GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 45 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #1321
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Tänään oli jo vähän talven tuntua. -6 astetta. Pitkissä alamäissä vähän vilutti ja sormia palelsi. Lobsterit sisähanskalla olisi muuten riittäneet, mutta valokuvausta varten olin paljain käsin hetken ja sen jälkeen sormia paleli pitkään. Edessä nastarengas, mutta vielä olisi ilmankin pärjännyt.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  2. #1322
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Varmaan voi sanoa, että talvipyöräilykausi tuli avattua tänään. Syksyn ensimmäinen lenkki pakkassäässä ja samaten ensimmäinen nastarenkailla, vaikka paljas tienpinta olikin.

    Täyty sanoa, että oli positiivis-painotteinen yllätys nuo ostamani Kendan nastarenkaat rullaavuuden suhteen. Aiemmin on A10:n kanssa meinannut joka syksy epätoivo iskeä päälle ensin renkaita asentaessa, ja sitten niillä ensimmäistä lenkkiä ajamaan lähtiessä. Ehkäpä nyt tulee sitten enemmän nastakilometrejä, kuin aiempina talvina. Nyt on parempi talvipyöräkin käytössä, kuin aiemmin.

    Sormien kanssa ei mitään vaikeuksia vuorillisten nahkahanskojen kanssa, mutta varpaille pitäisi jotain lisälämmintä keksiä.
    -

  3. #1323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tänäänkään ei hieman yllättäen vielä ollut sepeliä radanvarrella Huopalahden tienoilla. Eka ajelu pakkasessa kirpaisi kyllä.
    Jaa, menisiköhän sittenkin vielä ilman nastarenkaita. Sääennuste ei lupaakaan enää lunta huomiseksi, toisaalta voihan tuolla olla jo liukkaitakin paikkoja. Loppuviikon sääennuste lupailee taas aika lämmintä.

  4. #1324
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Tänään oli kyllä varmaan paskin ajo pikkupakkasilla. Pakkasta 3,5 astetta ja ensimmäinen huomio oli jäätynyt etuvaihtaja. No, onneks takavaihtaja toimi...kunnes sekin hyytyi puolivälissä matkaa (en kyllä tiedä miksi, näin ei viime talvena käynyt, ainoastaan etuvaihtajan kanssa ollut ongelmia). Sitten vielä yks lintu onnistui paskomaan suoraan takin rinnuksille, ihanaa. Näinkään ei oo koskaan ennen vielä käynyt. Kaikki samana päivänä. Onneksi sentään jarrujen kanssa ei ollut hyytymisongelmaa, oli hyvä ostos hommata niihin sellaset vesitiiviit suojat ettei vaijerikuoriin mene vettä. Mietin vaan että milläköhän ratkaisen tuon vaihtajien vaijereiden jäätymisongelman, ei siinäkään ole mitään mieltä aukoa ja kuivata jokaisen märän kelin jälkeen koska nyt on juuri semmosta märkä-pakkas-märkä-pakkas -keliä...

  5. #1325
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Hiustenkuivaajalla kivasti sieltä vaijerit kuiviksi.

  6. #1326
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Kiva -4°c pakkanen, ei lunta. cc-renkailla hiekkateitä pitkin ja hieman peltoteitä ja peltoakin. Uusia reittejä etsimässä. Uudet shimanon "talvikengät" SH-MW81 olivat pienoinen pettymys. Ainoastaan 20km lenkki ja varpaat/jalkaterän etuosa kohmeessa ( jos 30km olisi yrittänyt varpaat varmasti "jäässä"). Villasukka alla mutta kun jalka 47 ja kenkä 48 (suurin), ei sukille jää paljon tilaa. Kengän kärki liian terävä

    Niin mutta hieno aurinkoinen keli.


    Runo:

    Aurinko/
    Tuo ystävämme pyöräilijöiden/
    Soi valon hienon/
    Pikkupakkanen soi tien kuivan/
    Rasitus hien oivan

  7. #1327
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Uudet shimanon "talvikengät" SH-MW81 olivat pienoinen pettymys. Ainoastaan 20km lenkki ja varpaat/jalkaterän etuosa kohmeessa ( jos 30km olisi yrittänyt varpaat varmasti "jäässä"). Villasukka alla mutta kun jalka 47 ja kenkä 48 (suurin), ei sukille jää paljon tilaa. Kengän kärki liian terävä
    Jos se yhtään lohduttaa, niin ne vanhat MW80:t eivät olleet yhtään tuon paremmat. Puolitoista tuntia pakkassäätä on suunnilleen maksimi mitä niillä tarkenee. Neopreenikengänssuojilla voi parantaa lämpöeristystä, mutta ne ovat lenkille lähtiessä vähän pain in the ass päivittäisessä käytössä.

  8. #1328
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    ...jäätynyt etuvaihtaja. No, onneks takavaihtaja toimi...kunnes sekin hyytyi puolivälissä matkaa (en kyllä tiedä miksi, näin ei viime talvena käynyt, ainoastaan etuvaihtajan kanssa ollut ongelmia).....
    Huomasin kanssa tänään että pakkaslenkkiä ennen ei kannata pestä pyörää. Vaihtajien lisäksi myös jarrukaapelit jäätyivät. Välillä kun pysähteli niitä liikuttelemaan edes takas niin alkoivat toimia eikä loppumatkasta ollut enää ongelmia.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  9. #1329
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään oli jo selvää talven tunnetta ilmassa, vaikka en tullut ajaneeksi kuin kauppaan ja takaisin. Upean kirkas keli ja maa huurteessa, käsissä tosin hieman vilpoinen olo - ilmeisestikin olisi pitänyt kaivaa ne astetta lämpimämmät hanskat esiin.

    Sääennusteen mukaan tosin keli vielä lämpiää, joten pääsee palaamaan takaisin syyspyöräilyn ihmeelliseen maailmaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  10. #1330
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    131
    Talvikumit hommattu. Otin kumminkin ainakin nyt aluksi Schwalben Marathon Winterit, kun halvalla sain. Pitää vielä kattoa pitäiskö ne laittaa jo huomiseksi vai nou.

  11. #1331
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Hiustenkuivaajalla kivasti sieltä vaijerit kuiviksi.
    Ei oo hiustenkuivaajaa kaapissa ...mietin vain olisko noita vaihdevaijereita varten jotain tulppia päihin laittaa, jotta estäisivät kosteuden pääsyn vaijerikuorien sisälle.

    Mä pysähdyin notkeuttamaan mutta ei se siitä notkeutunut, ja viime talvenakin oli sama juttu että kun olis koko ajan vain pysähdyksissä ja notkeuttaisi niin toimii mutta heti kun lähtee liikkeelle ja pakkasviimaan niin jäätyvät aika nopeasti kiinni. Ärsyttävää, vaihteet olis kuitenkin kiva toimia vaikka pääsee sen mäen toki ylös, ei niin mukavasti kuitenkaan.

  12. #1332
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Ei oo hiustenkuivaajaa kaapissa ...mietin vain olisko noita vaihdevaijereita varten jotain tulppia päihin laittaa, jotta estäisivät kosteuden pääsyn vaijerikuorien sisälle.

    Mä pysähdyin notkeuttamaan mutta ei se siitä notkeutunut, ja viime talvenakin oli sama juttu että kun olis koko ajan vain pysähdyksissä ja notkeuttaisi niin toimii mutta heti kun lähtee liikkeelle ja pakkasviimaan niin jäätyvät aika nopeasti kiinni. Ärsyttävää, vaihteet olis kuitenkin kiva toimia vaikka pääsee sen mäen toki ylös, ei niin mukavasti kuitenkaan.
    On on, esim http://www.bike-components.de/produc...edichtet-.html. Arvokkaita ovat, voisit harkita hankkia koko sisä/ulkovaijeri+tulpat satsina, on kuiva ja puhdas ainakin.
    -Hiustenkuivaaja pitää ostaa, siitä saa myös oivan kenkäkuivaajan pienellä vaivalla, varsinkin kesällä kätevä kun ei pattereita päällä. Itse laitan pyörän pesun jälkeen tai kostean lenkin ym jälkeen aina sisälle kuivumaan (ja ajoissa ennen lenkki ehkä pyörä ulos, että se tottuu olemaan). Jos on vaimo ja se ei hänestä käy niin laita se ulos lenkille sillä aikaa kun pyörää kuivuu. Sitten vielä että ei varmaan ihan hirveästi kannata turata mitään rasvoja sinne vaijeriin, ne vaan jähmettyy pakkasilla. Kuiva ja puhdas vaijeri toimi -30:ssä kin.

    Niin ja kun on jatkuvammat pakkaskelit niin elä ota sitä pyörä enää sisään kostumaan. Vaimon voit pyytä sisälle joo.
    http://www.pellossalo.fi/

  13. #1333
    Vähän syvemmän vesilammikkosukelluksen jälkeen jäätyi tänään lenkillä takavaihtajan alarulla kiinni. Piti avata kuusioavaimella ja puhdistella hetken, ennenkuin lähti uudestaan pyörimään.

  14. #1334
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    On on, esim http://www.bike-components.de/produc...edichtet-.html. Arvokkaita ovat, voisit harkita hankkia koko sisä/ulkovaijeri+tulpat satsina, on kuiva ja puhdas ainakin.
    -Hiustenkuivaaja pitää ostaa, siitä saa myös oivan kenkäkuivaajan pienellä vaivalla, varsinkin kesällä kätevä kun ei pattereita päällä. Itse laitan pyörän pesun jälkeen tai kostean lenkin ym jälkeen aina sisälle kuivumaan (ja ajoissa ennen lenkki ehkä pyörä ulos, että se tottuu olemaan). Jos on vaimo ja se ei hänestä käy niin laita se ulos lenkille sillä aikaa kun pyörää kuivuu. Sitten vielä että ei varmaan ihan hirveästi kannata turata mitään rasvoja sinne vaijeriin, ne vaan jähmettyy pakkasilla. Kuiva ja puhdas vaijeri toimi -30:ssä kin.

    Niin ja kun on jatkuvammat pakkaskelit niin elä ota sitä pyörä enää sisään kostumaan. Vaimon voit pyytä sisälle joo.
    Nyt vaan kävi tällä kertaa niin että kävin kylässä ja pyörä oli yön ulkona, ja sitten jäässä aamulla. Täytyy harkita tuota koko vaijeripaketin vaihtamista. Talvella ei oo kivaa jos täytyy koko ajan säätää jotain tai nippelit ei toimi. Hiustenkuivaaja menee harkintalistalle myös.

    Pyörää ei ikävä kyllä voi tuoda sisälle kun se ei mahdu mihinkään (kolmipyörä). Pyöräkellarissa se on ollut ja talvisin olen sen antanut olla hiukan aikaa ulkona ennen ajoa jos siitä vaikka tottuisi, ja ehkä se on vähän auttanut muttei tarpeeksi. Vaimo ei sano mitään poikkipuolista koska olen ite se "vaimo" .

    No kappas kun nerokkaana meinasin et aseöljy auttas tohon jähmettymiseen mut en taida kokeilla enää...jos se vaan pistää enempi tahmeaksi. Tuossa ulkosäilytyksessä talvella ei olisikaan muuta vikaa mutta ei raaskisi kerrostalon pihalle jättää. Kyllä sen joku siitä kuitenkin sitten vie, ei voi luottaa.

  15. #1335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Jos se yhtään lohduttaa, niin ne vanhat MW80:t eivät olleet yhtään tuon paremmat. Puolitoista tuntia pakkassäätä on suunnilleen maksimi mitä niillä tarkenee. Neopreenikengänssuojilla voi parantaa lämpöeristystä, mutta ne ovat lenkille lähtiessä vähän pain in the ass päivittäisessä käytössä.
    Ne pitää vaan olla riittävän isot. Minulla on 46 kokoa, muut pyöräkengät 44, tavalliset kengät yleensä 43. Tänäänkin tarkeni ihan hyvin reilun 4 tuntia, ohut ja paksu villasukka kengässä, ilman kengänsuojuksia. Pakkasta n. 5 astetta. Viime talvena tuli ajettua toki kylmemmässäkin ja pidempiä lenkkejä, mutta niistä ei ole niin tarkkaa muistikuvaa, muutakuin että tarkeni silloinkin. Joskus tuli laitettua varmuuden vuoksi vielä jotkut kengänsuojukset päälle.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  16. #1336
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Harmi kun tuli myytyä se kanootti. Shimano kun ei tee kokoa 50 olevia pyöräilykenkiä.

  17. #1337
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.742
    Täyspitkää kuorta vaihtajiin, niin ei tarvii hiustenkuivaajien kanssa värkätä!

    Just tulin vajaan kahden tunnin lenkiltä, pakkasta 8-9 astetta. Eipä ollu minkäänlaista vaihtamisongelmaa! Pyörässä täyspitkät kuoret vaihtajilla, otettu käyttöön helmikuun lopulla, ajettu parisensataa tuntia varsin moninaisissa keleissä ja varsinkin nyt syksyisin huuhdeltu useasti kurat vesiletkulla lenkin jälkeen. Vaijereita ei ole asennuksen jälkeen voideltu kertaakaan.
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  18. #1338
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Hmm, mutta jos vesi ja kosteus menevät tangonpäävivuista sisään niin mitä siihen auttaa täyspitkät kuoret? Tai entäs jos sellaset on jo (jos oikein ymmärsin mitä tarkoitat täyspitkillä vaijerinkuorilla).

  19. #1339
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Jos se kuorien sisällä oleva kosteus ei pääse pois lyhyessä kuivatuksessa. Tai maihda koko kuori ja vaijeri. Voi olla kulunut sisäkuori

  20. #1340
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.742
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Hmm, mutta jos vesi ja kosteus menevät tangonpäävivuista sisään niin mitä siihen auttaa täyspitkät kuoret? Tai entäs jos sellaset on jo (jos oikein ymmärsin mitä tarkoitat täyspitkillä vaijerinkuorilla).
    Mistä mä olisin sen voinut tietää että sun pyörässäs on tangonpäävaihtajat, kun et asiaa aiemmin maininnut? Sun pitää sit varmaan luopua niistä tangonpäävivuista...
    Täyspitkä kuori = vaihdekahvoista vaihtajaan asti vaijerinkuori yhtä ja samaa pätkää.

    Sitten on olemassa mainiot Middleburn Cable Oilersit. Nuo kun tyrkkää jokaisen kuoripätkän keskivaiheille, niin saa sen mahdollisen kosteuden tyrkättyä pihalle spraypurkin avustuksella ja samalle tulee voideltua vaijerit.
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  21. #1341
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Jos se yhtään lohduttaa, niin ne vanhat MW80:t eivät olleet yhtään tuon paremmat. Puolitoista tuntia pakkassäätä on suunnilleen maksimi mitä niillä tarkenee. Neopreenikengänssuojilla voi parantaa lämpöeristystä, mutta ne ovat lenkille lähtiessä vähän pain in the ass päivittäisessä käytössä.
    Jep, omilla jaloillakin -10 maksimi noille kengille, jos vähänkää pidempään ajaa, ja sinne mahtuu paksu sukka + villasukka.
    Btw, ne vuoti myöskin vettä läpän tuuletusaukkojen läpi, sinne pistin muoviteippiä (reikäverkon päälle, tarranauhojen alle) niin ei kastu sukat enää.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  22. #1342
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Kyllä talvipyöräily ainakin tänään oli nannaa kun talvi yllätti autoilijat viereisellä moottoritiellä. Mukava rullailla fillarilla letkan ohi. Motarilla 30 km/h on matelua, mutta fillarilla siinä paahtaessa se on ihan freedom ;-)

  23. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Tänään oli kyllä varmaan paskin ajo pikkupakkasilla. Pakkasta 3,5 astetta ja ensimmäinen huomio oli jäätynyt etuvaihtaja. No, onneks takavaihtaja toimi...kunnes sekin hyytyi puolivälissä matkaa (en kyllä tiedä miksi, näin ei viime talvena käynyt, ainoastaan etuvaihtajan kanssa ollut ongelmia). Sitten vielä yks lintu onnistui paskomaan suoraan takin rinnuksille, ihanaa. Näinkään ei oo koskaan ennen vielä käynyt. Kaikki samana päivänä. Onneksi sentään jarrujen kanssa ei ollut hyytymisongelmaa, oli hyvä ostos hommata niihin sellaset vesitiiviit suojat ettei vaijerikuoriin mene vettä. Mietin vaan että milläköhän ratkaisen tuon vaihtajien vaijereiden jäätymisongelman, ei siinäkään ole mitään mieltä aukoa ja kuivata jokaisen märän kelin jälkeen koska nyt on juuri semmosta märkä-pakkas-märkä-pakkas -keliä...
    Mulla on toiminut syyshuoltona se että löysään vaijereita, irroitan kuoret runkokiinnikkeistään, voitelen vaijerit CRC:llä ja vetelen muutaman kerran edestakaisin sitä kuorta vaijerissa. Sitten pyyhkäisen ylim CRC:t pois ja avot. Tosi harvoin jäätyy kuoret talvisin tuon huollon jälkeen. Kovin paljon öljyjä ei kannata vaijerinkuoriin läträtä kun sinne alkaa sitten jäämään se kakka ja pöly mikä sinne menee.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  24. #1344
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.690
    Eilen kävin kävelyllä tuplasormikkaat kädessä. Ensin McKinleyn lainerit ja päällä Karhun Windstopper hanskat. Kotiin tullessa kädet oli niin kohmeessa, että lämmityspiuhan törkkäminen auton keulaan oli aika vaikeata. Sisällä mittasin infrapunamittarilla käsien/sormien lämpötilan, 21 C näytti mittari.

    Fillarilenkillä olen käyttänyt kolmisormi lobstereita koko syksyn...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #1345
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Mulla on toiminut syyshuoltona se että löysään vaijereita, irroitan kuoret runkokiinnikkeistään, voitelen vaijerit CRC:llä ja vetelen muutaman kerran edestakaisin sitä kuorta vaijerissa. Sitten pyyhkäisen ylim CRC:t pois ja avot. Tosi harvoin jäätyy kuoret talvisin tuon huollon jälkeen. Kovin paljon öljyjä ei kannata vaijerinkuoriin läträtä kun sinne alkaa sitten jäämään se kakka ja pöly mikä sinne menee.
    Omalla kohdalla vaihdevaijerit menee tuolla. Jarruvaijerit on sama vaihtaa sen kaksi kertaa vuodessa, samalla tulee kuorillekin hyvä voitelu. Aseöljyä truurataan toisesta reiästä niin kauan että sitä valuu toisesta reiästä pois. Samalla mukana työntyy mahdollinen kosteus ja muu töhnä. Aseöljy on sen verran ohutta, että ylimääräinen valuu pois eikä jää tahmaamaan.

    ...

    Ärsytys. Justiinsa tuli rompetta tilattua, mutta unohdin lisätä pakettiin näitä:

    http://www.sjscycles.co.uk/transfil-...kit-prod24401/

  26. #1346
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Eilen lenkillä mittauspaikasta riippuen -7-11 astetta. Jalassa jotkut bridgedalen hiihtosukat ja mw80. 4,5h meni helposti palelematta.

  27. #1347
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Nonni, nyt ei sitten tiedä kumpaa laittaa vaihdevaijereihin, CRC:ä vai aseöljyä... On siinä, kaksi antaa kahdenlaisia neuvoja, valita nyt niistä parempi, hmh.

  28. #1348
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Nonni, nyt ei sitten tiedä kumpaa laittaa vaihdevaijereihin, CRC:ä vai aseöljyä... On siinä, kaksi antaa kahdenlaisia neuvoja, valita nyt niistä parempi, hmh.
    Aseöljyn jähmettymislämpötila on -54 astetta. Se tieto on riittänyt minulle, kun valitsen vaijereille öljyt talviolosuhteisiin.

  29. #1349
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Varmaan kumpikin on ok, mutta itse kyllä suosisin enemmänkin öljyä. Minulla oli vuosikausia käytössä sellaista autokäyttöön tarkoitettua puhdistus- ja suojaöljyn nimellä ollutta suihketta, jonka tuotemerkkiä nyt en muista. Sellaista kirkasta vesiohutta öljyä, ja oli oikein hyvää vaijereihin. Viime talvena se loppui, ja nyt laitoin auton lukkoöljyä. Saa nähdä, miten toimii. Ainakin ensimmäinen pakkaslenkki meni ongelmitta.
    -

  30. #1350
    Liittynyt
    11/2007
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Nonni, nyt ei sitten tiedä kumpaa laittaa vaihdevaijereihin, CRC:ä vai aseöljyä... On siinä, kaksi antaa kahdenlaisia neuvoja, valita nyt niistä parempi, hmh.
    Voihan sinne laittaa vaikka CRC aseöljyä Mun käsittääkseni lukkoöljyn idea on siinä, että se ei möhnäänny käytössä, ennemmin kuin se -70°C tms kesto, joka ei varmaan sekään haittaa. Joskus sitä joku lukkomies selitti, että lukot lähtee jumimaan siksi, että sinne sisään ängetään jotain muuta kuin lukkoöljyä. Tavallinen öljy kun lähtee pikeentymään niin se sitten jumittaa lukon haitat eikä se enää "tunnista" avainta. Epäilemättä vastaava juttu vaijerinkuoren sisällä.

    Jotenkin oon myös ymmärtänyt että lukkoöljy ja aseöljy on vähintäänkin melko liki sama asia. Lukkoöljy lukee tossa mun anti-corrolissa mitä oon vaijereihin käyttäny eikä oo juminu missään olosuhteissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •