ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 27 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

Onko jossain saatavilla valmiita 29er kiekkoja vannejarrullisina? Haussa siis ihan mtb-käyttöön tarkoitettu leveämpi vanne, eikä mikään cyklocross-kiekko.
    Hulluna kokeiluna laitoin 2.25 Racing Ralphit Shimano WHR500 kiekoille ja nehän on perhana kestänyt yllättävän hyvin metsä/luontopolkurymistelyä, mutta jotenkin puuttuu luotto kiekkoihin, eikä
    tuo setti nyt näytäkkään oikein asialliselta

Nyt tuli vähän takapakkia etukiekon kanssa.
    Noin vuosi sitten etsin UST-kiekkoja. Valikoimaa rajoitti se, että eteen piti saada 15mm akseli, ja jarrulevyt on 6 pultilla kiinni. Päädyin tilaamaan actionsportista custom-kiekot. Eteen Hopen napa, ja Mavicin xm819-kehä.
    Tänään vein rihdattavaksi, ja sanoivat huollossa että yksi "kuppi" mistä pinna kehältä lähtee, on noussut kierteiltään. Tosi hyvällä tuurilla kehän kierteet olisivat vielä ehjät, mutta hyvin luultavasti nekin on mennyt samalla.

Itsehän en kiekkojen kasaamisesta tai rihtauksesta ymmärrä mitään, mutta huollossa sanoivat että pinnat oli muutenkin tosi kireällä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Pitää talven mittaan hommata uusi kiekko, ja mielellään pysyisin samassa Mavicissa. Enkä ainakaan itse ole lukenut mitään ongelmia kellään olleen.

Ajo suht kevyttä polku- ja kivikkoajelua, hommasin kiekot sillä silmällä että vois keskittyä siihen miten itse uskaltaa ajaa, eikä siihen että kestääkö kiekko tämän kohdan. Kumina on ollut 2.4 Rubber Queen, eli on siinä kumiakin ollu kiven ja vanten välissä.

Oliko vaan huonoa tuuria vai pitääkö ostaa jotain muuta? 823 on tietty jykevämpi mutta menee kuulemma jo alamäkikategoriaan? Enkä mää sellasta uskalla..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    ...Mavicin xm819-kehä....yksi "kuppi" mistä pinna kehältä lähtee, on noussut kierteiltään. Tosi hyvällä tuurilla kehän kierteet olisivat vielä ehjät, mutta hyvin luultavasti nekin on mennyt samalla...
    Onkohan siinä ihan oikeat kierteet? Olen siinä käsityksessä, että se kuppi lukitaan paikoilleen kiertämällä sellaiset 90 astetta... ja ruuvilukitetta pitäis laittaa... jospa sulla olis hyvää tuuria ja se nippelikuppi olis vaan pyörähtänyt paikoiltaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onkohan siinä ihan oikeat kierteet?
    On niissä kupeissa ihan oikeat kierteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    On niissä kupeissa ihan oikeat kierteet.
    Ok, hyvä kun tarkensit. En oo kasannut noita kun ihan vaan manuaalia vilkuillut.

joo kyllä sieltä kierteet näkyy. Ja huonolta näyttää kun toiselta laidalta on noin 3 milliä noussut, toiselta ei ollenkaan. Eli tosi vinossa. Eivät huollossa paljoa toivoa antaneet.
    Se mitä nyt mietin onkin siis se, että tilaanko just samanlaisen tilalle, vai pitäiskö kerrasta uskoa ettei tuo toimi.

Oisko kellään kokemuksia näistä:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=40567

Ajattelin päivittää nastarenkaisiin vaihdon yhteydessä vähän muutenkin vanhaa Nakamuraani. Noita raaskisi ostaa pari settiä levyineen ja kasetteineen.

Noissa on ilmeisesti reikä Presta -venttiileille. Voikohan sitä reikää suurentaa Schraderille sopivaksi?

