wiggum muokkasi tätä : 29.08.2011 at 15.48 Syy: joustomatkan säätöä
Love me, love my bike.
Ihmetys: Lyrik 170mm Coil RC2DH (tjsp.) on kuivankelin keula. Aina kun on edes kosteaa, niin se alkaa tuntua jotenkin jäyheältä ja pitää vielä semmoista pientä ääntäkin palatessaan mittaansa. Se ääni on vaikea kuvailla, vähän semmonen nihkeän liikkeen ääni. Ei kuitenkaan vinkuva vaan semmonen kuin vaihdeltais liikekitkan ja lepokitkan välillä jossain tiivisteessä jonkun hertsin taajuudella. Ajajalkaan voitelut on tarkastettu ja laitettu sopiva määrä. Oli vähän kuivakka tehtaan jäljiltä. Super Slickiä on laitettu öljy/pölytiivisteisiin. Vaimentimessa jotain outoa? Vai onko tossa kierrejousipuolessa ehkä jotain liukuputken sisässä semmosta, joka vois tuon aiheuttaa. Kaikenkaikkiaan tuntuu Revelationia huonommalta keulalta kun on kosteaa. Kuivalla ihan ok.
En kyllä ole muutenkaan ihan sinuiksi tuon DH-vaimentimen kanssa päässyt. Pitäisköhän vaihtaa RC2L-versioon? Ehkä toi on vain ajomiehille sopiva alamäkikeula kuten nimestäkin voi päätellä. Kun ajo ei ole DH:ta nähnytkään, vaan mennään hitaasti, kankeasti ja erittäin varovaisesti. Täytyis ehkä ensin kattoa onko tuolla vaimentimessa öljyä lainkaan... Mutta tosiaan kuivalla tuntuu ihan ookoolta ja kun on edes kosteaa, niin johan tuntuu oudolta koko keula. Onkohan vika päässä...? Revelationin tai minkään muunkaan keulan kanssa en tosin ole vastaavaa huomannut.
En ylipäätään ole ihan hirveesti säätöjen kanssa ressaillut, jos kaikki on tuntunut ajossa hyvältä, niin olen vain ajanut. Nyt sitten kosteilla olen tuommoista ihmeellistä veetuilua huomannut. Eikö koko kesänä satanut vai olinko vain niin pehmeä, etten ajanut märällä tai edes kostealla... ihmeellistä. Ei tietty ole hauska märällä ajaakaan ja muutenkin jos koko ajamisen vois jollain simulaattorilla tehdä tästä tietokoneelta, niin olis kai aika hyvä.
juminy muokkasi tätä : 16.09.2011 at 22.42
Eilisen perusteella olisin eri mieltä. Hyvin ja herkästi kulki, vaikka kuski oli ruosteessa. Toisaalta emmä mitään mistään ymmärräkään, mutta kuitenkin. Säädöt puoleen väliin ja menoksi.
Oma Lyrik Coil RC2DH toimii hyvin sekä kuivalla että märällä, en ole huomannut ajaessa mitään eroa. DH -vaimennin on ainakin omasta mielestä toiminut niin hitaassa kannonkierrossa kuin pienissä alamäkiryskeissä mitä keskuspuistossa on, eli keula on sekä alkuherkkä mutta ottaa isommatkin töyssyt vastaan nielemättä. Ehkä huollon paikka?
Täytyy purkaa, putsata, öljytä ja kasata nyt alkuun. Kuivalla kelillä en ole valittamista keksinyt. Ihme juttu. Toi mun Lyrik siis vain on kuivankelin keula ja nyt täytyy selvittää miksi. Voi toki olla, etten tiedä mistään mitään - tai se nyt on varmaa - mutta että lisäksi päästä kuuluu ääniä. Viimeistään kun suunsa avaa.
Hei mutanaama hei, mulla on varastossa yksi sininen jousi tohon Lyrikkiin. Muistaakseni se on sun.
juminy muokkasi tätä : 17.09.2011 at 08.42
Joskus Lyrikki tuntuu kaipaavan yhden kunnon tärskyn että herää.
Vois kokeilla keltasta jousta samalla. Ehkä vaimentimen kanssa pelaamalla sekin vois toimia? Jos homma ei lähde pelaamaan kotikonstein, niin käännän vielä takkini ja ostan Foxin. Kynnys siihen on onneksi aikamoinen.
juminy muokkasi tätä : 17.09.2011 at 09.36
Mä kun olen näiden kierrejousikeulojen kanssa a) tietämätön b) nöösi, niin ihan vassuako työ ootta laittanu tohon jouseen. Sramin vakiokama oli jotain vähän ehkä litkumpaa, ehkä jotain super slickin kaltaista. Pitäis varmaan ostaa itelle sitä, koska en oikein jotenkin usko tohon super slickiin, vaikka varmaan väärässä olenkin. Se on niin rumaakin. Punanen smäidä on kivemman näköstä.
Taisiis tottakaimä uskon tohon superslikkiin, siinähän lukee rokkenroll ja kaikkea.
Kuuluuks noi tohon? Siellä ne oli, mutta 2010 räjäytyskuvassa ei ollut.
Perkele näyttäis vähän siltä, että on dual position solo airin osia... sinänsä oikeissa koordinaateissa, mutta vähän väärässä keulassa.
juminy muokkasi tätä : 17.09.2011 at 12.14
Joo, kyllä siihen ihan vieteriin kandee vassut roiskasta siihen kutistesukan ja vieterin päälle.
Joo, en mä sitä, tottahan rasvaa laitetaan, vaan että onko herroilla joku hihistelyrasva, joka on ainoo oikee ja jos en käytä, niin mulle vittuillaan. Että vähän smooltolkkia tässä käsien rasvaamisen yhteydessä. Olipa pien kusi-o-kolo (1,5mm vissiin) tosa high speed compression säätönumikassa. Jäi vaimenninyilet vaihtamatta kun skaala loppu kakoseen.
Eipä tuolta mitään vikaa löytynyt, jos ei lasketa noita osia, jotka jätin pois kun arvelin niiden olevan väärässä keulassa. Siistin näköstä oli sisällä, mutta niinhän noissa on ennenkin ollut, jos 500km välein avaa. Mahdoinko ajaa kesällä tuotakaan. Häpeäisin.
Multa voit lainata.
Tänks. Täytytee khyl joka tap ostaa oma kun tota sen kerran vuoteen replaa kuitenkin. Mulla saattaa kyllä ollakin, täytyy vaan vähän katella ympärilleen. Ja duunissa on ainakin.
Tänään en enää tohon koske. Ehkä käyn kokeilemassa. Täytyy Cyburgs Stickit viimein viimeistellä ja ottaa käyttöön, vaimolla oli joku vessansiivousidea ja parveke pitäis kaiken projekteeraamisen jälkeen imuroida ja putsata. 456:sta tulee ehkä tänään joku kattomaan joten poikaa ajattamaan istuimessa ennen sitä siltä varalta, että menee. Ressi iskee ihmiselle vapaapäivänä, onneksi maanantaina on taas ohjattua toimintaa ja kahvitarjoilu.
Nythän se vasta keltasella jousella ääntä pitääkin. Jähmeydestä en tiedä kun en ole ajanut, mutta jousihan se taitaa ääntää. Kaapii putken seiniä varmaan. Vielä lisää triplasti rasvaa jouseen ja sit rokaa? Joo, näin se on, tossa punasessa on jopa kulumajäljet, ei isot, mutta maalista sen huomaa, että hinkattu on. Eli rasvaa on ollut liian vähän alunperin (oli se kauttaaltaan smäidässä, olisin luullut riittävän) ja epäonnistuin laittamaan tarpeeksi nyt sitten itsekin? Minkä verran näiden on tarkoitus hinkata?
juminy muokkasi tätä : 17.09.2011 at 12.14
Sama homma, työkalun joutuu hankkimaan. Ei ole mulla napa-avain -sarjassa noin isoja sentään. Ei ole vielä tullut 24mm:sen tarvitsevaa vastaan.
Oli se rasvasta kiinni se ääntely. Laitoin reilusti, siis reilusti enemmän kuin sitä tehtaan jäljiltä oli ja ei pidä ääntä enää. Aina oppii uutta.
Nihkeysjutusta en tiedä. Täytyy jatkaa ihmettelyjä. Vaihdoin nyt voiteluun Motorexin 15W -> 5W ja katson tuon vaimentimen vielä kun jaksan.
juminy muokkasi tätä : 17.09.2011 at 13.37
Laittamalla lisää kutistesukkaa siihen vieterin päälle sitä ääntä saa hiljennettyä jos se alkaa nyppimään liikaa
Oliks tietoo kenellään noista? drop sano, että oli sanottu jossain (kaupassa?), että kyllä ne sinne kuuluu. En tietenkään uskonut vielä. Voishan ne laittaa takaisinkin, kun ne kerran dropinkin keulassa olivat ja samanlaisia värkkejä. Että ei ihan sattumaa vissiin. Korjataan nyt siis sen verran, että lienin väärässä noiden poistamisen kanssa. Tai sitten erehdyin.
Mä kysyin näin forkpartsilta:
Ja vastasivat näin:Hi!
I received a Lyrik 170mm coil modification kit from you a few days
ago, I have two questions about it:
- Looking at the technical manual, it mentions the wavy and silver
spacers for coil u-turn, but not for the plain coil version. However
they where included in this package. Am I supposed to use them (please
see attached image)?
Yes you must to use the wavy and silver spacer to avoid clicking noises.
(like on boxxer)
Also ok to use boxxer spacer 35mm
Best Regards,
Laurent
Tänks. Kattelin itekin just äsken forkpartsin sivuja (ihan kivasti kamaa esillä) ja tossa Lyrikin kitissä ei noita ollu (kuvassa, joka vaikutti ehkä olevan vuosikertaa...), mutta jonku toisen keulan osien kera ne oli. Että varmaan ne keskimäärin niihin kuuluu. Ei mulla kliksata, mutta laitan takas tai ainakin pähkäilen asian uudestaan kun seuraavan kerran avaan.
OT: Vois toimia Siassa paremmin toi softjousi, mutten enää jaksa heittää tota Sikaan. Laittanen Sektorin tai vanhan Revelationini.
Nyt on Lyrik RC2DH:lla körötelty pari testilenkkiä. Ennen käyttöä laitettiin öljyt kuntoon, kun ne ei tosiaan toimitettaessa olleet (kuten odottaa saattoi). Revelation Dual airin ja Lyrikin Solo airin ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä. Toki joustomatkasa on eroa (toistaiseksi vielä 30mm, kun lyhennys Lyrikiin on tekemättä), mutta kyllä ne on ihan eri maailmoista muutenkin. Mulle tuo ero tuli pienoisena yllärinä, kun en ole aiemmin ajanut noin järeällä nokalla. Revelation on eniten kotonaan verrattain hidasvauhtisessa "perinteisessä" enskapolkurymistelyssä, mutta Lyrik kaipaa reilummin vauhtia alleen, ennen kuin alkaa tapahtuaVarmasti Lyrik on herkkä omassa kategoriassaan, mutta ei siitä samanlaista hitaampaa juuren/kiven ylittäjää saa kuin Revestä.
Lyrik hommattiin hissienskaa varten ja mäkitestien perusteella valinta oli oikea. Vielä kun kuski jarruttaisi vähemmän, niin varmasti Lyrik näyttäisi parhaat puolensa
PS. Fillariosa.fi toimittaa noita lyhennysspeisereitä sellaisia kaipaaville.
AK-87 muokkasi tätä : 20.09.2011 at 12.29 Syy: tarkennus
Mud, sweat and beers.
Suattaapi vaikuttaa myös muuttuneet kulmat tuohon hitaaseen kannon kiertoon... Kuten todettua pitkä jousto ja loivat kulmat ei käy ihan kaikkeen. Justiin hidas kantojen kiertäminen ja kivikossa jumppaaminen ei ole tuollaisen pyörän vahvimpia puolia. A-C mitta on kuitenkin 518 vs. 555 eli aika reilusti.
Enää tuo ei tunnu nihkeältä kostealla. En tiedä oliko nihkeys äänestä johtuvaa psykosomaattista häiriötä vai jahka se puutteelinen jousen voitelu vaikutti enemmän kosteammalla ilimalla. Samapa tuo. Vaihdoin kuskin mukaisen jousen nyt keulaan eli softin. Aamumassa on jotain 82kg, joten kai sen pitäis olla vähän liian pehmee sen jousen. Säätelin nupikoita ja sen sellasta, ihan hyvin tolla ajaa. Pari preload-spaceria vois ehkä laittaa lisää tai kokeilla taas meediumia vaihteeksi.
Jotenkin mullakin parin isomman töyssyn jälkeen myös aukes röörit. Keskiviikkona sateessa dirtillä aukes niin että melkein jousi tuntui löysältä.
Pitänee löytää työmatkalta pari tärskyä jotka pitävät tuon iskussa.
Nyt on Lyrikki sitten paikoillaan ja koeajettu. Taidan tilata löysemmän jousen vielä. Harmittaa myös, että mun luottojarrut, Hope M4:set on IS-kiinniyksellä, eivätkä ne enää sovi keulaan. Vaihdoin varapyörästä tollaset Avidin jarrut, mutta letkut menee aika karseasti.
![]()
Eikö löydy sopivaa adapteria? Mulla on yhdessä pyörässä shimanon is jarru adapterilla pm keulassa.
EDIT:
Tämmönen ehkä?
![]()
greenman muokkasi tätä : 12.11.2011 at 07.31
Suo, kalja ja läski.
2-stepin vasemman putken yläpäässä on tosiaan namiska, jota neljänneskierroksen kääntämällä matka säätyy. Kiva keulahan tuo on, ostakaa pois! (Linkki allekirjoituksessa).
"Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein
Kirjanmerkit