GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 50 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #1471
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Jossain +5 - -10 mulla on softshelli ja aluspaita. Alkuun on ihan jäässä mutta kun veri alkaa kiertää tulee lämmin. -10C ja siitä kylmemmäks ohut fleece väliin. 5km luulis menevän melkein missä vaan asussa, siinä ei toisaalta melkein kerkeä lämmetä..

  2. #1472
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Jossain +5 - -10 mulla on softshelli ja aluspaita. ... -10C ja siitä kylmemmäks ohut fleece väliin....
    Sama.


  3. #1473
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Tekninen alusasu (Lidlistä halvalla) ja päälle tuulenpitävä asu. Sitten kylmyyden mukaan väliin esimerkiksi merinovilla-asua. Toimii ainakin mulla.

  4. #1474
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    No tästä nyt on jo keskusteltu muuallakin moneen kertaan. Sähköpyörällä voi ajaa niin, että itse polkee hyvin kevyesti. Tai sitten voi ajaa niin että polkee itse sitä lisävauhtia minkä irti lähtee. Itse harrastan jälkimmäistä ja kyllä tässä tuntuu kunto kohenevan ja reidet kasvavan. Kyllähän kai se pyöräily myötätuuleenkin lasketaan pyöräilyksi.
    Sopiva väline varmasti vanhuksille tai jollain tapaa vajavaisille henkilöille. Vastauksen perusteella voisi kysyä, että mihin sitten tarvitset sitä sähköavustusta?
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  5. #1475
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sopiva väline varmasti vanhuksille tai jollain tapaa vajavaisille henkilöille. Vastauksen perusteella voisi kysyä, että mihin sitten tarvitset sitä sähköavustusta?
    Jos poljen "täyttä matkavauhti" normaalipyörällä niin nopeus on alle 30 (tavaraakin on mukana jne). Tällä pyörällä kun poljen samalla teholla niin vastaava nopeus on 45. Ylämäissä ero on suurempi. Nopeuttaa matkoja, vauhti on kivaa ja tuleepa käytettyä pyörää auton sijaan pidemmilläkin matkoilla. Nyt kun innostuin pyöräilystä niin tarkoitus olisi kyllä hankkia maantiepyörä kesäksi hyviä kelejä ja pidempiä retkiä varten.

    lisäys: kesäkelinopeuksia siis

  6. #1476
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Tulipahan itsekin käytyä ottamassa tyypit talven liukkaista crossarilla, pari senttiä loskaa ja pakoin jää alla .. Ihan hyvin 35mm mara wintteri piti pystyssä vaikka paikoin mentiinkin käärmeen lailla kiitos loskan alla olevalle katukivetykselle.

    20km kympin keskarilla mutta oli ihan olo että tulipas käytyä :-)
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  7. #1477
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Jos poljen "täyttä matkavauhti" normaalipyörällä niin nopeus on alle 30 (tavaraakin on mukana jne). Tällä pyörällä kun poljen samalla teholla niin vastaava nopeus on 45. Ylämäissä ero on suurempi. Nopeuttaa matkoja, vauhti on kivaa ja tuleepa käytettyä pyörää auton sijaan pidemmilläkin matkoilla. Nyt kun innostuin pyöräilystä niin tarkoitus olisi kyllä hankkia maantiepyörä kesäksi hyviä kelejä ja pidempiä retkiä varten.

    lisäys: kesäkelinopeuksia siis
    Kiitos vaan asiallisesta vastauksesta. En nyt trollaa, mutta noilla spekseillä laite kuulostaa yhtä sopivalta kelville kuin skootteri.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  8. #1478
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Kiitos vaan asiallisesta vastauksesta. En nyt trollaa, mutta noilla spekseillä laite kuulostaa yhtä sopivalta kelville kuin skootteri.
    Nopeus tilanteen mukaan. Eipä keskustan alueella voi tietysti 45 mennä. Mopohan se onkin Suomessa kun puuttuu se Saksan ajoneuvoluokka johon pyörä on tehty. (Joka muuten on aika järkevästi määritelty Saksassa eli taajaman ulkopuolella saa mennä kelvillä ja taajamassa vain ilman tehostusta ellei erikseen sallittu).

  9. #1479
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Keskisykkeetkin nousi oli yli 180:nen
    Mitäh?? Jos tuo on totta niin voi pojat kun kuvittelee miltä sen on täytynyt näyttää… Tuosta hyvästä ansaitsisi pikkuhiljaa jonkun kunnianimimerkin. Paljonko oli harjoitusaika ja maksimisyke?

    -Lauri

  10. #1480
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Hiki nousi minullakin ihan tosissaan pintaan, kun survoin keskustasta herwoodiin. Ei ollut vielä aurauskalusto ehtiny käydä teillä, joten polkea sai ihan tosissaan. Keskisykkeetkin nousi oli yli 180:nen, joten ihan hyvästä treenistä kävi tuo
    Joo ei ollu kevyttä sinkulointi Herwantaan aamulla Kissanmaaltakaan. Kanjonin sillalla sai jo ihan tosissaan yrittää juntata, että pääsi yli ilman jalkakosketuksia. Hieman hapotti sen päälle. Suurin osa kevleistä oli kuitenkin aurattu edes auttavasti aamuruuhkan jälkeen, mieli teki kyllä mennä kovasti valtaväylälle sulalle asvaltille polkemaan silti.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  11. #1481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sopiva väline varmasti vanhuksille tai jollain tapaa vajavaisille henkilöille. Vastauksen perusteella voisi kysyä, että mihin sitten tarvitset sitä sähköavustusta?
    Toisaalta miksi jotkut ajaa vaihdepyörällä?

  12. #1482
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Millasella vaatetuksilla porukka pärjää talvipakkasille?
    Nyt nollakeleillä mä olen ajellut päällä pyöräilyhousut, tekninen alusasu, välipaita ja tuulen/vedenpitävä päällikerros. Hyvin oon pärjännyt. Kylmille keleille voi sitten lykätä fleeceä väliin, jos tuntuu vilua pukkaavan. Eli kerroksilla pelaamalla pärjää hyvin. Samat kamat kuin juostessakin.

  13. #1483
    IncBuff Guest
    Tänään tuli otettua työmatkalla talven ensimmäinen lumikontakti kun risteyksestä kiihdyttäessä perä lähti alta kävelyvauhdista. Tuollainen auraustraktorin tasaisen kiiltäväksi polkema pinta on melko liukas. Sillä että takana on sliksi ei tietenkään ollut asian kanssa mitään tekemistä.

    Kiitos sille edellä menneelle nuorelle naiselle joka tiedusteli heti että kävikö mitenkään.

  14. #1484
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Hiki nousi minullakin ihan tosissaan pintaan, kun survoin keskustasta herwoodiin. Ei ollut vielä aurauskalusto ehtiny käydä teillä, joten polkea sai ihan tosissaan. Keskisykkeetkin nousi oli yli 180:nen, joten ihan hyvästä treenistä kävi tuo
    Kaleva-Herwood tuli kans ajettua puolenpäivän aikoihin, eikä se aurauskalusto ollut vielä silloinkaan ehtinyt ihan kaikkiin paikkoihin. Eikä ollut kerinnyt vielä takaisin tullessakaan seitsemän jälkeen. Aika karseeta loskassa luikertelua ajoittain mutta toisaalta auratuissa paikoissa meni oikein mukavasti. Koko voimansiirto vaan taisi olla niin täynnä loskaa/jäätä että vaihteet vaihteli ihan omiaan. Välillä meni itsestään isommalle ja välillä pienemmälle. Jossain kohtaa koitin tikulla tökkiä suurimpia kökköjä pois rattaista mutta ei eipä se mitään auttanut. Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu...
    substitute muokkasi tätä : 08.12.2011 at 23.24

  15. #1485
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Millasella vaatetuksilla porukka pärjää talvipakkasille?
    Kerroksia tarpeen mukaan, alussa on aina kylmä jo lopulta hiki. Hyvät hanskat on oleelliset. Itsellä jossain 10-15 asteen vaiheilla vaihtuu Hestran kolmisormisiin laskettelu"rukkasiin". vähän kömpelöt mutta ei viime talvenkaan pakkaset tuntuneet missään.

  16. #1486
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.742
    Täällähän oli parikin talvivaatetusta käsittelevää topiikkia:

    Talvivaatetus? ja Talvivaatetus
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  17. #1487
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    129
    Eilen oli varsin vaativa keli, matkaan jolla yleensä kului aikaa korkeintaan puoli tuntia,
    menikin nyt 56 minuuttia. Ei paljoa CX Pro pitoa löytänyt.

  18. #1488
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    145
    Pistin eilen Nokian extremet alle.. Oli tämänaamun ilma vähän pettymys.. Ei kovinkaan liukasta

  19. #1489
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Olenko ainoa, jonka mielestä Shimanon takapakka menee helpommin tukkoon kuin SRAM? Pari viime talvea meni SRAMin 9-lehtisellä takapakalla ilman ongelmia. Tänä talvena Shimanon XTR on ollut jo kaksi kertaa niin tukossa, että vain pari vaihdetta on pysynyt päällä.

    SRAM on avonaisemman oloinen, joten ehkä se putsaantuu paremmin?

  20. #1490
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    145
    Tommoinen viiden sentin loska/märkäluminen kelvi ei ole sitten yhtään kivaa.. Varsinkin, kun muutkin on sitä ajelleet/tallanneet. Pyörä luisuu välillä aika hankalasti puolelta toiselle. Kulkisikohan läski paremmin tommosella..?

  21. #1491
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Vähän hankalaa se on tämmöisellä läskilläkin, tuo loskassa ajaminen.

  22. #1492
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    131
    Tänään oli jo varsin extreme-keli - ainakin meikäläisen mittakaavassa. Pito Mara Wintereillä oli ihan ok, kunhan muisti olla varovainen ja ennakoida. Alas livahtanut verensokeri yhdistettynä teinien söhläykseen aiheutti vaan vaaratilanteen, jossa päästelin iloisesti punaisia päin. Tuli autokuskilta vähän sanomista... Muuten meni ihan hyvin, vaikka tuulenpuuskat koittivatkin pariin otteeseen puskea pöpelikköön.

  23. #1493
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Olenko ainoa, jonka mielestä Shimanon takapakka menee helpommin tukkoon kuin SRAM? Pari viime talvea meni SRAMin 9-lehtisellä takapakalla ilman ongelmia. Tänä talvena Shimanon XTR on ollut jo kaksi kertaa niin tukossa, että vain pari vaihdetta on pysynyt päällä.

    SRAM on avonaisemman oloinen, joten ehkä se putsaantuu paremmin?
    Kyllä se avonaisuus auttaa aika paljon tuossa ongelmassa. Mitä vähemmän matkaa ketju joutuu painamaan loskaa alaspäin kahden lehden välillä, sitä parempi.
    Itse hankkiuduin tuosta ongelmasta eroon hankkimalla napavaihteet, jonka kanssa tuota ongelmaa ei esiinny. Piti joku aika sitten vääntää huumorimielessä hätäisesti pikku motivaatioposteriki aiheesta, kun ulkomaan ystäville loskan tukkima takapakka oli outo ongelma:
    (Klikkaamalla isommaks)

  24. #1494
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Upea talvipyöräilysää. Kova puuskittainen vastatuuli, räntäsade, pyörätielle aurattu 5cm loskaa ajoradalta. Muuttui työmatkatempokin ihan kunnon treeniksi. Ainoa harmistuksen aihe oli sohjossa hieman kiemurtavat 37mm Nokialaiset nastarenkaat. Tätä lisää, niin osaa sitten taas arvostaa kesäkelejä. Tosin enemmän lunta sais olla, niin kaatuminen olisi pehmeämpää eli uskaltaisi ajaa kovempaa.

  25. #1495
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Hyvin tuolla pystyi menemään, kun vastatuulessa painoi ylävartalon vaakatasoon, sivutuulessa nosti purjeen, myötätuulessa ei sitten tarvinnut polkea. Räntäsadetta odotin, mutta meri se vain pärski pisaroita naamalle.

  26. #1496
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Vähän hankalaa se on tämmöisellä läskilläkin, tuo loskassa ajaminen.
    Joo korkeintaan läski motivoi lähtemään vähän huonompaankin keliin .

    Ei kulje 35 mm Mara Winter hyvin loskassa eikä ainakaan sellasessa, mitä on tallattu ristiin rastiin. Mutta onneks sitä olikin ennakoitua vähemmän ja kelikään ei ollu liikkeellä ollessani semmonen IHAN KAAMEE myräkkä, mitä oli lupailtu. Kannatti sittenki fillarilla lähtee.

  27. #1497
    Tuisku Guest
    Uusi foorumilla ja uusi talvipyöräilijä. Sen verran pitää kommentoida tänne, että meni melkein komiikan puolelle fillarointi tänään.. Toivon mukaan tämä on tekniikkakysymys ja pääsen takaisin normivauhtiin jossain vaiheessa talvea!

  28. #1498
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Täällä kans 35mm mara winterit kiemursi ku vappuserpentiini, mut pystyssä pysyttiin. Loppumatkasta päätin että nyt riittää ja siirryin ajamaan puhtaalle ajoradalle.

  29. #1499
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Kyllä se avonaisuus auttaa aika paljon tuossa ongelmassa. Mitä vähemmän matkaa ketju joutuu painamaan loskaa alaspäin kahden lehden välillä, sitä parempi.
    Itse hankkiuduin tuosta ongelmasta eroon hankkimalla napavaihteet, jonka kanssa tuota ongelmaa ei esiinny. Piti joku aika sitten vääntää huumorimielessä hätäisesti pikku motivaatioposteriki aiheesta, kun ulkomaan ystäville loskan tukkima takapakka oli outo ongelma:
    (Klikkaamalla isommaks)
    No tosta kuvasta kyllä tajuaa, miksi osa vaihteista pyöri "tyhjää". Eikös se ole juurikin tuon yllämainitun tapahtuman aiheuttama effekti..?

  30. #1500
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Vähän hankalaa se on tämmöisellä läskilläkin, tuo loskassa ajaminen.
    Hetkonen? Eikö fatbike muka menee loskassa kuin juna?

    Tänään oli kyllä mun Tampereen reitillä paljon parempi keli kuin torstaina aamulla sohjossa. Nyt ei ollut sohjoo ja meni ihan hyvin. Olis voinu lujempaakin ajaa jos olisi uskaltanut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •