli 2011 dune rr.
    ISP:t nakkasin alle. Ei hirveästi pyörästä vielä osaa sanoa ku kaikki polut ja reitit on lumen alla.

    Mietin että riittääköhän takaiskarissa säädöt kun yli 100kg on sen päällä..? Tiellä ajelussakin kumirinkula siirtyy niin että alapuolelle jää iskarinvartta vain 2-3cm..
    Voihan se olla että metsässä ajelee hivenen eri asennossa kuin tiellä, pitänee siis vain odotella kesää.

    (anteeksi erittäin huono kuva)
    Meikällä on kanssa Dune ja omapaino samaa luokkaa teikäläisen kanssa. Tosin iskarina on vain Float R, joten minulla on vähemmän säätövaraa. Muistaakseni paineita on 220-230 ja sitten paluuvaimennusnupilla säätelee sopivasti herkkyyttä. Olen kyllä ajatellut muuttaa noita Foxin "tune"-asetuksia seuraavassa huollossa. Tuo paluuvaimennuksen lisäys kun poistaa tehokkaasti herkkyyttä.

  22. #472
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jus Katso viesti
    Sagia olen yrittänyt saada kohilleen laittamalla lisää ilmaa iskarii, mutta kuinkahan paljon sinne arvaa ilmaa iskeä?
    muistaakseni sielä on nyt yli 200psi ja sagi 20-30%.
    Mondrakerin suosituksena on, että Zero suspensionin kanssa sagiä on aika paljon. Taulukon mukaan sun Dunelle jopa 35%! Mulla on tosin noin 25% luokkaa, ja se on osoittautunut aika hyväksi.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  23. #473
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Femma ja siihen ccdb/elka/joku vastaava taakse ja eteen 150mm/160mm vieteriä. Kyllä varmaan lähtee. Ja varmaan on parempiakin vaihtoehtoja, mutta femma on vaan aika siisti. Itellä on Alpine ja olen kyllä tyytyväinen enkä vaihtamassa mihinkään. Vaikka onhan se hirveä jyrä meikäläisen ei-niin-hurjaan ajoon. Femma vois olla parempi, jos se runko on merkittävästi keveämpi.

  24. #474
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Kai sitä löytyy parempia ilmaiskareitakin, ettei aina tarvi laittaa vieteriä:



    Sitäpaitsi osaan rungoista ilmeisesti sopii paremmin ilmaiskari.

  25. #475
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariKalastaja Katso viesti
    Ajoin tosiaan Fivellä viime kauden kisat, kuten edellisenkin. Runko on ollu pienessä kestotestissä, kun sillä on ajettu nyt enska kisoja 2,5 kautta ja kaikki muutkin ajot kotimaassa kyseisenä ajanjaksona. Ensi kaudelle tulee todennäköisesti viivalle samanlainen singlepivotti, mutta jouston määrä on vielä hieman auki!


    Mä ajoin mun Fiveä aluksi ilmaiskarilla ja -keulalla, sitten vaihdoin van 36 keulalleElkan patruunalla ja Elkan iskarin taakse. Painoa tuli lisää, mutta ainakin omaan makuun pyörä muuttui paljon mukavammaksi. Olen ajanut ilmajousitetulla Alpinella ja teräsvieteri Alpinella Åressa, kierrejouset on mielestäni hyvä valinta jos ei painon lisäys haittaa. Five kierrejousi-iskarilla ja 160mm keulalla ei eroa kovinkaan paljoan Alpinesta, geometriat ovat melkeen samat. Fiev on vähän paremmin poljettava ja jotenkin näppärämpi kierrellä kiviä ja kantoja kun taas Alpine on kivikossa ja juurakossa tukevampi ja vakaampi kulkija.
    Kiitos loistavista asiantuntevista kommenteista,juuri noiden Fiven ja Alpinen eroja vähän kaipasinkin ja ajokokemuksia.
    Kyllä jäljelle jäävät Five ja Alpine,eli näiden kahden kesken täytynee päättää.
    Pitää koittaa keretä koeajolle,mtb centterissä oli Five tarjolla koeajoa varten ja twentyniner lupaili että Alpinea saa mennä koittamaan ja testailemaan

  26. #476
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Mehukatin postaama ilmaiskari on ilmeisen hyvä juuri Alpineen, näin olen jostain lukenut ? Henkilökohtaisesti, mikäli tuo oma Alpinen jää talliin, jätän RP23 :sen varalle ja hankin vieteriä perään
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  27. #477
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Kyllä vaan, tervetuloa.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  28. #478
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Mehukatin postaama ilmaiskari on ilmeisen hyvä juuri Alpineen, näin olen jostain lukenut ? ...
    Double Barrell on siitä erikoinen viritys, on sit kyseessä trad vieteriversio tai toi tuleva DB Air, et siinä kaikkien säätöjen (molemmat
    compressiot ja molemmat reboundit) säätöalueet on niin laajat et sen pelkillä hanikoiden oikeilla asennoilla toimimaan hyvin lähes
    kaikissa perävirityksissä. Mut ei ihan kaikissa. En silti usko että tuo Alpineenkaan yhtään sen kummempi oo kun joku toinen ko. fillarille
    viritetty hyvä ilmaiskari. Mut sen uskon et toi tai hyvin viritetty muu ilmaiskari voipi toimia Alpinessa paremmin kun vieterivehkeet.

    Mut asiaan. Vieteri-iskarit on erilaisia kun ilma-iskarit tuntumaltaan ja ominaisuuksiltaan kun kyse on tehdas-setupista ja pakasta vedetystä
    tuotteesta. Mut sit kun noita lähdetään virittämään noi tuntumaerot ja toiminnalliset ominaisuudet voivat mennä mitenpäin vaan - ammatti-
    mies voi tuunata ilmaiskarin toimimaan vieterivehkeen tavoin ja päinvastoin. Rajansa tuollakin on, mut ne rajat on kauempana kun uskoiskaan.

  29. #479
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Pahiksella kylläpi taitaa olla aika hyvä tuntuma joustosta, joten unohdetaan vieterit katsotaan mitä kevät ja kesä tuo tullesaaan, nyt hiihdetään
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  30. #480
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ höh - ei tuota noin pitäny tulkita. Sekä ilma- että vieteripunpun saa Alpinessa varmasti pelaamaan niin hyvin kun on tarve.
    Mut jos haluaa sekä aktiivisen että nopealiikkeisen perän myös jouston loppupäässä eikä halua kaupanpäälle polkiessa notkuvaa
    härveliä, voipi sitä vieterisvärkkiä joutua virityttämään Alpineen enemmänkin, ilmaiskarilla pääsee aineskin kevyempi kuski helpommalla
    samaan. Tässä threadissä tosin tuo tarve ei korostune, kun siitä on enempi iloa vaan niille kun ajaa itse myös sinne mäjen päälle

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •