Jostain syytä tulee mieleen Suomi-Ruotsi maaottelu...![]()
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Nyt on projektin alku kotona. Iloinen yllätys oli rungon paino 1164gr 56cm koossa! Haarukka katkaisematon 466gr! Yllättävää on tietysti rungon paino, joka alittaa hienosti valmistajan arvion. Toisaalta haarukka
ylittää sen, joten +-0. Tangon paino 199gr, tolpan paino 193gr katkaisemattomana. Toistaiseksi erittäin tyytyväinen. koe kasausta ja maalauksen suunnittelua...
![]()
Sanotaan näin, että rungonvalmistaja oli erittäin valistunut tullauskuvioista ja lähetti tuotteen sellaisella "laskulla" joka aiheutti vain 19€:n alv suoritukseen! Kommunikointi oli muuten erinomaista Kiinaan, saisi kaikki kotimaiset toimijat ottaa oppia...Suurkiitokset Lauri vinkistä, olen jo huomioinut sut tuolla toisessa viestiketjussa. Halvaksi tuli, mutta kalliiksi...
Mitäh??Mun postauksestako tuon äkkäsit? Siis meikäläinenhän teki vain hieman salapoliisityötä tuon painon selvittämiseksi, kaivelin alibabaa ja totesin yhdennäköisyyden Dirty Discoon. Ei olisi kyllä itselleni tullut mieleenkään pistää tilaukseen tuolta. Mutta näköjään hommahan toimii hienosti, eikä tosiaan paha tuo 19€ alvi.
Että eipä mittään kuule
-Lauri
Tuntsa-projekti alkaa pikkuhiljaa valmistua ja olisi kova kuume uuteen, vaikka astetta vaativampaan rojektiin. Kiehtovin ajatus olisi bongata jostain tarpeeksi pienikokoinen vanha maantiefillari, mieluusti vaikka joku vanha italiaano pieteetillä entisöitäväksi. Toisaalta joku peruskasarikilpurikin voisi olla ihan ok vaihtoehto, jolloin kunnostaminenkaan ei menisi turhan monimutkaiseksi ja vaativaksi hifistelyksi. Vaan onkohan tarpeeksi pieniä olemassakaan ja mistä sellaisia voisi etsiskellä? Joku pieni naisten koko tai junnukoko voisi tulla kyseeseen (oma Ridleyn CC on kokoa 41cm).
Projekti Takatukka:
http://fillarikeskustelu.com/index.php?/topic/4-mullett-aka-takatukka/
Tästä se alkaa. Kone pitkiin triathlonkarkeloihin ja satunnaiseen tempoiluun.
Kaikki palikat ovat jo hankittuna. Pitää vain laittaa poika kasaan.
Meinasin eka kiljaista, että "EI PINKKIÄ ETUHAARUKKAA!!!", mutta sitten tuumasin, että jokainen tekee omallaan mitä tykkää, ja mualimassa lienee suurempiakin murheenaiheita kuin pinkit etuhaarukat.
Fillaritorilla oli Suomessa käsintehty maantiepyörä myynnissä. Isä oli tehnyt lapselleen. 26-tuumainen ja ilmeisen hyvälaatuinen kampe. Kannattaisi tsekata? En pidä suomalaisuutta millään muotoa huonona asiana tässä yhteydessä, koska tekniseltä rakenteeltaan varmaankin aivan pätevä.
EDIT: Tuossa http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=13&t=4042
EDIT 2: Renkaitakin tuohon Suomi-26:een löytyy:
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=24538
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=78333
Lassard muokkasi tätä : 23.12.2011 at 23.41
Taatusti tämän ketjun halvin projektirunko. Hakusessa on ollut retro Zaskarin runkoa, mutta E-Bay hinnat nousee pilviin tai kaikki rungot on väärän kokoisia. Itsellä oli aikaisemmin GT-bravado jonka tyhmyyksissäni menin myymään. Pakko on saada tilalle joku korvaaja. Tuo avalanche ei nyt ole mikään malliston huippurunko, mutta katsotaan miten toimii kun saadaan kasaan.
![]()
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Komee GT ! Mulla on varastossa Avalance 1.0D runko. Vuosimallia 06 ? vai 07. En muista, mutta hieno oli aikoinaan. Retro-GT olis kyllä todella hienoSaiskohan omasta tehtyä vaikka hyppypyörän ....
