Olisiko Schwalben ISP.t parhaat huonosti auratulle kevlille lumisohjoon? Vai joku muu? MW:t löytyy, mutta ne eivät kovin hyvin lumisohjossa kulje.
Olisiko Schwalben ISP.t parhaat huonosti auratulle kevlille lumisohjoon? Vai joku muu? MW:t löytyy, mutta ne eivät kovin hyvin lumisohjossa kulje.
Tarvittaessa vaikka taluttaen.
Ainakin huomattavasti paremmat kuin MW:t. Sopivan pulleat ja isonappulaiset kesärenkaat toimii kyllä yleensä paremmin lumessa kuin nastarenkaat, mutta nuo 2.35" ISP:t voisi olla aika pätevä koko talven yleisrengas. 2.1" ISP lähtee vähän liikaa luikertelemaan lumessa, joten sitä on tullut käytettyä yleensä vasta jääkeleillä.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kirjoittelin tuolla toisessa nastarengasketjussa tälleen:
Kävin nyt sitten Lahden Kärkkäisellä, ja oli sielläkin Kendoja. Ei ollut hyllyssä, mutta varastossa roikkui seinällinen. Ostin sitten pari tämmöistä koossa 37-622. Hinta huikeat 4 euroa 90 senttiä kappaleelta. Niissä ei ollut lappuja, ja heppu siellä heitti hinnan hatusta. Piti pyytää toistamaan, mutta kyllä ne tuolla lähti. Jos ovat huonommat, kuin vanhat A10 renkaani, niin eipä voi mittään, mutta tuolla hinnalla kärsii kokeillakin. Sinne vaan kyselemään nastarenkaita, ennen kuin ehtivät hyllyyn laittaa ja hinnoitella.
Ostin sitten Uvex-kypärän samalla, kun muuten olisi budjetti pettänyt.
Nuo muuten on kevyemmät, kuin 35mm Marathon Winterit, jos ilmoitettu lukema pitää lähellekään. Olisin varmaan ottanut muuten 42mm, mutta menee aika leveäksi lokasuojan alle. Roiskii kumminkin kintuille, kun ei sitä suojaa saa niin just keskellä pysymään koko ajan. Onhan nuokin 37 isommat, kuin entiset 32mm Nokiat, jotka taitaa vielä olla nimellismittaansa kapeammat.
HMK muokkasi tätä : 21.10.2011 at 19.41
-
joo kannattaa maastopyörälläkin ajella vaan rullilla sisätiloissa, säilyypähän pyörä ehjänä ja rengasrikotkin ovat harvinaisempia :-)
Schwalbe Ice Spiker Pro 2.35 laitettu tilaukseen saksanmaalta bike24:sta
Kiitti vinkistä, mutta eivät näköjään myy lainkaan 28 tuumaisena.
Jahas, näköjään sitä 28 tuumaista ei ole saatavilla ollenkaan. Mites toi Schwalben snow stud?
Matsuma muokkasi tätä : 23.10.2011 at 14.56
Tarvittaessa vaikka taluttaen.
Siis 29" ja 28" renkaan se ns. sisähalkaisija on sama. Eli 29" ISP menee siis esim. 28" hybrideihin, jos vaan on haarukoissa tilaa. Mulla ei tosin oo näistä renkaista vielä mitään kokemusta, että en tiedä rullaako ne sitten mihinkään kevleillä.
https://www.bike-components.de/produ...kereifen-.html
ISP:tä saa kyllä tinkaamalla ainakin lähes tuohon samaan hintaan helsingin pyöräkaupoistakin. Mountainbikeshopista löytyy ainakin hyllystä.
Alkoi olemaan 8 vuotta vanhat 300wxc nokiat siinä kunnossa että tilasin tuolta bikecomponentistä 26x2,35 kokoiset isp:eet, kyselin vaimokkeelta tarvetta nastarenkaisiin ja innostui se sen verran asiasta että ostin sitten 3kpl noita ja pistän noista vanhoista renkaista parempi kuntoisen taakse sille sitten. En tiedä kuinka pitää verrattuna noihin uusiin renkaisiin mutta kokeillaan nyt kumminkin, nappulat ovat vähän repeilleet reunoistaan ja keskimmäiset nastat vähän taittuneet vinoon mutta melkein kaikki kumminkin tallella.
Ei täällä "maakunnissa" joudu.
Maastolenkkien nastarengaskelit jakautuvat täällä kolmeen kategoriaan:
1) järvien jäät ennen joulua, kun lunta ei vielä ole liikaa. Ajokelpoista järven jäätä ei esiinny läheskään joka vuosi. Viime vuosina lunta on satanut liikaa ennenkuin jää on riittävän vahvaa.
2) Tammikuiset vesisateet, jotka jäädyttävät polkujen pinnat. Ei ole tapahtunut täällä muutamaan vuoteen.
3) Kevät, kun polkujen pinta alkaa jo sulaa mutta yöpakkaset jäädyttävät pinnan. Tätä varten ne nastat ovat kivat ihan joka vuosi.
Talven aikana lunta on normaalisti niin paljon, että osumat kiviin ovat todella harvinaisia. Lumisilla maastolenkeillä ei edes kannata ajaa nastoilla, koska hyvät nastattomat renkaat ovat lumella nopeammat ja paremmat ajaa kuin mitkään nastat.
Suomi on laaja alue, joka voi kyllä olla joskus vaikeaa muistaa siellä Helsingin jäisissä kivikoissa surratessa
- Tomi
Onko kellään kokemuksia 2.1 ja 2.35 Ice Spiker Proista? Onko mitään taikaa ostaa leveämmät ISP:t kapeampien tilalle, jos kapeammissa ISPeissä ei ole vielä kulumisen vuoksi aihetta vaihtaa?
Lähinnä vain, että onko niissä ilmatilassa eroa?
Nimimerkillä: tykkäänlihavista...renkaista.
Edit: Tarkennetaan: Onko ilmatilassa huomattavaa eroa?
Sakkeri91 muokkasi tätä : 26.10.2011 at 08.11
Parempi kantavuus ja enemmän painoa.
Silmämääräisesti ainakin ihan reilusti eroa. 2.1" näyttää ilmatilansa puolesta kapealta xc-renkaalta, kun taas 2.35" ihan oikealta renkaaltaKokemusta ei paksummista ole, mutta veikkaisin, että noista saisi pätevämmät koko talven renkaat. Jääkelillä kovalla pohjalla nuo 2.1" on varmaan ihan yhtä hyvät ellei paremmatkin, joten jos jaksaa vaihdella lumikelille paksua kesärengasta ja jääkelille tuota kapeaa ISP:tä niin ei varmaan suurta hyötyä vaihdossa.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Heitin äsken 2.35 isp:eet sisäänajoon kun ei sitä sitten kumminkaan malta ottaa iisisti kun lunta tulee ja on tollaset allaAlta otin pois meridan race lightit joissa lukee leveydeksi 2.1 ja on noi ainakin niihin verrattuna ihan eri luokkaa. En kerennyt vielä kuin rullailemaan ruokakauppaan ja takaisin mutta komea rapina ainakin noista tulee asfaltilla eikä rullaaminenkaan nyt ihan katastrofi ole vaikka pistin vain pari baaria sisäänajo paineiksi. Yksi huono ominaisuus hyötyajossa on ettei rengas mahdu mihinkään pyörätelineeseen mutta tuskinpa tuolla on juuri merkitystä...
Miten niin tyhmä kysymys??
Ihan hyvin ainakin itsellä kestivät, mitään tarkkaa vuosilukua en muista koska noi on ostettu. Kilometrejä tullut ehkä jotain luokkaa 2000-3000km yhteensä noille tossa nurkissa pyörimistä. Nastoja on irronnut lähinnä takarenkaana toimivasta renkaasta tasaista tahtia sen verran että nyt tuossa paremassa oli ehkä noin 90% nastoista tallessa ja huonomassa ehkä 60-70%. Tosin siittä paremmastakin keskimmäiset nastat ovat hieman taittuneet. Itse kumi on kestänyt ihan hyvin ei ole nappuloita reipeillyt irti tai mitään.
Ok. Kiitokset. Eiköhän noi sitten uskalla ottaa..
Miten niin tyhmä kysymys??
Kyllä niistä nastat irtoilee railakkaammassa maastoajossa mutta ei se haittaa kun niitä on kuitenkin 300 ja uusia voi laittaa tilalle jos oikeesti tarvii. Eipä tainnu mun takarenkaasta irrota kuin neljä nastaa ekana vuonna, niistäkin pari saattoi olla reunanappuloita. Ihan kivat renkaat jäällä ja kovalla lumella. Pehmeällä syvemmällä lumella tuppaa kiemurtelemaan. Rullaa jäällä ja kovalla lumella loistavasti, asvaltillakin kohtuullisesti. W106 W160 ja W240 Nokialaisista ei nastat lähde kirveelläkään mutta ne on jäykkärunkoisia ja aika epämukavia jos on täristystä.
Smo muokkasi tätä : 11.11.2011 at 07.28
20-30 puuttuvaa nastaa ei vielä paljoa pitoon vaikuta.... ja uusia voi liimata. Tietty jos uudet renkaat haluu...
Tosiaan jännää miten nastarenkaat pitää juurakossa ja märillä pitkospuilla![]()
Sinne roskiskatokseen on numerokoodi enkä viitti sitä täällä huudella. Toisaalta "rantojen miesten" tiedossa se jo onkin kun tonkii öisin siellä
Joo, parempi tapa päästä noista eroon oliskin laittaa fillaritorille ilmo A: 4 kpl vaihtelevankuntoista Nokian WXC300-nastarengasta...
Toissapäivän kaatuilun myötä mitta tuli täyteen ja nämä laitoin tilaukseen, Ice Spiker Pro 2,35" 361 Spikes TL-Ready (Bike-Discount 69.9 e kpl),
http://www.bike-discount.de/shop/k10...-tl-ready.html
tilasin myös parin kapeampia (Ice Spiker 304 Spikes 2,1", ovat päivän tarjouksessa 39.95 e kpl),
testaillaan rouvan ja omassa maasturissa...
http://www.bike-discount.de/shop/a70...spikes-21.html
Schwalben renkaitten sisäänajosta tossa näköjään on keskustelua mutta mites on asia Nokialaisten kanssa? Onko mitään merkitystä?
Juuri kävin hakemassa parin uusia WXC 300 2.2" renkaita. Ohjeissa kehotetaan ajamaan 50km sisäänajoa tiellä alkuun, ei vaan kauheasti inspirois noilla tiellä alkaa poljeksimaan.
Gravity, what a heartless bitch.
Kirjanmerkit