HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 43 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #1261
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Minulla on useamman talven toiminut hyvin Prisman kalastusosastolta ostettu, muistaakseni Master-merkkinen, kasvosuojallinen fleecehattu.
    Sikälimikäli jotakuta kiinnostaa, niin näitä löytyy edelleen Prismoista ja merkki on Snow fox.

  2. #1262
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Joko saa vaihtaa talvinakit alle? Kannattaako? Vai vasta ensimmäisen kaatumisen jälkeen?

  3. #1263
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    131
    Mä vaihdan huomenissa alle vähän järeämpikuvioiset gummit. Talvikumeja joutuu odottamaan vielä joulukuulle veronpalautuksiin saakka.

  4. #1264
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Joko saa vaihtaa talvinakit alle? Kannattaako? Vai vasta ensimmäisen kaatumisen jälkeen?
    Jos talvinakit on nastarenkaat, niin ei saa Täälläpäin ei edes ole ollut vielä pakkasta muuta kuin kuulemma yöllä vähän.

  5. #1265
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Kyllähän sitä voi ajaa nastarenkailla vaikka ympäri vuoden. Itse kyllä odottelen vielä vähän jäisempiä kelejä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  6. #1266
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Juurikin nastojen renkaiden laittamisesta kysyn. Helvata, ei siis vieläkään. Josko sitten ensilumen sataessa? Jos ajaa öisin ja lätäköt ovat jäässä, niin saako sitten harkita? Edes kaivaa varastosta esille?

  7. #1267
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti substitute Katso viesti
    Täälläpäin ei edes ole ollut vielä pakkasta muuta kuin kuulemma yöllä vähän.
    Tänään iltapäivällä, kun heitin maantielenkkiä Espoo-Kirkkonummi-akselilla, niin kummasti se alkoi mennä syyspyöräilystä talvipyöräilyn puolelle. Mittari näytti lähtöhetkellä vielä siedettävästi plus neljää, mutta Espoon rajalla oltiin enää kahdessa asteessa. Oli siinä jännät paikat kun tien pinta oli kostea, pientareen kasvillisuus silminnähden huurteessa ja lämpölukema vain jatkoi vajoamistaan 1,9 C; 1,8 C; 1,7 C... Nollan ja 0,5 asteen välillä se sitten pyöri suurimman osan lenkistä, kunnes kotikulmilla - auringon laskiessa - oltiin virallisesti pakkasen puolella.

    Saas nyt nähdä montako päivää tässä on maantiekautta enää jäljellä.

  8. #1268
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ProSLCX Katso viesti
    Talvipyöräilystäkin voi varmasti tehdä vaikka miten vaikeaa ja kallista.
    Näinpä. Toinen asia mikä tuntuu talvella menevän hirveän hankalaksi on juoksulenkeillä käynti. Hyvä jos on pakkasen puolelle päästy kun pitää jo olla kommandopipoa, windstopperia erikoissukkaa ja hengityssuojainta. Pelätään hikoilemista eikä uskalleta kunnolla edes hengästyä. Kuitenkin tässä maassa on ihan tuloksekkaasti harrastettu murtomaahiihtoa varmaan jokunen vuosisata. Eipä nuo hiihtäjät pikku pakkasia kummoisenakaan ongelmana lajin harrastamiselle pidä.

    Jos talvella on tarkoitus liikkua ulkona niin rivakasti, että saa itsensä kunnon hikeen, niin silloin kannattaa suunnitella lenkkinsä siten, ettei välillä tarvitse pysähdellä. Jos taas tietää, että välillä tarvitsee pysähdellä, niin silloin pukeudutaan paksummin ja vältetään runsasta hikoilua.

  9. #1269
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kyllä se on talvi, kun normijuomapullon vesi jäätyy - ja se tapahtui tänä aamuna.

    Pitkään on pitänyt arpoa sopivia hanskoja, mutta tänään ei palellut, kun pistin paksut talviulkoiluhanskat
    fiber muokkasi tätä : 10.11.2011 at 23.52
    10k-kerhon jäsen

  10. #1270
    Tänään täytyi jo lähteä nastarengaspyörällä liikkeelle. Syynä ei tosin ole liukkaus, vaan Helsingissä Linnunlaulun kohdalla olevan kelvin himohiekoittaja. Toissapäivänä oli vedetty tappajasepelit mäkeen ja siltojen kohdalle. Pari edestakaista työmatkaa kesti schwalben marathon supremet siitä ajamista, tänä aamuna oli takakumi tyhjä.
    - Put me back on my Bike -

  11. #1271
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Näinpä. Toinen asia mikä tuntuu talvella menevän hirveän hankalaksi on juoksulenkeillä käynti. Hyvä jos on pakkasen puolelle päästy kun pitää jo olla kommandopipoa, windstopperia erikoissukkaa ja hengityssuojainta. Pelätään hikoilemista eikä uskalleta kunnolla edes hengästyä. Kuitenkin tässä maassa on ihan tuloksekkaasti harrastettu murtomaahiihtoa varmaan jokunen vuosisata. Eipä nuo hiihtäjät pikku pakkasia kummoisenakaan ongelmana lajin harrastamiselle pidä.

    Jos talvella on tarkoitus liikkua ulkona niin rivakasti, että saa itsensä kunnon hikeen, niin silloin kannattaa suunnitella lenkkinsä siten, ettei välillä tarvitse pysähdellä. Jos taas tietää, että välillä tarvitsee pysähdellä, niin silloin pukeudutaan paksummin ja vältetään runsasta hikoilua.
    Niinpä. Kun tällanen harrastelija kaupunkilainen lähti ohuessa softshellissä ja aluspaidassa -15C ja tuuli SW 10-15M/s kelissä lauttasaaresta merelle niin oli ihan hätää kärsimässä. Piti luistella melkin suojaan lämmittelemään sormia. Sit ajatuksena edetä vähän ja palata kun kylmä tulee mutta ei se kylmä sitten tullutkaan kun liikkeessä pysyi. Oli sentään Goretex-lippis päässä jossa korvasuojat jotka ei varmaan mitään auttanu. Mut sormet ne alkuun jäätyi kun sauvoista joutuu pitää kii ja kylmähän se on vastatuuleen luistella merellä.

  12. #1272
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gran Turismo Katso viesti
    Tänään täytyi jo lähteä nastarengaspyörällä liikkeelle. Syynä ei tosin ole liukkaus, vaan Helsingissä Linnunlaulun kohdalla olevan kelvin himohiekoittaja. Toissapäivänä oli vedetty tappajasepelit mäkeen ja siltojen kohdalle. Pari edestakaista työmatkaa kesti schwalben marathon supremet siitä ajamista, tänä aamuna oli takakumi tyhjä.
    Kulosaaren sillalekin oli eilen onnistuttu levittämään sepelit. Taitaa tosin nuo siltojen kannet olla perinteisesti liukkaita paikkoja, RIP Sammy Babitsin.

  13. #1273
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gran Turismo Katso viesti
    Tänään täytyi jo lähteä nastarengaspyörällä liikkeelle. Syynä ei tosin ole liukkaus, vaan Helsingissä Linnunlaulun kohdalla olevan kelvin himohiekoittaja. Toissapäivänä oli vedetty tappajasepelit mäkeen ja siltojen kohdalle. Pari edestakaista työmatkaa kesti schwalben marathon supremet siitä ajamista, tänä aamuna oli takakumi tyhjä.
    Joo, kaikki sillat täytyy yrittää jättää jo krossarilla väliin, kun ei viitsisi laittaa nastoja alle. Vaikka on jo tähänkin asti tullut ajettua pääosin hiekkaa pitkin, joutuu ihan kohta reitittämään kaikki pelkälle hiekalle ja siinä matkat pitenevät ikävästi.

  14. #1274
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Niinpä. Kun tällanen harrastelija kaupunkilainen lähti ohuessa softshellissä ja aluspaidassa -15C ja tuuli SW 10-15M/s kelissä lauttasaaresta merelle niin oli ihan hätää kärsimässä. Piti luistella melkin suojaan lämmittelemään sormia. Sit ajatuksena edetä vähän ja palata kun kylmä tulee mutta ei se kylmä sitten tullutkaan kun liikkeessä pysyi. Oli sentään Goretex-lippis päässä jossa korvasuojat jotka ei varmaan mitään auttanu. Mut sormet ne alkuun jäätyi kun sauvoista joutuu pitää kii ja kylmähän se on vastatuuleen luistella merellä.
    Jees, kunhan saa itsensä lämpimäksi, niin sitä pärjää napakassakin pakkasessa kohtalaisen ohuilla kamppeilla. Lihakset varaa lämpöä hyvin. Otsalle kannattaa kyllä jotain tuulen pitävää laittaa, tai ainakin sellaista, joka siirtää hien tehokkaasti pois. Se on vattumainen tunne, kun pipo jäätyy vastatuulessa koppuraksi ja takaisin autolle on vielä parin tunnin matka.

    Sormethan ne on hankalat ainakin pyöräillessä, ja jalkaterätkin osin. Hiihtäessä - ja varmaan retkiluistellessakin - kädet tekee sen verran töitä, että ensimmäisen vartin jälkeen alkaa jo helpottamaan.

  15. #1275
    Eilen oli talven toinen pakkaspäivä ja ehdin jo kaatua. Pääsin hiekkatien jälkeen kirjaimellisesti vain pari metriä jäistä asfalttia kun oli kyljelläni. Nojaa, pitää olla tarkempi. Itse odotan talvea innolla. Ostin hyvät varusteet pyöräilyä varten, niin en pääse palelemaan.

  16. #1276
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Kotham
    Viestit
    240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Näinpä. Toinen asia mikä tuntuu talvella menevän hirveän hankalaksi on juoksulenkeillä käynti. Hyvä jos on pakkasen puolelle päästy kun pitää jo olla kommandopipoa, windstopperia erikoissukkaa ja hengityssuojainta. Pelätään hikoilemista eikä uskalleta kunnolla edes hengästyä. Kuitenkin tässä maassa on ihan tuloksekkaasti harrastettu murtomaahiihtoa varmaan jokunen vuosisata. Eipä nuo hiihtäjät pikku pakkasia kummoisenakaan ongelmana lajin harrastamiselle pidä.

    Jos talvella on tarkoitus liikkua ulkona niin rivakasti, että saa itsensä kunnon hikeen, niin silloin kannattaa suunnitella lenkkinsä siten, ettei välillä tarvitse pysähdellä. Jos taas tietää, että välillä tarvitsee pysähdellä, niin silloin pukeudutaan paksummin ja vältetään runsasta hikoilua.
    Itsehän suunnittelen tuulten mukaan; lähtö vastatuuleen ja takaisin lämpöisessä myötäisessä...

  17. #1277
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Kunhan muistaa sitte sen lämpösen lisäpaidan jne. hätäavut mukaan, jos sattuu lenkillä vaikka kaatumaan eikä pystykään enää liikkumaan rivakasti. Siinä tulee nopeesti kylmä jos on lähteny just ja just riittävällä vaatetuksella ja vetäny hienki päälle. Onpa tuolla laukussa talvella yleensä myös yksi avaruuslakana siltä varalta et hommat menee enemmän pieleen Toivottavasti ei tuu yhtä kylmää ku viime talvena, se alko olee välillä jo vähän liikaa - vaikka joka kelillä kyllä ajoinkin.

    Täällä etelässä oli eilenkin vielä täydellinen syyskeli kyllä, muutama aste plussaa ja xc-pyörä kulki oikein mukavasti, hiki ei pukkaa pintaan kun jäähdytys on just sopivaa. Nastoja ei oo vielä edes haettu kellarista, mut pariin pyörään on vaihettu nappulaiset kumit kyllä jo muutama viikko sitten. Nastat sitte ku maa on jäässä.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  18. #1278
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itse olen nyt sillä ajatuksella liikkeellä kun nyt keho tykkää pyöräillystä paremmin kuin kahtena viime vuotena niin otan talvipyöräilyn kuvioihin mukaan. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin meikäläisen sormille taitaa pakkasraja olla siinä -10°C, mutta ei haittaa jos paremminkin tarkenisi. Todennäköisesti pari lämpimämpää ajotakkia pitää vielä ostaa ja jotain aluspaitaa myös jolla saa hikeä siirrettyä iholta pois. Pääasiassa sinkulalla olisi tarkoitus "runnoa" läpi talven, kelit näyttää pitääkö siihen asentaa kevyempää välitystä talveksi tai vaihtoehtoisesti ajan toisella maastopyörällä välillä.

  19. #1279
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Contin 28mm 4seasonit testattu talvikelissä - ei toiminu :P 13km matkaan kului 1h33m ja askelmittariinkin olis tullu mukavasti lukemia kun Espoonlahti-Suomenoja väli oli käytännössä ajokelvotonta kun ajoradoilta oli aurattu kaikki lumi parimetriselle kevarille sellaiseksi puoleen sääreen yltäväksi puuroksi.

    Autatut ja koskemattomat pätkät kulki mainiosti mutta ylämäissä loppu slikseistä pito ja niitä joutu taluttelemaan.

    Muistatteko viime talven ensilumen? Tuossa Juhan luonnehdinta. Helsingissä satoi yhden yön (18.11) aikana 15-20cm lunta, joka sitten jäi pysyväksi. Tuo päivä oli meikäläiselle ensimmäinen lumipäivä H:ssä ja sen haastavuus kyllä iski kovaa. Kevlit tietty aamulla auraamatta ja omat ajotaidot aloittelijan asteella. Palstalta onneksi sai hyvin tukea, kun konkarit vakuuttelivat, että ei se tuosta enää pahemmaksi muutu. Kun lukee tätä viestiketjun alkupäätä, niin tulee hyviä muistoja mieleen

    Mitenkähän tänä talvena? Onko kaupungin aurauskalusto stand by? Jotain parannusta pyöräteiden auraukseen?
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  20. #1280
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    viilenevää, mutta eivät sentään vielä ensi viikoksi ensilumia Helsinkiin lupaa

  21. #1281
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjyrki Katso viesti
    Etelä-Suomessa kun talvikelit väihtelevat välillä kuivaa - märkää - sohjoa - pehmeätä lunta - tiukkaa lunta - jäätä, niin jos talvilenkit tekee yhdellä fillarilla niin mielestänne paras: cc, ht vai täpäri? Vai jäykkkä maasturi jossa läskit renkaat matalin painein? Kiirettähän talvella ei ole, hiki tulee hitaassakin vauhdissa.
    Vastataan tähänkin vuodentakaiseen: läskipyörä.

  22. #1282
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    isopyöränen etujousto oiva pyörä talvella... pääsee tiellä yhtä lujaa kuin cc ja maastossa täysjoustoo nopeempi

  23. #1283
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Mitenkähän tänä talvena? Onko kaupungin aurauskalusto stand by? Jotain parannusta pyöräteiden auraukseen?
    Pyöräväylistä en osaa mitään sanoa, mutta iltapäivälehtien otsikoissa varmaankin taas kerran kerrotaan kuinka "lumi yllätti autoilijat".

    Olisihan se tietysti kova juttu, jos HKR saisi Helsingin pyöräilyn pääväylien talvikunnossapidon kohdilleen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  24. #1284
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    isopyöränen etujousto oiva pyörä talvella... pääsee tiellä yhtä lujaa kuin cc ja maastossa täysjoustoo nopeempi
    Mulla on nyt kesällä hommattu täysjäykkä 29 sinkula. Veikkaan kuitenki et jos on paljon lunta ni sillä ajan mieluummin ku noilla 26silla
    Ja jos pitäs vastata mikä vaan, ni läskipyörä^^ jos sellanen olis, viime talvena niiden jälkiä kateellisena kattelin pyörää työntäessä poluilla...sekä muutamina aamuina ihan pyöräteilläki.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  25. #1285
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    On tämä kylmyys kovasti henkilökohtainen juttu. Äsken kävin C-C pyörällä ajelemassa +3 C lämpötilassa ja kylmä siellä tuli, vaikka päällä oli pitkä aluspaita, paksu fleece, Jypsin Wind-Stopper ajotakki ja päällä vielä Craftin tuuliliivi.

    Tässä viime viikolla kaverin kanssa turistiin sormien palelemisesta, ja kerroin mittailleeni infra-punamittarilla käsien lämpötiloja, niin siitä innostuttiin vertailemaan tuloksia. Meillä molemmilla oli kämmenien lämpötila 32 C, minulla sormet 26 C ja kaverilla 31 C. Ja tämä mitattiin siis sisällä kahvipöydässä. Minulla taitaa oikeasti olla sormissa normaalia heikompi verenkierto, kun noin isoja lämpötilaeroja löytyy.

    Minä siis käytän lenkillä käsineitä läpi kesän. Pakko...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #1286
    tempokisu Guest

    Kymysys tietämätön tassupalelija

    No mun tassujen lämpötila on varmaan alle 20 astetta, kun palelee aina, avantouinnista ei mitään hyötyä, palelu on pahentunut vuosi vuodelta. Mutta keskivartalo tarkenee. Ny on syksyllä ollut alle 15 asteella alla joko laamapaita tai lyhythihainen t-paita ja windstopper-takki. Vaihdan sekä paidan että takin varikolla Valkeakoskella, ja paita on aina likomärkä. Käsissä on nahkahanskat ( kohta vaihtuu nahkarukkasiin) ja sen päällä tumput. Kun ajoaika on aika öinen, niin ainahan mulla oli hanskat ja irtolahkeita mukana lenkillä kesälläkin.
    Alatassuissa on täysi talvivarustus jo nyt. Ohuet talviajohousut, alla lyhyet ajohousut säämiskän takia kun niissäkin on eroja, kaikkia mun persii ei kelpuuta.

    Mutta hei, ihan totta, kertokaa mitä on:
    - läskipyörä
    - jäykkäperä
    - fixi ja sinkula
    - 29er

  27. #1287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Vaihdan sekä paidan että takin varikolla Valkeakoskella, ja paita on aina likomärkä.
    Periaatteessa tai valmistajien vakuuttelujen mukaan kerrospukeutumisen idea on että alin kerros on ominaisuuksiltaan sellainen että se siirtää kosteuden tehokkaasti seuraavaan kerrokseen, joka imee sen ja samalla eristää aluskerroksen kuorikerroksesta. Kokemuksen mukaan tämä harvoin täysin onnistuu reippaammassa liikunnassa, mutta toimii huomattavasti paremmin kuin pelkkä alusasu tuultapitävän takin alla. Tällöinhan kosteus saman tien tiivistyy takin sisäpintaan (koska "hengittäväkään" tuulenpitävä materiaali ei millään ehdi haihduttaa tuotettua määrää) ja aluspaita kastuu sen jälkeen lisää sisältä ja päältä.

    Käsissä on nahkahanskat ( kohta vaihtuu nahkarukkasiin) ja sen päällä tumput.
    Tämä on yllättävä ratkaisu! Itse käytän tarvittaessa villasormikkaita tai -lapasia nahkahanskojen tai -rukkasten alla. Olisin kuvitellut että villa eristää paremmin sisäpuolella, kun nahka suojaa päällä viimalta, mutta en epäile ollenkaan etteikö tuo toimisi sinulla juuri noin päin


    Mutta hei, ihan totta, kertokaa mitä on:
    - läskipyörä
    - jäykkäperä
    - fixi ja sinkula
    - 29er
    Hei, minäkin olen jó nuo oppinut, vaikka en ole yhdelläkään ajanut!

    Läskipyörä on maasto- tai crossipyörä, jossa on normaalia huomattavasti leveämmät eli jopa aivan mahottoman paksut renkaat (joista on sen lisäksi että ne ovat hauskannäkoiset on hyötyä maastossa ja lumessa ajettaessa.

    Jäykkäperä on maastopyörä, jossa on vain etujousitus. Niillä ajavat kuskit (a) joilla ei ole varaa kunnolliseen täysjoustopyörään, (b) jotka eivät oikeasti aja maastossa tai (c) jotka ovat sen verran kovia ajomiehiä etteivät tarvitse jousitusta takana,

    Fiksi on entinen ratapyörä, joka on otettu urbaaniin katuajokäyttöön. Se voi olla myös vanha,yleensä teräsrunkoinen maantiepyörä tai jopa jostain löydetty retkipyörä, josta on poistettu vaihteet (ja yleensä takajarru ja joskus myös etujarru) ja vaihdettu takaratas. Koska fiksissä ei ole vapaaratasta, polkimet liikkuvat koko ajan pyörän ollessa liikkeellä. Tästä syntyy upea fiilis, jota usein verrataan itämaisessa filosofiassa tunnettuun "zeniin". Fikseillä ajetaan myös muotisyistä, jolloin kuskia tavataan nimittää "hipsteriksi", tai harjoituksellista syistä, jolloin tarkoituksena on kehittää pyöritystekniikkaa ja kykyä ylläpitää korkeaa pyöritysnopeutta.

    Sinkula on (a) fiksin korvike ajajille, joita vapaarattaattomalla fiksillä ajaminen pelottaa, tai (b) maantie- tai maastopyörä, joka yksinkertaisuudessaan ja huoltovapaudessaan on houkutteleva vaihtoehto monelle fillaristille. Sinkulalla ajaminen on käytännössä usein joko liian pienellä vaihteella (jolloin se kehittää pyöritysnopeuttaa) tai liian suurella vaihteella (jolloin se kehittää lajivoimaa) ajamista.

    29er on maastopyörä, jossa tavanomaisten 26-tuumaisten vanteiden sijaan on 28-tuumaiset vanteet. Älä minulta kysy mistä se yksi tuuma tulee!

  28. #1288
    tempokisu Guest

    Hymy kiitos asiallisesta selvennyksestä!!

    KIITOS! Sinulle "kuovipolku" selventävästä ja asiallisesta vastauksesta mieltäni askarruttaneeseen asiaan

    Mun talvipukeutumiseni on ihmetyttänyt monia. Kaverin kanssa kun ajettiin niin hänellä oli 3 paitaa ja 2 takkia, mutta mulla on lyhkähihainen t-paita ja takki. Siis ei kertakaikkiaan jos on enempi ( 2 paitaa) niin paistuu ja hikoilee kun saunassa heti alussa. Toisaalta tarvitaan tosi lämmin aurinkoinen kesäpäivä että ajan lyhythihaisella ajopaidalla ( yleensä silloinkin alla alupaita) ja varsinkin että on lyhyet ajohousut, saa olla hellettä.
    No, joskus lenkillä ei tule hiki ollenkaan...ajan varmaan niin hitaasti. Mitä kylmempi keli, tuntuu että sitä enempi hikoilee ja nimenomaan siinä alussa?

    No nythän on sellainen keli että kangaskäsineillä tulee vilu, mutta nahkarukkaset on liikaa. Nahkahanska ja päälle tumppu. Siksikin että hanska säästyy, ei niitä kuitenkaan pestä. Ja siksi että tumppu toimii myös nenäliinana, kun nenä vuotaa viileässä jatkuvasti, mutta kohta laitan käsivarsiin "säärystimet" elikkä kyynärsimet, jotka toimii siis nenäliinana, ja myös lämmittää. Kun vielä kylmenee, vaihdan alle nahkarukkaset karvavuorilla. Niiden alla onkin ohut villatumppu tai hanska. Tämän päälle tulee siis vielä tumppu, ja kun on oikein kylmä niin on alutumppu- nahkarukkanen1- päällä ISO nahkarukkanen2 - sen päällä vielä iso villatumppu. Vaihteiden kanssa joskus hankalaa...

    Talvivarustus-systeemiä oon testannu vuosia, ja tämä on paras mulle. Luultavasti teidän tassunne kiehuisivat mun varusteissani, mutta mulla juuri sormet ja eritysisti varpaat on tolkuttoman palelevaiset. Älkää silti ehdottako mitään sähkö-juttuja, varikkokäynti on kaikkein paras ratkaisu, tai sitten lyhyt lenkki.

  29. #1289
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385

  30. #1290
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    1.140
    Tänä aamuna pyörätiet olivatkin jo jäässä. Eilen illalla satoi vettä hetken ja sitten yht äkkiä keli selkeni ja alkoi kylmenemään. Aamulla oltiinkin jo pakkasen puolella. Olipas hyvä kun maasturissa on jo nastat alla. Ei tarvinnut aamulla arpoa kummalla pyörällä lähtee valinta oli selvä, maasturi + nastat

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •