Ajuri on Taskledin Fatman, jonka valmistus on sittemmin lopetettu.
Sehän oli varsinainen taivaan lahja mun tarpeisiin, portaattomalla säädöllä varustettu boost-ajuri.
Ei vaan ihan yksinkertaisesti VIITSI alkaa opetella jonkun Max Flexin käyttöohjetta, joka on vaatimattomasti 27-sivuinen pdf
Potikaksi tuohon kelpaa periaatteessa mikä tahansa. Kun se on kytketty ajuriin, vastus vaan maksimiin ja sitten ajurin trimmeristä säädetään näiden kahden rinnakkaisvastus haluttuun arvoon, joka taasen määrää ajurin ulos pukkaaman maksimivirran. Siinä kaikki. Tuossa siis 1000mA, joka on samalla Fatmanin maksimivirta.
Ainut pikku miinus on se, että potikan olisi hyvä olla logaritminen. Mutta kun haluttua ei ihan helpolla löytynyt (eli siis logaritminen, kytkimellä varustettu) niin tyydyin lineaariseen. Nyt suurin valotehon muutos tapahtuu ensimmäisellä 1/3 kierroksella, kun taas viimeisen kolmanneksen säädön juuri ja juuri erottaa silmällä. Logaritmisella potikalla silmän näkemä valotehon nousu olisi jotakuinkin lineaarinen potikkaa kierrettäessä.
Mitään ihmeempiä vesisuojauksia ei ole. Paketti on niin tiivis, että asia ei huoleta. Salama paljastaa tuon takakannen sauman, normaalivalossa se on jokseenkin näkymätön. Ja taisin mä sinne väliin jotain sipaistakin, en kyllä muista enää.
Valoa käytetään siis vain maastolenkeillä. Enkä mä sateessa pimeään lähde.
...Joskus voisi akun päivittää 2S LiIon:iin, mutta joku 5000mAh akku (~37Wh) ei olisi ihan kauhean suuri parannus nykyisen paketin ~28Wh:iin. 3S:llä voi olla täyteen ladattuna liian iso jännite Fatmanille, tai sitten ei. Ei jaksa nyt kiinnostaa.
Kirjanmerkit