![]()
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Iisakki valmistui. Painoa henkilövaa´alla punnattuna 8,6kg ajokunnossa.
Osalista:
Runko&keula: Isaac Joule Aerotic
Jarrut: Shimano Ultegra, jarruvaijerit Shimano
Jarrupalat: SwissStop "yellow king"-seos
Etu- ja takavaihtaja: Shimano Ultegra + Tacx kuulalaakeroidut rissat
Vaihdevivut: Shimano Dura Ace
Jarrukahvat: Sram TT
Kammet: 172,5mm FSA SL-K Light 53/39 FSA Megaexo-laakerilla
Polkimet: Time iClic carbon
Ketju: Dura Ace
Kiekot: Planet X 50mm tuubikiekot Ultegra-kasetilla
Renkaat: edessä Schwalbe Ultremo, takana Continental Sprinter
Ohjaustanko: 3T Aura, stemmi Bontrager RXL 100mm
Satula: Vision Trimax
Pulloteline: Profile Design
Tankoteippi: Sram
Satula vielä väärässä kulmassa ja tolppa himpun verran liian pitkä. Säädöt tulee hiottua kohdalleen ajan kanssa. Budjetissakin pysyin lähes täydellisesti.
![]()
^ no siinä ei kauan mennyt.Hieno on!
Ananasakäämä!
^^ Kiekkojen ja rungon värimaailma onnistuneesti sama.
I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club
Ketju on täynnä komeita projekteja, joten on aika yhdelle karmivalle.
Tämä on lähtötilanne, eli runko, keula, stemmi ja tanko kaiveltu ympäri ämpäri varaston kätköjä ja niputettu. Varaston virallinen vartija, Joulunalle halusi kuvaan kanssa. Kuulemma ottaa ekat tyypit.
Kuten Lordi lauloi: " Would you love a monsterman. Could you understand the beauty of the beast."
![]()
pööräilijä muokkasi tätä : 15.12.2011 at 20.28
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Projekti valmistui tänään. Pyörä on tarkoitus naulita trainerorjaksi inttiin. Ei tarvi maantiepyörää ees taas raijata, kun pyörän voi jättää sinneJoten sen mukainen on koostumus. Idealogia oli, että mahdollisimman halvalla mennään, ja omia osia käytetään niin paljon, kuin mahdollista. Kustannukset olivatkin matalat, 15e maksoin X7-vivuista ja 12e erilaisista säleistä(kuorta, tulppia, pohjaohjuri, säädinrulla, tolpankiristin).
Speksit:
-Runko Bianchi Via Nirone alu-carbon 57cm
-Stemmi Scott competition, kaikkee muuta kuin kevyt !
-Tanko Easton EC70 58cm, kevyt on
-2v vanhat Biachin tankoteipit
-X7 vivut, X9 takavaihtaja, Deore etuvaihtaja
-Truvativ ISIS-keskiö, Fived 175mm kammet, 32-44 rattaat
-XT 11-32 pakka ja KMC ketju
-Pron tolppa ja Fizik Pave satula
-Joku 5v vanha maastokiekko levyjarrulle takana ja edessä Bontrager
-MTB light sisärenkaat + 1.3" ja 1.6" Conti sportcontact renkaat. Oli rojekti tunkee taakse maastosisuri !
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Jotain saman tyyppistä ajattelin väkästellä varastossa lojuvasta Nirone-rungosta![]()
^^ on se karmee
No ei vais, ihan jees setuppi treineröintiin!
Ananasakäämä!
etsin runkoa, jossa olisi levari kiinnikkeet ja johon sopisi 26 renkaat parin tuuman renkailla tai myös mahdollisesti 28 renkaat. takanavaksi tulee alfine 11 ja etunavaksi alfine dynamonapa. pari runkoa olenkin löytänyt.
http://surlybikes.com/bikes/disc_trucker
ja
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOPOMP...mo_urban_frame
geometria saisi olla käppyrätangolle sopivaa mallia. ehdotuksia otetaan vastaan.
On Onen 26" Inbrediin menee 32-622 rengas heittämällä ja vielä lokarit. Runko osin on pitkähkö droppitangolle. Tyypillisesti 26" maasturirunkoon saa mahtumaan kapean 28" renkaan, jos haarukoissa on tilaa n. 2.2" maastokumeille. Pompetaminen haarukoista en tosin tiedä.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Mää tolla maanantaina ajoin kolme tuntia, kyllä pelittitainno etuvaihtaja vähä vinossa, muttei sitä lasketa
Ei mitään suurempia ongelmia, ajoasento käsipainotteinen, mutta siihen tottui noin 10min jälkeen. Ehkä laittelen yhden spacerin alle.. Toihan tosiaan on talven ykköstyökalu RCS:ien kanssa, kun Valtio huolehtii varmaan enemmän, kun päästää kotio. Kotona sitten muovihäkkyrällä traineria ajellaan, ja tietenkin Pirkkahallissa sunnuntaisin.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Seurantakoodi saatu muovirungolle... Ei taida UK:sta keritä millään enää pukinkonttin, mutta josko välipäiville jotain puuhaa sit sais. Kuvia laitan tuonnempana.
Ride and Smile!
Härski peli! Nokitan toisella Monsteri kipaleella...
"Why do you believe in monsters? Why do you believe in hell? Why do you believe in love divine? In your dark and twisted mind"
http://www.youtube.com/watch?v=-g0tLX2Bz1o
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
"Gulf" projekti etenee..Jarrut vielä puuttuu. Satula on (flite), mutta ei näy kuvassa. Kiekoiksi tulee Novatecin navoilla joko Stan's No Tubes ZTR Crest 29 tai XXLight RR. DT revot pinnoiksi.
![]()
Klemolan cyclosta tulee upea ilmestys! Mikä tuo runko on?
Löytyihän se vastaus kun vähän kaivoi, eli Dirty Disco suoraan Kiinasta...
MRa muokkasi tätä : 26.12.2011 at 16.12 Syy: Löysin vastauksen omaan kysymykseen
Ride and Smile!
Täällä päin on ensi kesän xc-tyyliseen ajoon rakenteilla Epic. Perus Epic Comp Carbon 2011. Taisin viitisen lenkkiä heittää syksyllä hankkimisen jälkeen ja nyt se on tuolla lattialla osina ollut jo jonkin aikaa. Osia on pitänyt tilailla, muttei ole saanut aikaiseksi. Tosin nyt rupesi taas nappaamaan. Tanko ja stemmi löysivät jo tiensä talvijäykkäperään. Etuvaihtajaa en meinaa laittaa joten 1x10 setillä pitäisi koittaa ajella. Täytynee nyt tässä jossain vaiheessa päättää mitä osia tuohon vielä tilaa ja vaihtaa. Paino taitaa tippua hieman alkuperäisestä ja joitakin osia omaan makuun sopivaksi sekä kiertoon jäykkikseen tai varaosiksi.
![]()
Runko saapui parahiksi tässä välipäivinä ja muutama puuttuva osa eilen, joten illalla pääsi kasaamaan. Laitetaan vielä tänne projektipuolelle kun säätöjä pitää vielä hakea kuten stemmin pituutta tai sen paikkaa avaruudetinpinossa. Tolppa vaihtunee vielä ja satula jos löydän jostain yhden toisen käytöstä poistuneen yksilön, tosin yhtään ei osaa sanoa missä se vois olla...
Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen rospuuttopyöränä. Kiva ajaa, nopea ja just kiva kun on välityksiä ihan laidasta laitaan jos haluaa vaan polttaa Joulukiloja.
Lähes kaikki osat on vanhoja ylijäämäpalikoita. Tanko, stemmi, leekerit, etuvaihtaja, panta sekä takakumi on uusia. Oli muuten toodella pirullinen laittaa toi RR TLR Snakeskin vanteelle kun siellä oli jo valmiiksi kierros Stanin teippiä ja se rimstrip. Maailma on taas yhtä Park Toolin rengasmuovia köyhempi paikka. Ilmat kyllä on pysyny hienosti, mutta täytynee pitää siellä sen verran litkuja ettei tarttis irrottaa sitä kun vasta sitten kun se on loppuunajettu. Edessä oleva vanhan koulukunnan RR meni melkein käsin. Piikkipyöriä ei tunnu tänä talvena tarvitsevan ja sittenkin voi laittaa ensiks onneksi vaan eteen.
Ride and Smile!
Kirjanmerkit