Se mitä nyt mietin onkin siis se, että tilaanko just samanlaisen tilalle, vai pitäiskö kerrasta uskoa ettei tuo toimi.
    En ottaisi itse 819:iä tilalle. Se on ohan ok kehä kai, muttei ainakaan mulla ole toiminut 2,4" leveän renkaan kanssa. Varmaan toimii yli kahden barin paineilla, muttei alle, kumi taittuu alle ja onpa meinannut lähteä kehältäkin, tosin ei ole lähtenyt vielä. Flow tai joku muu leveä olis oma valintani. Tästä tulee kommenttia 819:iin tyytyväisiltä ja hyvä niin, saatpahan erilaisia mielipiteitä. En pidä tuota Mavicin aito-ust -kehää sen enempi arvossa kuin stanin teipin kanssa suljettavaa. Paremmin mulla on toiminut Flowt kaikenkaikkiaan kuin 819 ja Flowt ostaisin uudestaankin, 819:ä en missään nimessä.

Luulisin kyllä, että 819 olis ihan kestävä kampe kunhan kiekko on kasattu kunnolla ja jos sulla on toiminut 2,4" kumin kanssa haluamillasi paineilla, niin mikäs siinä sitten. Kyllä se mullakin varmaan edessä toimis, mutta kun on takakiekossa... Kuitenkin, jos ajat leveillä kumeilla, niin mielestäni leveä vanne olis järkevämpi.

Edit: niin se 2,4":n jolla ei toimi oli BigBetty, suattaa olla helepompi tilanne jollain mulla 2,4":lla, nimellismittojahan nuo on eikä se leveys ainoa tekijä liene.
    juminy muokkasi tätä : 12.11.2011 at 15.29

zippo Guest
    joo kyllä sieltä kierteet näkyy.
    Vaihda uusi Mavicin "kuppi" ja liimaa se kiinni locktiten punaisella kierreliimalla.

Edit:Ei se ole välttämättä korkkannut kierteitä kehästä,kandee muistaa että jengat menee "kupeissa" väärinpäin
    zippo muokkasi tätä : 12.11.2011 at 10.57

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    En ottaisi itse 819:iä tilalle. Se on ohan ok kehä kai, muttei ainakaan mulla ole toiminut 2,4" leveän renkaan kanssa. Varmaan toimii yli kahden barin paineilla, muttei alle, kumi taittuu alle ja onpa meinannut lähteä kehältäkin, tosin ei ole lähtenyt vielä. Flow tai joku muu leveä olis oma valintani. Tästä tulee kommenttia 819:iin tyytyväisiltä ja hyvä niin, saatpahan erilaisia mielipiteitä. En pidä tuota Mavicin aito-ust -kehää sen enempi arvossa kuin stanin teipin kanssa suljettavaa. Paremmin mulla on toiminut Flowt kaikenkaikkiaan kuin 819 ja Flowt ostaisin uudestaankin, 819:ä en missään nimessä.

Luulisin kyllä, että 819 olis ihan kestävä kampe kunhan kiekko on kasattu kunnolla ja jos sulla on toiminut 2,4" kumin kanssa haluamillasi paineilla, niin mikäs siinä sitten. Kyllä se mullakin varmaan edessä toimis, mutta kun on takakiekossa... Kuitenkin, jos ajat leveillä kumeilla, niin mielestäni leveä vanne olis järkevämpi.
    ok, pitääkin alkaa tutkia Flow:n kehiä. Moni on sanonut ettei tolla kehällä leveämpi rengas pysy, mutta vielä se ei ole tullut ongelmaksi. Edessä 1,3 paineet, aika kaposelta tietty näyttää 2.4 kumiin mutta toiminut ihan ok.

Ja zippolle myös kiitokset, täytyy katsoa miten pahaa damagea siellä on. Ongelma on se, etten itse osaa rihdata enkä viitsi edes aloittaa opettelua, eli jos vien huoltoon niin sitten saavat laittaa uutta palikkaa.

Edit: Tarkoitatko tuolla Flowlla NoTubes ZTR Flow:ta? Mielelläni ostaisin vähän leveämmän, ja aidon UST:n kun elämä on ollut niin helppoa Maviceilla. Kriteerit täyttävistä kehistä otetaan vinkkejä kiitollisena vastaan!
    f64 muokkasi tätä : 12.11.2011 at 16.30 Syy: lisäkysymys

Jos haluat yhtään levemmän kuin Flow niin mennään DH vanteisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Jos haluat yhtään levemmän kuin Flow niin mennään DH vanteisiin.
    Ok, no se ei ole tarpeellista. Tolle kehälle pitää siis olla joko stanin teippi tai sitten "rim strip"..? Ilman jompaa kumpaa ei toimi?
    Jos näin, niin olisiko strippi varmempi valinta, siis helppouden kannalta. Sori kun kyselen mutta Maviceilla ei näistä tarvinnut tietää mitään.

Keltainen teippi toimii oikein hyvin. Aidot UST-renkaat toimii liki poikkeuksetta ja litkulla pitäis toimia muutkin.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Keltainen teippi toimii oikein hyvin. Aidot UST-renkaat toimii liki poikkeuksetta ja litkulla pitäis toimia muutkin.
    Kiitos tiedosta!

Jos laitat rim stripin Floweille niin siitä ei tuu muuta kuin ongelmia, teippi floweille, Rim Strip on tarkoitettu <random non-TLR vannekehän> muuntamiseksi TLR kehäksi.

Flow-kehä on kyllä muutenkin ihan kelvokas. Tähän mennessä on kestänyt ison sian alla muutaman kerran hissipyöräilyä ja muutakin paiskomista ja 3.0" Gazzaloddi pysyy ainakin hyvin kehällä, kuten myös muut muhkut renkaat...
    Vanteelle en vielä kuitenkaan kovasti ajanut, joten en tiedä mitä oikeasti kestää.

Jep, pitää alkaa pyörähuoltoon ja hi5:een soittelemaan tekiskö ne mulle uuden kiekon vanhalle navalle flow-kehällä. Kiitokset kaikille neuvoista!

http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=496 tuolta löytyisi aika edullisesti Flow -settiä, navoista ei itsellä kokemusta, mutta olen kuullut niistä positiivisiä kokemuksia. Tottakai kannattaa edistää lbs:n toimintaa, mutta aina ei vain voi
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=496 tuolta löytyisi aika edullisesti Flow -settiä, navoista ei itsellä kokemusta, mutta olen kuullut niistä positiivisiä kokemuksia. Tottakai kannattaa edistää lbs:n toimintaa, mutta aina ei vain voi
    Ei paha.. Tajusin että virhe tapahtui luultavasti siinä kun valitsin alumiininipat kiekkoihin. Ovat ulkomailla kirjoitelleet juurin vastaavasta ongelmasta, eli kierteet voi korkata tai ainakin rihtaaminen on vaikeaa kun kierteet jotenkin jumittaa.
    Täytyy sii tutkia myös takakiekkoa, onko vastaavaa ongelmaa siinä. jos on, niin sehän helpottaa asiaa. ..ainakin osaltaan, ei tosin rahanmenon kannalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Vaihda uusi Mavicin "kuppi" ja liimaa se kiinni locktiten punaisella kierreliimalla.

Edit:Ei se ole välttämättä korkkannut kierteitä kehästä,kandee muistaa että jengat menee "kupeissa" väärinpäin
    Laitanpa vielä kuvan tähän lisäx (xm819/ ex823)

JiiPee muokkasi tätä : 13.11.2011 at 20.55
    -Usot sie jot myö uitiin?

Hyvän kuvan olet löytänyt. Sehän tässä omassa tapauksessa huolestuttaa että nippa on tosi vinossa alkanut nousemaan paikaltaan. No pitää tutkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Laitanpa vielä kuvan tähän lisäx (xm819/ ex823)

Mun 819:ssä EI ole tuollaista systeemiä, Crosstrail-kiekoissa kyllä on tuollaiset Mavicin erikoisnippelit. 819:ssä mulla on ihan normaali nippeli sen puolikierroksen kiristyvän kupin alla

Onko niitä 819-kehiä erilaisia?

Mun 819:ssä EI ole tuollaista systeemiä, Crosstrail-kiekoissa kyllä on tuollaiset Mavicin erikoisnippelit. 819:ssä mulla on ihan normaali nippeli sen puolikierroksen kiristyvän kupin alla

Onko niitä 819-kehiä erilaisia?
    Jaa-a, minen oikein tiiä kun teknolokia kehittyy hirmuvauhtia. Kai noita kohta on sun seitsemää sorttia, ota noista selvä?
    No ainaskin mavicin saitilla on tommoset.
    Varmuudella tuo system on ainaskin 823 mallissa.

zippo Guest
    819:ssä mulla on ihan normaali nippeli sen puolikierroksen kiristyvän kupin alla
    Normi nippeliä käytetään eniten (16mm pitkä=helpompi kokoaminen)
    Hmm tarkistakaapa oikeesti ne kehänne.
    Kyllä siinä 819 ja 823 kupissa on kierteitä ennemmän kuin puolikkaan verran.Lisäksi 823 on myös norminippa(mittän muutoksia ole tapahtunut) mutta Mavicin valmiskiekoissa on erilaiset nipat juurikin nuo kuvassa näkyvät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Hmm tarkistakaapa oikeesti ne kehänne.
    Kyllä siinä 819 ja 823 kupissa on kierteitä ennemmän kuin puolikkaan verran.
    Jep, tarkistettu on. Ihmettelin taannoin itsekin että onpas lyhyet kierteet noissa kupeissa....kunnes kaivoin loput katkenneesta kupista sieltä kehän sisältä veks.
    JiiPee muokkasi tätä : 14.11.2011 at 00.18

http://flic.kr/p/aEA8pg
    Aika pahalta näyttää..

Edit: yritin liittää kuvaa mutten osannut..

Kuva on kyllä niin käsittämättömän pieni ja varjo pahalla kohtaa, ettei kunnolla saa selvää. Mun mielestä tossa on vaan toi nippelikuppi poikki. Vanhat jäämät pois ja kierteen tutkiminen ja uutta kierrelukitteen kanssa tilalle.

Kuvan saa näkymään, kun painat kuvan kohdalla hiiren kakkosnäppäimestä ja valitset "kopio kuvan osoite" ja laitat sen tohon "image" laatikon osoitteeseen.

Kiitos Itsok, kokeilin tuota image-laatikkoa mutta viestiin tuli vain sininen pieni kysymysmerkki. Luin jopa ohjeet, mutta taitavat olla vanhan foorumisoftan ajoilta.

Yllättävän hankala oli saada tuota kuvattua, lenkin jälkeen kädet tärisi ja järkkäri sitä enemmän. Annan kiekon olla nyt vielä paikallaan, on niin hienoja ajokelejä. Täytyy miettiä laitanko korjauksen ajaksi orkkiskiekon eteen vai alanko tilaamaan uutta. Hieno juttu jos tosta vielä sais toimivan kiekon!

Dt 420 SL kiekot on kyllä sellasta kuraa, mummonfillareissakin jäykemmät kiekot.
    Pinnat oli tehtaan jäljiltä noin 60-70kg kireellä, minä oon vetäny pinnat 110 kiloon ja silti kiekko on älyttömän vetelä sivusuunnassa.
    Enpä ole pitkään aikaan rihdannu noin vetelää kiekkoa.

Apua kaivataan; eli Mavicin Crossmax ST:n takakiekko -> pitääkö siellä olla joku spaceri xt:n takapakalle ku tuntuu et ketjulinja on aivan päin honkia? Kyseessä siis 1x9 voimansiirto Canyon Nerve AM pyörässä. Välystä takapakassa ei ainakaan nyt ole havaittavissa. Edellisissä "tavallisissa" MTB kiekoissa ei vastaavanlaista vaivaa ollu...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •