GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 37 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1081
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Mutta eikö noi nastarenkaatkin voisi olla pyöreitä. Ajossa etufillarissa selvää sivuttaisheittoa mitä en ennen ole kokenut.
    Treeniä noilla saa kummasti koska ne ei kyllä rullaa lainkaan. Mutta tuo nyt ei ole ongelma vaan asennekysymys.
    Kyseessää Ice Spiker 2.1x26 (ei pro)
    Mulla 2.35" ISP:t alla ja seuraavia huomioita voisin tuumata.

    ISP:n ominaisuudeksi kait vois luonnehtia ettei nouse kovinkaan helpolla vanteelle kunnolla.
    Niin paljon kuin sain käsinylkyttimellä veivattua painetta, sisurin kanssa, nousi vanteelle.

    Rullaa mun mielestä kyll ihan jees.
    Kesällä takana Rocket Ron ja Nobby Nic eessä, ehkä tosin hivenen pienemmillä paineilla niin tuntuvat tahmeammilta kuin nui nastat.
    Edeus muokkasi tätä : 13.12.2011 at 20.37 Syy: Mulla mikään rallirane takana ollu

  2. #1082
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Helsingin Viikin Prismassa oli yksi pari Nicetrac 100 37/622:sta. Ahtaan tuntuinen nappulakuvio, joka vielä rengasta painaessa menee kokonaan umpeen.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  3. #1083
    Käyttääkö kukaan pistosuojanauhaa Ice Spiker Proiden kanssa? Onko mitään syytä? Onko kenelläkään mennyt ISP puhki hiekotussepeliin tms?

  4. #1084
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti apuajaja Katso viesti
    Käyttääkö kukaan pistosuojanauhaa Ice Spiker Proiden kanssa? Onko mitään syytä? Onko kenelläkään mennyt ISP puhki hiekotussepeliin tms?
    On mennyt. Kerran sepeliin ja kerran johonkin metallisoiroon. Ei se tosin kovin yleistä tunnu olevan ainakaan kun on lumi maassa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  5. #1085
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Maraton Winterit heijastinreunoilla cyclossa toimii hyvin, pitää sopivasti, eihän nuokaan mitkään speedway piikit oo mutta yllättävänkin hyvät yleisajoon, eikä ne tänäänkään aamulla kiemurrelleet pahasti uudella lumella.
    Viime vuonna ostetut Ice Spiker Pro Evot ihan ässä kumit etujousitetussa maasturissa, ja tällä ajetaan talvipolut, ja pahimmatpahimmat myräkät sekä muut "maastotyyliset" jekkuilut. Nuo ja jalassa Laket niin kyllä Talviajelu maistuu.

  6. #1086
    2.35 ice spikerit meni kyllä mukavan suoraan verrattuna kaposiin nokialaisiin, tuolla sohjojää muhjussa.
    Itse sain nuo ihan käsin väännettyä vanteelle, laitoin myös litkusisärenkaat ettei vaan tarvitse talvella ruveta paikkaushommiin.

  7. #1087
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Minkälainen toi Icespeed mahtaa olla lumisohjossa? Entäs Schwalben snow stud? Onko jengillä kokemusta tästä?
    Hakusessa hyvä 28´ rengas tallottuun lumipuuroon. Schwalben Ice spiker pro ei mahdu.
    Mulla on ollu kaks paria 26" Snow studeja, ja siinä koossa ne on hyvät yleistalvirenkaat. Lumessa etenee suoraan eikä kiemurtele pahasti (kaiketi se nuolikuvio keskellä tekee ton), ja paljaalla asvaltilla reilummalla paineella nastat hädintuskin osuu tiehen suoraan ajaessa, ja rullaa mukavasti - eli noilla viitsii ajaa vaikka jäätä olisi vaan siellä täällä.

    Sitten jos on kunnolla joka paikka jäässä, painetta joutuu pudottamaan aika lailla reippaasti jotta saa ne reunoilla olevat nastat ottamaan koko ajan tiehen. Äkillisiä liikkeitä tai jarrutuksia ei voi tehdä, ainakaan kovasta vauhdista tai alamäessä. Siihen ei noi harvemmassa olevat nastat riitä. 28" Studeilla en ole ajanut.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  8. #1088
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    ^Kiitti tiedosta. Mulla on MW:t jääkelejä varten, mutta lumisohjokeleihin haluan paremmat. Vaihtoehtona olis myös
    Continental Nordic Spike.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  9. #1089
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Eka reilun 30 kilsan stintti ajettu Marathon Winter:eillä ihan paljaalla asfaltilla, ihmeen hienosti rullaavat ( 4 bar) vaikka toisaalta nastat ovatkin varsin pienet mutta juurikin sopivat kohtuukeleihin ja pyörätie yms. etenemisiin. Olivat ehkä 'turhat' nyt tänän aamuna mutta tulipahan sisäänajettua 'neutraaleissa' olosuhteissa.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  10. #1090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    ^Kiitti tiedosta. Mulla on MW:t jääkelejä varten, mutta lumisohjokeleihin haluan paremmat. Vaihtoehtona olis myös
    Continental Nordic Spike.
    Itse kokeilen tällaista, saa nähdä miten tulee toimimaan. Takarenkaana MW ja eturenkaaksi toiselle vanteelle MW ja toiselle Nordic spike. Etuvanne valitaan sitten tilanteen mukaan.

  11. #1091
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    103
    Omaan cc pyörään päädyin lopulta eteen Nokia w240 40-622 kossa ja taakse MW 37-622. Hienosti kyllä kulkenut jäällä ja sohjossa. Muissa olosuhteissa ei sitten valitettavasti ole vielä päässytkään kokeileen...

  12. #1092
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    53
    Hei, Kona Dew Plussaan hakisin nastarenkaita. Minkähän levyiset ovat parhaat (700x35 normit)? Jäällä pitäisi pysyä pystyssä, ei haittaa, vaikka ei etenisi kovin sutjakkaasti. Kunto siinä vain sitten kasvaa ja kärsivällisyys...

  13. #1093
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HannaM Katso viesti
    Hei, Kona Dew Plussaan hakisin nastarenkaita. Minkähän levyiset ovat parhaat (700x35 normit)? Jäällä pitäisi pysyä pystyssä, ei haittaa, vaikka ei etenisi kovin sutjakkaasti. Kunto siinä vain sitten kasvaa ja kärsivällisyys...
    Mulla sama pyörä. Pelkkä jäällä pystyssä pysyminen ei riitä, vaan pyörän pitää kulkea myös lumisohjossa. Jos on tarkoitus ajaa vain silloin tällöin aurattuja teitä, niin esim. Schwalben maraton winter on oiva valinta. 42-622 ei mahdu kunnolla pyörimään lokareiden kanssa, mutta leveämpi on tietty parempi. Itselläni tämä koko ja lokarit poistettu talveksi.
    Jos taas tarkoituksesi on ajaa joka päivä esim. duunimatkoja, niin sitten kannattaa valita rengas, joka kulkee lumisohjossakin, kuten esim. Schwalben Snow stud tai Continental Nordic spike.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  14. #1094
    Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Eka reilun 30 kilsan stintti ajettu Marathon Winter:eillä ihan paljaalla asfaltilla, ihmeen hienosti rullaavat ( 4 bar) vaikka toisaalta nastat ovatkin varsin pienet mutta juurikin sopivat kohtuukeleihin ja pyörätie yms. etenemisiin. Olivat ehkä 'turhat' nyt tänän aamuna mutta tulipahan sisäänajettua 'neutraaleissa' olosuhteissa.
    Juu, uudessa renkaassa piilottelevat hiukan aluksi, mutta sisäänajon jälkeen renkaan hieman kuluessa paljastaa kyntensä.
    Sitten on hyvä pito jäätiköllä, rullaavuus ehkä hieman huononee, mutta mitä siitä.
    Pehmyt lumi on sen heikkous, slalomin ykkösrenkaat ovat. Cyklon alla rauhallisemmat kuin hypridissä.
    Jos tuon rajoitteen kanssa voi elää, niin hyvä hankinta sitten.

  15. #1095
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    53

    Kiitos Matsuma

    Hei! Kiitos suosituksista!
    Työmatkaa olisi tarkoitus sahata talvellakin. Lokasuojista en millään haluaisi kyllä luopua, usein on sellaista räpäskää...
    Mutta katsellaan... Vanhalla mummopyörällä pysyy kyllä huomattavasti paremmin pystyssä kuin nyt tuolla Konalla
    Ehkä mä vaihdan mummikseen talveksi.

  16. #1096
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    ? Renkaista se on kiinni miten pysyy jäällä pystyssä. Kun kuiva pakkaskeli ei niitä lokareita tarvita. Äkkiä ne ottaa pois ja asentaa takaisin jos märkää.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  17. #1097
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Kyllä mulla ainakin tuhraantuu aikaa kun noita kiinteitä täyspitkiä lolareita pistän.. Saa ne nopeasti hollille mutta aikaa menee hienosäätämisessä.
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  18. #1098
    Jopo Juoppo Guest
    Laiton omaan cykloon tarjoustalon n. 5€ lokarit, tulevat niin etäälle renkaasta etteivät tukkeudu mitenkään, mutta suojaavat hyvin kuitenkin

  19. #1099
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    ? Renkaista se on kiinni miten pysyy jäällä pystyssä. Kun kuiva pakkaskeli ei niitä lokareita tarvita. Äkkiä ne ottaa pois ja asentaa takaisin jos märkää.
    Riippuu lokareista. Jos on jotkut pikakiinnikkeet, jotka saa irti ilman renkaan irroitusta, niin sitten.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  20. #1100
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    129
    Itse olen mietiskellyt että millainen nastarengas sopii meikäläisen Cube SL Cross Compin vanteelle kun tämänhetkinen rengas on Schwalben CX Pro eli 700x30C.
    Eli luultavimin pitäisi löytää jonkinlaista nastarengasta alle 35mm, mutta jotenkin tuntuu etten vain saa silmiini noista renkaiden koosta paljoa tietoa, kooksi on aina merkitty se vähemmän tuttu 35-622 tjsp.
    joka ei meikäläiselle niin hyvin avaudu kun olen tottunut tuohon 700xX-kokomerkintään. 30-622 lukee CX Pron kyljessä

    Toisaalta, vielä kuuluisi ottaa huomioon se, mahtuuko rengas pyörimään haarukassa, onneksi tämän Cuben haarukoiden leveys on enemmän cyclocrossmainen eli tilaa löytyy vielä jonkinverran.
    Noh, kai se on nyt alustavasti helpompi suunnata ihan pyöräkauppaan katsomaan myyjän kanssa joka osaa paremmin arvioida renkaiden sopivuutta kuin meikäläinen.

  21. #1101
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Ainakaan täällä etelän märillä tai märiksi suolatuilla teillä ei huvita ajaa metriäkään ilman lokareita. Helppo hymyillä, kun Peregrinin haarukoihin mahtuu jokainen järkevä rengas ja lokari - mikä oli yksi hankintaperusteista.
    A Gentleman will walk but never run

  22. #1102
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TorVelo Katso viesti
    Tähän väliin raporttia nastareiden sisäänajosta. ....[lyhennetty]....
    Mun 29er ISP:t näyttää tismalleen samoilta vajaan 100km:n jälkeen (ehkä n. 1/3 ajosta paljaalla asfaltilla). Ajattelin, että vois tiputtaa rengaspaineet seuraavalle "tunnustelu" lenkille reilu kahdesta baarista johonkin 1,6 baariin (tubeless asennus), jotta sivunastoille sais hieman lisää painetta. Kaikki nastat on mullakin vielä tallessa ja mielelläänne pitäisinkin ne paikallaan, kun nää on kuitenkin johtuu arvokkaat renkaat "pilattaviks" heti ekoilla lenkeillä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #1103
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    En sitten malttanut ajaa noita 29" ISP rinkuloita sisään. Parinkymmenen kilometrin kelvirullailun päätteeksi löysin itteni mettästä kivikkoja ryskyttämässä.
    Eturenkaasta hävisi muutama nasta ja takarenkaasta toistakymmentä. Eli noin 97% vielä tallella.

  24. #1104
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Eilisen mutalenkin perusteella, ISP:t pitää kosteessa juurakossa todella hyvin, mutta kallioilla lipsuu (tain ainakin rapisee kunnolla). Pitkospuilla pito onkin sitten moninkertaisesti parempi kuin normi gummeilla, mutta ei niissäkään ihan reikäpäänä uskalla ajaa Ajoin niitä sisään asfaltilla ehkä 10 kilometriä ja aikamoisen rääkkilenkin (renkaiden osalta ainakin) jälkeen kaikki nastat tallella.

  25. #1105
    Nordic Spike eturenkaana toimi tänään ensimmäisellä kunnon talvisohjolla hyvin, ei luikerrellut isommasti. Takana Mara Winterit. Toimiva kombo työmatkapyörässä.

  26. #1106
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778

    ISPit tulloo

    26" x 2,35" ISP:t tilattu paikalliseen kivijalkakauppaan. Perheestä löytyy jo Nokian Freddyt mallia "Lite", Extremet ja Continentalin jotkin kevyet nastakumit. 120 ja 240 nastaisina. Jaa että miks? No siks kun noilla nastakumeilla on meillä neljä käyttäjää
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  27. #1107
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Hyvin menee suoraan ja rullaa hyvin cc :ssä 622-35 schwalbe marathon.
    6-8 cm lunta ( nuoskaa)ja kova pohja. Kuinka paljon lunta pitää olla ettei cc:llä pärjää.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #1108
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Nordic Spike eturenkaana toimi tänään ensimmäisellä kunnon talvisohjolla hyvin, ei luikerrellut isommasti. Takana Mara Winterit. Toimiva kombo työmatkapyörässä.
    Onko mielestäsi kombo parempi, kuin 2x MW:t?

    Siis sohjossa.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  29. #1109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Onko mielestäsi kombo parempi, kuin 2x MW:t?

    Siis sohjossa.
    No ainakin eilisen perusteella jäi sellainen tuntuma. NS ei ainakaan tuollaisessa 10cm nuoskalumessa vedellyt isommasti. MW:stä sellainen muistikuva parilta talvelta, että veteli aika pahasti pehmeällä lumella.

  30. #1110
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Mulle kävi uusien Ice Spiker Proiden kanssa vähän hassusti. Edelliset (2,1") kestivät kaksi talvea niin, että vain pari nastaa lähti irti, ja nekin omien hölmöilyjen takia. Nämä uudet (2,35") on ajettu sisään samalla tavalla kuin entisetkin, tosin onhan nyt paljasta asvalttia Tampereen seudulla ollut enemmän. Maastossa niillä ei juurikaan ole rytyytelty. Olin hyvin tyytyväinen renkaisiin, kunnes töissä kaverin kanssa alettin katsoa, että hei, nastoja puuttuu!

    Renkaasta puuttui toimistolla 15 nastaa. Kotimatkan 15km, klv:tä pitkin, jälkeen niitä puuttui jo 22! Ja vain takarenkaasta. Edessä on kaikki tallella.

    Kumiseos on vaihtunut välissä, lieneekö siitä kiinni. Taitaapa olla takuuvaihdon paikka.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •